Beveiligingsagent Federale Politie

BUTTON_POST_REPLY
Harry94
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2019, 21:40

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Harry94 »

Hoe zit het met opleiding eigenlijk? Kan je wat info geven over opleiding en vakken enzo? Want ik begin vanaf 2sept in Gent. Ben beetje benieuwd.
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Jens »

Harry94 schreefCOLON 17 Aug 2019, 10:14 Hoe zit het met opleiding eigenlijk? Kan je wat info geven over opleiding en vakken enzo? Want ik begin vanaf 2sept in Gent. Ben beetje benieuwd.
Artikel 6 van het KB 22 juli 2018 geeft weer welke modules worden gedoceerd aan het BAGP-kader:
" De basisopleiding van het kader van beveiligingsagenten van politie en van het kader van beveiligingsassistenten van politie omvat ten minste de volgende opleidingsmodules:
a) Basismodules:
1) De werkomgeving van de beveiligingsagent en van de beveiligingsassistent;
2) De plaats, de functie en de rol van de beveiligingsagent en van de beveiligingsassistent binnen de geïntegreerde politie;
3) Gemeenschapsgerichte politiezorg in het raam van de excellente politiezorg;
4) Communicatie;
5) Politioneel informatiemanagement;
6) Operationele interventies en reacties;
7) Verkeer;
8 ) Aanpak van specifieke toestanden;
b) Transversale modules :
9) Geweld- en stressbeheersing;
10) Sport;
c) Specifieke modules :
11) De rol en de opdrachten van de beveiligingsagent en van de beveiligingsassistent in het raam van de overbrengingen en van de politie van hoven en rechtbanken;
12) De rol en de opdrachten van de beveiligingsagent en van de beveiligingsassistent in het raam van de beveiliging en de bescherming van nucleaire installaties;
13) De rol en de opdrachten van de beveiligingsagent en van de beveiligingsassistent in het raam van de beveiliging en de bescherming van luchthaveninfrastructuren;
14) De rol en de opdrachten van de beveiligingsagent en van de beveiligingsassistent in het raam van de speciale beveiliging en bescherming van de instellingen die, gezien hun aard of symbolische waarde, het voorwerp kunnen uitmaken van een specifieke bedreiging."

Hoe je slaagt in de opleiding wordt vastgelegd in art. 16 van datzelfde KB:
"Om te slagen voor de basisopleiding, moet de aspirant geschikt worden bevonden door de jury en moet hij ten minste de volgende resultaten behalen:
1° 50 % voor het totale puntencijfer voor de opleidingsmodules en de geïntegreerde proef;
2° 50 % voor het totale puntencijfer voor de basismodules;
3° 50 % voor elke competentie van de transversale module "geweld-en stressbeheersing";
4° 50 % voor de transversale module "sport";
5° 50 % voor elke specifieke module;
6° 50 % voor de geïntegreerde proef;
7° geen vermelding "onvoldoende" hebben behaald bij de eindevaluatie van het professioneel functioneren.
De jury kan, na deliberatie, een aspirant geschikt bevinden en, in afwijking van het eerste lid, geslaagd verklaren in de basisopleiding indien de aspirant het in het eerste lid, 1°, bedoelde minimum heeft behaald maar de in het eerste lid, 5° en 6° bedoelde minima niet heeft behaald en geen vermelding "onvoldoende" heeft behaald bij de eindevaluatie van zijn professioneel functioneren."
Inspecteur van politie
Artinn
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2019, 17:43

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Artinn »

Mitchell1 schreefCOLON 10 Jan 2018, 10:55 Beste,

Wie doet hier ook mee aan de selectieprocedure voor BAGP ?
Hoever staan jullie ermee ?

