Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door dielangemotormuis »

http://www.dumpert.nl/mediabase/1999951 ... ussel.html

Belgische collega's krijgen de volle laag van de brandweer.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door dielangemotormuis »

Dat de brandweermannen staken is tot daaraan toe. Dat men water spuit is ook nog wel te verkropen, voor mij als politieagent, echter het leeg spuiten van een poederblusser direct op de agenten is voor mij uit den boze.

Ben benieuwd naar u reactie hierop.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
69_Shorty_69
__________________________
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2010, 17:14

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door 69_Shorty_69 »

Jah politiek gevoelig onderwerp en daar ze allebei uiteindelijk dezelfde werkgever hebben maakt het maar enkel ingewikkelder, denk dat geen enkele diender hier openlijk zijn mening hierover gaat uitspreken
Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

"
And I heard a voice in the midst of the four beasts...
And I looked and behold, a pale horse
And his name that sat on him was Death
And Hell followed with him
"
Revelation 6:6,8
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door vdv »

jawel want het is mijn persoonlijke mening en niet die van "de politie".
Ze hebben groot gelijk dat ze zich verzetten tegen de verhoging van de pensioenleeftijd, maar mensen die gewoon hun werk doen natspuiten bij een buitentemperatuur van -6°C is crimineel! (Dat van die poederblussers wist ik zelfs niet)
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door dielangemotormuis »

69_Shorty_69 schreefCOLONJah politiek gevoelig onderwerp en daar ze allebei uiteindelijk dezelfde werkgever hebben maakt het maar enkel ingewikkelder, denk dat geen enkele diender hier openlijk zijn mening hierover gaat uitspreken
Voor ons in Nederland is het gemakkelijker, daar we niet dezelfde werkgever hebben. De brandweer in NL valt onder de gemeentes en de politie onder het ministerie van Justitie en Veiligheid.

Buiten dat als ik ergens op reageer doe ik dat op persoonlijke titel en niet de mening van mijn baas.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door dielangemotormuis »

vdv schreefCOLONjawel want het is mijn persoonlijke mening en niet die van "de politie".
Ze hebben groot gelijk dat ze zich verzetten tegen de verhoging van de pensioenleeftijd, maar mensen die gewoon hun werk doen natspuiten bij een buitentemperatuur van -6°C is crimineel! (Dat van die poederblussers wist ik zelfs niet)
Gezien de buitentemperaturen is het inderdaad ongehoord wat men doet. De gemeente heeft zelfs na de demonstratie het wegdek goed onderhanden moeten nemen daar het was veranderd in een complete ijsbaan.

Vwb het gebruik van de poederblusser tegen de agenten.

Het kan als je pech heb, ernstig letsel aanbrengen aan de ogen. Verdere problemen kunnen zijn ademhalingsproblemen, irritatie aan de ogen en luchtwegen, braken en verschrikkelijke diarree.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door Yellowhair1 »

Wow, moeilijk te begrijpen dat de brandweer tot zoiets zou overgaan.
Hate to say it, but a skirmish line of 40mm non-lethal projectiles zou wel een gepast antwoord geweest zijn.
Moet plezant zijn voor die brandweermannen de vlgnde keer dat ze politie assistentie nodig hebben. :shock:
What goes around comes around...
Character is how you treat those who can do nothing for you.
Chris81
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012, 22:19

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door Chris81 »

Yellowhair1 schreefCOLONWow, moeilijk te begrijpen dat de brandweer tot zoiets zou overgaan.
Hate to say it, but a skirmish line of 40mm non-lethal projectiles zou wel een gepast antwoord geweest zijn.
Moet plezant zijn voor die brandweermannen de vlgnde keer dat ze politie assistentie nodig hebben. :shock:
What goes around comes around...
En dan zul je als politieagent dus zo professioneel moeten zijn om toch die assistentie te verlenen. Want meestal sta je er dan niet alleen voor die brandweerlui.

Daarnaast vind ik dit gedrag niet door de beugel kunnen.

Chris
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door Robby »

Yellowhair1 schreefCOLONHate to say it, but a skirmish line of 40mm non-lethal projectiles zou wel een gepast antwoord geweest zijn.
Jammer genoeg mogen wij zo'n dingen allemaal niet gebruiken.
Plus daarbij zijn de leidinggevenden eerder de strategie van incasseren en standhouden aan het toepassen, dan van het assertief reageren.
Ik heb het anders geweten. Het is al volkomen fout dat men die brandweermannen laat toekomen met hun voertuigen.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door vdv »

weet er iemand eigenlijk wat de reacties waren op het hulpdienstenforum?
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door nielsvl »

Te triestig voor woorden...

Wel grappige reacties... "Een politieman die niet tegen een straaltje water kan is een watje"... Wat moet er dan volgende keer worden ingezet, een vlammenwerper? :)
69_Shorty_69
__________________________
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2010, 17:14

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door 69_Shorty_69 »

Mor langs de andere kant de politie heeft toch ook waterkanonnen :mrgreen:
I sense "Megasupersoaker warfare" :lol:
Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

"
And I heard a voice in the midst of the four beasts...
And I looked and behold, a pale horse
And his name that sat on him was Death
And Hell followed with him
"
Revelation 6:6,8
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door vdv »

ik kan het niet lezen: niet geregistreerd. En ik denk niet dat ik dat wil als onze 'collega' hulpverleners zo over ons denken.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Brandweer en politie tegenover elkaar in Brussel

Bericht door Robby »

Op die link staan verschillende meningen.
Er zijn er die het niet ok vinden, anderen vinden het niet collegiaal en dan zijn er een paar die niet begrijpen wat het probleem is.

Ik vind het grootste probleem dat men toelaat dat de brandweer tot aan de neutrale zone geraakt met hun brandweerwagens. In de tijd van de grote boerenbetogingen stonden wij in de diepte opgesteld met speciale spijkereggen voor traktoren. Die houden een brandweerwagen ook tegen hoor.
BUTTON_POST_REPLY