Ik doe mijn gesprek met de selectiecommissie op datum van ..

288 berichten
LouiseD12
Nieuw op 't forum

Re: Ik doe mijn gesprek met de selectiecommissie op datum van ..

door LouiseD12 » 30 aug 2018, 10:41

Hallo,

Vorige week belde ik naar de dienst Selectie en Rekrutering om een datum te krijgen voor de selectiecommissie. Ik heb toen 6 september als datum gekregen. Nu vertelde die vrouw mij dat ze de uitnodiging nog per e-mail ging doorsturen. Het is bijna een week geleden en ik heb deze e-mail nog niet ontvangen. Is het normaal dat ik deze mail nog niet ontvangen heb? Ik maak me zorgen omdat het volgende week donderdag is.

Wat zijn jullie ervaringen met het ontvangen van de e-mail voor de uitnodiging van de selectiecommissie?

Met vriendelijk groet
Toen ik mijn personlijkheidsproef ging doen hadden ze me ook gebeld en gezegd dat ze het gingen mailen. Uiteindelijk heb ik pas 2 dagen ervoor die mail gehad met de uitnodiging in! Je kan misschien eens mailen naar je contactpersoon.

Mvg Lauren
Hey,

hier het zelfde verhaal. Ik heb 2 dagen voor de proef pas een mail gekregen.

Oke dat stelt me gerust, dan wacht ik wel nog even af. Bedankt voor jullie respons!

IAP
Nieuw op 't forum

door IAP » 12 jun 2019, 09:21

Hallo iedereen,

Ik heb reeds verschillende testen doorlopen voor een Calog-functie. Binnenkort moet ik verschijnen voor de selectiecommissie. Aangezien ik weinig info heb ontvangen van wat er op die dag verwacht wordt, vraag ik het hier:
- Welke vragen kan ik zeker verwachten?
- Moet ik de structuur van de Belgische politie kennen?
- Moet ik op de hoogte zijn van actua?
- Wat is zéér belangrijk om te weten?
- Waar letten ze het meest op?
- Verloopt het gesprek aan de hand van de biografische vragenlijst?
- Verloopt het gesprek net zoals bij de selectiecommissie voor inspecteur?
...
Alle info is welkom! Alvast bedankt!

krisi2309

door krisi2309 » 13 jun 2019, 11:39

Een basiskennis over de structuur is denk ik zeker geen overbodige kennis! Hier zal waarschijnlijk wel naar getoetst worden. Ook ruime kennis over de job is vereist (situering binnen het organogram van de federale politie of binnen basisfunctionaliteiten lokale politie; de taken binnen de functie etc.), kortom iets zoals bij alle sollicitatiegesprekken :)
1e proef INP:
2e proef INP:
3e proef INP:
4e proef INP: