Deficitaire PZ's

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
FrédérickC
Politie
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2011, 17:26

Deficitaire PZ's

Bericht door FrédérickC »

Kan er mij iemand vertellen welke politiezones vandaag de dag te kampen hebben met een deficiet?
dbv
OPAC 105e Promotie

INP: PZ Gent
Lien82
__________________________
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2011, 08:51

Re: Deficitaire PZ's

Bericht door Lien82 »

Hey FrederickC

In mijn uitnodigingsbrief stond vermeld dat pz Brussel West (Sint-Jans-Molenbeek, Sint-Agatha-Berchem, Ganshoren, ..) een deficitaire zone is: ze hebben 50 plaatsen op te vullen.

Ik mag tekenen nog voor mijn opleiding begint = dat wilt zeggen dat ik direct voor 5 jaar vast zit in die bepaalde politiezone.

Na info te hebben ingewonnen van vrienden die ook voor de politie werken (maar een andere politiezone) blijkt dat Brussel West niet zo aangenaam is om te werken: gevaarlijke wijken.

Khad graag bij de Algemene Reserve begonnen, maar ja, nu twijfel ik natuurlijk.

Groetjes
Start basisopleiding AINP GIP 30/11/2011
FrédérickC
Politie
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2011, 17:26

Re: Deficitaire PZ's

Bericht door FrédérickC »

Lien82 schreefCOLONHey FrederickC

In mijn uitnodigingsbrief stond vermeld dat pz Brussel West (Sint-Jans-Molenbeek, Sint-Agatha-Berchem, Ganshoren, ..) een deficitaire zone is: ze hebben 50 plaatsen op te vullen.

Ik mag tekenen nog voor mijn opleiding begint = dat wilt zeggen dat ik direct voor 5 jaar vast zit in die bepaalde politiezone.

Na info te hebben ingewonnen van vrienden die ook voor de politie werken (maar een andere politiezone) blijkt dat Brussel West niet zo aangenaam is om te werken: gevaarlijke wijken.

Khad graag bij de Algemene Reserve begonnen, maar ja, nu twijfel ik natuurlijk.

Groetjes
Heb die brief ondertussen ook gehad :). Dat blijkt mij dus de meest deficitaire zone van het moment te zijn, wou een antwoord op de vraag voor de selectiecommissie, die nu al een tijdje achter de rug is...
OPAC 105e Promotie

INP: PZ Gent
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Deficitaire PZ's

Bericht door Boba »

Lien82 schreefCOLON
Khad graag bij de Algemene Reserve begonnen
De Algemene Reserve bestaat niet meer, toch niet in de vorm zoals deze vroeger bestond.

Na afstuderen ga je niet meer naar de Algemene Reserve, maar naar Dar Steun, van waaruit je op basis van je punten gedetacheerd zal worden naar een zone die Federale steun vraagt.

Je kan enkel nog naar de Algemene Reserve via mobiliteit. (bv. DarGis)
"If you run, you'll only go to jail tired."
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Deficitaire PZ's

Bericht door L0k1- »

Noemen die nu niet gewoon CIK? Want ben toch nog nergens DAR Steun tegengekomen :)

Iedereen die ik erover aanspreek of hoor zeggen, heeft het over het Interventie Korps.
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Deficitaire PZ's

Bericht door L0k1- »

FrédérickC schreefCOLON
Lien82 schreefCOLONHey FrederickC

In mijn uitnodigingsbrief stond vermeld dat pz Brussel West (Sint-Jans-Molenbeek, Sint-Agatha-Berchem, Ganshoren, ..) een deficitaire zone is: ze hebben 50 plaatsen op te vullen.

Ik mag tekenen nog voor mijn opleiding begint = dat wilt zeggen dat ik direct voor 5 jaar vast zit in die bepaalde politiezone.

Na info te hebben ingewonnen van vrienden die ook voor de politie werken (maar een andere politiezone) blijkt dat Brussel West niet zo aangenaam is om te werken: gevaarlijke wijken.

Khad graag bij de Algemene Reserve begonnen, maar ja, nu twijfel ik natuurlijk.

