Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door Eric »

Hielcom schreefCOLONHet seksleven, of het nu gaat om een hetero of holebi, dat is iets privé en moet niet uitgesmeerd worden voor het grote publiek. Als een homoseksuele inspecteur graag naar een homosauna gaat, dat die maar doet zolang het wettelijk en redelijk blijft, maar het zou ook hier een slecht idee zijn om dat te laten filmen door een of andere zender.
Seksuele uitspattingen zijn nog altijd iets anders en "meer" dan de seksuele geaardheid op zich. Vandaar dat het (naar mijn mening) dus perfect kan dat men nu zoals het moet geen probleem maakt van holebi's, maar wel van politiemensen die hun seksleven publiek gaan maken (dat geldt voor alle seksuele voorkeuren). Lijkt me toch logisch, niet?
Daar verschillen we dan van mening :wink: Ik vind termen als "logisch" of "redelijk" zeer glad ijs in zo een discussies. Wat is "logisch", wat is "normaal", wat is een "uitspatting" of net "redelijk"? Of iets wettelijk is of niet valt nog relatief eenvoudig af te toetsen maar de rest wordt al zeer flou. Als men aanstoot neemt aan die beelden, zit men dan niet méér gewrongen met het aspect 'seksualiteit' dan dat er objectief een nadeel wordt berokkend aan het politieapparaat?
Hielcom schreefCOLON2) Bij een quizprogramma geef je jezelfd niet "bloot" (letterlijk en figuurlijk) zoals je dat doet in een programma dat je volgt in een seksclub eh. Je tast de waardigheid van het beroep niet aan door je bekend te maken als politie-ambtenaar in een spel dat draait om kennis. Merk op hoe ik "bezigheden" tussen aanhalingstekens zette: ik doelde daarmee op zeer private gelegenheden zoals iemands seksleven. Ik vind dat je in deze vergelijking dan ook weer geen eerlijke vergelijking maakt.
Jouw argument stelde dat er een probleem was omdat hij privé-bezigheden openbaar heeft gemaakt, zoals dus in mijn voorbeeld ook gebeurt. Ik begrijp eerlijk gezegd nog altijd niet de link tussen wat iemand in zijn privé doet (en notabene helemaal niet onwettig is) enerzijds en het ambt anderzijds. Ik kan perfect begrijpen dat een politieman al eens op een huwelijksfeest een stuk in zijn kraag drinkt en zich dan nadien naar huis laat rijden. Zolang hij dat niet in uniform doet, zie ik niet meteen hoe die man zijn privé-leven op zo een ogenblik een smet op het blazoen van de politie zou kunnen werpen? En zelfs als dat in dit verhaal van de parenclub zou zo zijn (en dat kan dan hoogtens een subjectieve indruk van een deel van de bevolking zijn), stel ik mij de vraag of we hieraan moeten toegeven? Of zouden we niet beter zeggen (zoals we bij de holebi's hebben gedaan): "Iedereen heeft recht op een eigen seksueel leven. Zolang er geen misdrijf wordt gepleegd, is er niets aan de hand. Deal with it." Dus eigenlijk de maatschappij wat heropvoeden.
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door Eric »

Lone Ranger schreefCOLONVerleidingen en de daaraan gekoppelde gevaren zullen overal wel te vinden zijn zeker. Als ik als vrijgezel altijd naar hetzelfde café in een stad ga en daar elk weekend een ander "binnen draai", dan kan die pooier die daar "toevallig" zit ook zijn beste hoer op mij afsturen ... ik wil maar zeggen.
Ik ben dezelfde mening toegedaan. Gevaar loert er altijd in de maatschappij, als je hier niet mee kan omgaan, is het misschien beter in een gevangenis te gaan leven. Ik kan mij voorstellen dat er (politie)mensen zijn die zware schulden hebben opgelopen doordat ze een gat in hun hand hebben en te veel zaken op afbetaling hebben gekocht. Wil dit dan zeggen dat we alle politiemensen meteen preventief onbekwaam moeten laten verklaren zodat ze geen verbintenissen meer kunnen aangaan? Want er zou wel eens een autoverkoper de politieman onder druk kunnen zetten om zijn schulden af te lossen etc etc.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door VRS »

