Vragen ivm : De ogen

BUTTON_POST_REPLY
SamO
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2015, 18:10

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door SamO »

Dag iedereen,

Op 18/11/2015 heb ik mijn medische proef afgelegd. Daar vertelde de dokter dat ik net niet genoeg had voor mijn ogen (R: 1/10 en L: 0.5/10). Ze vertelde me wel dat ik zeker de 1/10 zou moeten kunnen halen. Ze gaf een brief mee voor mijn oogarts en een paar weken later kwam ik buiten bij mijn oogarts met 1.6/10 en 1/10. Ik heb die resultaten terug opgestuurd en toen kreeg ik een uitnodiging voor een expertise in een militair ziekenhuis in Neder-Over-Heembeek. Op 21/12/2015 heb ik daar die expertise uitgevoerd, en de dokter daar kon me vertellen dat ik net voldoende had en dat ze positief resultaat ging opsturen naar de medische dienst. Tot op vandaag wacht ik echter op resultaat... Ik heb al een paar keer gebeld naar de medische dienst en daar vertelden ze dat ik moest wachten...

Heeft nog iemand iets gelijkaardigs meegemaakt? Ik ben nu al lang aan het wachten en het begint lastig te worden want ik weet nu niet of ik vast werk moet zoeken of niet...

Alvast bedankt voor jullie hulp, dit forum kwam goed van pas!

Groetjes

SamO
SamO
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2015, 18:10

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door SamO »

Rafik schreefCOLONWat houd deze 1/10 precies in bij de oogmeting?

Is dit simpelweg de grootste letters kunnen aflezen op een letterbord, zonder behulp van optische hulpmiddelen? (bril,lenzen)
Inderdaad, je moet de grootste letters/cijfers kunnen lezen om 1/10 te halen (zonder bril/lenzen). Ik had bij mijn eerste test 0.5/10, dat wil dus zeggen dat ik maar 1 kon lezen. Als je twijfelt: gewoon genoeg op voorhand je bril afzetten of je lenzen uitdoen zodat je ogen kunnen wennen. Probeer ook een lange tijd voordien niet te lezen, gsm staren, ... Laat ze rusten. De test van de politie gebeurt ook in een bak, dus ze kunnen niet zien dat je je ogen samen knijpt, wat toch een beetje helpt.

Veel succes!
Gebruikers-avatar
Medo
__________________________
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2014, 11:14

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door Medo »

Zo, ook net mijn uitslag gekregen van de medische proef waarop staat dat ze nog geen beslissing kunnen nemen omdat ik nog een attest moet opsturen (wat pas kan vanaf 8 april) dat mijn ogen volledig genezen zijn van mijn Lasik behandeling en blijkbaar vinden ze ook een moedervlekje op mijn been verdacht (wat ik al heb sinds ik een klein kind ben en al meermaals door de dermatoloog heb laten controleren), dus dat moet ik nogmaals laten controleren en hiervan ook een attest opsturen... Hopelijk is dan alles ok.
AINP PLOT
Prom Okt 2016
--> Medische zakking okt. 17
Prom Okt 2017
Jordytemperman
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2015, 10:53

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door Jordytemperman »

Misschien geen domme vraag die ik hier nu ga stellen, maar er zijn hier zoveel mensen (net als ik) die problemen ondervinden/ondervonden met hun ogen tijdens de selectieproeven. Wat als je er nu door bent voor de selectieproeven, maar dan gebuisd bent bent tijdens de jaarlijkse keuring van de politie omdat je dan je ogen niet mag dichtknijpen om te focussen (wat bij mij het geval is, als ik mijn ogen niet dichtknijp, heb ik maar 0.5/10, en anders 1/1
Jordytemperman
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2015, 10:53

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door Jordytemperman »

