Deliberatiecommissie

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
malikavdk
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2017, 15:31

Deliberatiecommissie

Bericht door malikavdk »

Hallo!

Ik heb een vraag ivm de deliberatiecommissie.. ik ben vorige maand voor de laatste proef (medische proef dus) geschikt bevonden. Ik heb dan opgebeld naar mijn correspondent met de vraag hoe het nu verder moet. Daar wist ze me te vertellen dat ik dus inderdaad voor alles geslaagd ben, maar dat ik moet wachten op een brief om me in te schrijven. Nu krijg ik te horen dat ik blijkbaar nog in een deliberatiecommissie zal moeten besproken worden. Zou het dus kunnen dat ik toch afgekeurd zal worden om de opleiding te starten? Ik snap het niet zo goed..

Alvast bedankt!
RobinH
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2015, 19:37

Re: Deliberatiecommissie

Bericht door RobinH »

Beste,

Vind het zelf vrij raar dat je eerst op alles geslaagd bent en dat je nu plots nog eens moet besproken worden in de deliberatiecommissie.
Misschien kan je eens bellen naar de selectie en rekrutering om meer uitleg? Zelf zou ik niet weten hoe het komt.

Met vriendelijke groeten,
RobinH
Kandidaatstelling INP: 20/12/2018
Bevestiging kandidatuur INP: 7/02/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: Geslaagd (02/04/2019)
Attest van slagen cognitief + fysiek: 29/04/2019

Persoonlijkheidsproef: Geslaagd (28/08/2019)
Selectiecommissie: 12/09/2019
Medisch onderzoek:
malikavdk
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2017, 15:31

Re: Deliberatiecommissie

Bericht door malikavdk »

Ja ik begrijp het ook echt niet.. Ik had vorige week nog iemand aan de lijn van de dprs (dat denk ik toch) omdat ik online een keuzeformulier had ingevuld ivm politieschool. Hij wist me te zeggen dat ik dit pas mag invullen indien ik een attest van slagen heb ontvangen. Ook zei hij letterlijk: ik zie dat je voor alles geslaagd bent dus dit zou geen probleem mogen zijn. Ik snap het echt niet meer, en dit was volgens mij iemand van de dprs, dus bellen naar daar zal niks uitmaken vrees ik.. Het was iemand van de politieschool waar ik zou starten zelf die contact opgenomen heeft met iemand van de dprs (omdat ik zsm mijn opzeg moet aanvragen en ik wat ongeduldig werd), en die wist dus te zeggen dat ik de 20ste nog voor de deliberatiecommissie moet komen. Ik heb wel 2x mijn medische proef moeten afleggen omdat ik de eerste keer zwanger was, mss zal dit het probleem zijn, ik weet het echt niet..

Mvg
RobinH
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2015, 19:37

Re: Deliberatiecommissie

Bericht door RobinH »

Beste,

Ik denk dat er dan jammer genoeg niks anders opzit dan te wachten tot de 20ste (7 daagjes nog :eek: ). Normaal zou er geen probleem mogen zijn als je al voor alles was geslaagd, maar je weet nooit.

Alvast succes en houd ons op de hoogte!

Met vriendelijke groeten,
RobinH
Kandidaatstelling INP: 20/12/2018
Bevestiging kandidatuur INP: 7/02/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: Geslaagd (02/04/2019)
Attest van slagen cognitief + fysiek: 29/04/2019

Persoonlijkheidsproef: Geslaagd (28/08/2019)
Selectiecommissie: 12/09/2019
Medisch onderzoek:
Abr
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2018, 17:28

Re: Deliberatiecommissie

Bericht door Abr »

Beste,

Ikzelf heb ook even moeten wachten na de medische proeven voor een definitief antwoord.
Bij mij moest het antecedentenonderzoek eerst nog afgerond worden vooraleer ik antwoord kreeg.
Alles bleek in orde en dan pas heb ik mijn documenten ontvangen.
Het zal vooral een kwestie zijn van wachten op hun beslissing. Maar bij het grootste deel van de kandidaten is dit een formaliteit. Ik zou me nog niet direct grote zorgen maken.

Veel succes!
malikavdk
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2017, 15:31

Re: Deliberatiecommissie

Bericht door malikavdk »

Beste Abr

Bedankt voor het antwoord, ik ben al iets meer gerust gesteld nu :)

Mvg
AnthonyV
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2019, 14:44

Deliberatiecommissie

Bericht door AnthonyV »

Ik had een vraagje ivm de uitslag van mijn selectie voor het basiskader.

Begin september ben ik voor de commissie verschenen en heb vandaag mijn resultaten in de bus ontvangen. Het moraliteitsonderzoek is wel pas afgerond geweest, 5 dagen geleden en er werd mer gezegd dat deze vandaag pas opgestuurd zouden worden omdat de korpschef niet aanwezig was. Hij zei me trouwens dat het onderzoek zeer gunstig was.

Toen ik mijn resultaten bekeek, zag ik dat ik niet geslaagd was, maar vind mijn resultaten niet zo slecht. (3,5,5,4,4,4,3,3,7,7)


Nu was mijn vraag... de delibiratiecommissie had nog niet het resultaat van mijn antecedentenonderzoek gekregen, hoe kunnen ze me dan al delibereren? Op het puntje integriteit heb ik een ‘3’ . Volgens mij kan het moraliteitsonderzoek hier toch nog wat in meespelen als je het mij vraagt? Ook heb ik gelezen op het forum dat je in totaal maximum 3 scores lager dan 4 mag hebben en geen 1. Zou ik hiervoor in beroep kunnen gaan of iemand kunnen aanspreken?
BUTTON_POST_REPLY