@ Eric, ik begrijp wat je bedoelt. Ik denk dat het concept van "de waardigheid van het beroep" sowieso onderworpen is aan subjectiviteit, en dat het uiteindelijk afhangt van de tijd, plaats en context.
Persoonlijk blijf ik er nog steeds bij dat de seksuele geaardheid van een politie-ambtenaar (of gelijk welke persoon in feite) een "gegeven" is, iets dat vaststaat. Het is niet de beste bewoording, maar ik weet niet goed hoe ik het precies kan uitdrukken. Laat ik misschien zeggen dat je de voorkeur kan zien als iets dat "zo is", net zoals de huidskleur van een persoon, je kiest er niet voor om blank of bruin te zijn, net zoals je niet kiest om hetero of holebi te zijn.
Het seksleven daarentegen is voor mij toch iets totaal subjectiefs en zeer persoonlijk/privaat. Je hebt reden om je af te vragen wat dan precies "redelijk" en "normaal" enz. is. Ik heb daar mijn eigen kijk op, en ben toch vrij open van geest. Laten we misschien zeggen dat we iets als "redelijk" kunnen beschouwen als de meerderheid van "de mensen" het niet expliciet en volledig aanziet als "er zwaar over" of "ontoelaatbaar".
Je merkt al meteen dat zoiets inderdaad zeer afhankelijk is van de maatschappelijke ingesteldheid, tijd, plaats en cultuur.
Maar goed, om het niet te lang te maken: het seksleven vind ik iets dat veel intiemer en "gedetailleerder" is dan iemands geaardheid, wat voor mij dan ook de reden is waarom het niet het beste idee is om dat publiekelijk uit te gaan smeren. Begrijp me niet verkeerd: er moet daar absoluut geen "don't ask, don't tell"-beleid rond gevoerd worden, we leven in 2012 en zijn toch niet (zo) bekrompen.

Je zegt ook: "zolang dat niet in uniform gebeurt zie ik het probleem niet". Ben maar gedeeltelijk akkoord. Dat je je privézaken niet gaat doen in uniform en tijdens de dienst is de evidentie zelve uiteraard. Maar het probleem is hier dat het uniform nooit ver weg te denken is. Is dat bekrompenheid, dat kan. Maar anderzijds begrijp ik het wel, want uiteindelijk moet je ook met de realiteit rekening houden, en dat is dat de burger tegenwoordig zeer kritisch kijkt naar politiemensen. Als het nu gaat om een politievrouw in een quiz of een politieman in een interieurprogramma dan zou er geen probleem zijn; maar als het plots een politieman in een seksclub of een politievrouw in "big brother" zou zijn, dan wordt het naar mijn en velen (de meesten?) hun mening iets helemaal anders. Je hebt gradaties wat betreft privézaken en ergens is er een grens. En ik denk dat het onvermijdelijk is dat het privéleven van een politie-ambtenaar altijd wel ergens gelinkt is aan zijn beroep, omwille van het feit dat die mensen 24/7 "de politie" zijn, hun voorbeeldfunctie, hun moraliteit, enzovoort. Wil niet zeggen dat ze geen gewone mensen meer zijn, maar het is ook niet slecht dat er aandacht is ervoor.

Nu, er zullen wellicht altijd wel voor- en tegenstanders zijn, want de een trekt de lijn nu eenmaal eerder/verder dan de ander.
Voor mij ligt de lijn 'hier' en die ligt toch vrij vast (wat niet wil zeggen dat ik nooit van mening zal veranderen trouwens) :wink:
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door sledge »

willen we de SM rechter nog even voor de geest halen : iedereen vond dat wat die mens in zijn vrije tijd deed niets ter zake deed omdat het met toestemming was......en toch is die mens ontslagen
Afbeelding
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door Dimitri »

