Zwakke officer safety? Dodelijke gevolgen.

ModeratorCOLON Moderators

Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Zwakke officer safety? Dodelijke gevolgen.

Bericht door Yellowhair1 »

Net gebeurd.

"...identified the slain trooper as Marshall Bailey who was shot after stopping a vehicle for reckless driving at the commuter parking lot adjacent to I-79 in Clay County. The subject was in the back of a patrol car when he got out of his handcuffs and drew a concealed handgun and shot both troopers inside the vehicle killing Bailey. Trooper Bailey is survived by his wife and two children.)"

Altijd een beetje wansmakelijk om kritiek te geven in een dergelijke situatie. Maar we moeten dit wel doen op een constructieve manier zodanig dat nieuwe 'aspiranten' niet dezelfde fout maken en zodanig dat er niet nog meer doden vallen: FOUILLEER GRONDIG ELKE VERDACHTE ALVORENS DIE IN UW WAGEN TE PLAATSEN.

Laat NIEMAND U wijsmaken dat je in een "ROUTINE" situatie bent en dat daarom een search for weapons / foulle niet nodig is. Routine bstaat niet meer. Dat is iets voor burgers die beschermde leventjes lijden.

Pacifism is a privilege of the protected. They can exercise their pacifism because they are sheltered by those who would defend them.”
– – Unkown
Ban "ROUTINE" uit Uw woordenschat.

Als je dergelijke fout maakt tijdens de scenario training tijdens uw opleiding krijg je meestal een goeie tik tegen uw hoofd of een schop in uw achterste. Maak je die fout 2x dan is het bye bye.

Twee kleine kinderen zullen nu moeten opgroeien zonder hun vader....
Laatst gewijzigd door 1 op Yellowhair1, in totaal 8 keer gewijzigd.
Character is how you treat those who can do nothing for you.
Gunther
Politie
BerichtenCOLON 2516
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 19:02

Re: Zwakke officer safety? Dodelijke gevolgen.

Bericht door Gunther »

Zelfs bij het "overnemen" van een verdachte fouilleer ik deze ALTIJD...
!! Never forget 9/11 !!
Homo inter homines, bestia inter bestias. Et inter bestiarum, maxima sum
Gebruikers-avatar
YvesM
Politie
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 16:43

Re: Zwakke officer safety? Dodelijke gevolgen.

Bericht door YvesM »

Gunther schreefCOLONZelfs bij het "overnemen" van een verdachte fouilleer ik deze ALTIJD...
Veiligheid wordt inderdaad wel eens vergeten. Je moet maar eens kijken waar " de beveiligingscollega " soms staat ....
of waar er gestopt wordt bij een interventie ....
Nullum crimen sine lege
Gunther
Politie
BerichtenCOLON 2516
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 19:02

Re: Zwakke officer safety? Dodelijke gevolgen.

Bericht door Gunther »

Tijdje terug grote verkeersactie in onze zone, met aspiranten van een politieschool. Als interventie dienen we een aangehouden persoon op te halen (geboeid). Ik neem deze over van een aspirant en fouilleer die kerel, breng hem over, sluit hem op, geen problemen. Wanneer het dispo binnenkomt, ga ik naar die aspirant waarvan ik de aangehouden had overgenomen en vraag hem nogal nors of hij een fouille had gedaan... "Euh, nee" antwoordt hij aarzelend... Waarop ik een groot 'rambomes' bovenhaal en tegen hem zeg dat ik dat tijdens de fouille gevonden had in zijn broeksband...

Je had de gezichten van alle aspriranten moeten zien... :shock: :shock:

Ik denk, allez hoop, dat ze in het vervolg mss wel eens gaan nadenken :wink:

Ps, mes was van mij hoor en niet van de aangehoudene :-D
!! Never forget 9/11 !!
Homo inter homines, bestia inter bestias. Et inter bestiarum, maxima sum
GlennVE
__________________________
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2011, 17:20

Re: Zwakke officer safety? Dodelijke gevolgen.

Bericht door GlennVE »

Gunther schreefCOLONTijdje terug grote verkeersactie in onze zone, met aspiranten van een politieschool. Als interventie dienen we een aangehouden persoon op te halen (geboeid). Ik neem deze over van een aspirant en fouilleer die kerel, breng hem over, sluit hem op, geen problemen. Wanneer het Dispo binnenkomt, ga ik naar die aspirant waarvan ik de aangehouden had overgenomen en vraag hem nogal nors of hij een fouille had gedaan... "Euh, nee" antwoordt hij aarzelend... Waarop ik een groot 'rambomes' bovenhaal en tegen hem zeg dat ik dat tijdens de fouille gevonden had in zijn broeksband...

