Welke vereisten voor opleiding na middelbaar

BUTTON_POST_REPLY
MILENKA
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2017, 09:06

Welke vereisten voor opleiding na middelbaar

Bericht door MILENKA »

Mijn zoon van 13 zit momenteel in een college, volgt ASO in het tweede jaar , maar dit loopt niet echt goed. Qua leerling om in de klas te hebben , is hij een zaligheid volgens de leerkrachten, maar zo op college-niveau studeren is niets voor hem.
Nu is hem toch aangeraden om opendeurdagen af te gaan , om andere scholen en indien nodig naar het TSO af te zakken. Maar dan is natuurlijk de vraag, hoe kunnen we gericht iets zoeken.
Hij zegt al een tijdje dat hij heel graag rechercheur zou worden bij de politie, en ik moet eerlijk zeggen dat , buiten het feit dat je niet zomaar bij de recherche kan, dat ik dat ook volledig in hem zie. Zeker op vlak durf met mensen om gaan, en hoe hij zich ook opstelt tegenover mensen.
Maar ik heb er geen idee van wat je dan in het middelbare onderwijs best kan volgen om het juiste traject te hebben om uiteindelijk bij de politie terecht te komen. Kan dit via TSO? En welke richting dan? Of is het alleen via ASO

Heel hartelijk bedankt voor jullie hulp
JeVa
Politie
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2016, 10:30

Re: Welke vereisten voor opleiding na middelbaar

Bericht door JeVa »

MILENKA schreefCOLONMijn zoon van 13 zit momenteel in een college, volgt ASO in het tweede jaar , maar dit loopt niet echt goed. Qua leerling om in de klas te hebben , is hij een zaligheid volgens de leerkrachten, maar zo op college-niveau studeren is niets voor hem.
Nu is hem toch aangeraden om opendeurdagen af te gaan , om andere scholen en indien nodig naar het TSO af te zakken. Maar dan is natuurlijk de vraag, hoe kunnen we gericht iets zoeken.
Hij zegt al een tijdje dat hij heel graag rechercheur zou worden bij de politie, en ik moet eerlijk zeggen dat , buiten het feit dat je niet zomaar bij de recherche kan, dat ik dat ook volledig in hem zie. Zeker op vlak durf met mensen om gaan, en hoe hij zich ook opstelt tegenover mensen.
Maar ik heb er geen idee van wat je dan in het middelbare onderwijs best kan volgen om het juiste traject te hebben om uiteindelijk bij de politie terecht te komen. Kan dit via TSO? En welke richting dan? Of is het alleen via ASO

Heel hartelijk bedankt voor jullie hulp
Welke richting je volgt in het secundair onderwijs maakt niet uit. De voorwaarden kan je terugvinden op http://www.jobpol.be, en dan verdergaan naar de vacature "inspecteur van politie". http://jobpol.be/home/preview_monolingual/id/4766
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Welke vereisten voor opleiding na middelbaar

Bericht door vdv »

Op zich maakt het niet uit, maar hij moet wel over de nodige bagage beschikken om door de selectie te geraken.
Nederlands is ook belangrijk. Als politieman in het algemeen en als rechercheur in het bijzonder, typ je veel processen-verbaal en verhoren die gelezen worden door procureurs, rechters, advocaten... Je credibiliteit zakt als daar veel schrijffouten in staan.
Voor de rest de media volgen zodat je 'mee' bent in wat er gebeurt in de maatschappij.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
BUTTON_POST_REPLY