Eric schreefCOLON
Hielcom schreefCOLONDe essentie is hier dat die man zijn privé "bezigheden" openbaar heeft gemaakt en dat zijn beroep (een publieke functie met verantwoordelijkheden en een voorbeeldsrol) daarbij ook meteen in beeld komt.
Zo kan ik er wel 500 opnoemen, om te beginnen alle politiemensen die zich voorstellen aan het begin van kwisprogramma's op TV etc.
En eerlijk gezegd, ik heb daar soms wel moeite mee. Vanaf dat er een collega meedoet in een quizprogramma zet jan modaal zich schrap om de collega op een "domme" fout of verspreking te betrappen om er daags nadien gretig mee te lachen. Niet dat die persoon het daarom beter zou kunnen. Nu, je moet tegenwoordig als politieambtenaar over olifantenhuid beschikken en het allemaal van je laten afglijden maar reeds toen het in mijn omgeving nog maar bekend raakte dat ik zou beginnen met de opleiding, werd ik al overladen met alle "domme" dingen die collega's doen en massaal veel kritiek. Ik vind het dus niet meer dan normaal dat je als lid van de politie toch erover waakt om je privéleven wat af te schermen. Over quizprogramma's wil ik er best nog inkomen dat je daar aan meedoet (alhoewel er toch wel heel rare quizprogramma's ook bestaan) maar van sommige dingen zou je toch zelf ook moeten beseffen dat het niet kan.
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door Eric »

sledge schreefCOLONwillen we de SM rechter nog even voor de geest halen : iedereen vond dat wat die mens in zijn vrije tijd deed niets ter zake deed omdat het met toestemming was......en toch is die mens ontslagen
En ik persoonlijk (maar wie ben ik, natuurlijk) vind dat arrest nog altijd een regelrechte schande. Mocht men alle magistraten die zich hebben laten omkopen of die het beroepsgeheim hebben geschonden even hard aanpakken, het zou misschien nog goedkomen met het systeem. Het zegt dus m.i. meer over de ivoren toren van justitie dan dat het iets zegt over die man en zijn professionele kwaliteiten.

Anderzijds was er in dat dossier wel sprake van een misdrijf dat geen klachtmisdrijf is (o.a. slagen en verwondingen) dus dat is toch al een ander verhaal.
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door Yellowhair1 »

ps: over die Belkacem gedoe, hij heeft geen broer bij de politie, de broer van die agent in Brussel zou banden hebben met S4B.[/quote]

---> Proficiat! Well, dan is alles perfect in orde zeker???? Nothing to worry about! :shock:
Character is how you treat those who can do nothing for you.
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door Eric »

Het Nieuwsblad schreefCOLONTrouwfeest van agent in parenclub komt niet op tv

BALEN/HEUSDEN-ZOLDER - Het trouwfeest van agent Gerry S. uit Hulshout in een parenclub in Balen komt niet op televisie. De rechercheur heeft immers een overeenkomst bereikt met de producent uit Heusden-Zolder.

De politieman van de zone Keerbergen-Haacht-Boortmeerbeek werkte zich midden oktober 2012 lelijk in nesten toen bekend raakte dat een ploeg van de digitale zender Life!TV zijn ‘huwelijksfeest voor horizontale vrienden’ had mogen filmen in de seksclub Eroxx in Balen.

In de trailer voor de erotische reeks Tease & Please, gemaakt door Smoothmedia uit Heusden- Zolder, gaf hij samen met zijn bruid Anne kleur aan zijn hobby. ‘In een parenclub gaan we met de juiste mensen heel ver’, zei het koppel. ‘Maar met hoeveel mensen? Dat weten we nog niet.’

In het politiekorps werd meteen een intern onderzoek gestart. Gerry S. vroeg daarop de uitzending te verbieden. De rechter in kort geding deed dit.

Procudent Stijn Veltjens besloot de beelden voorlopig niet uit te zenden, maar startte wel een procedure ten gronde. Maar zo ver komt het niet. De rechercheur en Veltjens hebben intussen een overkomst bereikt.

Over de inhoud van de overeenkomst willen beiden niets kwijt. Wellicht heeft de producent een bedrag gekregen om zijn onkosten te vergoeden.
Bron
BUTTON_POST_REPLY