Je had de gezichten van alle aspiranten moeten zien... :shock: :shock:

Ik denk, allez hoop, dat ze in het vervolg mss wel eens gaan nadenken :wink:

Ps, mes was van mij hoor en niet van de aangehoudene :-D

Ik weet niet of er op dit Forum ook mag geantwoord worden door Forumbezoekers ?

@Gunther, mag ik misschien vragen wat een Dispo is ? Staat dit voor Dispositief ?

Ik kan het mij voorstellen dat ze nogal een serieus gezicht hebben getrokken.
Maar misschien zal dit een goede les zijn voor in het vervolg. :wink:
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Zwakke officer safety? Dodelijke gevolgen.

Bericht door Yellowhair1 »

Tijdje terug grote verkeersactie in onze zone, met aspiranten van een politieschool. Als interventie dienen we een aangehouden persoon op te halen (geboeid).
Gunther, mogen bij jullie aspiranten/recruits deelnemen aan (enforcement) operaties?
Dat heb ik hier nog nooit gezien. Ze zijn nog niet wettelijk "peace officers" en zodoende hebben ze de autoriteit niet. Wat zijn de gevolgen moest een van die aspiranten in een use of force situatie terechtkomen en hij/zij over reageert of onder reageert?

Hier wordt ELKE verdachte tijdens een street enforcement situatie altijd zo snel mogelijk geboeid. En zeker tijdens een transport. Ook als we iemand in custody hebben die bvb niet crimineel wordt aangeklaagd zoals iemand die bvb een zelfmoordpoging heeft ondernomen en die we dan naar EPS (Emergency Psychiatric Services) transporteren. Die worden altijd geboeid. We fouilleerden zelfs slachtoffers van misdaad en getuigen alvorens ze te vervoeren. Today's victim, tomorrow's suspect. Vooral bij gang members.

Ik weet nog dat ik soms een toerist een courtesy transport gaf omdat ze bvb te veel gedronken hadden en hun weg kwijt waren (soms Europeanen/Asiaten/Indiers/Arabieren in Silicon Valley). Ik fouilleerde die altijd vooraleer ze in mijn patrol car te zetten (in het prisoner compartment). Er waren er een paar die zat tijdens de rit dan nog van hun kl begonnen te maken. De volgende conversatie ging iets zoals dit:
"Hey, this is not my hotel! Where are you taking me?"
--"This is a free hotel. It is called the Main Jail. You are drunk in public and combative. Enjoy your stay."
Character is how you treat those who can do nothing for you.
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: Zwakke officer safety? Dodelijke gevolgen.

Bericht door GDR »

GlennVE schreefCOLON
Gunther schreefCOLONTijdje terug grote verkeersactie in onze zone, met aspiranten van een politieschool. Als interventie dienen we een aangehouden persoon op te halen (geboeid). Ik neem deze over van een aspirant en fouilleer die kerel, breng hem over, sluit hem op, geen problemen. Wanneer het Dispo binnenkomt, ga ik naar die aspirant waarvan ik de aangehouden had overgenomen en vraag hem nogal nors of hij een fouille had gedaan... "Euh, nee" antwoordt hij aarzelend... Waarop ik een groot 'rambomes' bovenhaal en tegen hem zeg dat ik dat tijdens de fouille gevonden had in zijn broeksband...

Je had de gezichten van alle aspiranten moeten zien... :shock: :shock:

Ik denk, allez hoop, dat ze in het vervolg mss wel eens gaan nadenken :wink:

Ps, mes was van mij hoor en niet van de aangehoudene :-D

Ik weet niet of er op dit Forum ook mag geantwoord worden door Forumbezoekers ?

@Gunther, mag ik misschien vragen wat een Dispo is ? Staat dit voor Dispositief ?

Ik kan het mij voorstellen dat ze nogal een serieus gezicht hebben getrokken.
Maar misschien zal dit een goede les zijn voor in het vervolg. :wink:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofdlette ... e_spelling
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Zwakke officer safety? Dodelijke gevolgen.

Bericht door VRS »

:mrgreen:

Wel leerrijk moet ik toegeven...
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Zwakke officer safety? Dodelijke gevolgen.

Bericht door Yellowhair1 »

YvesM schreefCOLON
Gunther schreefCOLONZelfs bij het "overnemen" van een verdachte fouilleer ik deze ALTIJD...
Veiligheid wordt inderdaad wel eens vergeten. Je moet maar eens kijken waar " de beveiligingscollega " soms staat ....
of waar er gestopt wordt bij een interventie ....
Inderdaad Yves. En dikwijls zijn officieren (LT en hoger) de grootste overtreders.
Ik lag eens op een perimeter waarbij een verdachte iemand in het huis had omvergeschoten en weigerde naar buiten te komen. Ik had met mijn AR15 een perfecte positie gevonden. Goede verstopping, perfect line of fire en pikdonker.
Plots komen er drie command staffers recht in mijn vuurlijn staan om blijkbaar efkes de situatie te bediscussieren. Ik probeeerde hen op de radio op te roepen maar we hebben 13 kanalen en ik kende hun call sign niet. Ik kon niet hun aandact trekken door bvb te fluiten, te roepen of door mijn flashlight te gebruiken zonder mijn positie weg te geven...
Character is how you treat those who can do nothing for you.
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Zwakke officer safety? Dodelijke gevolgen.