Groeten
Ik heb mij ook al ingeschreven, vrijstelling voor cognitieve.
Nu afwachten tot ze uitnodiging sturen voor functioneel parcour.
Ds_2000
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2019, 18:40

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Ds_2000 »

Artinn schreefCOLON 20 Aug 2019, 17:47
Ik heb mij ook al ingeschreven, vrijstelling voor cognitieve.
Nu afwachten tot ze uitnodiging sturen voor functioneel parcour.
[/quote]

Ik heb me ook ingeschreven voor de selectie BAGP. Heb jij al een uitnodiging gekregen voor het functioneel parcours? Ik moet op de 18de september gaan.
LTom
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2018, 16:59

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door LTom »

Mensen die al BAGP zijn en iets meer kunnen vertellen over het standaard netto loon? (Hoeveel). Via Loonsimulator vind ik het niet juist.

Mvg
- INP Inschrijving: 24/09/2021
- INP Sportproeven: 26/04/2022 GESLAAGD
- INP Persoonlijkheidsproef: 27/06/2022
- INP Medisch onderzoek: in afwachting
- INP Sollicitatiegesprek in PZ: in afwachting
Artinn
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2019, 17:43

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Artinn »

Ds_2000 schreefCOLON 03 Sep 2019, 17:14
Artinn schreefCOLON 20 Aug 2019, 17:47
Ik moet morgen mijn functioneel parcour gaan afleggen te Etterbeek, hoe is het bij u afgelopen?
Ik heb mij ook al ingeschreven, vrijstelling voor cognitieve.
Nu afwachten tot ze uitnodiging sturen voor functioneel parcour.
Ik heb me ook ingeschreven voor de selectie BAGP. Heb jij al een uitnodiging gekregen voor het functioneel parcours? Ik moet op de 18de september gaan.
[/quote]
Ds_2000
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2019, 18:40

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Ds_2000 »

Artinn schreefCOLON 25 Sep 2019, 20:26
Ds_2000 schreefCOLON 03 Sep 2019, 17:14
Artinn schreefCOLON 20 Aug 2019, 17:47
Ik moet morgen mijn functioneel parcour gaan afleggen te Etterbeek, hoe is het bij u afgelopen?
Ik heb mij ook al ingeschreven, vrijstelling voor cognitieve.
Nu afwachten tot ze uitnodiging sturen voor functioneel parcour.
Ik heb me ook ingeschreven voor de selectie BAGP. Heb jij al een uitnodiging gekregen voor het functioneel parcours? Ik moet op de 18de september gaan.
[/quote]

Bij mij was het goed verlopen, nu op naar de volgende proef. Hoe was het bij jou verlopen?
Artinn
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2019, 17:43

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Artinn »

Ds_2000 schreefCOLON 26 Sep 2019, 19:47
Artinn schreefCOLON 25 Sep 2019, 20:26
Ds_2000 schreefCOLON 03 Sep 2019, 17:14
Proficiat, bij mij was het jammer genoeg niet goed laatste 5m kreeg ik kramp op beide benen ben 2 keer gevallen nipt niet gehaald dus. Ik krijg herkansing al een geluk die zal ik wel halen? Succes alvast laat weten hoe het verder verloopt bij u.
Ik heb mij ook al ingeschreven, vrijstelling voor cognitieve.
Nu afwachten tot ze uitnodiging sturen voor functioneel parcour.
Ik heb me ook ingeschreven voor de selectie BAGP. Heb jij al een uitnodiging gekregen voor het functioneel parcours? Ik moet op de 18de september gaan.
Bij mij was het goed verlopen, nu op naar de volgende proef. Hoe was het bij jou verlopen?
[/quote]
monntii
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2019, 14:25

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door monntii »

hallo,

ik heb me ingeschreven voor zowel inspecteur als beveiligingsagent. Kan ik deze proeven in dezelfde tijdsperiode afleggen? En welke testen moet je afleggen voor beide functies?
Alvast bedankt!
Ds_2000
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2019, 18:40

