Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door VRS »

Inderdaad, je kon dat zelfs op het nieuws zien. Toen kwam het commentaar dat de Politie iets te hardhandig zou opgetreden hebben (vooral mbt die voorruit).
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door Dimitri »

Hielcom schreefCOLONInderdaad, je kon dat zelfs op het nieuws zien. Toen kwam het commentaar dat de Politie iets te hardhandig zou opgetreden hebben (vooral mbt die voorruit).
Tja, dat de brandweer al hun dikke vesten over de Spaanse ruiters aan het smijten waren om erover te klimmen en dat ze echt wel op ramkoers lagen om de blokkade te doorbreken, daar wordt natuurlijk niks over gezegd
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door dielangemotormuis »

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... eZm6G_gALM

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... =1.1804390

Men blijf wel bezig bij jullie. Hat gaat hard tegen hard en dat ik een paar maanden.

Wat vinden jullie er nu van als politieagenten.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door Jens »

dielangemotormuis schreefCOLON Wat vinden jullie er nu van als politieagenten.
Triestig. Jammer voor de brandweermannen die zich wel deftig hebben gedragen en hun eisen op een normale manier kracht wilden bijzetten... Wat me opviel in een filmfragment is dat alle graden van de brandweer vooraan de Spaanse Ruiters stonden om de boel wat aan te stoken...
Inspecteur van politie
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door Eric »

Jens schreefCOLONWat me opviel in een filmfragment is dat alle graden van de brandweer vooraan de Spaanse Ruiters stonden om de boel wat aan te stoken...
"Alle graden"? Welke graden heb je dan allemaal gezien? Som ze eens op.
Bart V
Politie
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 16:26

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door Bart V »

Is duidelijk te zien aan de oranje schouderstukken (onderofficier) of volledig oranje uitrusting (officier).
PZ Gent
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door Eric »

Bart V schreefCOLONIs duidelijk te zien aan de oranje schouderstukken (onderofficier) of volledig oranje uitrusting (officier).
Daar mag je niet op afgaan. Bij korpsen als brandweer Brussel, Heist-op-den-Berg, Hoogstraten en nog andere hebben de 'gewone' brandweermannen allemaal oranje uitrusting. Moet je maar eens op letten in Brussel, bijvoorbeeld. Idem met die oranje schouderstukken. Kan je niets uit afleiden tenzij je weet om welk korps het gaat of de strepen op de helmen kan aflezen.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door VRS »

Het trekt m.i. op niets dat een deel van de brandweermanifestanten inderdaad niet de 'collegialiteit' had om op een geweldloze manier te protesteren. De politie onderspuiten met schuim is niet zo erg, maar trekken, duwen en kloppen op de ordehandhavers heeft er volgens mij voor gezorgd dat ze zelf hun imago schaadden. Als burger kijk je daar dan naar op het nieuws en denk je "die moeten de morgen terug samenwerken met dezelfde (soort) mensen die ze vandaag aanvielen". Dingen die mensen in feite nooit zouden mogen kunnen denken van hulpverleners. Mooi (en niet meer dan logisch) dat er toch ook een deel (hopelijk de meerderheid) brandweerlui waren die wel het goede voorbeeld gaven (en zelfs de door hun collega's verwondde (politie)mensen hulp boden).
Laatst gewijzigd door 1 op VRS, in totaal 15 keer gewijzigd.
PieterGC
Aspirant
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2012, 12:55

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door PieterGC »

Eric schreefCOLON
Bart V schreefCOLONIs duidelijk te zien aan de oranje schouderstukken (onderofficier) of volledig oranje uitrusting (officier).
Daar mag je niet op afgaan. Bij korpsen als brandweer Brussel, Heist-op-den-Berg, Hoogstraten en nog andere hebben de 'gewone' brandweermannen allemaal oranje uitrusting. Moet je maar eens op letten in Brussel, bijvoorbeeld. Idem met die oranje schouderstukken. Kan je niets uit afleiden tenzij je weet om welk korps het gaat of de strepen op de helmen kan aflezen.
Welke achtergrond heb jij precies Eric? Hoog tijd dat jij op een of andere lijst komt en vooruitgeschoven wordt als Minister.