Misschien geen domme vraag die ik hier nu ga stellen, maar er zijn hier zoveel mensen (net als ik) die problemen ondervinden/ondervonden met hun ogen tijdens de selectieproeven. Wat als je er nu door bent voor de selectieproeven, maar dan gebuisd bent tijdens de jaarlijkse keuring van de politie omdat je dan je ogen niet mag dichtknijpen om te focussen (wat bij mij het geval is, als ik mijn ogen niet dichtknijp, heb ik maar 0.5/10, en anders 1/10)

Mvg
Jordytemperman
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2015, 10:53

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door Jordytemperman »

Ik heb een kleine vraag, als je gebuisd bent voor je ogen in Brussel, en achteraf goedgekeurd bent door een oogarts in de buurt, dan moet je naar Elsene gaan voor finale tests voor je ogen. Maar welke onderdelen van de tests moet je opnieuw doen? Alles? Of gewoon de letterkaart lezen en 1/10 halen zonder bril?

M.v.g.
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door Jens »

Jordytemperman schreefCOLONIk heb een kleine vraag, als je gebuisd bent voor je ogen in Brussel, en achteraf goedgekeurd bent door een oogarts in de buurt, dan moet je naar Elsene gaan voor finale tests voor je ogen. Maar welke onderdelen van de tests moet je opnieuw doen? Alles? Of gewoon de letterkaart lezen en 1/10 halen zonder bril?

M.v.g.
Ik veronderstel dat je enkel zal "herkeurd" worden op die zaken waarop je eerst was afgekeurd. In uw geval alle testen inzake de ogen.

Neem anders eens contact op met DSR en vraag het hen?
Inspecteur van politie
Gebruikers-avatar
Medo
__________________________
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2014, 11:14

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door Medo »

Jens schreefCOLON
Jordytemperman schreefCOLONIk heb een kleine vraag, als je gebuisd bent voor je ogen in Brussel, en achteraf goedgekeurd bent door een oogarts in de buurt, dan moet je naar Elsene gaan voor finale tests voor je ogen. Maar welke onderdelen van de tests moet je opnieuw doen? Alles? Of gewoon de letterkaart lezen en 1/10 halen zonder bril?

M.v.g.
Ik veronderstel dat je enkel zal "herkeurd" worden op die zaken waarop je eerst was afgekeurd. In uw geval alle testen inzake de ogen.

Neem anders eens contact op met DSR en vraag het hen?

Klopt, je keert enkel terug voor bijkomende testen waarvoor je tijdelijk ongeschikt was.

Echter geeft een 'goedkeuring' van een eigen oogarts niet altijd aanleiding tot een uitnodiging voor een nieuw onderzoek als er geen stappen ondernomen zijn waardoor het zicht echt verbeterd zou zijn. Maar proberen kan nooit kwaad, bij sommige wel, anderen niet...
AINP PLOT
Prom Okt 2016
--> Medische zakking okt. 17
Prom Okt 2017
KristofS
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2015, 17:22

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door KristofS »

Medo schreefCOLON
Jens schreefCOLON
Jordytemperman schreefCOLONIk heb een kleine vraag, als je gebuisd bent voor je ogen in Brussel, en achteraf goedgekeurd bent door een oogarts in de buurt, dan moet je naar Elsene gaan voor finale tests voor je ogen. Maar welke onderdelen van de tests moet je opnieuw doen? Alles? Of gewoon de letterkaart lezen en 1/10 halen zonder bril?

M.v.g.
Ik veronderstel dat je enkel zal "herkeurd" worden op die zaken waarop je eerst was afgekeurd. In uw geval alle testen inzake de ogen.

Neem anders eens contact op met DSR en vraag het hen?

Klopt, je keert enkel terug voor bijkomende testen waarvoor je tijdelijk ongeschikt was.

Echter geeft een 'goedkeuring' van een eigen oogarts niet altijd aanleiding tot een uitnodiging voor een nieuw onderzoek als er geen stappen ondernomen zijn waardoor het zicht echt verbeterd zou zijn. Maar proberen kan nooit kwaad, bij sommige wel, anderen niet...

