De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

2273 berichten
Mitchell1

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

door Mitchell1 » 28 okt 2019, 13:53

Dag Ellen Nyns

Is men daar al terug aan het werk dan ?
Normaal weet je het resultaat van slagen al na een paar weken tot een maand.

Groeten
Kandidaatstelling AINP : 16/8/2019
Cognitieve proef : Vrijstelling
Functioneel parcours : 5/9/2019 geslaagd
Psychologische proef :
Selectiecommissie :
Medisch onderzoek :

Ellennyns

door Ellennyns » 28 okt 2019, 14:32

Hoi,
In de loop van volgende week zou het net een maand geleden zijn dat ik de commissie heb afgelegd.
Ik belde vandaag en daar kreeg ik te horen dat er geen impact zou zijn op de termijn van de resultaten van de commissie.
Ik hoop wel dat er wat vaart in komt de komende dagen, want door het bange afwachten begin ik meer en meer te twijfelen, ik heb er momenteel geen goed oog meer in. Wel even een vervelend gevoel.

groeten

alex85

door alex85 » 29 okt 2019, 09:19

Ellen,

Vorige week belde ik naar de rekruteringsdienst, en daar wisten ze mij te vertellen dat de normale duur tussen de 3 weken à 2 maanden was. Ik zou me dus zeker nog geen zorgen maken. Ik ben op 11 oktober naar de selectiecommissie geweest, en heb ook nog steeds geen antwoord gekregen. Ook kan de termijn nog oplopen door de staking bij de rekruteringsdienst die al of niet afgelopen is. Ze zeggen misschien wel dat het geen effect heeft op de termijn, maar daar heb ik toch mijn eigen mening over. In ieder geval begrijp ik als geen ander hoe je,je voelt dus. Ik duim mee dat je snel positief antwoord mag hebben.

Groeten
Kandidaatstelling AINP: 29/12/2018
Bevestiging kandidatuur AINP: 19/01/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: 09/05/2019 Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: 23/09/2019 geslaagd
Selectiecommissie: 11/10/2019
Medisch onderzoek:

alex85

door alex85 » 06 nov 2019, 16:31

Beste,

Zijn er nog altijd geen mensen die uitslag gekregen hebben van hun selectiecommissie? Ik spreek dan over mensen die in september/oktober hun commissie afgelegd hebben.

Met vriendelijke groeten
Kandidaatstelling AINP: 29/12/2018
Bevestiging kandidatuur AINP: 19/01/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: 09/05/2019 Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: 23/09/2019 geslaagd
Selectiecommissie: 11/10/2019
Medisch onderzoek:

enthousiasteaspirant

door enthousiasteaspirant » 04 dec 2019, 17:52

Aangezien ik toch wat stress heb voor de uitslag en met dat ik er misschien anderen mee zou kunnen helpen, schrijf ik hier neer wat ongeveer tijdens het gesprek werd gezegd. Dit zijn ongeveer de vragen die ik kreeg en wat ik heb geantwoord. Natuurlijk ging het de moment minder vloeiend dan dat het hier wordt neergeschreven. Feedback zou welkom zijn, wat relativeren zou ook helpen, want ik wacht nog vol spanning op de resultaten.

Ik had op de pers. Proef aangegeven dat ik constructief om ga met stress door een verschil te maken tussen waar ik wel en geen controle over had. Een van de jury zat bij de interventie en begon van: ja, gaat ge dan wel dat kunnen. Want er zijn veel dingen waar ge geen controle over hebt. Ik heb daarop geantwoord dat t geen of of situatie is, dat ik me wel op dat moment de feiten kan inprenten en ingrijpen, maar dat ik dat onderscheid maak om niet overweldigd te worden. Uiteindelijk heel de tijd heen en weer, kalm geantwoord, maar ik had dan afgesloten met: "ja, ik heb het gevoel dat u denkt dat ik maar met 1 iets bezig zou kunnen zijn, en zou flippen als ik over 1 ding geen controle zou hebben. Maar dat klopt dus niet".
Eigenlijk had ik moeten vermelden dat ik krav maga doe, waarbij ik ook het hoofd koel kan houden onder stress.

