Tattooages

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Ergo
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2016, 06:26

Tattooages

Bericht door Ergo »

Graag had ik geweten of het beleid inzake tattooages is veranderd.
Zelf heb ik een sleeve (hele arm getattooeerd) en twijfel om deel te nemen aan de selectieprocedure.
Op t.v. heb ik een inspecteur gezien, die met een sleeve in beeld kwam.
Op de site jobpol.be vind ik heel wat over diversiteit en gelijkheid.
Is dit enkel om politiek correct over te komen of is het beleid hierin veranderd?
Hieronder alvast enkele "quotes" die ik op de site heb gevonden.

Wat is diversiteit?
Diversiteit is een begrip dat verband houdt met verschillen, met verscheidenheid, met een overvloed aan onderscheidende kenmerken of met ongelijkheid.

De politie wil een weerspiegeling van de samenleving zijn. Iedereen is welkom, ongeacht zijn identitaire diversiteit, zowel intern (als politiebeambte) als extern (als burger).
Diversiteitsbeheer binnen een organisatie betekent elke vorm van discriminatie vermijden en het veelvoud aan human resources beschikbaar op de arbeidsmarkt op een optimale manier aanwenden. Diversiteitsbeheer is een scoiale, ethische maar ook een economische aangelegenheid. Het betekent een erkenning van verschillende competenties en levenservaringen.
De federale politie heeft het Charter van gelijkheid tussen vrouwen en mannen, gelijke kansen en diversiteit ondertekend. Via dit charter verbindt de federale politie zich ertoe een diversiteitsbeleid te voeren binnen de organisatie.
BUTTON_POST_REPLY