Had eigenlijk dezelfde vraag. Bij mij was alles in orde buiten mijn linker oog. Dit bleek maar 7/10 te zijn.
Nu ben ik dezelfde dag al naar de oogartst geweest ect. Heb ondertussen ook een bril dus ben klaar om terug te gaan.
Vraag me ook wel af of ik alles opnieuw zou moeten doen of enkel dat. Ben benieuwd!
Cognitieve & fysieke testen 21/11/2015 : Geslaagd
Persoonlijkheidstesten 13/01/2016 : Geslaagd
Antecedentenonderzoek : Positief
Selectiecommissie : 11/04/2016 Geslaagd
Medische testen : 19/05/2016 Geslaagd

Start opleiding 03/10/2016
nikky
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2016, 15:43

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door nikky »

Hey,

Een week geleden ben ik voor de selectiecommissie moeten verschijnen.
Omdat ik twijfel over mijn ogen (ik heb -3), heb ik ook een afspraak gemaakt bij de oogarts.
Hieruit blijkt dat ik slechts 1/10 (R) en 0,5/10 (L) haal zonder bril..

Nu vraag ik mij af wat ik het beste doe als ik geslaagd blijk te zijn voor de commissie: een afspraak maken om mijn ogen te laten laseren of wachten tot ik de medische proef heb gedaan? Als ik wacht, riskeer ik wel dat ik er dus niet door ben door mijn linkse oog en dat ik sowieso enkele maanden ga moeten wachten vooraleer ik geslaagd ben en mag beginnen met de opleiding.

Heeft er ook iemand een idee hoe lang het proces duurt van vooronderzoek/oogoperatie/genezing?

vriendelijke groeten!
AndyL
__________________________
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2015, 08:29

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door AndyL »

nikky schreefCOLONHey,

Een week geleden ben ik voor de selectiecommissie moeten verschijnen.
Omdat ik twijfel over mijn ogen (ik heb -3), heb ik ook een afspraak gemaakt bij de oogarts.
Hieruit blijkt dat ik slechts 1/10 (R) en 0,5/10 (L) haal zonder bril..

Nu vraag ik mij af wat ik het beste doe als ik geslaagd blijk te zijn voor de commissie: een afspraak maken om mijn ogen te laten laseren of wachten tot ik de medische proef heb gedaan? Als ik wacht, riskeer ik wel dat ik er dus niet door ben door mijn linkse oog en dat ik sowieso enkele maanden ga moeten wachten vooraleer ik geslaagd ben en mag beginnen met de opleiding.

Heeft er ook iemand een idee hoe lang het proces duurt van vooronderzoek/oogoperatie/genezing?

vriendelijke groeten!
Dag Nikky,

mijn eigen ervaring is (en dat leid ik ook af uit alle berichten hier op het forum) dat er slechts weinig tijd zit tussen het moment waarop je je resultaat van de commissie ontvangt, en de datum waarop je de medische test mag afleggen. Soms contacteren ze je zelfs al voor de medische test, nog vóór je eigenlijk officieel je resultaat van de commissie kent.

Met andere woorden, je zal niet zo heel veel tijd verliezen wanneer je even de medische test afwacht, dan wel of je nu al een afspraak voor laser vastlegt. Dat hangt ervan af hoe snel je het dus allemaal wil zien gaan. Oogartsen zijn nogal druk bezet... :eek:

Wat het tijdsverloop na operatie betreft: als je je medische test hebt afgelegd, en je bent tijdelijk ongeschikt wegens onvoldoende voor je ogen, dan moet je hen een attest vd arts bezorgen dat dateert van 3 maand na de operatie. Dat attest moet de gezichtsscherpte vermelden en de goede genezing bevestigen. Dus na de operatie moet je drie maand nagelbijtend wachten :wink:

Ps: ik had exact dezelfde resultaten 1/10 (R) en 0,5/10 (L).
Start opleiding: 2/10/2017
nikky
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2016, 15:43

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door nikky »

Hey Andy,

bedankt om zo snel te antwoorden!

