Cognitieve proeven 2022

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
INPTOBE
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2022, 03:01

Cognitieve proeven 2022

Bericht door INPTOBE »

Goede- morgend, -middag, -avond allen,

Ik heb me kandidaat gesteld om mee te doen aan de selectieproeven voor INP. Ik heb me begin januari ingeschreven en heb helaas nog geen uitnodiging gekregen. 1) Zijn er nog vele onder ons die het hetzelfde probleem hebben?

Ik had ook vernomen dat heel het traject "normaal gezien" maximaal 14 weken zou duren. Ik zit al aan week 5 en zonder eerste uitnodiging. Volgens HRM zouden de eerste vrij plaatsen pas in maart 2022 zijn.

2) Er hebben waarschijnlijk heel veel mensen deelgenomen aan de proeven sinds dat die zijn veranderd. Kan er iemand korte tips geven om de slaagkansen te verhogen? Of toch even kunnen zeggen wat ze ongeveer vragen.

3) Zijn de vragen bij abstract redeneren zoals de voorbeeldvragen? dus lijntjes interpreteren, bijvoorbeeld: Er komt steeds een lijntje bij, spiegelbeeld,... Of worden er ook anderen vragen gesteld met andere figuren en mogelijkheden? Want op de website staat er niet precies goed uitgelegd wat ze ongeveer zullen vragen tov vorig jaar was het heel simpel met die bolletjes.

Alvast dank aan allen!

met vriendelijke groeten,

INPTOBE ( hopelijk ツ )
AINP
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Cognitieve proeven 2022

Bericht door jehowi »

INPTOBE schreefCOLON 07 Feb 2022, 13:28 Goede- morgend, -middag, -avond allen,

Ik heb me kandidaat gesteld om mee te doen aan de selectieproeven voor INP. Ik heb me begin januari ingeschreven en heb helaas nog geen uitnodiging gekregen. 1) Zijn er nog vele onder ons die het hetzelfde probleem hebben?

Ik had ook vernomen dat heel het traject "normaal gezien" maximaal 14 weken zou duren. Ik zit al aan week 5 en zonder eerste uitnodiging. Volgens HRM zouden de eerste vrij plaatsen pas in maart 2022 zijn.

2) Er hebben waarschijnlijk heel veel mensen deelgenomen aan de proeven sinds dat die zijn veranderd. Kan er iemand korte tips geven om de slaagkansen te verhogen? Of toch even kunnen zeggen wat ze ongeveer vragen.

3) Zijn de vragen bij abstract redeneren zoals de voorbeeldvragen? dus lijntjes interpreteren, bijvoorbeeld: Er komt steeds een lijntje bij, spiegelbeeld,... Of worden er ook anderen vragen gesteld met andere figuren en mogelijkheden? Want op de website staat er niet precies goed uitgelegd wat ze ongeveer zullen vragen tov vorig jaar was het heel simpel met die bolletjes.

Alvast dank aan allen!

met vriendelijke groeten,

INPTOBE ( hopelijk ツ )
1) Nee, je bent de enige.
Geloof er trouwens maar niet te hard in dat het slechts 14 weken zal duren, om van de wachttijd tot je op de politieschool kunt beginnen maar te zwijgen nu ze de slaagkansen hebben verdubbeld. Binnenkort kunnen ze gaan werken met wachtlijsten voor de politieopleidingen.

2) Voorbeeldvragen genoeg hier op het forum. Mijn belangrijkste tip: kijk het competentieprofiel na. Weet wat ze zoeken en waar je op gescoord zult worden. Elke vraag die ze stellen of test die ze afnemen, geeft je punten op de competenties die in het profiel staan. Ik geef zelf begin maart een infosessie als beroepenvoorlichter over de selectieproeven. Houd hiervoor de Facebookpagina "Politie mijn ambitie" in de gaten.

