Onderzoek naar agressief gedrag politie Montgomery

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Onderzoek naar agressief gedrag politie Montgomery

Bericht door VRS »

Goh, vooreerst bedankt voor de interesse. Enfin, ik denk toch dat ik er vanuit mag gaan dat je die vraag uit interesse stelt. Als antwoord zou ik een boek kunnen schrijven, zeg maar mijn memoires (goh, misschien dat ik dat ooit doe?). Aan de andere kant moet je ook beseffen dat we hier op een open forum zitten, je zult politiemensen dan ook nooit kunnen betrappen op zware uitspraken, uitspraken over interne werking of uitspraken die het beroepsgeheim kunnen schaden. Ik hoop dat je daar begrip voor kunt hebben. Het is bovendien ook niet de bedoeling om op dit forum jonge mensen af te schrikken voor een job bij politie. Je zult het antwoord op deze vraag dus binnen een paar decennia mogelijk wel zelf ervaren
De vraag was inderdaad gewoon gesteld uit interesse. Ik kan begrijpen dat dit forum niet de ideale plaats is hiervoor, maar ik kan me enigzins wel voorstellen welke richting jouw antwoord zou uitgaan.

Nu, ben er toch redelijk van overtuigd dat het antwoord mij persoonlijk er niet van zou weerhouden om (in de toekomst) de job te doen.
Als geïnteresseerde is het riskant enkel en alleen voort te gaan op de rozegeur en maneschijn van de blinkende foldertjes en rekruteringssites (die er trouwens ook moeten zijn). Uiteindelijk scheelt er aan elke job en elke organisatie wel iets, dus kies je best maar meteen voor hetgeen je intuïtie zegt...
We zien wel.
Gebruikers-avatar
evergreen
__________________________
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 12:48

Re: Onderzoek naar agressief gedrag politie Montgomery

Bericht door evergreen »

L0k1- schreefCOLON
evergreen schreefCOLONZijn ze ook zo stoer in de probleemwijken in Brussel?
Als toekomstig aspirant zou je beter in het vervolg op uw woorden letten.
Waarom zou ik? Dit is mijn mening, jij zou die beter respecteren, want ik kwest er niemand mee.
Gebruikers-avatar
cpv
Politie
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:24

Re: Onderzoek naar agressief gedrag politie Montgomery

Bericht door cpv »

Het is niet omdat iemand geboeid is dat die niet gevaarlijk meer kan zijn.
VPChristophe
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012, 12:16

Re: Onderzoek naar agressief gedrag politie Montgomery

Bericht door VPChristophe »

cpv schreefCOLONHet is niet omdat iemand geboeid is dat die niet gevaarlijk meer kan zijn.
Kan zijn, maar zo gevaarlijk zag de situatie er hier toch niet meer uit naar mijn opvatting.. :|
Prom. 34 - Campus Vesta - AINP
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: Onderzoek naar agressief gedrag politie Montgomery

Bericht door GDR »

VPChristophe schreefCOLON
cpv schreefCOLONHet is niet omdat iemand geboeid is dat die niet gevaarlijk meer kan zijn.
Kan zijn, maar zo gevaarlijk zag de situatie er hier toch niet meer uit naar mijn opvatting.. :|
Ja en dat is veel waard... afgaan op videobeelden...
Al wie er niet bij was moet zich van commentaar onthouden vind ik...en al zeker mensen die geen ervaring hebben met soortgelijke situaties.

Commentaar geven is altijd makkelijk. Doe maar eens enkele maanden interventie in een grootstad, en IEDEREEN piept al een toontje lager.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Onderzoek naar agressief gedrag politie Montgomery

Bericht door vdv »

Tegenwoordig heeft iedereen commentaar op alles, 99% zonder enige kennis of ervaring ter zake. Niet alleen hier maar ook in het dagelijks leven.

Normaal gezien is mijn antwoord: als je het beter kan bewijs het dan, join the force. De meesten haken daar al af. Evergreen gaat dat wel doen: Goed zo! Ik neem aan dat je voor Brussel zal kiezen en er orde op zaken zal stellen waar anderen 'niet durven'.

