Vragen ivm : De ogen

BUTTON_POST_REPLY
Tomruelens
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2012, 13:45

Re: (Tijdelijk) Afgekeurd - Ogen

Bericht door Tomruelens »

Kristoffelson schreefCOLONen kan je ons vertellen hoe het is afgelopen met je ogen. Heb zelf -3 en maak me hier een beetje zorgen om.

Groeten!
Ik heb op 20 januari mijn medische testen afgelegd, ik draag lenzen (sterkte -2.75 en -3.00).
Zie gewoon dat je je lenzen/bril enige tijd op voorhand uitdoet/afzet (een 10tal min ofzo) zodat je ogen kunnen wennen, dit hielp bij mij :)
denniedv
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2011, 00:37

Re: Uitleg gevraagd ivm de ogen.

Bericht door denniedv »

Nog een vraagje hier, ga er geen apart topic voor maken.

Is het slagen voor de oogtest (met of zonder correctiehulp) met beide ogen tegelijk of per oog?

Mvg, Dennie
Brandweerman/Ambulancier - Oudenaarde
BjornV
Aspirant
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2011, 15:44

Re: Uitleg gevraagd ivm de ogen.

Bericht door BjornV »

Per oog, leid ik af uit het document over medische test op jobpol
AINP. 106e prom, pel 2. OPAC
ken
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2009, 22:04

Re: Uitleg gevraagd ivm de ogen.

Bericht door ken »

Is idd per oog. Je moet met correctie met elk oog 8/10 halen.
Kris82
__________________________
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2010, 17:20

Re: Uitleg gevraagd ivm de ogen.

Bericht door Kris82 »

ken schreefCOLONIs idd per oog. Je moet met correctie met elk oog 8/10 halen.
Ik heb nog een weg af te leggen voor de medische keuring, maar ik vraag het me toch al af. Ik heb een afwijking van -3,25 op beide ogen. Is dit te hoog? Kan ik het hierdoor al vergeten? Ik ga een maand voor de medische keuring toch nog eens langs bij m'n dokter en oogarts enz. om alles eens te laten checken.
Bevestiging van inschrijving: 13/02/2012
Proef 1 INP: 14/03/2012: geslaagd voor sportproef, niet geslaagd voor Cognitief: Video - Inhoud: 35, al de rest boven de 50 ... volgend jaar beter ...
Proef 2 INP: /
Proef 3 INP: /
Proef 4 INP: /
ken
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2009, 22:04

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door ken »

http://www.jobpol.be/tinymce_latest/jsc ... iteria.pdf
Via deze link kijken naar punt 10. Daar staat meer info over de ogen.

Ik ben ook met deze informatie naar mijn oogarts geweest en ben toen tot de vaststelling gekomen dat bij deze medische selectie ik geen uniformfunctie zal kunnen uitoefenen. Ik moet hopen op een medisch wonder ofwel een versoepeling van de medische eisen.

Het beste in mijn ogen is dat je zo snel mogelijk naar meerdere oogartsen gaat voor verschillende meningen. Als je wacht tot de medische proeven zal je alleen maar feller teleurgesteld zijn.
Ik heb dit ook meegemaakt, gewacht tot de medische proeven en na een reeks zware blessures toch de fysieke proef kunnen doen, resultaat geslaagd, medische test: resultaat afgekeurd voor mijn ogen. Ik kan je verzekeren dat dit dan zwaarder aankomt als je al een hele weg hebt afgelegd.

Grtz
Ken
Kris82
__________________________
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2010, 17:20

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door Kris82 »

ken schreefCOLONhttp://www.jobpol.be/tinymce_latest/jsc ... iteria.pdf
Via deze link kijken naar punt 10. Daar staat meer info over de ogen.

Ik ben ook met deze informatie naar mijn oogarts geweest en ben toen tot de vaststelling gekomen dat bij deze medische selectie ik geen uniformfunctie zal kunnen uitoefenen. Ik moet hopen op een medisch wonder ofwel een versoepeling van de medische eisen.

Het beste in mijn ogen is dat je zo snel mogelijk naar meerdere oogartsen gaat voor verschillende meningen. Als je wacht tot de medische proeven zal je alleen maar feller teleurgesteld zijn.
Ik heb dit ook meegemaakt, gewacht tot de medische proeven en na een reeks zware blessures toch de fysieke proef kunnen doen, resultaat geslaagd, medische test: resultaat afgekeurd voor mijn ogen. Ik kan je verzekeren dat dit dan zwaarder aankomt als je al een hele weg hebt afgelegd.

