voorstellen

Heb je voorstellen voor de website? Voorstellen voor het forum? Dode links? Vragen? Laat het hier weten!
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
ismail
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2014, 15:00

voorstellen

Bericht door ismail »

Hallo,

Mijn naam is Ismail ik ben 27 jaar. Ik ben nu bezig met mijn A2 diploma via de examencommissie om mij in te schrijven voor de testen voor inspecteur. Ik hoop dat ik via dit forum heel wat info kan verzamelen om mij goed voor te bereiden voor de examens. Inspecteur worden is en was altijd al mijn ambitie geweest.

met vriendelijke groeten
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: voorstellen

Bericht door VRS »

Welkom hier, en succes met de selectieprocedure! :-)
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: voorstellen

Bericht door sledge »

succes
Afbeelding
Sarah11
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2014, 15:08

Re: voorstellen

Bericht door Sarah11 »

Succes zal je nodig hebben. Het is een lange weg. Steeds wachten op een volgende brief...Reken zeker langer dan 6 maanden voor de selectieprocedure.
Via dit forum blijf je contact houden met andere lotgenoten en dat maakt het wel boeiender. Je motiveert elkaar, je blijft up to date.
Zijn er nog mensen die wachten op het gesprek voor de selectiecommissie? Ik wil wel eens iets uitwisselen in verband met de inspanningen die gedaan worden hiervoor. Iedereen in mijn omgeving zegt dat ik overdrijf, maar hoe langer ik wacht op een uitnodiging hoe meer ik uitpluis.
Ik combineer 2 jobs, dus dit begint te wegen. Hopelijk loont het.
Vandaag mijn schoenen en hemd gekocht voor bij mijn kostuum voor het gesprek :-)

groeten
ismail
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2014, 15:00

Re: voorstellen

Bericht door ismail »

Bedankt allen voor de goede ontvangst hier. Ik zal deze weg zeker met plezier afleggen en zal er ook alles aan doen om te slagen voor de testen.

Heb eigenlijk nog een vraagje, zou ik me nu al kunnen inschrijven voor de eerste testen? heb me namelijk al ingeschreven voor de examencommissie voor mijn A2 diploma te behalen, dus ben eigenlijk al bezig voor mijn diploma te behalen, of moet ik hiermee wachten totdat ik effectief mijn diploma heb?

met dank
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: voorstellen

Bericht door Jens »

ismail schreefCOLONBedankt allen voor de goede ontvangst hier. Ik zal deze weg zeker met plezier afleggen en zal er ook alles aan doen om te slagen voor de testen.

Heb eigenlijk nog een vraagje, zou ik me nu al kunnen inschrijven voor de eerste testen? heb me namelijk al ingeschreven voor de examencommissie voor mijn A2 diploma te behalen, dus ben eigenlijk al bezig voor mijn diploma te behalen, of moet ik hiermee wachten totdat ik effectief mijn diploma heb?

met dank
De toelaatbaarheidsvoorwaarden om deel te nemen aan de selectietesten inspecteur van politie (zie http://www.jobpol.be):
◾Belg zijn;
◾de burgerlijke en politieke rechten bezitten;
◾van onbesproken gedrag zijn, wat niet wil zeggen dat je nooit een bekeuring kreeg;
◾voor de mannelijke kandidaten, voldoen aan de dienstplichtwetten;
◾ten minste 17 jaar oud zijn;
◾de Directie van de Rekrutering en van de Selectie moet in het bezit zijn van een volledig inschrijvingsdossier;
◾er moet een termijn zijn van één jaar tussen de kennisgeving van de mislukking voor een eerder afgelegde selectieproef en een nieuwe inschrijving voor hetzelfde politiekader;
◾niet het voorwerp uitmaken van het wettelijk verbod om wapens te dragen, noch weigeren zich te onthouden van gelijk welk gebruik van wapens en andere ter beschikking gestelde verdedigingsmiddelen, krachtens de voorwaarden die volgens de wetten, besluiten en richtlijnen terzake zijn bepaald;
◾een blanco uittreksel uit het strafregister (Model 1) kunnen voorleggen dat minder dan drie maanden oud is op datum van de kandidaatstelling;
◾Houder zijn van het vereiste diploma of de lessen van het laatste jaar volgen :
6 jaar secundair onderwijs (ASO, TSO, BSO of KSO) evenals de sociale promotie voor het basiskader.
Inspecteur van politie
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: voorstellen

Bericht door Jens »

Sarah11 schreefCOLONSucces zal je nodig hebben. Het is een lange weg. Steeds wachten op een volgende brief...Reken zeker langer dan 6 maanden voor de selectieprocedure.
Via dit forum blijf je contact houden met andere lotgenoten en dat maakt het wel boeiender. Je motiveert elkaar, je blijft up to date.
Zijn er nog mensen die wachten op het gesprek voor de selectiecommissie? Ik wil wel eens iets uitwisselen in verband met de inspanningen die gedaan worden hiervoor. Iedereen in mijn omgeving zegt dat ik overdrijf, maar hoe langer ik wacht op een uitnodiging hoe meer ik uitpluis.
Ik combineer 2 jobs, dus dit begint te wegen. Hopelijk loont het.
Vandaag mijn schoenen en hemd gekocht voor bij mijn kostuum voor het gesprek :-)

groeten
Je kan nooit te veel weten :-D :wink:
Inspecteur van politie
HES
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2014, 22:11

Re: voorstellen

Bericht door HES »

ismail schreefCOLONBedankt allen voor de goede ontvangst hier. Ik zal deze weg zeker met plezier afleggen en zal er ook alles aan doen om te slagen voor de testen.

Heb eigenlijk nog een vraagje, zou ik me nu al kunnen inschrijven voor de eerste testen? heb me namelijk al ingeschreven voor de examencommissie voor mijn A2 diploma te behalen, dus ben eigenlijk al bezig voor mijn diploma te behalen, of moet ik hiermee wachten totdat ik effectief mijn diploma heb?

met dank
Hoi ismail, ik bevond mij in een gelijkaardige situatie: ik heb me ingeschreven, maar volgde toen nog les bij het tweedekansonderwijs voor een diploma middelbaar onderwijs (A2).
Omdat ik net zoals jij nu onzeker was omtrent mijn situatie belde ik het gratis nummer van de DSR, zij verzekerden mij dat ik wel degelijk kon inschrijven en mijn diploma pas later kon toevoegen.
Ik heb ondertussen mijn diploma en ben tevens al door op de eerste proef, die ik dus heb afgelegd zonder diploma.
Mijn advies; als je zekerheid wilt bel de DSR.
Ik wens je nog succes bij het navolgen van je dromen.
Grtjs H.
ismail
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2014, 15:00

Re: voorstellen

Bericht door ismail »

Hey Hes,

Ik zal zeker informeren. Hoe was de eerste test? moeilijk?

grts
BUTTON_POST_REPLY