De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Hillydoedel
__________________________
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2012, 13:24

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Hillydoedel »

Ik zou wel willen starten in mei maar zit nog gebonden aan mijn huidige werkgever.

Voor mij zal het oktober worden vrees ik...
tjah extra tijd om mij fysiek voor te bereiden...
SLSFBR
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2011, 15:32

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door SLSFBR »

Vandaag opnieuw voor de selectiecommissie verschenen. De tweede keer aangezien het vorig jaar niet gelukt was. Deze keer 3 mannen als jury. Een HINP van de lokale politie Brussel (vraag me niet meer welke zone) en een INP van een dienst van de Federale politie en uiteraard de psycholoog.
Al bij al een rustig gesprek. Veel minder stress dan vorig jaar.
Ze hebben een paar lastige vragen gesteld als zijnde "wat zou je doen als je beste vriend bij een alcohol controle positief blaast".
Bij mijn standpunt gebleven, hardop geredeneerd zodat ze zien dat ik blijf redeneren.

Enkele vragen rond de structuur van de politie, de herkenningspunten, de diensten van de Federale politie. Hier kon ik overal vlot een antwoord op geven.
Op een bepaald moment stelt de psycholoog de vraag "hoeveel FGP's zijn er?" Ik zeg hem dat er 27 zijn waarop hij vraagt hoe ik aan dit getal kom. => 27 gerechtelijke arrondissementen en 27 gedeconcentreerde gerechtelijke directies. Daarna ging hij over op iets anders.
Het verschil tussen de verschillende lokale PZ op vlak van bestuur. Ook hier uitleg gegeven over de ééngemeentezones (burgemeester) en meergemeentezones (politieraad en politiecollege).
Opnieuw ging hij gewoon verder naar de volgende vraag.

Na 40 min was het gesprek afgelopen. Op het einde zelf nog wat vragen gesteld over de startdatum van de volgende opleiding in het GIP. Vermoedelijk mei / juni en oktober.

Al bij al een beter gevoel dan vorig jaar. Nu wachten op de brief. Dit is nog het meest ellendige van heel de procedure. :-)
PROM 40 NL GIP
INP 17/06/2014
eldsm
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2012, 16:35

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door eldsm »

Hopelijk bij de gelukkigen deze keer.
Wat was je reactie op de vraag ivm je vriend die moest blazen?
ben in afwachting van uitnodiging voor de jury.

mvg
21/05/2012 bevestiging inschrijving AINP
21/06/2012 cognitief + sportief AINP : GESLAAGD
26/10/2012 persoonlijkheidsproef AINP: GESLAAGD
14/11/2012 medische testen AINP: GESLAAGD
10/12/2012 Antecedentenonderzoek: LOPENDE
21/02/2013 Selectie commissie: in afwachting van resultaat
samn
__________________________
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2012, 09:36

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door samn »

Klinkt als een goed gesprek! Ik praatte zaterdag met een HINP die bevoegd is voor recrutering en die gaf mee dat men bij de jury 'in principe' geen casussen meer mag vragen in de trant van 'wat zou je doen als je vriend...'. Weet er iemand waarom dit niet meer zou mogen? Blijkbaar doen ze het toch nog.
Eliendr
__________________________
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2012, 14:31

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Eliendr »

samn schreefCOLONKlinkt als een goed gesprek! Ik praatte zaterdag met een HINP die bevoegd is voor recrutering en die gaf mee dat men bij de jury 'in principe' geen casussen meer mag vragen in de trant van 'wat zou je doen als je vriend...'. Weet er iemand waarom dit niet meer zou mogen? Blijkbaar doen ze het toch nog.
Toen ik bij beroepsvoorlichter ben geweest hebben ze mij dit ook verteld dat ze dit niet meer mochten doen. Maar de reden waarom weet ik ook niet..
Inspecteur van politie
SLSFBR
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2011, 15:32

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door SLSFBR »

Klonk inderdaad als een goed gesprek. Ivm mijn reactie op de casus rond de alcohol controle.
Ik heb gezegd dat ik in zo een geval mijn collega de vaststellingen zou laten doen. De psycholoog wou hier verder op ingaan en gaf aan dat mijn vriend mijn dispositief was binnengereden.
Opnieuw gaf ik aan dat ik mijn collega deze vaststelling zou laten doen. Als INP wordt van mij verwacht dat ik steeds de deontologisch meest verantwoorde beslissingen neem. En mijn beste vriend kan ik niet opschrijven. Dus laat ik dit door mijn collega doen.
De INP van de jury pikte hierop in en vroeg of dit dan geen effect op onze vriendschap zou hebben. Ik heb hem gezegd dat ik niet in fout was maar mijn beste vriend.
Daarna zijn ze overgegaan op iets anders.
Ik neem aan dat als het niet ok was, ze wel verder hadden doorgevraagd.
PROM 40 NL GIP
INP 17/06/2014
SLSFBR
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2011, 15:32

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door SLSFBR »

