Beveiligingsagent Federale Politie

BUTTON_POST_REPLY
Mitchell1
__________________________
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2017, 21:30

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Mitchell1 »

Allen,

Voor wat betreft de commissie is er zeker niets te vrezen.
Ik heb geen theorievragen gekregen .
Enkel onder welke directie DAB is.
Ik beveilig.be wel goed kennen. / plaatsen tewerkstelling / taken
Actualiteit over kerncentrales. ( recent in het nieuws geweest )
De rest draait echt om je persoonlijkheid hoor.
Ze willen een sterke persoon voor zich hebben (coping) en weten dat je goed nagedacht hebt aan wat je begint.
Denk aan de nadelen van de job...
Ze proberen je natuurlijk van je stuk te brengen ook. Zoals ik zei ( coping )

Suc6
Aspirant-inspecteur van politie
Prom 56
Start opleiding 2 juni 2020. WPS

Happy are those who dream dreams and are ready to pay the price to make them come true
LumenSF
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2018, 09:45

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door LumenSF »

Mitchell1 schreefCOLONAllen,

Voor wat betreft de commissie is er zeker niets te vrezen.
Ik heb geen theorievragen gekregen .
Enkel onder welke directie DAB is.
Ik beveilig.be wel goed kennen. / plaatsen tewerkstelling / taken
Actualiteit over kerncentrales. ( recent in het nieuws geweest )
De rest draait echt om je persoonlijkheid hoor.
Ze willen een sterke persoon voor zich hebben (coping) en weten dat je goed nagedacht hebt aan wat je begint.
Denk aan de nadelen van de job...
Ze proberen je natuurlijk van je stuk te brengen ook. Zoals ik zei ( coping )

Suc6
Ik voeg me hierbij aan. Deze ochtend selectiecommissie gedaan. Ze proberen u inderdaad van uw stuk brengen door de hele tijd door te vragen, u op andere gedachten te brengen. Rustig blijven en sterk in je schoenen staan! Het is een spel dat ze spelen. Mij lijkt het ook voldoende als men gewoon de structuur over de federale politie kent, opleiding van de DAB, plaats van tewerkstelling etc.. Verder geen theoretische vragen gekregen. Succes aan allen.
Selectieprocedure BAGP: Geslaagd
Start opleiding: 1 maart 2018
Cloetje
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2018, 17:44

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Cloetje »

En wat moeten we verwachten met.

1) Gedragsgerichte proeven: situationele
beoordelingstest, postbakoefening en groepsproef


2) Gestructureerd interview

Danku voor de info !
Theunissen
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2016, 22:10

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Theunissen »

is er iemand die weet heeft waar de opleiding van beveiligingsagent plaats vind? en is die opleiding ook betaald zoals inspecteur?
Cloetje
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2018, 17:44

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Cloetje »

Theunissen schreefCOLONis er iemand die weet heeft waar de opleiding van beveiligingsagent plaats vind? en is die opleiding ook betaald zoals inspecteur?

In Gent en het is betaald.
nickke
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2017, 23:08

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door nickke »

Cloetje schreefCOLON
Theunissen schreefCOLONis er iemand die weet heeft waar de opleiding van beveiligingsagent plaats vind? en is die opleiding ook betaald zoals inspecteur?

In Gent en het is betaald.
Ook in Antwerpen dacht ik.
Cloetje
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2018, 17:44

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Cloetje »

nickke schreefCOLON
Cloetje schreefCOLON
Theunissen schreefCOLONis er iemand die weet heeft waar de opleiding van beveiligingsagent plaats vind? en is die opleiding ook betaald zoals inspecteur?

