Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door Dimitri »

De dienstdoende chef van mijn pa heeft in een van die betogingen zo nog een bulldozer gevorderd om een tractor uit de weg te rammen om het verkeer terug vrij te maken. De boer had zijn tractor geparkeerd en was "plots" zijn sleutels verloren. Maar hij heeft ze net op tijd "teruggevonden" toen :D
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door vdv »

Dat kunnen de APC's nu ook ... maar welke (H)CP durft ze de dag van vandaag daarvoor inzetten?
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door VRS »

Heb inderdaad nog nooit echt geweten dat er bij een betoging APC's werden ingezet... dan hebben ze die eens staan :mrgreen:
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door Dimitri »

Ik vraag me soms af waarom we nog waterkanonnen hebben...
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door dielangemotormuis »

Ik heb begrepen dat de leiding van de politie Brussel de waterwerper niet heeft ingezet vanwege de buitentemperatuur. Die lag ver onder nul.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door VRS »

dielangemotormuis schreefCOLONIk heb begrepen dat de leiding van de politie Brussel de waterwerper niet heeft ingezet vanwege de buitentemperatuur. Die lag ver onder nul.
Spijtig dat ze niet hetzelfde dachten bij de Brandweer...
Vind het er persoonlijk ook wat over dat de BW tegenover hun naaste collega's het zo ver drijven. En ook dat de Politie zelf vrij laks moest optreden...

Ik kan maar hopen dat die speciale middelen zoals sproeiwagens, APC's ingezet worden wanneer nodig, anders is het ook maar weggesmeten geld.
Toen die taxichauffeurs afgelopen zomer dacht ik de toegangswegen rond Zaventem en de luchthaven volledig blokkeerden vond ik het zelfs spijtig dat de Politie niet gewoon de APC inzette om enkele idiote taxichauffeurs hun wagens te "verzetten"... het commentaar was toen ook trouwens dat er te laks werd opgetreden (constant "onderhandelen" en uiteindelijk wachten tot die heethoofden de goesting hadden om af te druipen), en dat was heel duidelijk merkbaar op de verschillende journaals :roll:
.G illes
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:57

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door .G illes »

Tsjah, bepaalde bevolkingsgroepen niet nodeloos 'provoceren'...
Masterstudent criminologische wetenschappen, UGent.
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door Dimitri »

dielangemotormuis schreefCOLONIk heb begrepen dat de leiding van de politie Brussel de waterwerper niet heeft ingezet vanwege de buitentemperatuur. Die lag ver onder nul.
Het gaat om meer dan dit geval alleen hoor.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door vdv »

Hielcom schreefCOLONhet commentaar was toen ook trouwens dat er te laks werd opgetreden (constant "onderhandelen" en uiteindelijk wachten tot die heethoofden de goesting hadden om af te druipen), en dat was heel duidelijk merkbaar op de verschillende journaals :roll:
Daarom noemt het niet meer "handhaven (en herstel) openbare orde" maar "genegotieerd beheer van een publieke ruimte" .
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door Yellowhair1 »

"genegotieerd beheer van een publieke ruimte" .

Damn, dat lijkt wel op iets dat Obama of 1 van zijn progressieve clowns (zoals Eric Holder of Tony West) zou kunnen gezegd hebben. Het spijt mij ten zeerste dat de huidige US administratie zo effectief is in het exporteren van absurditeiten naar Europa...
Character is how you treat those who can do nothing for you.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door VRS »

'k vind het ook een erg geforceerde term. HHOO is duidelijk en elke burger "kent" dat op een of andere manier.
Noem het desnoods nog genegotieerde ordehandhaving, maar dat te soft gedoe is uiteindelijk nergens goed voor.

Sowieso staan er altijd mensen klaar met geklaag over de Politie, dus je kunt zowel optreden waar negotiëren niet meer gaat ipv de onschuldige burger in en rond Zaventem te laten zitten omwille van een bende imbicielen.
Uiteindelijk primeert het publieke belang boven dat van een hitsige minderheid (wat anderzijds uiteraard geen vrijgeleide mag zijn voor brutaliteiten bij politieoptreden).
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door L0k1- »

Yellowhair1 schreefCOLON"genegotieerd beheer van een publieke ruimte" .

Damn, dat lijkt wel op iets dat Obama of 1 van zijn progressieve clowns (zoals Eric Holder of Tony West) zou kunnen gezegd hebben. Het spijt mij ten zeerste dat de huidige US administratie zo effectief is in het exporteren van absurditeiten naar Europa...
Waarom zouden wij zoiets van de US moeten leren? Als het neerkomt op openbare orde staan we een pak verder dan in de VS.
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door Yellowhair1 »

L0k1- schreefCOLON
Yellowhair1 schreefCOLON"genegotieerd beheer van een publieke ruimte" .

Damn, dat lijkt wel op iets dat Obama of 1 van zijn progressieve clowns (zoals Eric Holder of Tony West) zou kunnen gezegd hebben. Het spijt mij ten zeerste dat de huidige US administratie zo effectief is in het exporteren van absurditeiten naar Europa...
Waarom zouden wij zoiets van de US moeten leren? Als het neerkomt op openbare orde staan we een pak verder dan in de VS.
U begrijpt duidelijk niet wat ik bedoelde...
Character is how you treat those who can do nothing for you.
.G illes
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:57

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door .G illes »

Yellowhair1 schreefCOLON
L0k1- schreefCOLON
Yellowhair1 schreefCOLON"genegotieerd beheer van een publieke ruimte" .

Damn, dat lijkt wel op iets dat Obama of 1 van zijn progressieve clowns (zoals Eric Holder of Tony West) zou kunnen gezegd hebben. Het spijt mij ten zeerste dat de huidige US administratie zo effectief is in het exporteren van absurditeiten naar Europa...
Waarom zouden wij zoiets van de US moeten leren? Als het neerkomt op openbare orde staan we een pak verder dan in de VS.
U begrijpt duidelijk niet wat ik bedoelde...
Hahaha, de reactie is zelfs erg grappig vanuit het standpunt van YellowHair1.

Al is ze uiteraard zo niet bedoeld. :|
Masterstudent criminologische wetenschappen, UGent.
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door Dimitri »

69_Shorty_69 schreefCOLONMor langs de andere kant de politie heeft toch ook waterkanonnen :mrgreen:
I sense "Megasupersoaker warfare" :lol:

Gisteren te weten gekomen dat bij de manifestaties van de brandweer 2 jaar geleden wel een sproeiwagen is ingezet toen een brandweerauto begon te spuiten. Gevolg was dat de voorruit van de gloednieuwe brandweerauto werd kapotgespoten met een kwade burgemeester als gevolg want hij vond het niet kunnen dat zijn gloednieuwe brandweerauto beschadigd werd. Over het feit dat de brandweer de spaanse ruiters wou omverspuiten en rammen om bij het Parlement te komen werd er geen woord gerept.

Die burgemeester was trouwens Elio Di Rupo ;-)
BUTTON_POST_REPLY