Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
steven
Politie
BerichtenCOLON 474
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2002, 23:10

Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door steven »

Idioot. Twee keer nadenken was blijkbaar geen optie.
Een Vlaamse politieman toont binnenkort op de nationale tv hoe hij zijn trouwfeest vierde in een parenclub. Rechercheur Gerry S. en zijn kersverse echtgenote lieten een tv-ploeg toe op het feest in hun favoriete seksclub. Het politiekorps waar de man werkt, is "not amused". "Wij zijn een intern onderzoek gestart", klinkt het in Het Laatste Nieuws.

Het koppel uit Hulshout trad in augustus in het huwelijk. Er was het traditionele feest voor familie en vrienden, maar de pasgetrouwden hielden als vaste parenclubbezoekers ook een groot feest in hun favoriete seksclub.

Het koppel is vanaf 29 oktober te zien op de digitale zender Life! TV, maar niet als inspecteur Gerry het kan verhelpen. Nadat hij gisteren op het matje werd geroepen bij zijn oversten, probeert hij de aflevering nu te laten schrappen. "Of ik kan gaan stempelen", zo vertelde hij de programmamakers.

Maar het productiehuis achter de reeks weigert in te gaan op zijn verzoek. Het maakt zich sterk over de toestemmingen van het koppel te beschikken om de beelden integraal en ongecensureerd uit te zenden.

De politieman blijft voorlopig aan de slag, maar riskeert een sanctie omdat hij mogelijk zijn beroep heeft bezoedeld.
bron hln
0101000001110010011011110110011001101001011000110110100101100001011101000010000001101010011001010010000001101011011000010110111000100000011000100110100101101110011000010110100101110010001000000110110001100101011110100110010101101110001000000011101000101001
Gunther
Politie
BerichtenCOLON 2516
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 19:02

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door Gunther »

Duidelijk geval van normvervaging, maar hé, je oogst wat je zaait... versoepel de ingangstesten en moraliteitsonderzoeken nog maar wat... en blanco strafblad, waarom zou je dat nu nog nodig hebben om bij de politie te gaan... :roll:

Schoolvoorbeeld van hoe het niet moet zijn.... 'politie moet een afspiegeling van de maatschappij zijn'... NOT dus.
!! Never forget 9/11 !!
Homo inter homines, bestia inter bestias. Et inter bestiarum, maxima sum
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door Yellowhair1 »

Gunther schreefCOLONDuidelijk geval van normvervaging, maar hé, je oogst wat je zaait... versoepel de ingangstesten en moraliteitsonderzoeken nog maar wat... en blanco strafblad, waarom zou je dat nu nog nodig hebben om bij de politie te gaan... :roll:

Schoolvoorbeeld van hoe het niet moet zijn.... 'politie moet een afspiegeling van de maatschappij zijn'... NOT dus.
Gunther: Wat betreft dat gebrek aan versoepeling van background/moraliteitsonderzoek... ik heb ergens gehoord dat de broer van Belkacem ook bij de Belgische politie wil komen. Is dat correct?
Character is how you treat those who can do nothing for you.
DerDritteMann
Politie
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2003, 11:26

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door DerDritteMann »

Yellowhair1 schreefCOLONik heb ergens gehoord dat de broer van Belkacem ook bij de Belgische politie wil komen. Is dat correct?
Dat heeft in de kranten gestaan. Voor zover ik het me herinner is hij reeds aangenomen bij een Brusselse zone (PZ Montgomery?). De journalisten zijn natuurlijk gaan grasduinen en hebben klasgenoten geïnterviewd die beweren dat hij in de opleiding radicale gedachten vertoonde. Hij zou bovendien getrouwd zijn met een streng islamitische vrouw die zich in nikab zou hullen.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door VRS »