Het was eigenlijk relatief kalm. Er werd wel doorgedramt wanneer ik wel of niet zou verbaliseren
Zo van: gentse feesten. Op patrouille, verkeerd geparkeerde auto's. Ik zei dan de hele tijd: ja, als ik niets beter te doen heb op dat moment zou ik die verbaliseren. Met natuurlijk ook dat ik de voorkeur zou geven aan dringendere zaken (auto's op toegangswegen). En dat als mijn patrouille uitvoeren het belangrijkst was, ik die auto's zou laten.
Ze vonden ook dat ik zo wat stijfjes en formeel kon overkomen, Ik heb gezegd dat ik daaraan probeer te werken, maar dat dat bovenkomt bij momenten van stress. Ergens normaal, denk ik ook. Ik zei dat ik niet altijd zo nerveus was, bijvoorbeeld op het werk heb ik een positief contact met collega's.
Over persoonlijke moeilijke situaties kon ik ook rustig antwoorden

Dan ook over of ik de actua volgde. Ik wist t europees kampioenschap niet wie daaraan meedeed... Maar dan wel voorbeelden gegeven van hoe dat tot spanningen kan leiden en andere actuavoorbeelden gegeven.
Er was ook zo die vraag van: "kan een inspecteur n halve liter whisky per avond drinken, alleen thuis". Ze gingen dan door dat zijn dienst niet in t gedrang kon... K heb dan gezegd dat k t zou afkeuren, zelf niet doen, maar dat t juridisch kon... Ook gezegd dat je dan waarschijnlijk een alcoholprobleem hebt. Dan natuurlijk de joint-vraag. Dat natuurlijk aangegeven dat dat absoluut niet kon.

Ze vroegen dan wat ik ervan vond dat Dries Van Langenhove in het parlement zat... Ik heb gezegd dat tot t gerechtelijk onderzoek afgesloten is, we niet kunnen beslissen over schuld of onschuld. En dat dat gewoon democratie is. Ik gaf aan dat ik wel een politieke mening heb, maar ik deze voor mij hield. Iemand zei toen "maar het is moeilijk?". Ik zei toen nee, ik houd gewoon mijn mond.

Ook de vraag van "waar zit de federale gerechtelijke gedeconcentreerde politie". Stomweg van de zenuwen de technische en wetenschappelijke politie vergeten te vermelden... Terwijl er een zat van die dienst... Maar ze zei er niets van. Gepakt op dat ik niet wist dat die (de gedeconcentreerde gerechtelijke politie) in gerechtelijke arrondissementen zaten.

Ook van conflictsituaties waarin ik betrokken was.Ik heb verteld dat k is ben tussengekomen bij een gaybashing door de partijen uiteen te halen... Ook een keer dat ik moeite had met een stagecoordinator en er met haar over sprak hoe het beter kon voor ons allebei, en dat ik nu ook met die persoon nog samenwerk... Vreemd genoeg ook niet op doorgegaan.

Ja, ook zo n stomme vraag. Ze zeiden eventuele nadelen, k zei dat t moeilijk kon zijn met gezin. Dan vooral van: hoe is dat veranderd?
Ik had moeten zeggen: vroeger was t standaard iedereen naar brussel.
Puur van de zenuwen dus vergeten... Enkel kunnen uitbrengen dat ik dat ergens had gelezen dat daaraan werd gewerkt door de jaren...

Dat was het, nu bang afwachten. Ik heb er een neutraal gevoel bij, hoewel veel vrienden zeiden dat ik wel goede antwoorden gaf.

vdv
Politie

door vdv » 04 dec 2019, 19:55

Uw relaas hier klinkt goed.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.

enthousiasteaspirant

door enthousiasteaspirant » 04 dec 2019, 19:57

Uw relaas hier klinkt goed.
Dankjewel! Laten we hopen dat u gelijk hebt.

Ik had misschien wel mijn eerder bericht beter kunnen bewerken, want het kwam van een chatgesprek waarin ik mijn relaas al deed. Excuus dat het soms wat met meer "mening" overkwam.

stfnpts
Nieuw op 't forum

door stfnpts » 04 dec 2019, 21:38

Ik heb twee weken geleden een soortgelijk gesprek gehad. Hier en daar kwamen ze wel kritisch uit de hoek, maar ze zijn op vrij weinig echt doorgegaan. Ze zijn ook geen enkele keer teruggekomen op wat ik gezegd/geschreven heb tijdens de persoonlijkheidsproef. Het enige wat ze in twijfel trokken was of ik de opleiding wel zou aankunnen aangezien ik tot 2x toe een hogere studie stopgezet heb om bepaalde redenen, maar daar heb ik naar mijn mening alles wel voldoende kunnen motiveren. Voor de rest heb ik op de meeste vragen en opmerkingen vrij vlot kunnen antwoorden, op enkele (toch wel vrij specifieke) theorievragen na door de zenuwen. Ik ging wel met een heel raar gevoel buiten omdat ik vond dat alles nogal snel aangenomen werd. 't Is moeilijk inschatten of dat goed of slecht nieuws is :lol:

Ik heb nog geen uitslag gehad, dus ik blijf voorlopig in spanning afwachten!
Kandidaatstelling INP: 28/01/2019
Fysieke en cognitieve proef: 21/06/2019 - geslaagd
Persoonlijkheidsproef: 06/09/2019 - geslaagd
Selectiecommissie: 24/11/2019 - geslaagd