WPS start op 1 oktober 2013

Forumregels
Afbeelding
beemer120
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2012, 09:50

Re: WPS start op 1 oktober 2013

Bericht door beemer120 »

Hey , ik ben in juni begonnen aan de wps en als ik gouden tip mag geven , geniet van je vrije tijd, rust en sociaal leven nu want vanaf oktober zal je al dat voor groot deel 18maand aan kant moeten zetten. Wij hebben het "geluk" dat we allerlaatste lichting zijn die nog 13maand opleiding heeft. Het is veel leerstof in één keer en je moet echt wel elke avond iets samenvatten , blokken , enz en daartussen nog taken maken.Werk ook van nu al wat aan je conditie ( lopen , kracht , behendigheid ) want anders zal je raar opkijken eerste sportlessen ( bosloopje 8 km ,coopertest, hindernissenparcours , enz allemaal in eerste maand al gekregen!!!) Zo tot daar het deel om te waarschuwen , het leuke is dat je met je klas naar elkaar toegroeit en een hecht team zal worden die mekaar zal helpen en 1 doel voor ogen heeft samen geslaagd over de meet te gaan.De vakken zijn zeker niet saai maar soms lastig om volgen omdat je veel uit de les moet mee hebben, met cursus alleen kom je in moeilijkheden bij het blokken. Als er vragen zijn over de opleiding vraag je ze maar aan mij en als ik het weet zal ik met plezier antwoorden en als ik het niet weet zal ik het eerlijk zeggen , die vorm van eerlijkheid zal je gedurende jullie opleiding vaak terug horen ;+)
Morgen hebben we eedaflegging met heel de klas, spannend momentje waar we vanaf de inschrijving aan selectieproeven naar uitgekeken hebben. Om af te sluiten wil ik iedereen die geslaagd is voor selectieproeven proficiat wensen en ik zie jullie in oktober.

grtz
Ik zweer getrouwheid aan de koning , gehoorzaamheid aan de grondwet en aan de wetten van het Belgische volk
PieterGC
Aspirant
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2012, 12:55

Re: WPS start op 1 oktober 2013

Bericht door PieterGC »

In Juni 2013 begonnen en nu al eedaflegging? :O Das snel!
INP - Pz Antwerpen/ Orida fietsteam
Sidney
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2013, 12:40

Re: WPS start op 1 oktober 2013

Bericht door Sidney »

Tessjj schreefCOLON
Thierry85 schreefCOLON
Sidney schreefCOLONIk kreeg deze week ook het goede nieuws geslaagd te zijn voor de selectieprocedure. Heb me ingeschreven om op 1 oktober '13 te starten. Nog mensen die dan denken te starten?

Weet iemand trouwens wanneer je ongeveer meegedeeld wordt of je al dan niet kan starten op de datum en school die je aanduidde?
Ik start normaal gezien ook op 1 oktober '13.
Ik zat vorige week dezelfde vraag en heb deze gesteld aan de contactpersoon van op de brief, en dit antwoordde ze:

wij u pas de zekerheid geven dat u de opleiding kan mee starten, van zodra wij de uitnodigingsbrief versturen. Dit zal ongeveer een 2-3 maand voor deze inlijvingsdatum zijn.
Pas als u deze brief ontvangt, bent u zeker van u plaats in de opleiding.


We zullen dan maar afwachten tot we een brief krijgen hé :)
Van waar ben jij ergens?

groeten,
Tessjj
Verexcuseer me dat ik wel erg laat antwoord op je vraag. Ik ben van Ieper.