DerDritteMann schreefCOLON
Yellowhair1 schreefCOLONik heb ergens gehoord dat de broer van Belkacem ook bij de Belgische politie wil komen. Is dat correct?
Dat heeft in de kranten gestaan. Voor zover ik het me herinner is hij reeds aangenomen bij een Brusselse zone (PZ Montgomery?). De journalisten zijn natuurlijk gaan grasduinen en hebben klasgenoten geïnterviewd die beweren dat hij in de opleiding radicale gedachten vertoonde. Hij zou bovendien getrouwd zijn met een streng islamitische vrouw die zich in nikab zou hullen.
Als we dat van dat radicalisme mogen geloven (en ik heb daar niet zoveel moeite mee), hoe is het dan mogelijk dat die "zomaar" door de selectieprocedure geraakt??
Ik hoor hier vanalles op dit forum over de selectiecommissie en hoe die de kandidaten wel op de rooster legt. Ook het feit dat die wordt aangeworven in een Brusselse (moeilijk) zone vind ik raar. En daarnaast vraag ik me af of familie van extremisten ook niet nauwlettend in het oog gehouden worden (Veiligheid van de Staat?)... kans lijkt me reëel, dus hoe zulke mensen niet tegengehouden worden als er toch een redelijk vermoeden is dat die niet echt geschikt is blijft me een raadsel. En dat terwijl er nog steeds betere kandidaten zijn die voor minder niet worden toegelaten :roll:

Zeer vreemd, en -in de veronderstelling dat "de ene appel niet ver van de andere valt" en de veronderstellingen waar zijn - ook zeer onrustwekkend en een blunder van formaat! :eek:
Straks zitten we nog met "Sharia for Police"...
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door VRS »

Heb je bronnen (online) die dat van Belkacems broer kunnen staven, DerDritteMann?
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door Yellowhair1 »

Gewoon verbijsterend. Vooral als ik zie hoever mijn background investigation in de tijd reikte, inderdaad over internationale grenzen. En maar goed ook.
Extremistische associaties zijn normaal grond voor disqualificatie. (Maar kijk dan ook efkes naar onze "hopey-changey" Commander-in-Chief en zijn associaties).
Zou het straf vinden dat een dergelijk persoon met dergelijke associaties politieman kan worden. Gaan ze hem ook nog in de JTTF - antiterrorisme sectie steken??????????????
Character is how you treat those who can do nothing for you.
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door SHERIFF »

Hielcom schreefCOLONHeb je bronnen (online) die dat van Belkacems broer kunnen staven, DerDritteMann?
heel raar, dat is blijkbaar allemaal gewist. Stond nochtans enkele weken geleden in de kranten
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door Yellowhair1 »

SHERIFF schreefCOLON
Hielcom schreefCOLONHeb je bronnen (online) die dat van Belkacems broer kunnen staven, DerDritteMann?
heel raar, dat is blijkbaar allemaal gewist. Stond nochtans enkele weken geleden in de kranten
Ain't that kinda funny how that works? The government-media PC complex at work....
Character is how you treat those who can do nothing for you.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door VRS »

Inderdaad, verdacht... mochten ze ook eens de tewerkstelling bij de politie van deze louche persoon "wissen" zou het mij eigenlijk nog niet zo erg kunnen schelen...
Zo iemand toelaten bij de politie gaat echt wel mijn verstand te boven, en ik kan moeilijk geloven dat het puur uit nalatigheid of vergetelheid was van de controlerende diensten.

Gunther: is er tegenwoordig dan effectief zo'n verschil met vroeger op vlak van de selectieprocedure? Is deze echt versoepeld? En worden echt mensen met strafblad toegelaten (is nochtans nog steeds niet toegelaten "volgens de regels")?
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door Dimitri »

Er wordt anders geselecteerd. Er wordt veel meer nadruk gelegd op sociale capaciteiten dan fysieke inzetbaarheid.
Gebruikers-avatar
YvesM
Politie
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 16:43

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door YvesM »

Dimitri schreefCOLONEr wordt anders geselecteerd. Er wordt veel meer nadruk gelegd op sociale capaciteiten dan fysieke inzetbaarheid.
Sociale capaciteiten, wat zijn dat? :-D
Nullum crimen sine lege
Gunther
Politie
BerichtenCOLON 2516
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 19:02

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door Gunther »

Gunther: is er tegenwoordig dan effectief zo'n verschil met vroeger op vlak van de selectieprocedure? Is deze echt versoepeld? En worden echt mensen met strafblad toegelaten (is nochtans nog steeds niet toegelaten "volgens de regels")?
Een wereld van verschil... vroeger werd de gehele familie 'gescreend', bij twijfel, zelfs de buren, en als er dan nog een greintje twijfel bestond, werd je afgekeurd punt...