Het ding is dat ik eigenlijk echt niet geopereerd wil worden, dus ik hoop dat ik er zo door geraak. ik ben natuurlijk ook realistisch en door alle getuigenissen op dit forum gelezen te hebben besef ik dat een operatie wel reëel is. Ik hoop gewoon dat alles snel kan gaan, aangezien ik bijna afstudeer en dus niet eerst iets anders wil zoeken, maar ik heb dit zelf niet in de hand dus ik zal inderdaad moeten afwachten.. :). Hopelijk kan ik mijn resultaten telefonisch bemachtigen zodat ik snel weet wat ik kan ondernemen en wat niet..
Jordytemperman
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2015, 10:53

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door Jordytemperman »

nikky schreefCOLONHey Andy,

bedankt om zo snel te antwoorden!

Het ding is dat ik eigenlijk echt niet geopereerd wil worden, dus ik hoop dat ik er zo door geraak. ik ben natuurlijk ook realistisch en door alle getuigenissen op dit forum gelezen te hebben besef ik dat een operatie wel reëel is. Ik hoop gewoon dat alles snel kan gaan, aangezien ik bijna afstudeer en dus niet eerst iets anders wil zoeken, maar ik heb dit zelf niet in de hand dus ik zal inderdaad moeten afwachten.. :). Hopelijk kan ik mijn resultaten telefonisch bemachtigen zodat ik snel weet wat ik kan ondernemen en wat niet..
Zoek eens op 'Dr. Bates' en 'Natuurlijk zien'. Het klinkt misschien stom, maar het heeft mij geholpen (ik ben geslaagd verklaard bij oogartsen terwijl ik ongeschikt verklaard geweest ben in Elsene).
Gebruikers-avatar
Medo
__________________________
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2014, 11:14

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door Medo »

nikky schreefCOLONHey Andy,

bedankt om zo snel te antwoorden!

Het ding is dat ik eigenlijk echt niet geopereerd wil worden, dus ik hoop dat ik er zo door geraak. ik ben natuurlijk ook realistisch en door alle getuigenissen op dit forum gelezen te hebben besef ik dat een operatie wel reëel is. Ik hoop gewoon dat alles snel kan gaan, aangezien ik bijna afstudeer en dus niet eerst iets anders wil zoeken, maar ik heb dit zelf niet in de hand dus ik zal inderdaad moeten afwachten.. :). Hopelijk kan ik mijn resultaten telefonisch bemachtigen zodat ik snel weet wat ik kan ondernemen en wat niet..

Een laseroperatie is natuurlijk de makkelijkste optie. Als dit het enige is wat staat tussen jou en een job bij de politie zou ik zeggen; DOEN! (heb het zelf ook omwille van deze reden laten doen en ben er super blij mee).

Ik zou verschillende oogartsen in de buurt bellen, vragen achter de wachttijden en bij enkele een vooronderzoek (wat toch overal verplicht is) laten doen. Als je een vooronderzoek hebt laten doen (blijft bij de meeste een jaar geldig) kan je ook sneller een datum vastleggen voor als je dan toch wil overgaan tot laseren. Ik heb mijn afspraak gemaakt begin december 2015 voor een vooronderzoek en kon half januari 2016 al gelaserd worden. Iets meer dan een maand wachten dus (peanuts!). Ik heb slechts 2 weken na mijn laserbehandeling mijn medische proef afgelegd (dan zie je al perfect, eigenlijk al na 1-2 dagen na behandeling). Het verdict was uiteraard wel 'tijdelijk ongeschikt' omdat je na 3 maanden NA behandeling van je oogarts een attest moet opsturen dat je ogen 'volledig genezen zijn' van de behandeling. Maar dat is dan ook het enige, je hoeft niet terug te gaan hiervoor.

