Agressieve supporters slaan agent in elkaar

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
Arne_-
__________________________
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2013, 11:37

Re: Agressieve supporters slaan agent in elkaar

Bericht door Arne_- »

Vroeger werd er meer getolereerd van de politie. Hiermee bedoel ik dat vroeger het normaal was dat agressieve mensen die geweld gebruikte, gestopt werden door geweld tegen hun te gebruiken. Tegenwoordig moet je al oppassen met wat je zegt als inspecteur denk ik...
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Agressieve supporters slaan agent in elkaar

Bericht door Dimitri »

Arne_- schreefCOLONVroeger werd er meer getolereerd van de politie. Hiermee bedoel ik dat vroeger het normaal was dat agressieve mensen die geweld gebruikte, gestopt werden door geweld tegen hun te gebruiken. Tegenwoordig moet je al oppassen met wat je zegt als inspecteur denk ik...
Maak dat wat je zegt en de maatregelen waar je mee "dreigt" wettelijk in orde is en dan kom je al zeer ver. Ik vind het een verkeerde reflex om al op te moeten passen met wat je zegt en doet. En gebeurt er iets, dan omschrijf je de situatie in module interventie/pv zo goed en zo kwaad mogelijk als je kan. Er zijn nog vaak collega's die na een gewettigd optreden de situatie maar blauw blauw laten. Maar de burger vindt steeds meer en meer dat hij ten onrechte behandeld wordt en gaat klacht neer leggen. Natuurlijk wordt de situatie dan onderzocht maar als er bitter weinig info in het systeem staat of op papier, dan komen er natuurlijk eens vodden van.
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: Agressieve supporters slaan agent in elkaar

Bericht door GDR »

Eric schreefCOLON
Arne_- schreefCOLONPz kempenland is meergemeente zone met meestal maar 2/3 ploegen fzo, en hij was in burger.. dus daar zal niet veel volk bij zijn.
En toch stel ik mij de vraag (los van dit incident) of de rijkswacht vroeger niet veel zelfredzamer was. Vroeger had je toch vaak maar 1 ploeg per brigade die in een meergemeentezone de orde moest handhaven. Als het echt verkeerd liep, kon er altijd wel bijstand worden gevraagd aan het district maar toch stonden deze mensen er vaak alleen voor. En dat draaide ook. Nu rijdt men bijna op alles met 2 ploegen en hebben de meeste zones dus ook 2 ploegen beschikbaar (behalve echt kleine zones).
Je vergeet misschien dat de mensen die vroeger "rijkswachter" waren nu ook nog werken als "politieman".. het is maar een naam hé.. Wat men vroeger als één ploeg kreeg afgehandeld krijgt men "meestal" nu ook met één ploeg afgehandeld.. Er zijn nu ook meer vrouwen bij de politie, en mijn excuses als ik op iemands tenen trap, maar dat maakt soms een héél verschil bij interventies waarbij fysieke confrontatie aan te pas komt...
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Agressieve supporters slaan agent in elkaar

Bericht door Eric »

GDR schreefCOLONJe vergeet misschien dat de mensen die vroeger "rijkswachter" waren nu ook nog werken als "politieman".. het is maar een naam hé..
Ik heb het eerder over de procedures en de "cultuur", zoals bij het aansturen van ploegen. Je kan moeilijk beweren dat men zonder meer de rijkswachters een nieuw uniform heeft laten aantrekken en dat daarmee alles gezegd was.
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: Agressieve supporters slaan agent in elkaar

Bericht door GDR »

Ik zie geen verschil inzake het aansturen van ploegen...Dat men bijna altijd met 2 ploegen naar een opdracht gaat is overdreven.. Soms ja.. naargelang de aard van de interventie, en dan nog..de tweede ploeg moet beschikbaar zijn. Er zijn nu veel meer interventie's dan vroeger.
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Agressieve supporters slaan agent in elkaar

Bericht door Eric »

GDR schreefCOLONIk zie geen verschil inzake het aansturen van ploegen...Dat men bijna altijd met 2 ploegen naar een opdracht gaat is overdreven.. Soms ja.. naargelang de aard van de interventie, en dan nog..de tweede ploeg moet beschikbaar zijn. Er zijn nu veel meer interventie's dan vroeger.
Rijden jullie dan als enige ploeg op verdachte handelingen of inbraakalarmen?
Arne_-
__________________________
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2013, 11:37

Re: Agressieve supporters slaan agent in elkaar

Bericht door Arne_- »

Maar ik bedoel gewoon dat tegenwoordig wanneer een agent reageert op iemand, dat dit als een aanval wordt gezien en dat tegenwoordig mensen ook agressiever zijn tegenover agenten.
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: Agressieve supporters slaan agent in elkaar

Bericht door GDR »

Eric schreefCOLON
GDR schreefCOLONIk zie geen verschil inzake het aansturen van ploegen...Dat men bijna altijd met 2 ploegen naar een opdracht gaat is overdreven.. Soms ja.. naargelang de aard van de interventie, en dan nog..de tweede ploeg moet beschikbaar zijn. Er zijn nu veel meer interventie's dan vroeger.
Rijden jullie dan als enige ploeg op verdachte handelingen of inbraakalarmen?
Uiteraard.
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Agressieve supporters slaan agent in elkaar

Bericht door Dimitri »

Eric schreefCOLON
GDR schreefCOLONIk zie geen verschil inzake het aansturen van ploegen...Dat men bijna altijd met 2 ploegen naar een opdracht gaat is overdreven.. Soms ja.. naargelang de aard van de interventie, en dan nog..de tweede ploeg moet beschikbaar zijn. Er zijn nu veel meer interventie's dan vroeger.
Rijden jullie dan als enige ploeg op verdachte handelingen of inbraakalarmen?
Veelal wel ja.
BUTTON_POST_REPLY