Politie schiet taxichauffeur neer aan Brussels Airport

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
DaikoG
Politie
BerichtenCOLON 203
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2010, 20:52

Politie schiet taxichauffeur neer aan Brussels Airport

Bericht door DaikoG »

http://www.destandaard.be/artikel/detai ... 110510_169

(Zie video op deze pagina van de standaard) Dus als wij een voertuig controleren voor een onnozelheid en de bestuurder acht het nodig ons omver te rijden en enkele meters mee te sleuren op de motorkap mogen wij ons niet verdedigen door te schieten omdat het maar om een controle van een onnozelheid gaat en de bestuurder misschien schrik had? Schandalig gewoon!
PZ Brussel HOOFDSTAD Elsene - G/DCT1 (Wachtdienst)
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Politie schiet taxichauffeur neer aan Brussels Airport

Bericht door VRS »

Ik heb het gebeuren gisterenavond met de nodige verontwaardiging gevolgd via deredactie.be. De houding van de taxichauffeurs (die trouwens van het Brussels Gewest waren, niet van de luchthaven) is werkelijk uitermate schandalig en schofferend.
Hun collega was zo idioot om:
1. de controle te ontvluchten
2. niet te stoppen nadat er geschoten werd
3. om een inspecteur aan te rijden en hem blijkbaar gedurende 4 (!) kilometer op zijn motorkap te laten "liggen" terwijl hij over de snelweg rijdt.
Dat hij uiteindelijk twee maal beschoten (en naar verluid door schampschot in de schouder geraakt) werd door die inspecteur lijkt me niet meer dan logisch. Of zoals de kleine kinderen het zeggen: eigen schuld, dikke bult.

Dàn komen blijkbaar de heethoofdige taxichauffeurs van Brussel alle verkeer platleggen rond de luchthaven, wordt er "assasins" naar de Politie geroepen en verklaren ze doodleuk dat hun collega "gewoon af en toe naar de luchthaven reed om mensen op te halen, om zijn brood te verdienen. Hij wou doorrijden, maar werd doodgeschoten als een hond". Al een geluk dat een aantal van die chauffeurs het verstand had om het vechten met de Politie af te raden, en in de plaats proberen te onderhandelen. Waarover er dan zo nodig onderhandeld moest worden is me toch een kleine mysterie.

Wat mij betreft zijn het deze taxichauffeurs die hun excuses moeten aanbieden voor hun brutaal gedrag tegenover de mensen die de luchthaven niet konden bereiken door hun toedoen, alsook tegenover de Politie die volgens de meeste berichten haar job gedaan lijkt te hebben. Wie een beetje de situatie heeft begrepen (de aanhouding van die chauffeur door het Parket bevestigt dit eigenlijk), weet dat de echte schuldige de vluchtende taxichauffeur is.

Dat er comboy-chauffeurs tussen zitten was mij al bekend, maar dat een aantal heethoofden bij het eerste het beste incident zulke toeren uithaalt en volledig onterecht zo'n grote poeha gaat verkopen is enorm beschamend!
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Politie schiet taxichauffeur neer aan Brussels Airport

Bericht door VRS »

De reacties van de chauffeurs in het VTM nieuws zijn trouwens ook om van te walgen: "hij had misschien schrik, moesten ze hem daarvoor nu neerschieten" en "hij had geen vergunning om mensen te vervoeren, daardoor is die nu neergeschoten in het midden van de weg door de Politie".
Ergens las ik de opmerking ofdat deze taxichauffeurs niet van "dezelfde soort" zijn als die herrieschoppers waardoor mensen niet meer op hun gemak naar een recreatiepark kunnen met hun kinderen... wel, er zijn treffende gelijkenissen.

Het zou bevredigend geweest zijn mocht men netjes alle nummerplaten genoteerd hebben en die taxi's hebben laten wegslepen, gevolgd door de nodige PV's voor verstoring van de openbare orde. Of even passeren met de APC's had ook al de nodige obstakels uit "de weg" kunnen ruimen. :-)
Nu, bemiddelen en de zaak niet laten escaleren is nog steeds de slimste aanpak om erger te vermijden.
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Politie schiet taxichauffeur neer aan Brussels Airport

Bericht door Robby »

Ja, maar er zijn grenzen.
Vroeger moest je dit niet proberen, zeker niet op een autosnelweg.
'k Heb van iemand gehoord dat ze op 04.00u nog in file stond door die onozelaars.
Mijn inziens moeten de bazen eens terug wat haar op hun tanden krijgen: mannen waarschuwen dat het genoeg is en daarna: wie niet horen wil aanhouden en de auto's wegslepen.

't Wordt tijd dat de politie terug eens een vuist toont ivm met een pamper staat te zwaaien ...
Hobbes
Politie
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 00:17

Re: Politie schiet taxichauffeur neer aan Brussels Airport

Bericht door Hobbes »

Juist Robby, ik heb ook wat zitten te knarsetanden met het zien van die beelden.

Sterkte aan de collega.
Gunther
Politie
BerichtenCOLON 2516
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 19:02

Re: Politie schiet taxichauffeur neer aan Brussels Airport

Bericht door Gunther »

t Wordt tijd dat de politie terug eens een vuist toont ivm met een pamper staat te zwaaien ...
Dat zal NOOIT meer gebeuren, daar kunnen we het redelijk over eens zijn vrees ik.

