Beveiligingsagent Federale Politie

BUTTON_POST_REPLY
samvb1997
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2019, 12:17

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door samvb1997 »

De opleiding voor DAB op 1 september is geannuleerd wegens corona.
De opleiding voor DAB op 1 december is al reeds volzet.
Eerst volgende mogelijke opleiding voor DAB is in het voorjaar 2021...
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door jehowi »

samvb1997 schreefCOLON 25 Aug 2020, 14:42 De opleiding voor DAB op 1 september is geannuleerd wegens corona.
De opleiding voor DAB op 1 december is al reeds volzet.
Eerst volgende mogelijke opleiding voor DAB is in het voorjaar 2021...
Oei, dat voorspelt niet veel goeds voor de andere opleidingen.
AnthonyV
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2019, 14:44

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door AnthonyV »

samvb1997 schreefCOLON 25 Aug 2020, 14:42 De opleiding voor DAB op 1 september is geannuleerd wegens corona.
De opleiding voor DAB op 1 december is al reeds volzet.
Eerst volgende mogelijke opleiding voor DAB is in het voorjaar 2021...
Hoe kom je aan deze info Sam?
Zielle
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2018, 09:31

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Zielle »

Er is momenteel een promotie bezig in anpa gent die in normale omstandigheden 3 maand geleden afgestudeerd was. Dus niet onlogisch dat de volgende promoties verschuiven van startdatum.
samvb1997
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2019, 12:17

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door samvb1997 »

AnthonyV schreefCOLON 26 Aug 2020, 01:37
samvb1997 schreefCOLON 25 Aug 2020, 14:42 De opleiding voor DAB op 1 september is geannuleerd wegens corona.
De opleiding voor DAB op 1 december is al reeds volzet.
Eerst volgende mogelijke opleiding voor DAB is in het voorjaar 2021...
Hoe kom je aan deze info Sam?
Van de rekrutering en geslaagde DAB'ers..
Kim_N
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2020, 07:48

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Kim_N »

Hallo iedereen,

Ik heb een 3-tal weken geleden bericht gehad dat ik medisch geschikt ben voor BAGP, na telefonisch contact zeiden ze dat er een mail ging volgen voor het verdere verloop. Na vandaag opnieuw telefonisch contact te hebben werd er me verteld dat ik ga uitgenodigd worden voor een extra gesprek. Iema'd dit al meegemaakt of een idee waarvoor dit zou kunnen zijn?

Mvg, Kim
Belgian
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2018, 18:28

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Belgian »

Kim_N schreefCOLON 07 Sep 2020, 18:46 Hallo iedereen,

Ik heb een 3-tal weken geleden bericht gehad dat ik medisch geschikt ben voor BAGP, na telefonisch contact zeiden ze dat er een mail ging volgen voor het verdere verloop. Na vandaag opnieuw telefonisch contact te hebben werd er me verteld dat ik ga uitgenodigd worden voor een extra gesprek. Iema'd dit al meegemaakt of een idee waarvoor dit zou kunnen zijn?

Mvg, Kim
Beste Kim,

Dit kan voor van alles zijn. Problemen gehad in het verleden? Uw verhaal veel veranderd tijdens de selectieproeven? Er zijn tal van redenen, denk eens goed na over wat je allemaal gezegd hebt. Het kan ook zijn dat het niet al te speciaal is, maar verwacht u daar niet op.

Mvg
Selectieprocedure INP
Robin_B
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2018, 22:46

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Robin_B »

Nog mensen die afgelopen woensdag (16/09) deelnamen aan de commissie?
Jan_S
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2020, 12:41

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Jan_S »

Beste,

Ik heb eind augustus mijn kandidatuur voor Beveiligingsagent (DAB), samen met de nodige documenten (strafregister, diploma's) per post opgestuurd naar de "dienst rekrutering & selectie" in Brussel. Tot op de dag van vandaag (18/11/'20) heb ik nog geen bevestiging ontvangen, laat staan een uitnodiging om selectieproeven te mogen komen doen.

Ik heb al enkele mails gestuurd naar rekrutering@police.belgium.eu maar ik kreeg telkens een antwoord in de stijl van: "gelieve over enkele weken nog eens een mail sturen of te bellen". Mijn laatste mail is zelfs gewoonweg genegeerd.

Hoe lang duurt het normaal gezien voordat een kandidatuur (papieren formulier) behandeld wordt? En zou het ook kunnen dat ze mijn kandidatuur geweigerd hebben? Want ik begin dat wel te vermoeden dat ze gewoon hebben gezegd van: "njet, dieje hebben we gescreend maar hij is niet geschikt, we nodigen hem niet uit om proeven te komen doen", ofschoon ik geen "gerechtelijk verleden" of strafblad ofzo heb.. Kan dit?

Nog mensen dit voorhebben? Of mensen die hier meer over weten?