Je kan altijd zo proberen (wat ik met jou sterkte zou doen; je kan toch ogen dichtknijpen, op voorhand druppels gebruiken die je ogen wat vochtiger maken waardoor je natuurlijk scherper ziet,....) . Indien je niet slaagt zou ik zeker overgaan tot laseren. Je kan misschien al een datum vastleggen voor je op medisch onderzoek gaat, als je er dan niet door bent, moet je minder lang wachten voordat je je kan laten behandelen. Mocht je er wel door zijn, annuleer je simpelweg de afspraak als je het niet wil laten uitvoeren.

Succes!
AINP PLOT
Prom Okt 2016
--> Medische zakking okt. 17
Prom Okt 2017
nikky
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2016, 15:43

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door nikky »

Medo schreefCOLON
nikky schreefCOLONHey Andy,

bedankt om zo snel te antwoorden!

Het ding is dat ik eigenlijk echt niet geopereerd wil worden, dus ik hoop dat ik er zo door geraak. ik ben natuurlijk ook realistisch en door alle getuigenissen op dit forum gelezen te hebben besef ik dat een operatie wel reëel is. Ik hoop gewoon dat alles snel kan gaan, aangezien ik bijna afstudeer en dus niet eerst iets anders wil zoeken, maar ik heb dit zelf niet in de hand dus ik zal inderdaad moeten afwachten.. :). Hopelijk kan ik mijn resultaten telefonisch bemachtigen zodat ik snel weet wat ik kan ondernemen en wat niet..

Een laseroperatie is natuurlijk de makkelijkste optie. Als dit het enige is wat staat tussen jou en een job bij de politie zou ik zeggen; DOEN! (heb het zelf ook omwille van deze reden laten doen en ben er super blij mee).

Ik zou verschillende oogartsen in de buurt bellen, vragen achter de wachttijden en bij enkele een vooronderzoek (wat toch overal verplicht is) laten doen. Als je een vooronderzoek hebt laten doen (blijft bij de meeste een jaar geldig) kan je ook sneller een datum vastleggen voor als je dan toch wil overgaan tot laseren. Ik heb mijn afspraak gemaakt begin december 2015 voor een vooronderzoek en kon half januari 2016 al gelaserd worden. Iets meer dan een maand wachten dus (peanuts!). Ik heb slechts 2 weken na mijn laserbehandeling mijn medische proef afgelegd (dan zie je al perfect, eigenlijk al na 1-2 dagen na behandeling). Het verdict was uiteraard wel 'tijdelijk ongeschikt' omdat je na 3 maanden NA behandeling van je oogarts een attest moet opsturen dat je ogen 'volledig genezen zijn' van de behandeling. Maar dat is dan ook het enige, je hoeft niet terug te gaan hiervoor.

Je kan altijd zo proberen (wat ik met jou sterkte zou doen; je kan toch ogen dichtknijpen, op voorhand druppels gebruiken die je ogen wat vochtiger maken waardoor je natuurlijk scherper ziet,....) . Indien je niet slaagt zou ik zeker overgaan tot laseren. Je kan misschien al een datum vastleggen voor je op medisch onderzoek gaat, als je er dan niet door bent, moet je minder lang wachten voordat je je kan laten behandelen. Mocht je er wel door zijn, annuleer je simpelweg de afspraak als je het niet wil laten uitvoeren.

Succes!
Hey! Bedankt voor de info.

Ik ben geslaagd voor de commissie en ben dus aan het wachten tot ik de medische proef heb. Ik heb wel geen risico genomen en al meteen een afspraak gemaakt om mijn ogen te laseren bij dr. Goes in Antwerpen. Deze week heb ik mijn vooronderzoek en 8 juli kan ik al langs voor de lasering. Ik weet dat ik 3 maanden moet wachten, maar ik hoop dat ik toch in oktober kan starten...
BUTTON_POST_REPLY