In Gent en het is betaald.
Ook in Antwerpen dacht ik.
Ja sorry zou heel goed kunnen ! Ik als W -Vlaming is het in Gent en niet in Zedelgem ;)
Mitchell1
__________________________
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2017, 21:30

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Mitchell1 »

Allen,

Op de website ikbeveilig.be klikken op ontdek de sollicitatieprocedure hier.
VEEL INFO

@Cloetje. Zie dit forum
Aspirant-inspecteur van politie
Prom 56
Start opleiding 2 juni 2020. WPS

Happy are those who dream dreams and are ready to pay the price to make them come true
Smikkie
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018, 21:14

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Smikkie »

Beste,

Ik heb me kandidaat gesteld voor de selectieproeven beveiliginsagent van de politie.
Tot op heden heb ik nog geen brief terug gehad.( aanvraag is nog maar 2 weken geleden )
Ik zou me wel al wat willen voorbereiden, ik heb al veel gelezen over de proeven en de oefenproeven op jobpol gedaan. Nu vond ik de reken oefeningen precies toch niet gemakkelijk.
Ik studeer verpkeegkunde nu dus ben zeker niet de domste maar ben niet echt goed bij cijfers. Iemand enige tips of wat geruststellende woorden?

Hoe zit het met de slaag kansen? Zijn die hoger als die voor inspecteur?
De proeven worden wel anders beoordeelt maar wat houd dat in ?

Met vriendelijke groet
Smikkie
DylanVDV
__________________________
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2018, 19:34

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door DylanVDV »

Smikkie schreefCOLONBeste,

Ik heb me kandidaat gesteld voor de selectieproeven beveiliginsagent van de politie.
Tot op heden heb ik nog geen brief terug gehad.( aanvraag is nog maar 2 weken geleden )
Ik zou me wel al wat willen voorbereiden, ik heb al veel gelezen over de proeven en de oefenproeven op jobpol gedaan. Nu vond ik de reken oefeningen precies toch niet gemakkelijk.
Ik studeer verpkeegkunde nu dus ben zeker niet de domste maar ben niet echt goed bij cijfers. Iemand enige tips of wat geruststellende woorden?

Hoe zit het met de slaag kansen? Zijn die hoger als die voor inspecteur?
De proeven worden wel anders beoordeelt maar wat houd dat in ?

Met vriendelijke groet
Smikkie
Hela

Ik ga er van uit dat je weinig tot niets weet over de politie? Ik raad u aan om bij een beroepenvoorlichter te gaan om alles eens stap per stap uit te leggen. Dit zal al veel duidelijkheid scheppen over wat je moet kunnen/kennen om bij de politie te kunnen werken als beveiligingsagent.

-Je start met een fysieke test, daar moet je een parkour afleggen binnen een bepaalde tijd.

-De volgende test (meestal op dezelfde dag) is de cognitieve test, als beveiligingsagent kan je daar voor vrijstelling krijgen als je een diploma hebt. Als je geen diploma hebt moet je deze test afleggen, deze bevat verschillende onderdelen. Namelijk een deel rekenoefeningen, taal, een videoverslag en abstract redeneervermogen. Deze moet je maar eens opzoeken je kan zeer veel simulaties vinden op het internet.

-De volgende test indien slagen van de vorige is een persoonlijkheidsproef, daar zal men al een beetje toetsen naar uw motivatie. Opnieuw heb je verschillende delen binnen deze proef, je krijgt een groepsopdracht waarbij 2 psychologen kijken hoe je werkt in een groep. Je krijgt 2 postbakoefeningen, 1 op papier en 1 op computer. En je gaat een gesprek aan met één van de psychologen.

-De laatste is het gesprek met de selectiecommissie, daar gaat men kijken of je echt wel het karakter hebt om bij de politie te komen werken, ook kijken ze of je een beetje kennis hebt over de politie. Dit is een gesprek dat ongeveer 1 uur zal duren.

-Na slagen moet je eens langs voor een medische "keuring".

Dit is kort samengevat, ik zou zeggen zoek veel op want op dit forum staat zo goed als alles. En ga zeker eens langs bij een beroepenvoorlichter.