Groetjes
Heb die brief ondertussen ook gehad :). Dat blijkt mij dus de meest deficitaire zone van het moment te zijn, wou een antwoord op de vraag voor de selectiecommissie, die nu al een tijdje achter de rug is...

Horen zeggen...., Ik heb zelf getekend voor Brussel-Zuid voor ik aan de opleiding begon, was toen ook deficitair en had Zelf nog meer plaatsen open. Heeft de reputatie om één van de minst aangename zones te zijn in het land.... wel daar heb ik nog maar weinig van gemerkt. Plus niet vergeten dat vanaf de opleiding gedaan is, er een heleboel nieuwe inspecteurs naar die zone gaan. Bij Brussel-Zuid gaat men gewoon ver een heel klein politiekorps nu als versterking krijgen :)
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Deficitaire PZ's

Bericht door Boba »

L0k1- schreefCOLONNoemen die nu niet gewoon CIK? Want ben toch nog nergens DAR Steun tegengekomen :)

Iedereen die ik erover aanspreek of hoor zeggen, heeft het over het Interventie Korps.
Nee, CIK is een gedeconcentreerde dienst (olv Dirco). Velen worden vanuit Dar Steun naar die diensten gedetacheerd. (niet de meest populaire dienst immers)

Momenteel spreekt men daarnaast ook wel van GRG (ReserveGroep)

Dar Steun/Detacheringen ga je tegenkomen bij afstuderen, want dan ga je er (behoudens je mobiliteit maakt), automatisch deel van uitmaken.
"If you run, you'll only go to jail tired."
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Deficitaire PZ's

Bericht door L0k1- »

Ahah ok, nu ikzelf zal er normaal geen kennis mee maken, doordat ik een 3bis heb met een politiezone :)
Lien82
__________________________
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2011, 08:51

Re: Deficitaire PZ's

Bericht door Lien82 »

@ Lok1
Wat is een 3bis met politiezone?

Groetjes
Start basisopleiding AINP GIP 30/11/2011
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Deficitaire PZ's

Bericht door Boba »

Lien82 schreefCOLON@ Lok1
Wat is een 3bis met politiezone?

Groetjes
3bis verwijst gewoon naar het desbetreffende wetsartikel.

Dit betekent dat je op voorhand voor één van de deficitaire zones tekent, voorrang krijgt om de opleiding te starten, en je dus ook al weet in welke PZ je zal werken.

Nu, vergis je niet, er is natuurlijk ook altijd een reden waarom deze zones deficitair zijn. Een goede afweging is altijd nodig.
"If you run, you'll only go to jail tired."
Geeke
Politie
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2011, 08:46

Re: Deficitaire PZ's

Bericht door Geeke »

Hey,

Ikzelf had ook reeds getekend voor een zone, nog voor mijn opleiding aanving en beklaag me dit zeker NIET. Want ik wou zeker niet kilometers onderweg zijn naar mijn werk en in file-toestanden komen te staan.
Als je bij de DAR terecht komt weet je soms niet naar waar je afgedeeld wordt. Het kan goed meevallen maar dik tegenvallen ook...
Ik heb het mij nog steeds niet beklaagd om in PZ Zaventem (lokaal)te zitten en kom vaak met de fiets naar het werk zodat de conditie ook wat goed blijft.
Succes met je zoektocht naar een toffe en leerrijke politiezone!
Groeten
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Deficitaire PZ's

Bericht door L0k1- »

Boba schreefCOLON
Lien82 schreefCOLON@ Lok1
Wat is een 3bis met politiezone?

Groetjes
3bis verwijst gewoon naar het desbetreffende wetsartikel.

Dit betekent dat je op voorhand voor één van de deficitaire zones tekent, voorrang krijgt om de opleiding te starten, en je dus ook al weet in welke PZ je zal werken.

Nu, vergis je niet, er is natuurlijk ook altijd een reden waarom deze zones deficitair zijn. Een goede afweging is altijd nodig.
Inderdaad, het is deels een stap in het donker, nu tot nu toe heb ik er nog geen spijt van :)
BUTTON_POST_REPLY