Ik kreeg vandaag de uitnodiging om op 1 oktober te kunnen starten met de basisopleiding als inspecteur. M'n dag is geslaagd dus :-)
beemer120 schreefCOLONAls er vragen zijn over de opleiding vraag je ze maar aan mij en als ik het weet zal ik met plezier antwoorden en als ik het niet weet zal ik het eerlijk zeggen
Ik heb alvast een vraagje: Wanneer tekende je je contract bij de politie voor de opleiding? Ik heb namelijk nog steeds mijn vaste job. Het verveelt me wat dat ik mijn ontslag reeds zou geven en nog geen zicht heb op wanneer ik effectief mijn handtekening mag plaatsen op een contract bij mijn nieuwe werkgever :oops:
beemer120 schreefCOLON..geniet van je vrije tijd, rust en sociaal leven nu want vanaf oktober zal je al dat voor groot deel 18maand aan kant moeten zetten.
Ik hoor echt tegenstrijdige zaken hierover. Er zijn mensen die me vertelden dat de opleiding op zich wel meeviel als je je werk ervan maakt om regelmatig samen te vatten en te herhalen. Maar dan hoor ik ook straffe verhalen, dat mensen bij wijze van spreken geen normaal sociaal leven meer kunnen hebben tijdens de opleiding. Ik kan me inbeelden dat het in de week wel druk kan zijn, maar in het weekend moet je toch wel nog vrije tijd kunnen maken? Of schat ik dit verkeerd in..? Andere mensen die hun ervaring hierover kunnen delen?
Thierry85
Aspirant
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2012, 19:18

Re: WPS start op 1 oktober 2013

Bericht door Thierry85 »

Ook hier goed nieuws in de bus vandaag. Op naar 1 oktober. :-D
WPS klas 34
beemer120
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2012, 09:50

Re: WPS start op 1 oktober 2013

Bericht door beemer120 »

Hallo , op de eerste dag van de opleiding ga je hele dag uitleg krijgen, eerst en vooral een woordje van de directeur , dan moet je de integriteitsverklaring tekenen ( om te weten of je niets ergs hebt uitgestoken tss selectie en opleiding ) en dan teken je eigenlijk direct voor je job , dus 1 okt.2013 is jullie eerste werkdag bij de federale politie . Later op de morgen ga je brochure van de wps krijgen die je moet doornemen. Ik kan persoonlijk niet echt klagen van mijn sociaal leven tot nu toe , ik zorg dat ik elke avond iets doe van herhalen of samenvatten , ook heel vaak testen en taken dagelijks werk , wat ik wou zeggen in mijn vorig bericht is " studeer en werk niet enkel als er test of examen gepland is want dan kom je er niet.
Eedaflegging is meestal in de eerste maand , stress-momentje :-D , halverwege juli gaan we eerste keer 2dagen op stage. Zorg ervoor dat je bij aanvang van de opleiding geen bijkomstige job hebt want dat mag niet. Nog één iets als je denkt dat de lessen verkeer een makkie zullen zijn omdat je een rijbewijs B hebt zou je raar kunnen opkijken , de theorie voor rijbewijs B is nog geen 10% van hetgeen je zal zien in lessen verkeer , gradatie en wegcode :-D
Laatst gewijzigd door 1 op beemer120, in totaal 1 keer gewijzigd.
Ik zweer getrouwheid aan de koning , gehoorzaamheid aan de grondwet en aan de wetten van het Belgische volk
Diederiek
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2013, 09:06

Re: WPS start op 1 oktober 2013

Bericht door Diederiek »

Hallo allen,

Hier ook ;) start 1 oktober. Tot dan.
Voor de mensen die mijn reeds willen kennen via facebook: diederiek lefevre ;)

Groeten
Dylan
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2012, 22:41

Re: WPS start op 1 oktober 2013

Bericht door Dylan »

beemer120 schreefCOLONHallo , op de eerste dag van de opleiding ga je hele dag uitleg krijgen, eerst en vooral een woordje van de directeur , dan moet je de integriteitsverklaring tekenen ( om te weten of je niets ergs hebt uitgestoken tss selectie en opleiding ) en dan teken je eigenlijk direct voor je job , dus 1 okt.2013 is jullie eerste werkdag bij de federale politie . Later op de morgen ga je brochure van de wps krijgen die je moet doornemen. Ik kan persoonlijk niet echt klagen van mijn sociaal leven tot nu toe , ik zorg dat ik elke avond iets doe van herhalen of samenvatten , ook heel vaak testen en taken dagelijks werk , wat ik wou zeggen in mijn vorig bericht is " studeer en werk niet enkel als er test of examen gepland is want dan kom je er niet. Ik heb een zoontje van 2jaar dus ik begin mijn schoolwerk als hij in bed ligt rond 20u30 en de ene keer kan ik rond 22u stoppen maar sommige avonden ben ik rap tot 23u30 bezig.
Eedaflegging is meestal in de eerste maand , stress-momentje :-D , halverwege juli gaan we eerste keer 2dagen op stage. Zorg ervoor dat je bij aanvang van de opleiding geen bijkomstige job hebt want dat mag niet. Nog één iets als je denkt dat de lessen verkeer een makkie zullen zijn omdat je een rijbewijs B hebt zou je raar kunnen opkijken , de theorie voor rijbewijs B is nog geen 10% van hetgeen je zal zien in lessen verkeer , gradatie en wegcode :-D
Zo de mensen bang maken! ;)
Jeroen80
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2013, 08:32