3) De abstracte oefeningen kunnen inderdaad zo zijn als de voorbeeldvragen op Jobpol. Ook het "oude" systeem met de bolletjes kan nog terugkomen. Het principe blijft hetzelfde voor beide. Er zit een bepaalde logica achter die je moet achterhalen. Veel oefenen is de boodschap en ter plaatse noteren wat je ziet gebeuren. Dat kan zeker helpen.
Y.pare
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2022, 11:21

Re: Cognitieve proeven 2022

Bericht door Y.pare »

Mij is gezegd dat het 14-16weken is na het afleggen van je eerste proeven.
Ik heb mij in oktober ingeschreven en ben pas nu in februari mijn 1e testen gaan afleggen. Ja, het is normaal dus dat je nog niks gehoord hebt ;-)
INPTOBE
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2022, 03:01

Re: Cognitieve proeven 2022

Bericht door INPTOBE »

En hoe verliep de eerste proef? Kan u hier eens meer informatie over geven?
AINP
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Cognitieve proeven 2022

Bericht door jehowi »

INPTOBE schreefCOLON 11 Feb 2022, 12:20 En hoe verliep de eerste proef? Kan u hier eens meer informatie over geven?
Er staan voorbeeldoefeningen op Jobpol. What you see is what you get. Wil je eens oefenen, dan heb ik binnenkort (na dit weekend) een voorbeeldoefening klaar van alle proeven die je die dag zult meemaken. Ik zal ze hier dan posten.
Y.pare
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2022, 11:21

Re: Cognitieve proeven 2022

Bericht door Y.pare »

INPTOBE schreefCOLON 11 Feb 2022, 12:20 En hoe verliep de eerste proef? Kan u hier eens meer informatie over geven?
Loop proef zoals je overal terug vindt- beep test tot stap 7

Abstracte proef - niet makkelijk / patronen zoeken in figuren reeksen vooral maar behoorlijk moeilijk

Taal - makkelijk / begrijpend lezen en luisteren / woorden in een juiste context zetten/ correcte vervoegingen

Numeriek - makkelijk / vrij simpele berekeningen
INPTOBE
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2022, 03:01

Re: Cognitieve proeven 2022

Bericht door INPTOBE »

Hartelijk dank voor uw antwoord!

Even een vraagje over abstract: Hoe worden die vragen opgesteld? Want er zijn verschillende soorten manieren om dit te testen.
AINP
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Cognitieve proeven 2022

Bericht door jehowi »

INPTOBE schreefCOLON 11 Feb 2022, 14:27 Hartelijk dank voor uw antwoord!

Even een vraagje over abstract: Hoe worden die vragen opgesteld? Want er zijn verschillende soorten manieren om dit te testen.
Dat kunnen wij niet voorspellen. Er zit altijd dezelfde logica achter, dus of het nu figuurreeksen zijn of ingekleurde bolletjes die een figuur doen veranderen, de opzet is hetzelfde.
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Cognitieve proeven 2022

Bericht door jehowi »

INPTOBE schreefCOLON 07 Feb 2022, 13:28 Goede- morgend, -middag, -avond allen,

Ik heb me kandidaat gesteld om mee te doen aan de selectieproeven voor INP. Ik heb me begin januari ingeschreven en heb helaas nog geen uitnodiging gekregen. 1) Zijn er nog vele onder ons die het hetzelfde probleem hebben?

Ik had ook vernomen dat heel het traject "normaal gezien" maximaal 14 weken zou duren. Ik zit al aan week 5 en zonder eerste uitnodiging. Volgens HRM zouden de eerste vrij plaatsen pas in maart 2022 zijn.

2) Er hebben waarschijnlijk heel veel mensen deelgenomen aan de proeven sinds dat die zijn veranderd. Kan er iemand korte tips geven om de slaagkansen te verhogen? Of toch even kunnen zeggen wat ze ongeveer vragen.

3) Zijn de vragen bij abstract redeneren zoals de voorbeeldvragen? dus lijntjes interpreteren, bijvoorbeeld: Er komt steeds een lijntje bij, spiegelbeeld,... Of worden er ook anderen vragen gesteld met andere figuren en mogelijkheden? Want op de website staat er niet precies goed uitgelegd wat ze ongeveer zullen vragen tov vorig jaar was het heel simpel met die bolletjes.

