persoonlijkheidsproef okt 2021

Forumregels
Afbeelding
mikes
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2020, 14:07

persoonlijkheidsproef okt 2021

Bericht door mikes »

Hallo

Heb net een aantal proeven gedaan via de link die mij was doorgestuurd.
Was met momenten moeilijk omdat het soms toch niet eenvoudig is om over jezelf een oordeel te vellen.
de geschatte tijd van 88 min heb ik dus ruim overschreden

1)Gedrag in situaties

2)Persoonlijkheid

3)Zelfbeoordeling



Nu op de uitnodiging staat dat ik volgende week naar Brussel moet gaan en ik enkel een gestructureerd interview zal hebben.
klopt dit?
Dus geen groepsproef meer en andere computeroefeningen?

gr
LTom
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2018, 16:59

Re: persoonlijkheidsproef okt 2021

Bericht door LTom »

Dit klopt inderdaad, deze zijn weg gevallen en is dus enkel een semi-gestructureerd interview.

Veel succes!
- INP Inschrijving: 24/09/2021
- INP Sportproeven: 26/04/2022 GESLAAGD
- INP Persoonlijkheidsproef: 27/06/2022
- INP Medisch onderzoek: in afwachting
- INP Sollicitatiegesprek in PZ: in afwachting
Charlie317
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2021, 14:59

Re: persoonlijkheidsproef okt 2021

Bericht door Charlie317 »

Hoi! Hier ook gisteren geweest voor de cognitieve testen. Vandaag uitslag via mail gekregen, de persoonlijkheidstest kreeg ik al op 07 oktober en ook daar geslaagd. Nu afwachtende voor de volgende stap. Dat zal dan het interview zijn zoals jij hierboven beschrijft, of ben ik verkeerd? Groetjes en succes in jouw traject
mikes
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2020, 14:07

Re: persoonlijkheidsproef okt 2021

Bericht door mikes »

Charlie317 schreefCOLON 21 Okt 2021, 15:11 Hoi! Hier ook gisteren geweest voor de cognitieve testen. Vandaag uitslag via mail gekregen, de persoonlijkheidstest kreeg ik al op 07 oktober en ook daar geslaagd. Nu afwachtende voor de volgende stap. Dat zal dan het interview zijn zoals jij hierboven beschrijft, of ben ik verkeerd? Groetjes en succes in jouw traject
proficiat!

Enige tips? was er veel theorie? duurde dit lang?

gr
mikes
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2020, 14:07

Re: persoonlijkheidsproef okt 2021

Bericht door mikes »

LTom schreefCOLON 21 Okt 2021, 09:08 Dit klopt inderdaad, deze zijn weg gevallen en is dus enkel een semi-gestructureerd interview.

Veel succes!
Bedankt!

wat bedoel je met semi? is dit maar een half gesprek? ;)
LTom
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2018, 16:59

Re: persoonlijkheidsproef okt 2021

Bericht door LTom »

Bij een semigestructureerd interview, ook wel een half-gestructureerd interview genoemd, wordt een deel van de gestelde vragen voorafgaand aan het interview vastgelegd. De volgorde waarin de vragen worden gesteld is flexibel en de respondenten kunnen volledig vrij antwoorden
- INP Inschrijving: 24/09/2021
- INP Sportproeven: 26/04/2022 GESLAAGD
- INP Persoonlijkheidsproef: 27/06/2022
- INP Medisch onderzoek: in afwachting
- INP Sollicitatiegesprek in PZ: in afwachting
Zeepaard0205
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2021, 13:19

Re: persoonlijkheidsproef okt 2021

Bericht door Zeepaard0205 »

Hey iedereen,

Ondertussen al iemand geweest voor het semigestructureerd interview?

Zoja, hoe is dit juist verlopen aub? Enige tips?

Grts
Charlie317
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2021, 14:59

Re: persoonlijkheidsproef okt 2021

Bericht door Charlie317 »

mikes schreefCOLON 21 Okt 2021, 17:24
Charlie317 schreefCOLON 21 Okt 2021, 15:11 Hoi! Hier ook gisteren geweest voor de cognitieve testen. Vandaag uitslag via mail gekregen, de persoonlijkheidstest kreeg ik al op 07 oktober en ook daar geslaagd. Nu afwachtende voor de volgende stap. Dat zal dan het interview zijn zoals jij hierboven beschrijft, of ben ik verkeerd? Groetjes en succes in jouw traject
proficiat!

Enige tips? was er veel theorie? duurde dit lang?

gr
Hi!

