Politiekledij

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Politiekledij

Bericht door vdv »

softshell 8)

Maar die petten (cap)... pff. Vreselijk. Blij dat dat bij ons gedaan is.

En de kleur. Wat is er toch mis met marineblauw?
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: Politiekledij

Bericht door dielangemotormuis »

vdv schreefCOLONsoftshell 8)

Maar die petten (cap)... pff. Vreselijk. Blij dat dat bij ons gedaan is.

En de kleur. Wat is er toch mis met marineblauw?
Die pet/cap ben ik ook niet over te spreken, hoewel ik hem nog niet live heb gezien. Ik had liever het schuitje gehad. Vind ik veel meer uitstralen.

En de kleur wat zal ik er van zeggen. Ik vind persoonlijk die donkerdere kleur mooier.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: Politiekledij

Bericht door dielangemotormuis »

Overigens hebben we ook sinds dit jaar een nieuw ME-uniform
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Politiekledij

Bericht door vdv »

Hoe werkt dat eigenlijk bij jullie: De ME, is dat een aparte eenheid zoals de ARG bij ons vroeger, of is dat zoals onze Hycap nu: reguliere agenten die 'meedraaien' als het nodig is?
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: Politiekledij

Bericht door dielangemotormuis »

vdv schreefCOLONHoe werkt dat eigenlijk bij jullie: De ME, is dat een aparte eenheid zoals de ARG bij ons vroeger, of is dat zoals onze Hycap nu: reguliere agenten die 'meedraaien' als het nodig is?
Antwoord is puur en alleen gericht op de Amsterdamse werkwijze.

We hebben in totaal 8 parate pelotons. Er draait altijd 1 peloton piket. Deze collega's draaien gewoon hun reguliere diensten muv nachtdiensten. Zodra er ergens stront aan de knikker is worden ze via de meldkamer gesemafoneerd. Ze hebben dan een uur de tijd om op te komen vanaf hun vaste vertrekpunt.

Verder draait er altijd een sectie op de vrijdag- en zaterdagnacht zogenaamde pleinendienst. Er staan dan ME'ers in het zogenaamde vredestenue op het Leidseplein en Rembrandtsplein.

Daarbuiten heb je de inzeten bij de thuiswedstrijden van AJAX. Afhankelijk van de risicoanalyse worden er hier 1 of meer pelotons op in gezet.

Dus we hebben niet standaard een ME peloton rondrijden, dit hebben ze bijvoorbeeld wel in Den Haag.

Verder zitten de BraTra, Hondengeleiders, Waterwerper en AE onder de pieper.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Politiekledij

Bericht door SHERIFF »

ik vind het mooi, veel beter dan dat van ons :cry: Ik ben voorstander van de cap, ik haat het "bootje"
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: Politiekledij

Bericht door dielangemotormuis »

SHERIFF schreefCOLONik vind het mooi, veel beter dan dat van ons :cry: Ik ben voorstander van de cap, ik haat het "bootje"
SHERIFF,

Mag ik vragen wat voor u de rede is dat u het "bootje" "schuitje" zo haat. Persoonlijk vind ik het meer gezag uitstralen als zo'n cap(wat overigens geen baseball cape is).

Het "probleem" bij ons was dat het nieuwe uniform is uitgekozen door de collega's van de straat. We mochten kiezen uit de polo met gele strepen, zoals op de foto is te zien en een polo net als het ME tenue, dus met gele schouderpartij. Tevens moesten we kiezen tussen een cap of het schuitje.
Uiteindelijk is volgens de cijfers van de VPN, door de collega's gekozen voor de polo met strepen en de cape. Wat overigens niet mijn voorkeur had, maar dat geeft niet aangezien ik toch 9 v/d 10x in motorpak rondloop.

Men is bij de Koninklijke Marechaussee ook nu bezig met een nieuw operationeel tenue. Dit zou dan gaan bestaan uit een worker, gelijkend op die van ons, en een lichtblauwe polo(zelfde kleur als hun huidige overhemd).

Ook is men bezig om voor Toezicht en Handhaving een nationaal tenue te ontwikkelen, ook weer gelijkend op dat van de politie. Wanneer dit officieel wordt is mij niet bekend.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: Politiekledij

Bericht door GDR »

Mooi uniform. Veel beter dan dat van ons.

