2 functie's solliciteren

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
Ylmzk
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2020, 21:48

2 functie's solliciteren

Bericht door Ylmzk »

Beste leden,

Weet er iemand of je voor inspecteur lokale politie en beveiligingsagent tegelijkertijd kan solliciteren?
Ik lees hier en daar dat INP basiskader is en BAGP agentenkader waardoor het perfect kan.
Natuurlijk gaan ze dit ook vragen bij de selectiecommissie.

Maar een voorlichter tewerkgesteld bij de DAB zegt dat het niet mogelijk is, nu weet ik dus niet wat klopt of niet. :eek:

Of is er een mogelijkheid om je sollicitatie voor INP terug te trekken?
mavl
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2020, 19:20

Re: 2 functie's solliciteren

Bericht door mavl »

Naar mijn weten kan dit. Ik ken iemand die zich destijds zowel als INP als CP had ingeschreven (uiteindelijk als CP binnengegaan), waarvan de procedure als INP stopgezet is. Vraag is waarom je dit zou doen, aangezien het kan overkomen dat je 'op twee paarden wil wedden'. Denk dat het belangrijk is dat je hier goed over nadenkt en uitmaakt waarom je al dan niet voor BAGP/INP/beide inschrijft. Je motivatie is een niet te onderschatten aspect tijdens de selectieprocedure.
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: 2 functie's solliciteren

Bericht door Jens »

Een sollicitatie voor beide kaders tegelijk kan perfect. Besef alleen dat het takenpakket voor beide kaders zeer verschillend is (raadpleeg hiervoor zeker de competentieprofielen). Aan u de keuze! Zorg dat je het wel op een degelijke manier kan verantwoorden.
Inspecteur van politie
Ylmzk
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2020, 21:48

Re: 2 functie's solliciteren

Bericht door Ylmzk »

Er is dus geen mogelijkheid om eventueel mijn sollicitatie terug te trekken?

Stel dat je niet slaagt op je proeven, moet je dan ook een jaar wachten totdat je voor BAGP kan solliciteren?
Gesmoyer
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2019, 07:42

Re: 2 functie's solliciteren

Bericht door Gesmoyer »

Ylmzk schreefCOLON 18 Mei 2020, 18:31 Er is dus geen mogelijkheid om eventueel mijn sollicitatie terug te trekken?

Stel dat je niet slaagt op je proeven, moet je dan ook een jaar wachten totdat je voor BAGP kan solliciteren?
Terugtrekken van selectieprocedure: verzaking, u verliest een kans.

Niet slagen op selectie INP staat los van BAGP, of omgekeerd.
mavl
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2020, 19:20

Re: 2 functie's solliciteren

Bericht door mavl »

Gesmoyer schreefCOLON 18 Mei 2020, 19:17
Ylmzk schreefCOLON 18 Mei 2020, 18:31 Er is dus geen mogelijkheid om eventueel mijn sollicitatie terug te trekken?

Stel dat je niet slaagt op je proeven, moet je dan ook een jaar wachten totdat je voor BAGP kan solliciteren?
Terugtrekken van selectieprocedure: verzaking, u verliest een kans.

Niet slagen op selectie INP staat los van BAGP, of omgekeerd.
Eventuele vrijstellingen zouden wel overdraagbaar zijn. Een vrijstelling op de persoonlijkheidsproef zou er bijvoorbeeld toe kunnen leiden dat je die voor de selectieprocedure in een ander kader niet meer hoeft te doen.
Gesmoyer
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2019, 07:42

Re: 2 functie's solliciteren

Bericht door Gesmoyer »

mavl schreefCOLON 19 Mei 2020, 10:51
Gesmoyer schreefCOLON 18 Mei 2020, 19:17
Ylmzk schreefCOLON 18 Mei 2020, 18:31 Er is dus geen mogelijkheid om eventueel mijn sollicitatie terug te trekken?

Stel dat je niet slaagt op je proeven, moet je dan ook een jaar wachten totdat je voor BAGP kan solliciteren?
Terugtrekken van selectieprocedure: verzaking, u verliest een kans.

Niet slagen op selectie INP staat los van BAGP, of omgekeerd.
Eventuele vrijstellingen zouden wel overdraagbaar zijn. Een vrijstelling op de persoonlijkheidsproef zou er bijvoorbeeld toe kunnen leiden dat je die voor de selectieprocedure in een ander kader niet meer hoeft te doen.
Juist, bedankt voor de aanvulling!
Ylmzk
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2020, 21:48

Re: 2 functie's solliciteren

Bericht door Ylmzk »

Ik heb ondertussen de proeven afgelegd voor INP in Campus Vesta.
Deze waren moeilijker dan verwacht, maar zeker te doen na een goede voorbereiding!