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Ds_2000 »

monntii schreefCOLON 01 Okt 2019, 14:29 hallo,

ik heb me ingeschreven voor zowel inspecteur als beveiligingsagent. Kan ik deze proeven in dezelfde tijdsperiode afleggen? En welke testen moet je afleggen voor beide functies?
Alvast bedankt!
Ja, dit is mogelijk. Je legt een cognitieve proef af (mogelijk vrijgesteld o.b.v. diploma), een fysieke proef, een persoonlijkheidsproef, een gesprek met een selectiecommissie en uiteindelijk een medische proef.
Opgelet, het competentieprofiel van inspecteur is anders dan die van beveiligingsagent dus dit moet je zeker eens bekijken. Meer informatie over de proeven zelf vindt je op het forum zelf of op ikbeveilig.be.

Veel succes!
emporio
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2019, 18:39

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door emporio »

gunther67 schreefCOLON 13 Jul 2019, 18:46 Even een mss domme vraag maar klopt het dat wanneer je een diploma A2 op zak hebt dat je vrijgesteld bent van de cognitieve proeven?
Alvast bedankt :)
Beste ,
Voor Beveiligingsagent bent u vrijgesteld met minstens een 6j secundair. BSO , KSO , TSO ...
Dus maw u bent vrijgesteld.
sportproeven dient u wel af te leggen.
Lethieu
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2018, 14:24

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Lethieu »

Hallo,

24 september heb ik het gesprek gehad met de commissie voor BAGP, maar ik heb nog altijd geen resultaat gekregen.
Zijn er mensen die ook zo lang hebben moeten wachten op het resultaat?
Het ligt misschien aan mezelf, maar het is best wel zenuwslopend als je zo lang moet wachten :-)
Kandidaatstelling BAGP : 17/01/2019
Cognitieve proef : VRIJSTELLING
Functioneel parcours : GESLAAGD
Persoonlijkheidsonderzoek : GESLAAGD
Selectiecommissie : 24/09/2019
In afwachting van resultaat

Medisch onderzoek :In afwachting van resultaat selectiecommissie
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door jehowi »

Lethieu schreefCOLON 12 Okt 2019, 12:51 Hallo,

24 september heb ik het gesprek gehad met de commissie voor BAGP, maar ik heb nog altijd geen resultaat gekregen.
Zijn er mensen die ook zo lang hebben moeten wachten op het resultaat?
Het ligt misschien aan mezelf, maar het is best wel zenuwslopend als je zo lang moet wachten :-)
Misschien eens bellen naar de dienst rekrutering en selectie tijdens de kantooruren?
pito
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2018, 18:53

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door pito »

jehowi schreefCOLON 12 Okt 2019, 22:04
Lethieu schreefCOLON 12 Okt 2019, 12:51 Hallo,

24 september heb ik het gesprek gehad met de commissie voor BAGP, maar ik heb nog altijd geen resultaat gekregen.
Zijn er mensen die ook zo lang hebben moeten wachten op het resultaat?
Het ligt misschien aan mezelf, maar het is best wel zenuwslopend als je zo lang moet wachten :-)
Misschien eens bellen naar de dienst rekrutering en selectie tijdens de kantooruren?
Ik heb 7 oktober commissie gehad maar wel aan de Groendreef in Gent. Zijn er nog mensen die daar hun gesprek hebben gehad die dag of rond die datum? En al nieuws?
jarni
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2018, 12:49

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door jarni »

hallo
ik heb vorig jaar mijn testen afgelegd voor beveiligingsagent en ik ben door alles geslaagd juist medisch moest ik nog een nazicht doen bij de oogarts, maar ik ben dan afgehaakt omdat er mij vertelt werd (op selectiecommissie) dat ik oftewel op luchthaven of kerncentrale in doel zou starten na de opleiding. maar ik werkte op dat moment al op de luchthaven en zag dat niet zitten. nu moest ik mij opnieuw aanbieden zou ik dan alle testen opnieuw moeten afleggen? of enkel oogonderzoek?
BUTTON_POST_REPLY