Mogelijkheden binnen de politie

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
rtj
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2023, 15:55

Mogelijkheden binnen de politie

Bericht door rtj »

Hallo iedereen.

Ik zit momenteel met een paar vragen die ik volgens mij alleen hier kwijt kan.
Eerst wat over mezelf; ik ben 21 jaar, afgestudeerd in de Toegepaste informatica, maar omdat ik dit niet uitdagend en diepgaand genoeg vond, besloten om nog voor mijn master als industrieel ingenieur (informatica) te gaan. Nu zit ik dus in mijn schakeljaar tot ind. ig. en zal waarschijnlijk afstuderen binnen een kleine 2 jaar. Daar ben ik ook vrij zeker van omdat het niet extreem moeilijk is vgm. Binnen 2 jaar ga ik dus voor een grote beslissing staan; nl. waar zal ik gaan werken? Werk vinden opzich zal geen probleem zijn, want voor deze niche is er zeker werk genoeg. Maar op dit moment zit ik met een innerlijk dilemma. Ik ben namelijk al sinds kinds af aan enorm geïnteresseerd in de politie. Nu dacht ik dat elk kind dit wel had, maar naar mate ik ouder word, groeit deze interesse met de dag. Daarom twijfel ik of ik later bij de politie zou gaan werken, of toch in de privé. Het enige die mij tegenhoudt om voor de politie te kiezen is 1, het loon ligt veel anders dan in de privé. Ik weet namelijk dat de privé aanzienlijk meer betaalt en al zeker in het begin van mijn carrière. En 2, het werk dat ik zal doen binnen de politie (meer daarover later).

Nu even los van het loon, stel dat ga voor een carrière binnen de politie, wat zijn zoal mijn mogelijkheden? In mijn bachelor (en studentenjobs) heb ik altijd al iets gedaan die te maken had met software/ICT en daar is me 1 ding zeer duidelijk geworden. Ik wil absoluut NOOIT alle dagen achter een bureau zitten. Ik heb variatie nodig in mijn werk. Bijvoorbeeld een mooie split tussen het bezig zijn met ICT, en op de baan zijn. Het liefst vanal met een beetje 'actie', ik kan nl. niet stilzitten ; ).
Daarom ben ik ook beginnen zoeken op dit forum naar antwoorden, en vandaar ook deze post 🙂 . Met mijn alsmaar groeiende passie voor de politie zou ik het ideaal vinden mocht er ergens een eenheid of dergelijke zich bezighouden met deze 2 dingen; het ICT gedeelte, dingen opsporen, software, … & het politiewerk. Mijn 2 grote passies. Nu heb ik hier al gelezen dat FCCU een mogelijkheid is voor me, maar heb al gehoord dat dit voornamelijk bureauwerk is. Van het RCCU hetzelfde (?). Daarom leun ik wat meer aan bij de recherche (fgp of lokaal), maar dan weet ik niet of het ingenieurs-aspect hier dan (veel) aan bod komt...

Dus al iemand iets hier meer over zou weten, tips heeft, ik zou het erg appreciëren!
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Mogelijkheden binnen de politie

Bericht door jehowi »

rtj schreefCOLON 04 Jul 2023, 20:42 Hallo iedereen.

Ik zit momenteel met een paar vragen die ik volgens mij alleen hier kwijt kan.
Eerst wat over mezelf; ik ben 21 jaar, afgestudeerd in de Toegepaste informatica, maar omdat ik dit niet uitdagend en diepgaand genoeg vond, besloten om nog voor mijn master als industrieel ingenieur (informatica) te gaan. Nu zit ik dus in mijn schakeljaar tot ind. ig. en zal waarschijnlijk afstuderen binnen een kleine 2 jaar. Daar ben ik ook vrij zeker van omdat het niet extreem moeilijk is vgm. Binnen 2 jaar ga ik dus voor een grote beslissing staan; nl. waar zal ik gaan werken? Werk vinden opzich zal geen probleem zijn, want voor deze niche is er zeker werk genoeg. Maar op dit moment zit ik met een innerlijk dilemma. Ik ben namelijk al sinds kinds af aan enorm geïnteresseerd in de politie. Nu dacht ik dat elk kind dit wel had, maar naar mate ik ouder word, groeit deze interesse met de dag. Daarom twijfel ik of ik later bij de politie zou gaan werken, of toch in de privé. Het enige die mij tegenhoudt om voor de politie te kiezen is 1, het loon ligt veel anders dan in de privé. Ik weet namelijk dat de privé aanzienlijk meer betaalt en al zeker in het begin van mijn carrière. En 2, het werk dat ik zal doen binnen de politie (meer daarover later).

Nu even los van het loon, stel dat ga voor een carrière binnen de politie, wat zijn zoal mijn mogelijkheden? In mijn bachelor (en studentenjobs) heb ik altijd al iets gedaan die te maken had met software/ICT en daar is me 1 ding zeer duidelijk geworden. Ik wil absoluut NOOIT alle dagen achter een bureau zitten. Ik heb variatie nodig in mijn werk. Bijvoorbeeld een mooie split tussen het bezig zijn met ICT, en op de baan zijn. Het liefst vanal met een beetje 'actie', ik kan nl. niet stilzitten ; ).
Daarom ben ik ook beginnen zoeken op dit forum naar antwoorden, en vandaar ook deze post 🙂 . Met mijn alsmaar groeiende passie voor de politie zou ik het ideaal vinden mocht er ergens een eenheid of dergelijke zich bezighouden met deze 2 dingen; het ICT gedeelte, dingen opsporen, software, … & het politiewerk. Mijn 2 grote passies. Nu heb ik hier al gelezen dat FCCU een mogelijkheid is voor me, maar heb al gehoord dat dit voornamelijk bureauwerk is. Van het RCCU hetzelfde (?). Daarom leun ik wat meer aan bij de recherche (fgp of lokaal), maar dan weet ik niet of het ingenieurs-aspect hier dan (veel) aan bod komt...

Dus al iemand iets hier meer over zou weten, tips heeft, ik zou het erg appreciëren!
Recherche- en ICT-werk is altijd een bureaujob. Op sommige plaatsen kun je dat proberen te combineren, maar dat moet je vragen in de zones zelf. Bij ons zijn er op interventie mensen die cybercrimedossiers van de recherche op zich nemen omdat dit hun interesseert. Maar als je echt actie wilt en buiten wilt komen, dan zou ik niet voor FGP, recherche en dergelijke gaan. Ja, die komen af en toe eens buiten, maar het is heel veel administratie en bureauwerk en actie zul je er normaal gezien niet hebben. Die mensen stappen af als de actie al gebeurd is.
BUTTON_POST_REPLY