Veel succes!
Selectieprocedure BAGP: Geslaagd

Start opleiding: 1 maart
Smikkie
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018, 21:14

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Smikkie »

Beste,
Deze info was me al reeds bekend.
Ik had graag wat info over de inhoud van de cognitieve proeven. En hoe deze beoordeelt worden.
LumenSF
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2018, 09:45

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door LumenSF »

Smikkie schreefCOLONBeste,
Deze info was me al reeds bekend.
Ik had graag wat info over de inhoud van de cognitieve proeven. En hoe deze beoordeelt worden.
Deze wijkt nauwelijks af van de cognitieve proeven voor INP. Info kan je terugvinden op het forum, kijk eens bij cognitieve proeven > basiskader. De beoordeling staat in de fiche die je kan terugvinden op de website ikbeveilig.be. Wie zoekt, die vindt

Edit: kijk eens op de website honderprocentflik, hier staat een ton aan info over alle proeven doorheen het selectietraject. Succes!
Selectieprocedure BAGP: Geslaagd
Start opleiding: 1 maart 2018
davy stevens
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2014, 23:26

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door davy stevens »

Vandaag mijn selectiecommissie gedaan. En moet zeggen was nie gemakkelijk. Een paar theorievragen over de structuur en onder welke directie BAGP valt. Vooral veel over jezelf. Heb denk ik wel een cruciale fout gemaakt toen ze vroegen of ik al in aanraking geweest was met de politie. Ik zei van “nee” ma eigenlijk was ik wel al eens in aanraking geweest ivm een vechtpartij. Heb dit nadien wel nog gezegd. Maar weet nu nie of ze dit als ongeschikt gaan beschouwen of niet. Je moet namelijk integer zijn en heb eigenlijk gelogen. Dus mss iemand ervaring mee of bevindingen? Wat denken jullie?

Mvg
DylanVDV
__________________________
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2018, 19:34

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door DylanVDV »

davy stevens schreefCOLONVandaag mijn selectiecommissie gedaan. En moet zeggen was nie gemakkelijk. Een paar theorievragen over de structuur en onder welke directie BAGP valt. Vooral veel over jezelf. Heb denk ik wel een cruciale fout gemaakt toen ze vroegen of ik al in aanraking geweest was met de politie. Ik zei van “nee” ma eigenlijk was ik wel al eens in aanraking geweest ivm een vechtpartij. Heb dit nadien wel nog gezegd. Maar weet nu nie of ze dit als ongeschikt gaan beschouwen of niet. Je moet namelijk integer zijn en heb eigenlijk gelogen. Dus mss iemand ervaring mee of bevindingen? Wat denken jullie?

Mvg
Je had beter van de eerste keer eerlijk geantwoord, ze weten toch alles... Ik weet nu niet of ze u daarom zullen ongeschikt verklaren want je hebt het immers achteraf wel gezegt.
Ik duim voor u!
Selectieprocedure BAGP: Geslaagd

Start opleiding: 1 maart
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Kevin_Fox »

DylanVDV schreefCOLON
davy stevens schreefCOLONVandaag mijn selectiecommissie gedaan. En moet zeggen was nie gemakkelijk. Een paar theorievragen over de structuur en onder welke directie BAGP valt. Vooral veel over jezelf. Heb denk ik wel een cruciale fout gemaakt toen ze vroegen of ik al in aanraking geweest was met de politie. Ik zei van “nee” ma eigenlijk was ik wel al eens in aanraking geweest ivm een vechtpartij. Heb dit nadien wel nog gezegd. Maar weet nu nie of ze dit als ongeschikt gaan beschouwen of niet. Je moet namelijk integer zijn en heb eigenlijk gelogen. Dus mss iemand ervaring mee of bevindingen? Wat denken jullie?

Mvg
Je had beter van de eerste keer eerlijk geantwoord, ze weten toch alles... Ik weet nu niet of ze u daarom zullen ongeschikt verklaren want je hebt het immers achteraf wel gezegt.
Ik duim voor u!
Aan liegen zijn ze EXTREEM allergisch...
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
BUTTON_POST_REPLY