De duur van het examen heb jezelf in de hand. Ze rekken er een een drie en een half uur voor uit dat je daar aanwezig zou zijn maar dat is incluis inschrijving en aanmelding, uitleg en wachttijd. De test zelf is dezelfde die je online kan oefenen “via Google opzoeken cognitieve test politie België” en je komt erop uit. Deze staat ook op tijd ikzelf was om 14:20 al terug buiten en was na de aanmelding om 12u10 de test zelf was begonnen ik dacht 12u45.
Zeepaard0205
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2021, 13:19

Re: persoonlijkheidsproef okt 2021

Bericht door Zeepaard0205 »

Charlie317 schreefCOLON 21 Okt 2021, 15:11 Hoi! Hier ook gisteren geweest voor de cognitieve testen. Vandaag uitslag via mail gekregen, de persoonlijkheidstest kreeg ik al op 07 oktober en ook daar geslaagd. Nu afwachtende voor de volgende stap. Dat zal dan het interview zijn zoals jij hierboven beschrijft, of ben ik verkeerd? Groetjes en succes in jouw traject
Hey Charlie,

Hoe is het interview verlopen? Heb je enige tips, vragen die je onthouden hebt, .. ?

Alvast bedankt.

Grts
Jmssn
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2021, 15:09

Re: persoonlijkheidsproef okt 2021

Bericht door Jmssn »

Hallo,

Ik had de persoonlijkheidstest ook begin oktober afgelegd en werd plots teruggebeld dat ik nog eens moet terugkomen voor een paar extra vragen. Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken/verwachten.
Ik begin beetje te stressen en twijfelen over wat ik allemaal heb genoteerd en of ik iets vergeten ben dat zij belangrijk achten. Of dat ik iets vergeten melden ben over familie.
mikes
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2020, 14:07

Re: persoonlijkheidsproef okt 2021

Bericht door mikes »

afgelopen woensdag positief nieuws gehad dat ik geslaagd ben.
Ik had eerlijk gezegd een héél goed gevoel na het interview.
had mij ook goed voorbereid.........ik bleef maar babbelen de ganse tijd en daarmee ging de tijd enorm vlug voorbij.
ik had ook eigenlijk niet zo veel stress.

diezelfde woensdag ben ik opgebeld voor volgende week naar de commissie te gaan.......
dus even mijn samenvattingen herhalen en de leerstof en hopelijk de stress de baas kunnen en een goede babbel
krisi2309
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2018, 22:15

Re: persoonlijkheidsproef okt 2021

Bericht door krisi2309 »

Ik heb eergisteren mijn persoonlijkheidsproeven gedaan. Een paar dingen vergeten vertellen en waar ik dus rekening mee moet houden bij een eventuele selectiecommissie... Ik heb ook een goed gevoel na het interview, maar heb wat meer twijfels bij de online vragenlijsten... Het is heel moeilijk om de aandacht te houden en de vragen zijn ook niet gemakkelijk. Anderen met dezelfde ervaring? Ik wacht nu af op de uitslag.
ingeschreven: 30/09/2020
Sportproef INP: 15/02/2021 (cognitief: vrijgesteld)
Persoonlijkheidsproef INP: 29/11/2021
Selectiecommissie INP: ??
Medische proef INP: ??
Zeepaard0205
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2021, 13:19

Re: persoonlijkheidsproef okt 2021

Bericht door Zeepaard0205 »

Hey Krisi,

Wat voor soort vragen kreeg je juist bij het interview? Jij zit nog in het oude traject dus dat is met 2 personen die het interview afnemen waarschijnlijk?

De online vragenlijsten kan je in principe niet veel mis doen. Is meer een kwestie van of uw persoonlijkheid bij de competenties van een inspecteur passen of niet.

Grts
krisi2309
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2018, 22:15

Re: persoonlijkheidsproef okt 2021

Bericht door krisi2309 »

Hey!

Ik zit inderdaad nog in het oude systeem! Het interview was enkel met de psycholoog. De vragen gingen vooral over mijn studies en werkervaring, motivatie (waarom ik bij de politie wil werken, wat ik wil doen etc), voor en nadelen van de job, eventuele vragen over de biografische vragenlijst en dan nog wat algemene vragen over de structuur van de lokale en federale politie!

Groeten
Kristof
ingeschreven: 30/09/2020
Sportproef INP: 15/02/2021 (cognitief: vrijgesteld)
Persoonlijkheidsproef INP: 29/11/2021
Selectiecommissie INP: ??
Medische proef INP: ??
Zeepaard0205
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2021, 13:19

Re: persoonlijkheidsproef okt 2021

Bericht door Zeepaard0205 »

Bedankt voor de info. Heel veel succes nog!

Grts
BUTTON_POST_REPLY