Bij numeriek redeneervermogen moest ik soms keuzes maken, wat totaal niet de oplossing was (Heb achteraf pas doorgekregen dat je de dichtstbijzijnde getal moest aanduiden..), ondertussen liep natuurlijk mijn tijd en had ik geen tijd meer.

Voor de rest ging het zeer vlotjes (videoverslag, abstract redeneren, taal).

Ik moet eerlijk toegeven dat ik met een slecht gevoel het lokaal heb verlaten. :eek:
Baris
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2020, 14:14

Re: 2 functie's solliciteren

Bericht door Baris »

Ylmzk schreefCOLON 23 Mei 2020, 23:57 Ik heb ondertussen de proeven afgelegd voor INP in Campus Vesta.
Deze waren moeilijker dan verwacht, maar zeker te doen na een goede voorbereiding!

Bij numeriek redeneervermogen moest ik soms keuzes maken, wat totaal niet de oplossing was (Heb achteraf pas doorgekregen dat je de dichtstbijzijnde getal moest aanduiden..), ondertussen liep natuurlijk mijn tijd en had ik geen tijd meer.

Voor de rest ging het zeer vlotjes (videoverslag, abstract redeneren, taal).

Ik moet eerlijk toegeven dat ik met een slecht gevoel het lokaal heb verlaten. :eek:
Mag ik vragen wanneer je effectief uw sollicitatie hebt doorgestuurd en je de bevestiging hebt gekregen voor de testen af te leggen?
mavl
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2020, 19:20

Re: 2 functie's solliciteren

Bericht door mavl »

Baris schreefCOLON 24 Mei 2020, 14:15
Mag ik vragen wanneer je effectief uw sollicitatie hebt doorgestuurd en je de bevestiging hebt gekregen voor de testen af te leggen?
Bij mij duurde het 2 maanden tot ik uitgenodigd werd voor de eerste selectiedag. Op deze dag waren er echter ook mensen aanwezig die al na 2 weken konden deelnemen. Hangt volgens mij dus sterk af van moment waarop je je inschrijft. Veel succes alvast met je selectieprocedure!
Baris
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2020, 14:14

Re: 2 functie's solliciteren

Bericht door Baris »

mavl schreefCOLON 24 Mei 2020, 17:56
Baris schreefCOLON 24 Mei 2020, 14:15
Mag ik vragen wanneer je effectief uw sollicitatie hebt doorgestuurd en je de bevestiging hebt gekregen voor de testen af te leggen?
Bij mij duurde het 2 maanden tot ik uitgenodigd werd voor de eerste selectiedag. Op deze dag waren er echter ook mensen aanwezig die al na 2 weken konden deelnemen. Hangt volgens mij dus sterk af van moment waarop je je inschrijft. Veel succes alvast met je selectieprocedure!
Bedankt voor uw antwoord, voor u ook veel succes gewenst!!
Ylmzk
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2020, 21:48

Re: 2 functie's solliciteren

Bericht door Ylmzk »

Baris schreefCOLON 24 Mei 2020, 14:15
Ylmzk schreefCOLON 23 Mei 2020, 23:57 Ik heb ondertussen de proeven afgelegd voor INP in Campus Vesta.
Deze waren moeilijker dan verwacht, maar zeker te doen na een goede voorbereiding!

Bij numeriek redeneervermogen moest ik soms keuzes maken, wat totaal niet de oplossing was (Heb achteraf pas doorgekregen dat je de dichtstbijzijnde getal moest aanduiden..), ondertussen liep natuurlijk mijn tijd en had ik geen tijd meer.

Voor de rest ging het zeer vlotjes (videoverslag, abstract redeneren, taal).

Ik moet eerlijk toegeven dat ik met een slecht gevoel het lokaal heb verlaten. :eek:
Mag ik vragen wanneer je effectief uw sollicitatie hebt doorgestuurd en je de bevestiging hebt gekregen voor de testen af te leggen?
Ik heb ongeveer 2 tot 3 weken moeten wachten voor een uitnodiging cognitieve proef.
Vandaag heb ik mijn uitslag ontvangen. Bij redeneervermogen ben ik er door, maar bij kennis van het Nederlandse taal ben ik spijtig genoeg met 6 punten gebuisd ...

Toch succes met je proeven! Volgend jaar ga ik het nog is proberen! :)
BUTTON_POST_REPLY