Motorkledij bij de politie

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
.G illes
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:57

Motorkledij bij de politie

Bericht door .G illes »

Toen ik enkele dagen geleden op interventie was met Lijncontroleurs (stage bij De Lijn) spotte ik twee motorrijders van de lokale politie Antwerpen in het smurfblauwe motorpak, met daarboven een kogelwerende vest in fluo hoes. Is dit typisch Antwerpen?

De helm is wel assorti met de kogelwerende vest, maar goed. :evil:
Masterstudent criminologische wetenschappen, UGent.
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: Politiekledij

Bericht door dielangemotormuis »

Over motorkleding gesproken. Ook in NL is een Europese aanbesteding geweest voor nieuwe motorpakken. Na diverse proeven is de Belgische fabrikant Richa als voorlopige winnaar uit de bus gekomen.

Zij gaan 2 pakken leveren voor de NL motorrijder.

http://www.richa.eu/police-department/
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
stoffel
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2012, 15:42

Re: Politiekledij

Bericht door stoffel »

.G illes schreefCOLONToen ik enkele dagen geleden op interventie was met Lijncontroleurs (stage bij De Lijn) spotte ik twee motorrijders van de lokale politie Antwerpen in het smurfblauwe motorpak, met daarboven een kogelwerende vest in fluo hoes. Is dit typisch Antwerpen?

De helm is wel assorti met de kogelwerende vest, maar goed. :evil:
Ook bij ons in de zone hebben sommige collega's een fluo hoes voor over hun vest. Het is dus niet typisch Antwerpen.. :-D
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Politiekledij

Bericht door Robby »

dielangemotormuis schreefCOLONOver motorkleding gesproken. Ook in NL is een Europese aanbesteding geweest voor nieuwe motorpakken. Na diverse proeven is de Belgische fabrikant Richa als voorlopige winnaar uit de bus gekomen.

Zij gaan 2 pakken leveren voor de NL motorrijder.

http://www.richa.eu/police-department/
Amaai, mijn innige deelneming dan.
Wij vervloeken allemaal die pakken van Richa.
Slechte velcro, slechte ritsen, niet waterdicht, reflecterende stroken die los komen en/of vervagen.
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: Politiekledij

Bericht door nielsvl »

Allee dat is wel jammer te horen... Al moet ik zeggen dat bij mijn huidige C-change vest ik toch ook soms wat water binnen heb... Mijn iPhone is zo verdronken doordat het water in mijn borstzakken bleef staan... Deze zomer moest ik toch langsgaan bij Richa en die persoon excuseerde zich, zei dat het een gekend probleem was bij de 1ste generatie van die vesten. Zonder probleem de vest hersteld, ook de reflecterende stroken op de mouw hebben ze hersteld (al duurde het niet lang voor die weer loskwamen...).

Al met al moet ik toch zeggen dat ik tevreden ben van hun gerief, en nog meer van hun service... Binnenkort eens in de droogkuis binnen steken, na ondertussen 3 jaar dagelijks gebruik zou je haast niet meer zeggen dat ze blauw is...

Is wel de eerste keer dat ik hoor dat er bij de politie zoveel klachten over zijn, het enige wat ik er al van had opgevangen is dat ze overdag goed opvallen, maar dat dit 's nachts allesbehalve het geval is...
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Motorkledij bij de politie

Bericht door Iced_Max »

Onze motorkledij van Richa zou veel beter kunnen. Op maat gemaakt zeggen ze, goed gelachen. Als je het pak draagt op de motor lijkt het alsof je een gigantisch buik hebt. Het pak past totaal niet aan.

Ik ben tevreden dat we onze kogelwerende vest erover kunnen dragen, ... de kogelwerende vest zorgt voor een beetje model.

En ja, de kogelwerende vest bovenop de motorkledij is typisch Antwerpen :mrgreen:
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: Motorkledij bij de politie

Bericht door dielangemotormuis »

Iced_Max schreefCOLON En ja, de kogelwerende vest bovenop de motorkledij is typisch Antwerpen :mrgreen:
Dat moet inderdaad een bijzonder gezicht zijn, een kogelwerend vest over de motorkleding.

Onze huidige motorpakken zijn van Duitse makelij. Te weten de firma Stadler. Is op zich een goed pak. Zomer ga je er goed kapot in. Hiervoor hebben wij nu ook weer allemaal zomerleer uitgereikt gekregen in het politiekorps Amsterdam-Amstelland. Van de firma DAMEN LEATHERS

http://www.damenleathers.nl/pro_politie_nl.html

Maar daar staan volgens mij ook de blauwe politiejassen van België bij.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
.G illes
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:57

Re: Motorkledij bij de politie

Bericht door .G illes »

Ik vond het er niet verkeerd uitzien, hoor.