Moet jij boeten, omdat je broer iets heeft uitgestoken, neen, verre van, MAAR, het kan wel repercussies hebben op je latere werk, en zover kijken de kandidaten niet... Soms, is het voor de kandidaten echt wel het beste dat ze omwille van sus en zo niet toegelaten worden...

voorbeeldje, je broer, of neef, of eender wie in de familie, bewandelt het pad niet zo recht, als zou moeten, hij gebruikt dope, dealt een beetje om zijn gebruik te financieren... enfin...

Op een bepaald ogenblik, komt hij in het vizier van de politiediensten... ja, dan zou ik niet in de schoenen willen staan van de broer/neef dewelke bij de politie werkt, want plots, gaat die ook in de kijker lopen van de verschillende interne diensten, heeft hij ooit al drugs in beslag genomen, hoeveel was dat, was dat wel de gehele hoeveelheid etc...

Maar nog slechter is, je broer/neef, weet wel die aan de dope hangt, kan om één of andere reden zijn leverancier niet meer betalen... zit in zak en as, maar zijn leveranciers weten dat hij een broerke bij de politie heeft... kijk, dat is het uitgelezen slachtoffer om af te persen, ze stampen die zo ver de grond in, dat hij mijlenver in de shit zit bij die gasten, en dan vragen ze, 'kunde ies nie vragen aan uw broerke de polies voor een nummerplaatje te checken, een adreske van iemand te geven, en al uw schulden zijn foetsie en ge krijgt er nog een grammeke of 10 commissieloon bovenop...

Uw broerke zit in de miserie maar gij ook, want die gaat zoveel druk op u leggen, dat oa zijn leven in gevaar is etc... om je toch maar te laten doen wat ze aan hem vragen, en daar zit je dan hé...

Om zulke situaties te vermijden, dien je meer dan selectief te zijn, en bij de minste twijfel, sorry, ander en beter...
Hetzelfde bij mensen met een veroordeling... je zet de kat toch niet bij de melk?

Ik ga nog meer zeggen, heel vroeger, bij de firma met de rode streep in de broek, moest je zelfs toestemming vragen aan de Bgdcomm om te mogen huwen met partij A of B, en daar werd zelfs nazicht naar gedaan...

Heel groot contrast met wat er nu allemaal kan/mag/binnengeraakt...
!! Never forget 9/11 !!
Homo inter homines, bestia inter bestias. Et inter bestiarum, maxima sum
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door VRS »

Interessant en inderdaad vrij anders. Ik begrijp goed je argumenten.
Beschrijf je hier de procedure bij de vroegere gemeentepolitie of de Rijkswacht, of was dat bij beiden gelijk (ik kan me inbeelden dat het kon verschillen tussen de verschillende gemeentelijke korpsen)?
Niet dat ik in clichés wil vervallen, maar ik vraag me af of men bij de gemeentepolitie overal en altijd zo streng was, gezien er vroeger nogal vaak eens getwijfeld werd aan de "kwaliteit" van sommige politiemensen. Heb zo eens horen waaien dat men vroeger in feite al kon binnengeraken in gemeentelijke korpsen als men 'iemand' kende bij het gemeentebestuur of door een "simpel examentje" te doen. In hoeverre was dit dan zo?
Gunther
Politie
BerichtenCOLON 2516
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 19:02

Re: Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bericht door Gunther »

Heb zo eens horen waaien dat men vroeger in feite al kon binnengeraken in gemeentelijke korpsen als men 'iemand' kende bij het gemeentebestuur of door een "simpel examentje" te doen. In hoeverre was dit dan zo?
Zou dat kunnen, wie weet dat? :uhoh:

Maar om over de kwaliteit even voort te gaan, ik ken mensen die gebuisd waren bij de ingangstesten gemeentepolitie, en er dan wel door waren bij de Rijkswacht en vice versa... dus...

Maar ik denk dat we off topic aan het gaan zijn... :wink:
Laatst gewijzigd door 1 op Gunther, in totaal 20 keer gewijzigd.
!! Never forget 9/11 !!
Homo inter homines, bestia inter bestias. Et inter bestiarum, maxima sum
BUTTON_POST_REPLY