Ik vind het echt straf dat zoiets kan maarja, we leven nu eenmaal in België dusja, hier kan eigenlijk alles... :lol:

Uitbater van Zaventem zou ter compensatie een week de taxi's uit Brussel de toegang moeten ontzeggen... ze zullen dan wel twee keer nadenken alvorens nog eens honderden mensen te gijzelen.

Hebben jullie gezien hoe die vrouwelijke collega bijna stond te wenen van onmacht/onderdanigheid naar die chauffeurs... walgelijk gewoon..
!! Never forget 9/11 !!
Homo inter homines, bestia inter bestias. Et inter bestiarum, maxima sum
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Politie schiet taxichauffeur neer aan Brussels Airport

Bericht door Boba »

Waarom niet gewoon op een naburige bouwwerf, een bulldozer vorderen? Kan toch perfect, en ik denk dat de autosnelweg na de 1e wagen snel vrij zou zijn ..
"If you run, you'll only go to jail tired."
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Politie schiet taxichauffeur neer aan Brussels Airport

Bericht door Robby »

Was net in het nieuws.
Er stonden dus mensen 7u (!!!) in de file aan de luchthaven.
Al die mensen die toekwamen waren niet ingelicht.
Brandweer moest zelfs drank uitdelen aan de gestrande bestuurders.
Alles is gefilmd op de luchthaven. Parket concludeerde daaruit dat de agent geen enkele fout trof.
Die chauffeur is 2km doorgereden met de collega op de motorkap (2km!! Dat is een serieus eindje hé!)
De collega heeft dan geschoten en blijkbaar gemist.
Er zat een klant in de auto en die smeekte de chauffeur om te stoppen.
Die deed dat uiteindelijk. In de vechtpartij die daarna volgde, loste de collega nog een schot, waarna de taxichauffeur met een schampschot geraakt werd in de schouder.

De chauffeur wordt aangeklaagd met doodslag.

(volgens nieuws, voor de goede orde.)
Gebruikers-avatar
Arclaud
__________________________
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010, 19:37

Re: Politie schiet taxichauffeur neer aan Brussels Airport

Bericht door Arclaud »

Straf hé? Aan 'vrije meningsuiting' zijn toch grenzen, denk ik zo.

Er zijn toch maar twee opties:
- Of daar stonden 200 achterlijke taxichauffeurs
- Of daar stonden 200 taxichauffeurs die de kans zagen om hun frustraties eens uit te werken.

Zo'n dingen blijven gewoon tot mijn verbeelding spreken. Het 'gezond verstand' is bij die mensen niet terug te vinden? :eek:
Promotie 28 - Campus Vesta
papee
Politie
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2002, 20:21

Re: Politie schiet taxichauffeur neer aan Brussels Airport

Bericht door papee »

Wat mij nog het meeste stoorde was dat er niet werd opgetreden tegen dat tuig.
Wie is verantwoordelijk : de burgemeester of de leider van de ordedienst ?
Gewoon schandalig.
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Politie schiet taxichauffeur neer aan Brussels Airport

Bericht door Black Dog »

Robby schreefCOLONJa, maar er zijn grenzen.
Vroeger moest je dit niet proberen, zeker niet op een autosnelweg.
'k Heb van iemand gehoord dat ze op 04.00u nog in file stond door die onozelaars.
Mijn inziens moeten de bazen eens terug wat haar op hun tanden krijgen: mannen waarschuwen dat het genoeg is en daarna: wie niet horen wil aanhouden en de auto's wegslepen.

't Wordt tijd dat de politie terug eens een vuist toont ivm met een pamper staat te zwaaien ...
hear hear!
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Politie schiet taxichauffeur neer aan Brussels Airport

Bericht door Iced_Max »

ik kan hier maar slecht 1 ding op aanvullen : ARM BELGIE !!
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Politie schiet taxichauffeur neer aan Brussels Airport

Bericht door Boba »

Robby for CG !!!
"If you run, you'll only go to jail tired."
69_Shorty_69
__________________________
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2010, 17:14

Re: Politie schiet taxichauffeur neer aan Brussels Airport

Bericht door 69_Shorty_69 »

Persoonlijk walg ik van zo'n situaties de laatste 2 jaar vooral hoor je niets anders dat politie weggekegeld worden bij controles.

Je kan me mss ouderwets noemen (nochtans ben ik van 1985) maar in de tijd van de Rijkswacht zal het gene waar zijn geweest. Nu hadden ze wel een dubieuze reputatie maar de orde werd tenminste gehandhaafd met de ijzeren hand (of in dit geval de pijnlijke matrak).

Zoals Robby het aanhaalde:
't Wordt tijd dat de politie terug eens een vuist toont ivm met een pamper staat te zwaaien ...
Als burger zijnde ben ik daar volledig mee eens, tegenwoordig als een politieambtenaar een scheet laat moet ie zich al verantwoorden en behandelen ze politiemensen als tweederangsburgers terwijl in andere landen deze mensen als ereburgers worden behandeld.
Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

"
And I heard a voice in the midst of the four beasts...
And I looked and behold, a pale horse
And his name that sat on him was Death
And Hell followed with him
"
Revelation 6:6,8
BUTTON_POST_REPLY