Postbakoefening

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Eliane
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2019, 13:33

Postbakoefening

Bericht door Eliane »

Kan er mij iemand helpen met de postbakoefening voor beveiligingsagent?
Ik was hier namelijk voor gebuisd toen ik mijn proeven voor inspecteur aflegde.....
Op de site van Selor heb ik die al ingeoefend maar in het echt versta ik er echt niets van.
Kan er mij iemand hiermee helpen?
Ds_2000
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2019, 18:40

Re: Postbakoefening

Bericht door Ds_2000 »

Ik denk dat je je hier niet echt op kan voorbereiden..
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Postbakoefening

Bericht door jehowi »

Tuurlijk kun je dit oefenen. Het helpt wel als je voeling hebt met taal en gemakkelijk informatie uit teksten kunt halen. Wat snap je niet?
Eliane
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2019, 13:33

Re: Postbakoefening

Bericht door Eliane »

Ik versta niet hoe ik hier moet aan beginnen, je krijgt 30 vragen en daarvan zijn er 18 juist.
Ik had alle vragen gelezen en proberen een antwoord te zoeken in die vragen maar verstond er gewoon niets van..
Kunt u niet enkele tips geven hoe dit makkelijker zou moeten lukken ?
Jean_seahawks76
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2018, 19:15

Re: Postbakoefening

Bericht door Jean_seahawks76 »

Kun je eens de link geven van die postbakoefening?
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Postbakoefening

Bericht door jehowi »

jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Postbakoefening

Bericht door jehowi »

Eliane schreefCOLON 31 Jul 2019, 14:52 Ik versta niet hoe ik hier moet aan beginnen, je krijgt 30 vragen en daarvan zijn er 18 juist.
Ik had alle vragen gelezen en proberen een antwoord te zoeken in die vragen maar verstond er gewoon niets van..
Kunt u niet enkele tips geven hoe dit makkelijker zou moeten lukken ?
Dat is moeilijk zonder de context van de vragen te weten. Meestal simuleren ze een bepaalde situatie, bvb je neemt de taken over van een zieke collega in een bedrijf. Vervolgens krijg je e-mails binnen en moet je deze mails behandelen. Je moet vervolgens het onderwerp van iedere mail bepalen (bvb vragen en klachten, dagelijkse werking, inschrijvingen...), de dringendheid van de mail (hoog - gemiddeld - laag) en het gevolg dat aan de mail moet gegeven worden (bvb afspraak vastleggen op datum x, e-mail doorsturen naar collega, onvolledigheid signaleren, enzovoort).

Belangrijk is dat je de opgave goed leest, zodat je weet wat de collega precies doet in het bedrijf en wat er van je verwacht wordt. Laat je ook niet overhaasten zodat je misschien kostbare fouten gaat maken bij de eenvoudige opgaven. Ook al heb je ze niet allemaal gedaan, zorg dan dat de mails die je wel hebt kunnen behandelen, correct zijn.

Dit bovenstaande is ook maar een voorbeeld van een postbakoefening. Jij kunt iets compleet anders gehad hebben, maar het komt altijd op hetzelfde neer. Je moet informatie kunnen begrijpen (beveiligingsagent) of verwerken (inspecteur) en hiermee aan de slag gaan --> taken uitvoeren voor beveiligingsagent en werk structureren voor inspecteur. Als je dit niet kunt, ga je tijdens je job in de problemen komen omdat je langs allerhande kanalen informatie gaat binnenkrijgen en hiermee aan de slag moet gaan. Het is dus belangrijk dat dit getest wordt en het is zeker niet iets dat iedereen zomaar kan.
BUTTON_POST_REPLY