Re: WPS start op 1 oktober 2013

Bericht door Jeroen80 »

Ik ga ook van start op 1/10. Ben van de regio Poperinge. Zie het helemaal zitten.
Pas
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013, 15:26

Re: WPS start op 1 oktober 2013

Bericht door Pas »

Hallo allemaal,

Ik ben van Zonnebeke maar nog niet ingeschreven voor de WPS op 1 oktober.
Ik wacht namelijk nog op het resultaat van de selectiecomisssie.
Zijn hier mensen die op of na 15 mei voor de selectiecomissie geweest zijn en wel reeds bericht gehad hebben?
Ik hoor dat er op 3 juli (morgen dus) pas een deliberatiecomnissie is en vraag mij af hoe lang het daarna duurt voor je bericht krijgt en of je dan meteen kunt inshcrijven als je geslaagd bent of wat er verder dient te gebeuren.

Pas
Diederiek
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2013, 09:06

Re: WPS start op 1 oktober 2013

Bericht door Diederiek »

Hallo,

Ik heb een kleine 4 weken na de commisie een telefoon gekregen dat ik mocht starten en dat er een brief ging opgestuurd worden met de uitleg om in te schrijven.
Die had ik binnen de week.
Dus zie ik niet direct een probleem om in oktober te starten ;) (als er nog plaats is).

Succes!!!
Pas
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013, 15:26

Re: WPS start op 1 oktober 2013

Bericht door Pas »

Hallo Diederiek,

Bedankt! :)

Bedoel je na de selectiecommissie of deliberatiecommissie?
Ik wacht reeds 6 weken na de selectiecommissie op uitslag en heb reeds een paar keer gebeld.
Ik kreeg te horen dat ik geslaagd was voor de selectiecommissie maar dat alle dossiers eerst voor een deliberatiecommissie dienen te verschijnen alvorens men een brief ontvangt.
Blijkbaar was de eerste deliberatiecommissie na 15 mei pas op 3 juli.
Ik hoop dus nu op spoedige (en goed!) nieuws.

Niemand anders die op of na 15 mei voor de selectiecommissie verschenen is en reeds bericht ontvangen heeft of er ook nog op wacht?

Pas
Diederiek
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2013, 09:06

Re: WPS start op 1 oktober 2013

Bericht door Diederiek »

Hoi Pas,

Ik bedoelde idd na de selectie commissie. Ik denk dat je elk moment een brief mag verwachten ;)
Mvg

Diederiek
Pas
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013, 15:26

Re: WPS start op 1 oktober 2013

Bericht door Pas »

Diederiek,

Inderdaad, net een aangetekende brief gekregen dat ik geslaagd ben voor de eerste en tweede pijler van de selctieprocedure en de basisopleiding mag aannvatten. :)
Na wat rondbellen te horen gekregen dat gisteren een tweede brief vertrokken is om mij in te schrijven in een politieschool en via de WPS vernomen dat 1 oktober nog lang niet volzet is.

Prachtig nieuws voor mij en nog wat verder afwachten voor de inschrijving dus!

Pas
Diederiek
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2013, 09:06

Re: WPS start op 1 oktober 2013

Bericht door Diederiek »

Proficiat Pas en tot in oktober ;)
Pas
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013, 15:26

Re: WPS start op 1 oktober 2013

Bericht door Pas »

Brief ontvangen en ingeschreven voor 1 oktober.
Nu nog een paar weken wachten op bevestiging zoals iedereen zeker?
BUTTON_POST_REPLY