Iemand enig idee of de Politie bij ons ook zal overschakelen op fluo gele jassen zoals de noorder- en westerburen? Ik had opgevangen dat dit de 'norm' zou zijn vanuit Europa.
Masterstudent criminologische wetenschappen, UGent.
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Motorkledij bij de politie

Bericht door SHERIFF »

die Richa pakken zijn slecht. Zoals hierboven al geschreven: niet waterdicht, slechte pasvorm, slechte ritsen, de zogenaamde zomerpakken zijn pokkeheet, de winterpakken zijn koud, .....................................
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: Motorkledij bij de politie

Bericht door dielangemotormuis »

SHERIFF schreefCOLONdie Richa pakken zijn slecht. Zoals hierboven al geschreven: niet waterdicht, slechte pasvorm, slechte ritsen, de zogenaamde zomerpakken zijn pokkeheet, de winterpakken zijn koud, .....................................
Men heeft zich ingeschreven voor de Europese aanbestedingen en die hebben ze gewonnen. Nu is men bezig met een draagproef van de pakken. Uit de draagproef, welke wordt gedaan door 70 collega's uit het hele land, moeten de onvolkomenheden naar boven komen. Die gaat men aanpassen. Het is een totaal nieuw concept zeggen ze bij Richa. Het is in ieder geval geen standaardpak voor een ieder, als ik hun moet geloven.

Dus we gaan het beleven.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Motorkledij bij de politie

Bericht door SHERIFF »

Ik hoop voor jullie dat het in orde komt
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Motorkledij bij de politie

Bericht door Iced_Max »

.G illes schreefCOLONIk vond het er niet verkeerd uitzien, hoor.

Iemand enig idee of de Politie bij ons ook zal overschakelen op fluo gele jassen zoals de noorder- en westerburen? Ik had opgevangen dat dit de 'norm' zou zijn vanuit Europa.
Dit vangen wij ook op.

De kans is groot dat de wij ook gele motorpakken gaan krijgen.

Nu, de kleur stoort me niet .... zolang ze maar deftig aanpassen en van degelijke kwaliteit zijn
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: Motorkledij bij de politie

Bericht door nielsvl »

Goh qua kleur, het oog wil ook wat vind ik... Een oranje helm, gele vest, zwarte broek en wit met blauwe motor... Op de duur een rijdende kleurboek. Momenteel vind ik het er best mooi uitzien.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Motorkledij bij de politie

Bericht door VRS »

Ben -naar het esthetische kijkend- ook nooit een groot voorstander geweest van het fluo-geel, vooral niet voor Politieuniformen. Oranje "past" beter bij Politie vind ik...

Het "smurfenblauw" met zwarte broek en oranje helm vind ik nog tamelijk goed en eveneens opvallend, maar ik had persoonlij eerder gekozen voor een (fel) rode vest en rode of fluo-oranje helm. Dat is ook opvallend en 't heeft toch een iets betere uitstraling.
Heb vorig jaar hier op 't forum zelfs nog een berichtje gepost over een motorrijder van PolBruNo met een rode vest... bleek een "fantasieuniform" van die zone te zijn. Afbeelding is ondertussen al van het internet.

En van die fluo-gele moto-uniformen heb ik ook steeds wat gehoord de laatste jaren, maar ik vraag me af of dat wel werkelijkheid zal worden... het duurt alleszins al lang. Nuja, zal ook wel liggen aan het feit dat zowel LokPol en FedPol nog maar "net" overgeschakeld zijn van de zwarte op de felblauwe pakken... en het budget voor de Politie kennende zal men daar nog even mee blijven voortdoen.

De Nederlanders zijn trouwens altijd een van de eersten om zich aan te passen aan zelfs maar een zweem van een nieuwe richtlijn vanuit de EU, maar ik denk niet dat Frankrijk of Duitsland al veranderd zijn naar het gele moto-uniform?
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: Motorkledij bij de politie

Bericht door dielangemotormuis »

Afbeelding

Als ik kijk naar ons oude motorpak (witte jas met oranje schouderstukken) en ons huidige motorpak. Ga ik toch echt voor het gele motorpak. Je valt vele malen beter op en dat is toch wat je wil als motorrijder. Zeker als je beroepsmatig nagenoeg elke dag op de motor zit.
Hielcom schreefCOLON
De Nederlanders zijn trouwens altijd een van de eersten om zich aan te passen aan zelfs maar een zweem van een nieuwe richtlijn vanuit de EU, maar ik denk niet dat Frankrijk of Duitsland al veranderd zijn naar het gele moto-uniform?
Nederland is altijd het braafste jongen in de klas, welke EU heet. Dat is soms om te :cry: In het nieuwe politieuniform wat er dit jaar gaat komen krijgen we ook blauw met gele polo's.

De Franse Gendarmerie is in ieder geval wel al bezig met fluogele retroreflecterende striping op hun auto's en motoren aan te brengen.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
BUTTON_POST_REPLY