Ik geef ook de voorkeur aan een "scheepje". Ik zet zelfs liever mijn kepie op dan die belachelijke "cap".
Berre
Politie
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2012, 18:30

Re: Politiekledij

Bericht door Berre »

SHERIFF schreefCOLONik vind het mooi, veel beter dan dat van ons :cry: Ik ben voorstander van de cap, ik haat het "bootje"
Ik kijk af en toe graag eens naar boven, zonder dat er dan een klep van pet of kepie in mijn zicht zit.
En gezien mijn *ahum* overweelderige haardos *ahum* heb ik nogal rap koud aan het koppeke, en zet ik toch graag "iets" op mijn hoofd. Dus ik draag dat bootje zo goed als altijd buiten.
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: Politiekledij

Bericht door dielangemotormuis »

GDR schreefCOLONMooi uniform. Veel beter dan dat van ons.

Ik geef ook de voorkeur aan een "scheepje". Ik zet zelfs liever mijn kepie op dan die belachelijke "cap".
Ohja, ik ben 1 ding vergeten en die staat ook niet op het lijstje met kledingstukken. We krijgen er ook een wollen muts bij voor de koude dagen.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Politiekledij

Bericht door Jens »

dielangemotormuis schreefCOLON
GDR schreefCOLONMooi uniform. Veel beter dan dat van ons.

Ik geef ook de voorkeur aan een "scheepje". Ik zet zelfs liever mijn kepie op dan die belachelijke "cap".
Ohja, ik ben 1 ding vergeten en die staat ook niet op het lijstje met kledingstukken. We krijgen er ook een wollen muts bij voor de koude dagen.
Dat mag bij ons ook wel eens opgenomen worden in de kledinglijst. Die winterpet durf ik niet opzetten in het openbaar...
Inspecteur van politie
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Politiekledij

Bericht door SHERIFF »

ik draag de cap liever, o.a. omdat er een klep aan zit die de zon uit de ogen houdt. Het bootje past me gewoon niet, het schuift altijd. Ligt aan mij hoor :oops:

Het zou beter zijn moest het een mooier model zijn dan de klakken die we nu hebben, dat is wel een feit.

Ik vind trouwens de kepie nog steeds het meeste uitstraling hebben, maar daarvoor is er te weinig plaats in de motorkoffer
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: Politiekledij

Bericht door dielangemotormuis »

SHERIFF schreefCOLONik draag de cap liever, o.a. omdat er een klep aan zit die de zon uit de ogen houdt. Het bootje past me gewoon niet, het schuift altijd. Ligt aan mij hoor :oops:

Het zou beter zijn moest het een mooier model zijn dan de klakken die we nu hebben, dat is wel een feit.

Ik vind trouwens de kepie nog steeds het meeste uitstraling hebben, maar daarvoor is er te weinig plaats in de motorkoffer
Een kepie(na even googlen) is bij ons gewoon de platte pet(correct my if i'm wrong). Ik vind het persoonlijk geen porem op een motoruniform.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat nog altijd uit naar een baret, maar dat komt misschien doordat ik 15 jr bij de Koninklijke Marechaussee
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
Lone Ranger
Politie
BerichtenCOLON 1408
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2004, 17:40

Re: Politiekledij

Bericht door Lone Ranger »

Jens schreefCOLON
dielangemotormuis schreefCOLON
GDR schreefCOLONMooi uniform. Veel beter dan dat van ons.

Ik geef ook de voorkeur aan een "scheepje". Ik zet zelfs liever mijn kepie op dan die belachelijke "cap".
Ohja, ik ben 1 ding vergeten en die staat ook niet op het lijstje met kledingstukken. We krijgen er ook een wollen muts bij voor de koude dagen.
Dat mag bij ons ook wel eens opgenomen worden in de kledinglijst. Die winterpet durf ik niet opzetten in het openbaar...
Wij hebben een wollen muts met het politielogo vooraan (dus niet de Goofy-muts). Staat op de kledinglijst.
"Sometimes there is Justice, sometimes there is just us"
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Politiekledij

Bericht door Dimitri »

Dat is toch een niet-officieel kledingstuk dan? (wij hebben er ook een hoor :oops: )
BUTTON_POST_REPLY