>>> Dit is mijn persoonlijke mening. Gelieve er in kader van de vrije meningsuiting respect voor te hebben. <<<
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Gebruikers-avatar
evergreen
__________________________
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 12:48

Re: Onderzoek naar agressief gedrag politie Montgomery

Bericht door evergreen »

vdv schreefCOLON Ik neem aan dat je voor Brussel zal kiezen en er orde op zaken zal stellen waar anderen 'niet durven'.
Blijkbaar heeft mijn reactie veel agenten kwaad gemaakt. Ik besef wel dat bij de politie niet altijd simpel is om te handelen volgens het boekje, en ik ga zeker niet als toekomstig aspirant de held spelen. Ik was gewoon geschokt door de beelden omdat ik een andere beeld had van de politie.
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Onderzoek naar agressief gedrag politie Montgomery

Bericht door Yellowhair1 »

Lange versie met "kritiek" van degene die filmt:

http://youtu.be/EtKYAdohSIw
Character is how you treat those who can do nothing for you.
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Onderzoek naar agressief gedrag politie Montgomery

Bericht door Eric »

GDR schreefCOLONJa en dat is veel waard... afgaan op videobeelden...
Welke illusies zien we dan op die video die er in werkelijkheid niet waren? Videobeelden tonen de zaken soms onduidelijk maar een video legt geen scènes vast die in werkelijkheid niet hebben plaatsgevonden. Dat kan immers niet.
GDR schreefCOLONAl wie er niet bij was moet zich van commentaar onthouden vind ik...en al zeker mensen die geen ervaring hebben met soortgelijke situaties.
Het is nochtans perfect het recht van eenieder om het optreden van de overheid binnen bepaalde grenzen te controleren en eventueel te bekritiseren. In zo een gevallen lees je dan ook steevast de antwoorden die je hier leest als verdediging maar ze zijn helaas niet pertinent.
GDR schreefCOLONCommentaar geven is altijd makkelijk. Doe maar eens enkele maanden interventie in een grootstad, en IEDEREEN piept al een toontje lager.
Ik zou er wellicht na een week al op kloppen maar ik ben dan ook niet geschikt voor zo een job als politieman dus schrijf ik mij niet in voor de toelatingsproeven. Punt. Als je echter per se wél wil meedraaien in die machine, moet je het m.i. wél volgens de regels van de kunst doen of anders een andere job zoeken. Ik heb de indruk dat die agressievelingen niet geschikt zijn om in deze stresssituaties mee te draaien en dus niet thuishoren in hun rol die ze spelen. Alle respect voor die mensen hun zware werk maar als je het niet kan verkroppen, moet je maar vertrekken, zoals in elke job trouwens.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Onderzoek naar agressief gedrag politie Montgomery

Bericht door vdv »

Eric schreefCOLON Als je echter per se wél wil meedraaien in die machine, moet je het m.i. wél volgens de regels van de kunst doen of anders een andere job zoeken. Ik heb de indruk dat die agressievelingen niet geschikt zijn om in deze stresssituaties mee te draaien en dus niet thuishoren in hun rol die ze spelen. Alle respect voor die mensen hun zware werk maar als je het niet kan verkroppen, moet je maar vertrekken, zoals in elke job trouwens.
Mooie theorie.

Hier de mijne: Als iedereen zich als normaal gedraagt, moeten politiemensen geen stresssituaties meemaken.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Onderzoek naar agressief gedrag politie Montgomery

Bericht door Black Dog »

Persoonlijk weet ik niks van wat in principe wel al dan niet mag tijdens interventie en welke handelingen er mogen gebruikt worden om zaken gedaan te krijgen.

Ik zie hoogstens (?) 2 zaken die hoogstwaarschijnlijk niet mogen, namelijk die trap terwijl hij al op de grond lag met al een paar INP's erop en die gefrustreerde die hem naar de keel grijpt. Het mag misschien wel een toegestane (?) techniek zijn, de manier waarop en de gehele context van hoe de persoon op dat moment geboeid zat maakt het wel overbodig.

De dramatiek van de persoon in kwestie maakt het wel dramatischer dan wat het was. Dat hij "hardhandig" in de auto gesleurd wordt omdat hij niet meewerkte...volgende keer rustig in de wagen stappen en dan kom je zoiets gewoon niet tegen. Was het "te hard"? Hoe krijg je iemand in de wagen die niet meewerkt?


En de commentaar dat ze daar met bijna een dozijn "intimiderend" rond staan. Politieambtenaren van de lokale politie zijn ook "gemeentewerkers" hé... Als gemeentewerkers met 10 rond een collega staan die een put staat te graven of een boompje plant, daar maakt toch ook niemand spel van? :mrgreen:

Wat gaat er van komen... 2 berispingen mss? Voor de trapper en voor de keelgrijper... Kan je de collega's verwijten dat het gebeurd is? Niet echt. De handelingen kwamen veel te snel om daarop in te gaan. Is het spijtig dat het gebeurd is? Ja... Zal het ze nog spijten achteraf...ik hoop het van wel. Is het te begrijpen... gezien de "line of duty"...ik vind het van wel.

Mensen vergeten soms dat politieambtenaren ook maar mensen zijn van vlees en bloed en ook een slechte dag kunnen hebben of fouten kunnen maken.

