Verplichte voorstelling

Heb je voorstellen voor de website? Voorstellen voor het forum? Dode links? Vragen? Laat het hier weten!
Forumregels
Afbeelding
sledge
Moderator
Contacteer:

Verplichte voorstelling

Bericht door sledge »

Na de laatste feiten van gasten die hier anoniem keet komen schoppen, stel ik voor dat iemand die op het forum lid wil worden zich eerst verplicht voorstelt met een geldig emailadres (geen hotmail - gmail,....), desnoods opleiding en werk dat hij uitoefent. Dat zal mogelijke onozelaars al eens tegenhouden, misschien dat ook in de forumregels even melding wordt gemaakt van wat smaad juist is en wat de gevolgen kunnen zijn.
Afbeelding

VRS
Politie

Re: Verplichte voorstelling

Bericht door VRS »

Lijkt een goed idee. Maar geen hotmail of gmail is nogal moeilijk voor wie niet bij de politie werkt denk ik (vooral voor studenten)? Of is dit vooral voor zij die zich (zoals die persoon daar) komen voorstellen als politieambtenaar?

sledge
Moderator
Contacteer:

Bericht door sledge »

de meeste mensen hebben toch telenet of skynet of mobistar.....via de provider kunnen we dan direct tot een identificatie komen, zonder internet af te schuimen

politieambtenaren hebben reeds een aparte registratie
Afbeelding

poedel
Nieuw op 't forum

Bericht door poedel »

Ik snap het voorstel zeker maar zelf zou ik het niet kunnen aangezien ik enkel een hotmail/gmail adres heb.
De e-mail accounts van mijn provider zijn nooit gebruikt en ik zou niet weten waar of hoe :)

Al ben ik er zeker voor al is het maar om voorvallen met mensen zoals PJG te voorkomen.
Zou er geen andere manier zijn om mensen zich op het forum, via een privébericht? ... te laten voorstellen?

(Tevens ook mijn eerste bijdrage aan dit forum, na een lange tijd te hebben "gelurkt")

Jan

VRS
Politie

Bericht door VRS »

sledge schreef:de meeste mensen hebben toch telenet of skynet of mobistar.....via de provider kunnen we dan direct tot een identificatie komen, zonder internet af te schuimen

politieambtenaren hebben reeds een aparte registratie
Ik heb alleszins ook geen e-mailadres van de provider. Die is (thuis, want op kot is dat nog een andere die ik niet ken) niet Telenet of Skynet of...
En zo zullen er wellicht nog een aantal zijn. Ik zou zelfs denken dat die adressen van de providers tegenwoordig nogal achterhaald zijn (ik zou alleszins mijn gmail niet willen verruilen :mrgreen: ). Is een kopie van de identiteitskaart ter identificatie een optie? (lijkt wel wat extreem, maar als het toch om identificatie draait...)

sledge
Moderator
Contacteer:

Bericht door sledge »

dat gaat al ver, en dan leg je een databank aan, dat moet gemeld worden aan de privacycommissie..... :snif:

moeilijk he....maar het is wel leerrijk voor toekomstige collega's dat er zulke personen zijn, en dan nog rechten studeren.....worden misschien advocaat of substituut :cry:
Afbeelding

VRS
Politie

Bericht door VRS »

't Zou me werkelijk verbazen dat die omhooggevallen imbeciel effectief rechten heeft gestudeerd, rekeninghoudende met al die andere leugens . Anderzijds is een diploma geen garantie op gezond verstand en welgemanierdheid (al draagt een aap een gouden ring...), dus zeg nooit nooit :roll:

Maar het is inderdaad interessant, te meer omdat zulke individuen hun eigen ruiten ingooien :mrgreen:

DerDritteMann
Politie

Bericht door DerDritteMann »

Hielcom schreef:Ik heb alleszins ook geen e-mailadres van de provider. Die is (thuis, want op kot is dat nog een andere die ik niet ken) niet Telenet of Skynet of...
Er is toch iemand die jullie thuis tv bezorgt? Je hebt dan nog Mobistar en Scarlet(maar da's Belgacom), zeker?

DaikoG
Politie

Bericht door DaikoG »

Ik gebruik zelf ook enkel hotmail en gmail. Heb wel ergens een adres bij telenet maar gebruik dat nooit. Denk eveneens dat die adressen uit de mode zijn...

Openbaar delen van gegevens ben ik geen voorstander van. Er zou iemand met slechte bedoelingen mails kunnen sturen of zelfs uw woonst kunnen opzoeken. Sommige kandidaten hebben ook liever dat hun huidige baas van niets weet.

Kunnen we bij de registratie op dit forum niet (verplicht) vragen naar naam, email, thuisadres, verblijfsadres en rijksregisternummer? En dit alles (naar keuze) onzichtbaar voor gewone gebruikers?

Dan wordt het al iets moeilijker om te registreren met valse naam en correct rijksregisternummer... Als dit deel uitmaakt van uw (deels onzichtbaar) 'profiel' zie ik dit ook niet als databank die we moeten aangeven...
PZ Brussel HOOFDSTAD Elsene - G/DCT1 (Wachtdienst)

DerDritteMann
Politie

Bericht door DerDritteMann »

sledge schreef:dat gaat al ver, en dan leg je een databank aan, dat moet gemeld worden aan de privacycommissie..... :snif:
En al die honderden internetwinkels, websites waar je moet registreren, enz... dan waar ik, tot met mijn schoenmaat en maat van onderbroek toe, in hun klantenbestanden zit?

samn

Bericht door samn »

Op elk forum heb je rotte appels. Ik vind persoonlijk een aanmelding met een emailadres van een provider en eventueel zaken als rijksregisternummer te ver gaan. Ik snap het wel als het gaat om een afgesloten deel, enkel toegankelijk voor bevoegde personen.

Het valt toch nog redelijk goed mee met 'personen die keet komen schoppen'? Buiten PJG en een zekere GlennVE (die eigenlijk meer 'ambetant' doet), kan ik niet meteen op iemand komen.

vdv
Politie

Bericht door vdv »

Welkom Poedel (Jan) !

Op het Belgisch wapenforum is ook een telenet of skynet ... email nodig om te registreren.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.

PieterGC
Aspirant

Bericht door PieterGC »

Een bepaald maildomein verplichten is volgens mij geen enkele garantie dat je de rotte appels eruit gaat pikken. Er is geen enkele relatie tussen welke email-client iemand gebruikt en zijn karakter. :shock:

Een voorstelling of dergelijks kan alleen maar aangemoedigd worden.
INP - Pz Antwerpen/ Orida fietsteam

Myny
Politie

Bericht door Myny »

Enkel bepaalde mailadressen toelaten lijkt me geen goed idee.
Ik gebruik ook alleen mijn hotmail adres.
Kort op de bal spelen lijkt me het beste plan...
PZ Brussel Hoofdstad Elsene

vdv
Politie

Bericht door vdv »

PieterGC schreef: Er is geen enkele relatie tussen welke email-client iemand gebruikt en zijn karakter.
Tuurlijk niet maar je ontneemt er wel de anonimiteit mee. En dat weerhoudt de meesten al om keet te schoppen.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.

Plaats reactie