Bericht door Yellowhair1 »

Second W.Va. Trooper Shot During Traffic Stop Dies

Source: The Associated Press
Created: August 31, 2012

West Virginia State Police say a second trooper involved in a shooting during a traffic stop has died.

CHARLESTON, W.Va. (AP) — West Virginia State Police say a second trooper involved in a shooting during a traffic stop has died.

Eric Michael Workman died Friday, three days after the shooting that also killed Cpl. Marshall Lee Bailey.

Gov. Earl Ray Tomblin said "West Virginia lost a very brave young man this afternoon."

State Police say 22-year-old Luke Baber of Oak Hill shot the troopers with a handgun hidden in his pants after he was put in their cruiser's backseat. It happened at the Wallback park and ride off Interstate 79.

Baber was later killed in a shootout with other officers.
Character is how you treat those who can do nothing for you.
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Zwakke officer safety? Dodelijke gevolgen.

Bericht door Yellowhair1 »

Wij kunnen iemand de boeien aandoen zelfs al zijn ze op dat moment niet onder arrest. We kunnen dat gewoon doen voor officer safety redenen. Je moet wel kunnen artikuleren waarom je het doet wat niet moeilijk is.
Is dat bij in Belgie ook zo?
Character is how you treat those who can do nothing for you.
Lone Ranger
Politie
BerichtenCOLON 1408
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2004, 17:40

Re: Zwakke officer safety? Dodelijke gevolgen.

Bericht door Lone Ranger »

Het gebruik van handboeien is sinds enkele jaren aan een aantal regels gebonden. Persoonlijk vind ik niet dat die regels hier op een open forum uit de doeken moeten gedaan worden. Onze "klanten" hebben nu al veel noten op hun zang als ze geboeid worden, en ze denken allemaal de wet aan hun kant te hebben ... Als iemand een andere mening heeft, en die wettelijke regels hier toch wilt posten ... :|
"Sometimes there is Justice, sometimes there is just us"
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Zwakke officer safety? Dodelijke gevolgen.

Bericht door Yellowhair1 »

Lone Ranger schreefCOLONHet gebruik van handboeien is sinds enkele jaren aan een aantal regels gebonden. Persoonlijk vind ik niet dat die regels hier op een open forum uit de doeken moeten gedaan worden. Onze "klanten" hebben nu al veel noten op hun zang als ze geboeid worden, en ze denken allemaal de wet aan hun kant te hebben ... Als iemand een andere mening heeft, en die wettelijke regels hier toch wilt posten ... :|
We hoeven niet in detail te gaan als dat bij jullie voor 1 of andere reden niet comfortable zit. Hier is dat geen probleem met openheid. "wettelijke regels" and "duty manuals" zijn open source information. We getuigen immers in gerechtshoven over wat we deden en waarom. Dat is publieke informatie (althans hier).

Hier zijn de verdachten plots ook allemaal advocaten als ze met ons te doen hebben. Ze zijn ook police practices experts...want ze hebben net CSI gezien op tv... :shock:

Wou gewoon zien of jullie vergelijkbaar optraden. 8)
Character is how you treat those who can do nothing for you.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Zwakke officer safety? Dodelijke gevolgen.

Bericht door vdv »

Yellowhair1 schreefCOLON Hier zijn de verdachten plots ook allemaal advocaten als ze met ons te doen hebben. Ze zijn ook police practices experts...want ze hebben net CSI gezien op tv... :shock:
Dat is hier niet anders.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Zwakke officer safety? Dodelijke gevolgen.

Bericht door Eric »

YvesM schreefCOLON
Gunther schreefCOLONZelfs bij het "overnemen" van een verdachte fouilleer ik deze ALTIJD...
Veiligheid wordt inderdaad wel eens vergeten. Je moet maar eens kijken waar " de beveiligingscollega " soms staat ....
of waar er gestopt wordt bij een interventie ....
Of - zelf meegemaakt - dat een dader van een geweldmisdrijf even verderop wordt tegengehouden door een opgeroepen ploeg en vervolgens ongeboeid en niet gefouilleerd terug naar de plaats-delict wordt gebracht om tijdens een soort informele reconstructie naast de getuigen/slachtoffer zijn verhaal te doen terwijl één inspecteur met de rug naar hem toe staat, de andere burgers geen bescherming genieten en de tweede inspecteur in het dienstvoertuig de dispatching aan het briefen is :roll:
BUTTON_POST_REPLY