Grtz
Ken
Ja, ok, maar toch denk ik dat -3,25 niet echt een probleem is, anders overweeg ik écht zo'n laseroperatie.
Bevestiging van inschrijving: 13/02/2012
Proef 1 INP: 14/03/2012: geslaagd voor sportproef, niet geslaagd voor Cognitief: Video - Inhoud: 35, al de rest boven de 50 ... volgend jaar beter ...
Proef 2 INP: /
Proef 3 INP: /
Proef 4 INP: /
Kristoffelson
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2011, 19:56

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door Kristoffelson »

Heb ondertussen mijn medische keuring afgelegd en men heeft me ter plaatse gezegd dat ik onvoldoende scoor op de test zonder bril/lenzen. Mijn afwijking is voor links en rechts -3. Morgen ga ik reeds proberen bij de oogarts binnen te gaan om een oplossing te vinden. Snap het echt niet, dat sommige doorgeraken bij -5 en meer en ik niet...
Exitus acta probat
-------------------------------------------------------------------
Proef 1 INP: Geslaagd op 13 januari
Proef 2 INP: Geslaagd
Proef 3 INP: Geslaagd
Proef 4 INP: Geslaagd
PieterGC
Aspirant
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2012, 12:55

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door PieterGC »

Kristoffelson schreefCOLONHeb ondertussen mijn medische keuring afgelegd en men heeft me ter plaatse gezegd dat ik onvoldoende scoor op de test zonder bril/lenzen. Mijn afwijking is voor links en rechts -3. Morgen ga ik reeds proberen bij de oogarts binnen te gaan om een oplossing te vinden. Snap het echt niet, dat sommige doorgeraken bij -5 en meer en ik niet...
Ik dacht dat je de oogtesten met bril/lenzen mocht afleggen? Met bril zie ik alles perfect maar ik heb zelf -5 en -5,5 en zie veraf bijna niets zonder bril.
INP - Pz Antwerpen/ Orida fietsteam
Anoniem85
Aspirant
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2012, 09:19

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door Anoniem85 »

Je mag je ook niet volledig laten ontmoedigen door wat je hier allemaal leest. Ik heb zelf lenzen van -7,50 à beide ogen. Ik had zoiets van ik geraak er nooit door.
Maar ik heb het wel gehaald. Dus niet opgeven. Wie niet waagt, niet wint.
PZ Aalter-Knesselare
(Afgestudeerd WPS klas 29)
futura
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2012, 12:25

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door futura »

Anoniem85 schreefCOLONJe mag je ook niet volledig laten ontmoedigen door wat je hier allemaal leest. Ik heb zelf lenzen van -7,50 à beide ogen. Ik had zoiets van ik geraak er nooit door.
Maar ik heb het wel gehaald. Dus niet opgeven. Wie niet waagt, niet wint.

Beste Anoniem85,

Hoe is de test zonder lenzen verlopen? Ik heb dezelfde correctie van +- -7.50 aan beide ogen.

Alvast bedankt voor de reactie,

Futura
shv88
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2012, 19:25

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door shv88 »

Beste allen,

ik heb in september vorig jaar een Lasik behandeling ondergaan aan mijn ogen (-2.75 en -2.5).

Nu heb ik vorige week een 'attest' gaan halen bij de oogarts over de operatie en het genezingsproces.
In de brief bevestigt ze het genezingsproces en dat mijn zicht nu bilateraal 10/10 is.

Dit ondertekend en geaccrediteerd attestje is voldoende om mee te nemen naar het onderzoek mag ik hopen?


Dank bij voorbaat.
PieterGC
Aspirant
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2012, 12:55

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door PieterGC »

De kandidaat dient, zo nodig met een optische correctie, te beschikken over een gezichtsscherpte
van ten minste 8/10 voor elk oog afzonderlijk. Deze minimaal vereiste gezichtscherpte mag
bereikt worden met brilglazen, op voorwaarde dat deze niet sterker zijn dan plus of min 8
dioptrieën. Contactlenzen zijn tot elke sterkte toegestaan, mits zij goed worden verdragen.
De minimaal vereiste gezichtsscherpte zonder optische correctie bedraagt 1/10 voor elk oog
afzonderlijk.

Opmerking betreffende refractieve chirurgie:
Refractieve chirurgie leidt tot een tijdelijke ongeschiktheid van drie maanden. De kandidaat moet
een verslag van de oogarts voorleggen waaruit het gunstige resultaat van de interventie blijkt en
dat de kwaliteit van het genezingsproces bevestigt.
bron: http://www.jobpol.be/tinymce_latest/jsc ... iteria.pdf
puntje 10
INP - Pz Antwerpen/ Orida fietsteam
shv88
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2012, 19:25

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door shv88 »

^Daar heb ik mij op gebaseerd dus ik veronderstel dat mijn attestje wel voldoende zal zijn?
PieterGC
Aspirant
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2012, 12:55

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door PieterGC »

shv88 schreefCOLON^Daar heb ik mij op gebaseerd dus ik veronderstel dat mijn attestje wel voldoende zal zijn?
Akkoord
INP - Pz Antwerpen/ Orida fietsteam
BUTTON_POST_REPLY