Verloop na het medisch geschiktheidsonderzoek

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
Malin
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2022, 16:20

Verloop na het medisch geschiktheidsonderzoek

Bericht door Malin »

Goedenavond allen

Graag had ik geïnformeerd wat er nog allemaal dient te gebeuren na het medisch geschiktheidsonderzoek.
Moeten wij eerst nog een definitieve keuze maken omtrent de school of gebeurt dit reeds voor ons?

Krijg je dan ook een lijst of mail toegestuurd met aan te schaffen boeken? Uniformen weet ik van dat we ze (gratis) krijgen.
Moeten we nog een bezoek brengen aan een instantie of is de eerste schooldag dan eigenlijk meteen al de volgende stap?

Ik ben met andere woorden benieuwd naar hetgeen tussen de medische proef en het moment dat we op de schoolbanken zitten.
Zo kan ik wat anticiperen op het verdere verloop. Bedankt alvast.
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Verloop na het medisch geschiktheidsonderzoek

Bericht door jehowi »

Malin schreefCOLON 07 Mrt 2022, 18:15 Goedenavond allen

Graag had ik geïnformeerd wat er nog allemaal dient te gebeuren na het medisch geschiktheidsonderzoek.
Moeten wij eerst nog een definitieve keuze maken omtrent de school of gebeurt dit reeds voor ons?

Krijg je dan ook een lijst of mail toegestuurd met aan te schaffen boeken? Uniformen weet ik van dat we ze (gratis) krijgen.
Moeten we nog een bezoek brengen aan een instantie of is de eerste schooldag dan eigenlijk meteen al de volgende stap?

Ik ben met andere woorden benieuwd naar hetgeen tussen de medische proef en het moment dat we op de schoolbanken zitten.
Zo kan ik wat anticiperen op het verdere verloop. Bedankt alvast.
Heb je geen voorkeur van politieschool moeten aanduiden bij het invullen van je biografische vragenlijst? Zit je in de oude procedure of de nieuwe procedure? Schoolboeken moet je niet aanschaffen. Je krijgt de cursussen op school, ofwel volledig digitaal. Het kan zijn dat de politieschool in kwestie je op voorhand mailt met alle nodige info of dat er een soort van welkomstdag is voordat de opleiding begint. Heb je nog geen definitieve keuze gemaakt, dan zal men binnenkort wel contact met je opnemen.
Zit je in de nieuwe procedure, dan moet je na de geschiktheidsproef eerst gaan solliciteren bij een politiezone. Word je aangenomen, dan pas kan je aan de opleiding starten.
Malin
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2022, 16:20

Re: Verloop na het medisch geschiktheidsonderzoek

Bericht door Malin »

jehowi schreefCOLON 08 Mrt 2022, 17:39 Heb je geen voorkeur van politieschool moeten aanduiden bij het invullen van je biografische vragenlijst? Zit je in de oude procedure of de nieuwe procedure? Schoolboeken moet je niet aanschaffen. Je krijgt de cursussen op school, ofwel volledig digitaal. Het kan zijn dat de politieschool in kwestie je op voorhand mailt met alle nodige info of dat er een soort van welkomstdag is voordat de opleiding begint. Heb je nog geen definitieve keuze gemaakt, dan zal men binnenkort wel contact met je opnemen.
Zit je in de nieuwe procedure, dan moet je na de geschiktheidsproef eerst gaan solliciteren bij een politiezone. Word je aangenomen, dan pas kan je aan de opleiding starten.
Bedankt voor uw reactie. Ik zit nog in de oude selectieprocedure.

Wij mochten inderdaad onze voorkeur opgeven voor drie scholen en deze nummeren van 1 tot 3. Sindsdien nog geen verdere informatie gekregen over welke schoolinstelling wanneer een plaats open heeft staan voor de volgende lichting.

Goed om te weten dat ik alleszins niet om boeken moet lopen of op de bestelling hiervan moet wachten.
Ik sta alleszins te popelen om aan de opleiding te beginnen. Fijn weekend gewenst!
BUTTON_POST_REPLY