wat na de opleiding (politiecommissaris)?

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
charliens
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2022, 13:46

wat na de opleiding (politiecommissaris)?

Bericht door charliens »

Dag Iedereen,

Ik vroeg me af hoe het juist zit na de opleiding?
op de site jobpol staat:
"Als commissaris kan je tewerkgesteld worden bij elke lokale politiezone en federale diensten. Tijdens de opleiding zal je intern solliciteren voor openstaande vacatures binnen de Geïntegreerde Politie"
Dus als ik goed heb moet je tijdens je opleiding kijken waar ze een commissaris nodig zouden kunnen hebben? En waar vind je deze vacatures, of is dat intern en zie je dat niet zolang je niet bij de politie werkt?
Maar stel nu dat er dan geen vacatures zijn, of enkel heel ver van de deur? Wat moet je dan doen? Wachten?
Is er bij de politie ook zo iets dat je binnen een bepaalde omtrek moet wonen (gelijk bij de brandweer)?

Alvast bedankt om me verder te helpen! :-D
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: wat na de opleiding (politiecommissaris)?

Bericht door jehowi »

charliens schreefCOLON 22 Jun 2022, 16:14 Dag Iedereen,

Ik vroeg me af hoe het juist zit na de opleiding?
op de site jobpol staat:
"Als commissaris kan je tewerkgesteld worden bij elke lokale politiezone en federale diensten. Tijdens de opleiding zal je intern solliciteren voor openstaande vacatures binnen de Geïntegreerde Politie"
Dus als ik goed heb moet je tijdens je opleiding kijken waar ze een commissaris nodig zouden kunnen hebben? En waar vind je deze vacatures, of is dat intern en zie je dat niet zolang je niet bij de politie werkt?
Maar stel nu dat er dan geen vacatures zijn, of enkel heel ver van de deur? Wat moet je dan doen? Wachten?
Is er bij de politie ook zo iets dat je binnen een bepaalde omtrek moet wonen (gelijk bij de brandweer)?

Alvast bedankt om me verder te helpen! :-D
Die vacatures kun je intern raadplegen.
Wachten zal niet gaan. Als je niet solliciteert, word je ergens afgedeeld. Je kunt dan nadien wel nog elke mobiliteitscyclus solliciteren. Ik geloof dat er vijf per jaar plaatsvinden.
Je moet niet binnen een bepaalde omtrek wonen.
charliens
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2022, 13:46

Re: wat na de opleiding (politiecommissaris)?

Bericht door charliens »

Dus in theorie kan het voorvallen dat wanneer er geen vacatures voor jouw functie in een bepaalde provincie zijn dat je (-ver-) buiten je provincie zou moeten werken. Zijn er mensen hier die daar hun ervaring over willen/kunnen delen? Is het proces tot het komen van een (redelijk) aanvaardbaar woon-werkverkeer moeilijk via de mobiliteitscyclus?
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: wat na de opleiding (politiecommissaris)?

Bericht door jehowi »

charliens schreefCOLON 23 Jun 2022, 16:26 Dus in theorie kan het voorvallen dat wanneer er geen vacatures voor jouw functie in een bepaalde provincie zijn dat je (-ver-) buiten je provincie zou moeten werken.
Dat is mogelijk. Je kunt jezelf in eerste instantie laten afdelen als er geen aantrekkelijke plaatsen zijn. Dan ben je nergens verplicht om jarenlang te blijven.

Dat risico is er trouwens altijd geweest bij de politie. Zeker voor de mensen uit Limburg. Met de nieuwe selectieprocedure voor basiskader kan men zelf op voorhand gaan solliciteren, dus op dat gebied heb je nu een grotere kans dat je ergens kunt starten in de buurt. Al is de concurrentie groot.
charliens
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2022, 13:46

Re: wat na de opleiding (politiecommissaris)?

Bericht door charliens »

Dankjewel voor de inlichting!
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: wat na de opleiding (politiecommissaris)?

Bericht door vdv »

Normaal geen probleem om als commissaris een plaats te vinden in je buurt. Ik heb drie jaar geleden de opleiding gevolgd (intern als soc prom hoofdinspecteur) en kreeg op dag 1 al 3 telefoontjes van zones in de buurt.
Ook tijdens de opleiding komen enkele diensten zich voorstellen, alhoewel dat op zich al iets wil zeggen over de aantrekkelijkheid van die job.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
BUTTON_POST_REPLY