Antecedentenonderzoek/moraliteitsonderzoek

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
Msakni222
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2019, 08:04

Antecedentenonderzoek/moraliteitsonderzoek

Bericht door Msakni222 »

Beste ,

Ik heb wat vragen over de antecedentenonderzoek /moraliteitsonderzoek tijdens de selectieproeven tussen de derde en vierde proef.

Kan er iemand mij uitleggen wat er eigenlijk inhoud? En welke tips allemaal om mij te kunnen voorbereiden of welke vragen gaan ze allemaal stellen tijdens de antecedentenonderzoek ?



Want antecedentenonderzoek lijkt voor mij wat ingewikkeld om te begrijpen.


Groetjes
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Antecedentenonderzoek/moraliteitsonderzoek

Bericht door Jens »

Msakni222 schreefCOLON 07 Apr 2019, 11:35 Beste ,

Ik heb wat vragen over de antecedentenonderzoek /moraliteitsonderzoek tijdens de selectieproeven tussen de derde en vierde proef.

Kan er iemand mij uitleggen wat er eigenlijk inhoud? En welke tips allemaal om mij te kunnen voorbereiden of welke vragen gaan ze allemaal stellen tijdens de antecedentenonderzoek ?



Want antecedentenonderzoek lijkt voor mij wat ingewikkeld om te begrijpen.


Groetjes
Door het uitvoeren van een antecedenten- of moraliteitsonderzoek gaat de politie na wat voor iemand jij bent en in welke omgeving je woont/werkt/leeft. Zo wordt onder meer gecontroleerd of jij bijvoorbeeld gekend bent in een politionele databank en zo ja, wat het voorwerp daar dan van is. Tips om je hierop voor te bereiden zijn zinloos: je dient gewoon naar alle eerlijkheid te antwoorden op de gestelde vragen. Liegen is uit den boze, maar dat zal je wel al aan je ellebogen aanvoelen ;)
Inspecteur van politie
Tyro
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2019, 12:21

Cognitieve vaardigheidsproef

Bericht door Tyro »

Ik heb eens een vraagje,
Ik heb me ingeschreven voor de politieschool. Mijn vraag was eigenlijk: Ik heb een diploma secundair onderwijs kan ik dan vrijstelling krijgen voor de cognitieve vaardigheidsproef?
Mvg, Tyro
RobinH
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2015, 19:37

Re: Cognitieve vaardigheidsproef

Bericht door RobinH »

Tyro schreefCOLON 11 Mei 2019, 12:29 Ik heb eens een vraagje,
Ik heb me ingeschreven voor de politieschool. Mijn vraag was eigenlijk: Ik heb een diploma secundair onderwijs kan ik dan vrijstelling krijgen voor de cognitieve vaardigheidsproef?
Mvg, Tyro
Beste,

Je bedoeld dat je u hebt ingeschreven voor de selectieprocedure van de Politie? Is dit voor het basiskader of voor beveiligingsagent?
Voor basiskader ben je vrijgesteld als je 7e jaar Integrale Veiligheid gedaan hebt (IV) of je een bachelor of hoger beschikt. Voor beveiligingsagent ben je dan vrijgesteld omdat er geen specifieke diplomavereisten zijn, maar je moet wel de fysieke proef nog doen.

Met vriendelijke groeten,
RobinH
Kandidaatstelling INP: 20/12/2018
Bevestiging kandidatuur INP: 7/02/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: Geslaagd (02/04/2019)
Attest van slagen cognitief + fysiek: 29/04/2019

Persoonlijkheidsproef: Geslaagd (28/08/2019)
Selectiecommissie: 12/09/2019
Medisch onderzoek:
BUTTON_POST_REPLY