Ik vraag me ook af wat je juist zoekt te bereiken, uit je vraagstelling blijkt dat je toch al wist wat het antwoord ging zijn waarop je dan je kennis kan komen verkopen.. :roll:
INP - Pz Antwerpen/ Orida fietsteam
Bart V
Politie
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 16:26

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door Bart V »

Aan zijn vraagstelling wist ik al dat er een alwetende reactie ging op volgen. Niets nieuws meer, terwijl toch meegegeven wat de normaal gangbare manier is om in het grootste deel van de brandweerkorpsen wel de (onder)officier te herkennen.
PZ Gent
PieterGC
Aspirant
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2012, 12:55

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door PieterGC »

Bart V schreefCOLONAan zijn vraagstelling wist ik al dat er een alwetende reactie ging op volgen. Niets nieuws meer, terwijl toch meegegeven wat de normaal gangbare manier is om in het grootste deel van de brandweerkorpsen wel de (onder)officier te herkennen.
Inderdaad
INP - Pz Antwerpen/ Orida fietsteam
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door Eric »

Bart V schreefCOLONAan zijn vraagstelling wist ik al dat er een alwetende reactie ging op volgen. Niets nieuws meer, terwijl toch meegegeven wat de normaal gangbare manier is om in het grootste deel van de brandweerkorpsen wel de (onder)officier te herkennen.
Kijk, als iemand inlogt op een forum als politieman en hij komt dan hier verklaren dat "alle graden" van een bepaalde discipline hulpverleners ontoelaatbaar gedrag hebben gesteld, is dat een ernstige uitlating. Ik zou dan ook graag weten op basis van welke elementen deze 'vaststeller' tot het besluit komt om zonder nuance zo een uitspraak te doen.
PieterGC
Aspirant
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2012, 12:55

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door PieterGC »

Eric schreefCOLON
Bart V schreefCOLONAan zijn vraagstelling wist ik al dat er een alwetende reactie ging op volgen. Niets nieuws meer, terwijl toch meegegeven wat de normaal gangbare manier is om in het grootste deel van de brandweerkorpsen wel de (onder)officier te herkennen.
Kijk, als iemand inlogt op een forum als politieman en hij komt dan hier verklaren dat "alle graden" van een bepaalde discipline hulpverleners ontoelaatbaar gedrag hebben gesteld, is dat een ernstige uitlating. Ik zou dan ook graag weten op basis van welke elementen deze 'vaststeller' tot het besluit komt om zonder nuance zo een uitspraak te doen.
Eric, is het een spelletje om hier alles op te blazen? Zo goed als elke topic waar jij je mee inlaat eindigt op onnodige discussies volllllledig naast de kwestie. Deze nu bijvoorbeeld, wat Jens zegt is niet in de verste verte wat jij er van maakt.

Dus nogmaals, wat kom je hier eigenlijk doen?
INP - Pz Antwerpen/ Orida fietsteam
69_Shorty_69
__________________________
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2010, 17:14

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door 69_Shorty_69 »

Vind het erg dat er door een paar heethoofden weer eens een volledige groep een slechte naam gaat krijgen en dat het erg is dat (want hoe ge het draait of keert want eigenlijk doen jullie jullie jobs veelal samen) collega's elkaar dit aandoen...

Inderdaad met schuim spuiten moet nog kunnen kunnen, moest ik er staan zou ik zelfs nog de grap van kunnen inzien maar weeral moeten er een paar "helden" weeral dat stapje te ver gaan, met alle gevolgen vandien.

Wat uiteindelijk ook erg is, is dat zowel brandweer- als politiepersoneel gewoon tweederangsburgers behandeld worden en bij brandweer is dat nog een graad erger omdat ge gewoon merkt dat er een groot verschil is in behandeling tussen vrijwilliger en vastbenoemde op statutair vlak.
Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

"
And I heard a voice in the midst of the four beasts...
And I looked and behold, a pale horse
And his name that sat on him was Death
And Hell followed with him
"
Revelation 6:6,8
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door Dimitri »

Als je al ziet dat er daar gasten staan die zichzelf onherkenbaar maken door hun bivakmuts o.i.d. te dragen, dan weet je al dat ze daar zijn om eventueel dingen te doen waar problemen van komen. Jammer.
BUTTON_POST_REPLY