Ik vraag me gewoon af in hoeverre iemand een collega erover zou aanspreken als hij/zij vb. de trap zou gezien hebben en/of hoe hij ermee zou omgaan? Is daar een procedure voor?
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Onderzoek naar agressief gedrag politie Montgomery

Bericht door Yellowhair1 »

Black dog: je zegt veel waarheid.
Character is how you treat those who can do nothing for you.
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Onderzoek naar agressief gedrag politie Montgomery

Bericht door Eric »

vdv schreefCOLON
Eric schreefCOLON Als je echter per se wél wil meedraaien in die machine, moet je het m.i. wél volgens de regels van de kunst doen of anders een andere job zoeken. Ik heb de indruk dat die agressievelingen niet geschikt zijn om in deze stresssituaties mee te draaien en dus niet thuishoren in hun rol die ze spelen. Alle respect voor die mensen hun zware werk maar als je het niet kan verkroppen, moet je maar vertrekken, zoals in elke job trouwens.
Mooie theorie.

Hier de mijne: Als iedereen zich als normaal gedraagt, moeten politiemensen geen stresssituaties meemaken.
Als iedereen zich als normaal gedraagt, is er helemaal geen politie nodig :idea: En toch hebben ze jou en collega's in dienst genomen nadat jullie jullie hiervoor kandidaat hadden gesteld. If you can't stand the heath, stay out of the kitchen.
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Onderzoek naar agressief gedrag politie Montgomery

Bericht door Yellowhair1 »

Eric schreefCOLON
vdv schreefCOLON
Eric schreefCOLON Als je echter per se wél wil meedraaien in die machine, moet je het m.i. wél volgens de regels van de kunst doen of anders een andere job zoeken. Ik heb de indruk dat die agressievelingen niet geschikt zijn om in deze stresssituaties mee te draaien en dus niet thuishoren in hun rol die ze spelen. Alle respect voor die mensen hun zware werk maar als je het niet kan verkroppen, moet je maar vertrekken, zoals in elke job trouwens.
Mooie theorie.

Hier de mijne: Als iedereen zich als normaal gedraagt, moeten politiemensen geen stresssituaties meemaken.
Als iedereen zich als normaal gedraagt, is er helemaal geen politie nodig :idea: En toch hebben ze jou en collega's in dienst genomen nadat jullie jullie hiervoor kandidaat hadden gesteld. If you can't stand the heath, stay out of the kitchen.
Van wat ik van VDV al gelezen heb heeft hij wel politie ervaring die u blijkbaar niet hebt. Hij kan dus wel degelijk de "heat" goed aan.

Los van dit incident hier...Typisch hoe zovele (ignorante) mensen het altijd eens gaan vertellen aan de politie hoe wij ons werk moeten doen. Als ik een loodgieter nodig heb zeg ik hem toch ook niet hoe hij zijn werk moet doen?
En van die "heat" bij politiewerk heeft u geen idee. Blijf dromen van utopia waar "iedereen zich 'normaal' gedraagt en waar er geen politie nodig is." Misschien kunt ge met Barry Obama op campagne tour gaan.
Character is how you treat those who can do nothing for you.
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Onderzoek naar agressief gedrag politie Montgomery

Bericht door Eric »

Yellowhair1 schreefCOLONVan wat ik van VDV al gelezen heb heeft hij wel politie ervaring die u blijkbaar niet hebt. Hij kan dus wel degelijk de "heat" goed aan.
Het was dan ook geen uitspraak over zijn werk, wel een algemene. "Je" kan ook betrekking hebben op algemene, niet-persoonsgebonden aspecten.
Yellowhair1 schreefCOLONLos van dit incident hier...Typisch hoe zovele (ignorante) mensen het altijd eens gaan vertellen aan de politie hoe wij ons werk moeten doen. Als ik een loodgieter nodig heb zeg ik hem toch ook niet hoe hij zijn werk moet doen?
Als die loodgieter serieus over de schreef gaat, gaat u zich vermoedelijk (als politieman maar ook als burger) toch wél bemoeien, mag ik hopen? Trouwens, ik betaal voor overheidsdiensten belastingen en verwacht dan ook dat die mensen, die misschien morgen over mij macht en geweld kunnen uitoefenen, zich correct gedragen. Jammer dat veel correcte politiemensen nog altijd niet schijnen te beseffen dat dirty cops vooral hun eigen zaak schade berokkenen. Wie trouwens terecht respect eist voor "the men and women in uniform" moet ook aanvaarden dat dit in beide richtingen werkt.
Yellowhair1 schreefCOLONEn van die "heat" bij politiewerk heeft u geen idee. Blijf dromen van utopia waar "iedereen zich 'normaal' gedraagt en waar er geen politie nodig is." Misschien kunt ge met Barry Obama op campagne tour gaan.
Ik droom helemaal niet van dergelijke utopia. Ik zou trouwens 'integriteit' en 'law & order' zeker niet enkel als iets typisch Obama afdoen...
BUTTON_POST_REPLY