Hondensteun / Hondengeleider / ....

Forumregels
Afbeelding
Vounckx
__________________________
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2011, 13:35

Re: Hondensteun

Bericht door Vounckx »

klopt het dat je ook je eigen hond kan als patrouillehond opleiden? indien zo aan welke eisen moet hij dan voldoen? welke rassen komen in aanmerking. Ik overweeg de aankoop van een hond, maar vermits mijn politieopleiding start in oktober, zou ik eventueel de mogelijkheid willen openlaten om met de hond later te gaan patrouilleren. Kan dit?
When bad men combine the good must associate, else they will fall, one bij one, an unpitied sacrifice in a contemptible struggle..
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Hondensteun

Bericht door vdv »

dat zal afhangen van de zone waar je gaat werken én of de korpschef JOU gaat sturen naar de opleiding. Als laatste nieuwe in de zone lijkt me dat niet realistisch: er zullen wel anderen zijn die, moest de KC groen licht geven voor een hond, de kans zullen grijpen
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Hondensteun

Bericht door L0k1- »

Ozblue schreefCOLON
Drossie schreefCOLONBedankt voor je uitleg, idd zeer leerrijk.
Weet iemand toevallig hoe het in Gent zit? Hebben die een hondenteam?
Ik ben onlangs Hycap gaan leveren te Gent voor de Eurotop. Ik ken HINP Johan Goethals. Hij is momenteel de enige hondengeleider bij PZ Gent en wist te vertellen dat ze het hondenteam terug gaan uitbreiden met 6 hondengeleiders. Elke hondengeleider zal beschikken over een patrouillehond-drughond, dus maw een dubbel disciplinehond ;-)


Groetjes,
Wendy
Raar dat Gent maar één hondengeleider heeft, zijn dacht ik de 5de grootste zone van het land. Brussel-Zuid is de 6de grootste en heeft toch 18 hondengeleiders.
Vigilance
__________________________
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 23:26

Re: Hondensteun

Bericht door Vigilance »

beste Drossie,

De hondenbrigade is zo te lezen een populaire werkplek, dit is in Nederland niet anders.
In de regio waar ik werk is de hondenbrigade een plek waar ze nooit last zullen hebben van een tekort aan sollicitanten :whoeha:
Ik hoop dat je je doel haalt ! succes !
'vigilat ut quiescant'
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Hondensteun

Bericht door Jens »

Zone Rhode & Schelde beschikt over 1 patrouillehond. Daarnaast is er nog een drugshond die door die zone wordt "uitgeleend" aan het gehele arrondissement van Gent.
Laatst gewijzigd door 1 op Jens, in totaal 29 keer gewijzigd.
Inspecteur van politie
Marco H
Politie
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2011, 20:38

Re: Hondensteun

Bericht door Marco H »

Vounckx schreefCOLONklopt het dat je ook je eigen hond kan als patrouillehond opleiden? indien zo aan welke eisen moet hij dan voldoen? welke rassen komen in aanmerking. Ik overweeg de aankoop van een hond, maar vermits mijn politieopleiding start in oktober, zou ik eventueel de mogelijkheid willen openlaten om met de hond later te gaan patrouilleren. Kan dit?
Beste Vounckx,

Dit zijnde ter info m.b.t. de voorwaarden voor de aanneming van een politiehond:
http://www.police.ac.be/download/514_am20080625.pdf

Ik raad je aan om je eerst te focussen op jou basisopleiding en mits slagen en de nodige interesse hiervoor verder te informeren. Denk dat de opleiding in combinatie met de opleiding van een (patrouille)hond redelijk zwaar gaat zijn. Vooral als je begin met een pup.

Daarna nog een politiezone vinden waar je de toelating krijgt om hondengeleider te worden en de opleiding van hondengeleider starten. Tegen dan zijn we minimum twee jaar verder.
Vounckx
__________________________
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2011, 13:35

Re: Hondensteun

Bericht door Vounckx »

Inderdaad Marco, bedankt voor de link.
Het is inderdaad niet voor tijdens de basisopleiding, die zal al intensief genoeg zijn, maar de info is wel nuttig om over na te denken voor daarna, heb altijd graag een fijne viervoeter gehad, vorige is een jaar geleden overleden. Indien de mogelijkheid erin bestaat om een hond een goede opleiding te geven EN te gebruiken voor de job is het handig meegenomen natuurlijk.
When bad men combine the good must associate, else they will fall, one bij one, an unpitied sacrifice in a contemptible struggle..
BUTTON_POST_REPLY