Tijdens mijn gesprek werd er nog een casus aangebracht door de psycholoog.
Er is een evenement aan de gang en de bezoekers van dit evenement hebben zich overal waar ze konden geparkeerd. Ik ben op ronde en merk in een straat 100 fout geparkeerde wagens op. Wat doe ik?
Ik heb gezegd dat 100 wagens verbaliseren administratief onmogelijk is. Moest dit 1 voertuig geweest zijn dan zou ik de nummerplaat kunnen nagaan, kijken waar die person woont, of ik die kan bereiken e.d.
Maar 100 wagens is onmogelijk. Ik heb gezegd dat de mogelijkheid bestond dat ik geen enkel voertuig zou verbaliseren maar wel mijn overste zou inlichten over dit probleem. Zo zou dit in de toekomst voorkomen kunnen worden door bv alles af te spannen.
De INP van de jury ging hier wel in mee, maar de HINP wou dat ik toch iets deed. Hij vroeg of ik dan bepaalde parameters kon hanteren.
Hierop heb ik aangegeven dat dit een mogelijkheid was. Kijken welke fout geparkeerde voertuigen een gevaarlijke situatie veroorzaakten, welke op het zebrapad stonden of voor een garage. Deze zou ik er dan uithalen. Verder laten zoals het is en mijn overste op de hoogte brengen.
Hierna gingen ze over op iets anders. Wederom het gevoel dat als het niet goed was, ze zouden blijven doorvragen.
PROM 40 NL GIP
INP 17/06/2014
SLSFBR
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2011, 15:32

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door SLSFBR »

Tijdens mijn gesprek werd er nog een casus aangebracht door de psycholoog.
Er is een evenement aan de gang en de bezoekers van dit evenement hebben zich overal waar ze konden geparkeerd. Ik ben op ronde en merk in een straat 100 fout geparkeerde wagens op. Wat doe ik?
Ik heb gezegd dat 100 wagens verbaliseren administratief onmogelijk is. Moest dit 1 voertuig geweest zijn dan zou ik de nummerplaat kunnen nagaan, kijken waar die person woont, of ik die kan bereiken e.d.
Maar 100 wagens is onmogelijk. Ik heb gezegd dat de mogelijkheid bestond dat ik geen enkel voertuig zou verbaliseren maar wel mijn overste zou inlichten over dit probleem. Zo zou dit in de toekomst voorkomen kunnen worden door bv alles af te spannen.
De INP van de jury ging hier wel in mee, maar de HINP wou dat ik toch iets deed. Hij vroeg of ik dan bepaalde parameters kon hanteren.
Hierop heb ik aangegeven dat dit een mogelijkheid was. Kijken welke fout geparkeerde voertuigen een gevaarlijke situatie veroorzaakten, welke op het zebrapad stonden of voor een garage. Deze zou ik er dan uithalen. Verder laten zoals het is en mijn overste op de hoogte brengen.
Hierna gingen ze over op iets anders. Wederom het gevoel dat als het niet goed was, ze zouden blijven doorvragen.
PROM 40 NL GIP
INP 17/06/2014
Hasselaar
__________________________
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010, 13:58

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Hasselaar »

Ik heb nog altijd niks gehoord van de selectiecommissie, ik ben 6 december op gesprek gegaan.
Vorige week vrijdag gebeld naar Brussel en daar hebben ze mij meegedeeld dat de
delebiratiecommissie er mee bezig was.
Is dit een goed of slecht teken??
dieteralfa
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013, 15:13

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door dieteralfa »

Ik heb op 19.12.12 mijn gesprek gehad in OPAC.
Vrijdag had ik nog niks gehoord en aangezien ik las dat iedereen belde, heb ik ook gebeld.
Dit kreeg ik te horen.

Ik kan u geen uitslag geven omdat wij nog niet in het bezit zijn van uw resultaat betreffende uw antecedentenonderzoek. Neem eens contact op met de lokale politie.
Onderzoek heeft plaats gehad eind oktober en dossier zou verstuurd zijn op 12.11.12 naar Brussel.
Daar hebben ze niets ontvangen.
Ze vragen naar een dubbeltje, maar mijn dossier lijkt spoorloos bij de lokale.
Dus hier sta ik dan.....

Wel heeft ze gezegd dat ze niks negatief opmerkt mbt mijn commissie gesprek.

Maar ik weet dus weer van niks en kan dus weer wachten.......
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Ties »

@ Dieteralfa: dan zou ik toch niet stil blijven zitten.
Ik zou terug contact opnemen met de lokale en even uitleggen wat er aan de hand is, en vragen of ze dan even het onderzoek opnieuw willen doen, eventueel de gegevens van de contactpersoon van op je oproepingsbrief meegeven.

Of zelf je contactpersoon opnieuw opbellen en vragen dat hij dan opnieuw een vraag tot onderzoek opstuurt naar de lokale.
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
Vermeulen M
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 18:06

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Vermeulen M »

ze zijn eerst met de inspecteurs bezig, en dan komen de agenten aan bod.

nog even geduld dus voor onze uitslagen hasselaar :)
Attest van slagen: 30/11/2016

Pivo: 01/06/2017

PZ Mechelen-Willebroek
dieteralfa
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013, 15:13

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door dieteralfa »

Vandaag nog eens gebeld en papier van de lokale is toegekomen en ik heb de verlossende woorde " geslaagd " in ontvangst mogen nemen!!!!
Heleen
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 19:05

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Heleen »

Hey jongens, heeft er iemand enig idee wanneer er volgende gesprekken met de selectie comissie plaatsvinden?
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Jens »

Heleen schreefCOLONHey jongens, heeft er iemand enig idee wanneer er volgende gesprekken met de selectie comissie plaatsvinden?
Er vinden elke week wel ergens gesprekken plaats. Gewoon de brief afwachten waarin je oproepdatum staat.
Inspecteur van politie
BUTTON_POST_REPLY