Alvast dank aan allen!

met vriendelijke groeten,

INPTOBE ( hopelijk ツ )
Als je de proeven eens wilt oefenen, bij deze enkele voorbeelden: http://politieforum.be/viewtopic.php?t=13582
INPTOBE
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2022, 03:01

Re: Cognitieve proeven 2022

Bericht door INPTOBE »

Hartelijk dank voor uw antwoord!
AINP
eizerenman
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2021, 21:12

Re: Cognitieve proeven 2022

Bericht door eizerenman »

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Ik wacht ondertussen ook al bijna een maand op mijn uitnodiging. Ik heb vandaag de dienst rekrutering gebeld, het enige wat die mevrouw me kon vertellen dat ze omwille van covid een grote administratieve achterstand hebben (maar kan ook omwille van de vele inschrijvingen zijn). Je hoort constant in de media dat de politie geen volk vindt, en om dan van hen geen antwoord te krijgen is enorm frustrerend. Maar dat is tegenwoordig een probleem in elke sector.
CharlotteVdB
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2022, 16:23

Re: Cognitieve proeven 2022

Bericht door CharlotteVdB »

Ik heb me ingeschreven in januari. Wel voor agent. En ik mag nu dinsdag 8 maart mijn eerste testen gaan doen.
pietdierickx
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2022, 14:27

Re: Cognitieve proeven 2022

Bericht door pietdierickx »

jehowi schreefCOLON 12 Feb 2022, 11:12
INPTOBE schreefCOLON 07 Feb 2022, 13:28
Als je de proeven eens wilt oefenen, bij deze enkele voorbeelden: http://politieforum.be/viewtopic.php?t=13582
Hoi Iedereen.
De link hierboven werk niet meer, alsook de link naar oefeningen op jobpol.be is kapot.
Iemand een idee waar die dan wel te vinden zijn?

Ik heb volgende week een Cognitieve Vaardigheidsproef (CALog) en zou deze voorbeelden wel eens willen zien.

Hartelijk dank alvast.
Groet
Piet.
Gebruikers-avatar
NotFound
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2018, 13:38

Re: Cognitieve proeven 2022

Bericht door NotFound »

jehowi schreefCOLON 12 Feb 2022, 11:12
INPTOBE schreefCOLON 07 Feb 2022, 13:28 Goede- morgend, -middag, -avond allen,

Ik heb me kandidaat gesteld om mee te doen aan de selectieproeven voor INP. Ik heb me begin januari ingeschreven en heb helaas nog geen uitnodiging gekregen. 1) Zijn er nog vele onder ons die het hetzelfde probleem hebben?

Ik had ook vernomen dat heel het traject "normaal gezien" maximaal 14 weken zou duren. Ik zit al aan week 5 en zonder eerste uitnodiging. Volgens HRM zouden de eerste vrij plaatsen pas in maart 2022 zijn.

2) Er hebben waarschijnlijk heel veel mensen deelgenomen aan de proeven sinds dat die zijn veranderd. Kan er iemand korte tips geven om de slaagkansen te verhogen? Of toch even kunnen zeggen wat ze ongeveer vragen.

3) Zijn de vragen bij abstract redeneren zoals de voorbeeldvragen? dus lijntjes interpreteren, bijvoorbeeld: Er komt steeds een lijntje bij, spiegelbeeld,... Of worden er ook anderen vragen gesteld met andere figuren en mogelijkheden? Want op de website staat er niet precies goed uitgelegd wat ze ongeveer zullen vragen tov vorig jaar was het heel simpel met die bolletjes.

Alvast dank aan allen!

met vriendelijke groeten,

INPTOBE ( hopelijk ツ )
Als je de proeven eens wilt oefenen, bij deze enkele voorbeelden: http://politieforum.be/viewtopic.php?t=13582

Hallo,

Heb je die voorbeeldvragen nog ergens beschikbaar?

Groeten

Sam
“But who is more ignorant? The man who cannot define lightning, or the man who does not respect its awesome power?
BUTTON_POST_REPLY