Alvast bedankt.
Jan_S
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2020, 12:41

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Jan_S »

Jan_S schreefCOLON 18 Nov 2020, 12:48 Beste,

Ik heb eind augustus mijn kandidatuur voor Beveiligingsagent (DAB), samen met de nodige documenten (strafregister, diploma's) per post opgestuurd naar de "dienst rekrutering & selectie" in Brussel. Tot op de dag van vandaag (18/11/'20) heb ik nog geen bevestiging ontvangen, laat staan een uitnodiging om selectieproeven te mogen komen doen.

Ik heb al enkele mails gestuurd naar rekrutering@police.belgium.eu maar ik kreeg telkens een antwoord in de stijl van: "gelieve over enkele weken nog eens een mail sturen of te bellen". Mijn laatste mail is zelfs gewoonweg genegeerd.

Hoe lang duurt het normaal gezien voordat een kandidatuur (papieren formulier) behandeld wordt? En zou het ook kunnen dat ze mijn kandidatuur geweigerd hebben? Want ik begin dat wel te vermoeden dat ze gewoon hebben gezegd van: "njet, dieje hebben we gescreend maar hij is niet geschikt, we nodigen hem niet uit om proeven te komen doen", ofschoon ik geen "gerechtelijk verleden" of strafblad ofzo heb.. Kan dit?

Nog mensen dit voorhebben? Of mensen die hier meer over weten?

Alvast bedankt.
Ook toevallig, nog géén uur nadat ik dit bericht heb gepost kreeg ik een mail dat mijn "kandidatuur verwerkt is" en ik binnen enkele dagen een bevestigingsbrief mag ontvangen. :shock: :lol:
BACKERX
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2021, 16:25

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door BACKERX »

Hallo,
Even een vraagje tussendoor.
Je bent met je diploma A2 vrijgesteld van de cognitieve proef, zit hierin ook het videoverslag of enkel het redeneervermogen?

Mvg Backer
karim_2140
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2020, 16:06

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door karim_2140 »

Wanneer je in het bezit bent van een getuigschrift/diploma van 6 jaar secundair onderwijs (ASO, TSO, BSO of KSO). Dan bent je vrijgesteld voor de volledige proef.
Test 1: Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours
Test 2: Persoonlijkheidsproeven
Test 3: Selectiecommissie
Test 4: Medische proef
Moraliteitsonderzoek
-arn.
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2021, 12:28

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door -arn. »

karim_2140 schreefCOLON 02 Jun 2021, 21:27 Wanneer je in het bezit bent van een getuigschrift/diploma van 6 jaar secundair onderwijs (ASO, TSO, BSO of KSO). Dan bent je vrijgesteld voor de volledige proef.
Dit gaat binnenkort veranderen, iedereen dient deze proef dan te doen. Van mensen met een secundair diploma tot universitairen.
Philip007
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2018, 23:05

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Philip007 »

Ik zie op Jobpol.be dat ze de selectieproeven hebben aangepast? Nu zou ge niet meer via de selectiecommissie moeten gaan, die gaan onderling delibereren. Denk dat de meeste invloed op uw persoonlijkheidstest gaat zijn?

En weet er iemand hoeveel een beveiligingsagent per maand verdiend? bv: man 40 jaar oud, gehuwd, vrouw werkend en één kind ten laste.
En zou eens willen weten of de opleiding te doen is? Zeker als je meer dan 20 jaar van de schoolbanken weg bent! :-D

Zou heel graag mee willen doen, maar hoor geruchten dat er mensen zijn die zich beklaagd hebben om bij de DAB te gaan werken? Zou zeer saai zijn, geen keuze waar je op voorhand wilde gaan werken (dicht bij huis). Het zijn geruchten... dus kans is groot dat er niks van waar is!
Kiyan
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2021, 19:25

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Kiyan »

RobinDS schreefCOLON 29 Mrt 2020, 14:06 Beste forumleden

In oktober 2019 nam ik deel aan de selectieproeven voor INP via een fasttrack, maar jammer genoeg strandde ik hierbij reeds bij de persoonlijkheidsproef (ondanks een goede voorbereiding kreeg ik de dag zelf plots enorme stress). Mijn punten vielen op zich mee, en aangezien het einde van mijn opleiding "Integrale Veiligheid" nadert, denk ik eraan om deel te nemen voor de selectieproeven voor beveiligingsagent.

- Zijn er hier mensen die eerder hebben deelgenomen aan de proeven voor INP en nadien deelnamen aan de proeven voor BAGP? Was er een merkbaar verschil in de moeilijkheid van de proeven?
- Zijn er hier beveiligingsagenten (of aspiranten) die bereid zijn om enkele mogelijke vragen via PM te beantwoorden in de toekomst? Eerder sprak ik al met verschillende beveiligingsagenten op een infodag in Gent, maar momenteel is het lastig om specifieke informatie te vinden.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten
Robin
Beste Robin,

Ik zit momenteel ook in Integrale Veiligheid. Heb je al deelgenomen aan de testen voor BAGP?

Met vriendelijke Groeten,
Kiyan
BUTTON_POST_REPLY