probleem voor het antecedentenonderzoek?

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
BUTTON_POST_REPLY
Kenstah
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2012, 14:31

probleem voor het antecedentenonderzoek?

Bericht door Kenstah »

Eerst en voor al een goedenavond aan al de aanwezige.
Ik heb een vraagje over het antecedentenonderzoek.
Ik heb mij ingeschreven voor de selecties voor Inspecteur.
Door hier op het forum rond te lezen heb ik een beetje bang voor dat onderzoek.
eerst en vooral voor mijn verleden.
Ik ben al enkele keren in aanraking gekomen met de politie,
2 keer voor zelf klacht in te dienen en 1 keer voor aangifte van een fietsendiefstal en enkele keren voor aangifte dat mijn portefeuille verloren was geraakt.
Voor de bovenstaande heb ik echter geen schrik maar wel voor de volgende,
Een jaar of 4 geleden heb ik met een vriend per ongeluk een vuilbak in brand gestoken, ( wij waren dus met van die babypijltjes aan het spelen en een ervan is in een vuilbak gevlogen en daar ontploft) hiervoor hebben wij een verklaring moeten afleggen en de uitspraak van de jeugdrechter was dat ik geen enkele straf heb gekregen en die vriend van mij moest die vuilbak betalen.
Het tweede geval is samen met een andere vriend gebeurt, wij waren eigenlijk op de verkeerde plaats op het verkeerde moment. Toen we daar weggingen omdat een persoon ons melde dat dat het beste was dat we konden doen zijn we tegengehouden door de politie en die heeft ons enkele vragen gesteld over waarom we op die plek waren geweest. ( op die bovengenoemde plek waren er andere personen aan het dealen, daarom dat die persoon ons melde dat we beter weggingen). Aan die politieagenten hebben we ook onze pas moeten afgeven dus is er daar waarschijnlijk ook een dossier over.
Het derde geval maakt me het meeste zorgen.
Enkele maanden geleden ( ik denk eind mei ) was ik na een avondje stappen iets te dronken.
Toen ik op mijn bus aan het wachten was ben ik echter op een bepaalde plaats in het slaap gevallen, later die nacht heeft een inspecteur mij daar wakker gemaakt, me ondervraagd op die plaats, mij wat snelle tests late uitvoeren ( geen blaastest), natuurlijk ook men pas gevraagd. Na een gesprek o die plaats heeft die inspecteur in kwestie mij gewoon naar huis laten gaan mits enkele afspraken. Dit was dus het deel van mijn verleden, ik weet dat ik fouten heb gemaakt, waarschijnlijk zijn er onder jullie vinden dat het er te veel zijn.
Die mening respecteer ik dan ook, ik persoonlijk heb er zelf spijt van dat bovenstaande feiten zijn gebeurt. Wel heb ik er natuurlijk uit geleerd.
Nu een andere vraag in verband met het onderzoek, ik heb op dit forum gelezen dat de mensen uit uw omgeving ook gecontroleerd worden en dat je door hun verleden uw eigen goedkeuring kunt verliezen.
De vriend van mijn zus heeft een drugsverleden achter zich en heeft een tijdje bij ons ingewoond. Gaat dit voor mij een probleem opleveren?
Alvast bedankt voor de moeite om deze post te lezen en voor de antwoorden.
Fysieke en Cognitieve proef AINP: 5 februari -- vesta
Fysieke: GESLAAGD - Cognitieve: GESLAAGD -- Uitslag 1/03/2013
Annelise
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2012, 15:55

Re: probleem voor het antecedentenonderzoek?

Bericht door Annelise »

Als je geleerd hebt uit wat er in je verleden gebeurd is. En dit ook kan duidelijk maken met enkele concrete voorbeelden. Dan hoeft je verleden je geen parten te spelen. Natuurlijk is dit voor iedereen anders en dus wordt er ook anders beoordeeld (uiteraard is ook jou aandeel in de vershillende gebeurtenissen die je aangeeft belangrijk). Waarschijnlijk zal je wel gevraagd worden naar wat er juist is gebeurd, en zal de bal dus in jou kamp liggen en zal je resultaat afhangen van hoe je hiermee omgaat. Iets uit het verleden kan ook juist een reden zijn waarom je een job bij de politie ambieert. Maak dit dan ook duidelijk in je motivatie (en ja daar pijlen ze vaak genoeg naar)

Je omgeving is mee bepalend voor het resultaat, maar is zeker (ook weer) niet doorslaggevend. Ook hier geldt weer: het is hoe jij hier tegen over staat.
Mijn broer is ook een druggebruiker, en hier heb ik altijd open kaart gespeeld. Zelf heb ik nog wel nooit drugs gebruikt. En ik ben daar ook gewoon tegen. Dat heb ik hun duidelijk gemaakt bij de verschillende gesprekken, en ondanks dat het mijn broer is hebben ze mij hier niet voor afgerekend.
Ik heb gezegd dat we beiden meerderjarig zijn en ik mijn broer wel advies kan geven, maar de hij de beslissing moet maken, of ik hier nu mee akkoord ga of niet.

Succes alleszins
Kenstah
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2012, 14:31

Re: probleem voor het antecedentenonderzoek?

Bericht door Kenstah »

Aller eerst hartelijke dank voor uw reactie.
Stelt me wel al gerust mede omdat als ik echt eerlijk ben heel goed in mijn standpunten uit te leggen en mij te verdedigen. Dat lukt zeker niet als ik aan het liegen ben maar ik ben zeker niet van plan om te liegen. Simpel om de reden dat ik weet dat ik in de fout ben gegaan en omdat als ik leugens ga gebruiken gaat het na een bepaalde tijd toch uitkomen en word ik daarvoor extra afgestraft.
En zoals je zegt dat de reden waarom die feiten zijn gebeurt vrij onschuldig waren gebeurt (buiten de laatste waar ik echt wel zelf duidelijk in de fout ben gegaan). Akkoord dat deze redenen ook niet had mogen gebeuren, zoals met vuurwerk spelen.
Maar ik heb er inderdaad uit geleerd zoals, geen vuurwerk afsteken, enkel misschien met nieuwjaar maar dan zeker aan de veiligheidsvoorschriften houden. Bij het tweede feit niet op een parking van een winkel komen na of voor openingstijd, wat inderdaad dan een privéterrein is. En bij de derde is het vrij duidelijk. Als ik eens wegga, niet of weinig drinken. En als ik al eens iets gedronken zou hebben mij naar huis laten brengen door een taxi of aan iemand vragen die niet gedronken heeft om mij thuis te brengen of mij op die plaats te komen halen.
Inderdaad behoren dezen feiten ook tot een van motivaties. Ik wil er graag mee aan werken dat vooral de jeugd niet dezelfde fouten maken als mij.
Fysieke en Cognitieve proef AINP: 5 februari -- vesta
Fysieke: GESLAAGD - Cognitieve: GESLAAGD -- Uitslag 1/03/2013
Vermeulen M
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 18:06

Re: probleem voor het antecedentenonderzoek?

Bericht door Vermeulen M »

zeg dit gewoon eerlijk op u 2de proef (als je die nog moet doen tenminste :-D )

ikzelf ben gepakt op 17jarige leeftijd met een opgevoerde scooter en 5 jaar geleden zat er iemand bij mij in de wagen met een boksijzer.

op het antecedentenonderzoek hebben ze gezegd dat dit geen belemmering ging veroorzaken op mijn kandidatuur.

dus er is nog hoop :-D
Attest van slagen: 30/11/2016

Pivo: 01/06/2017

PZ Mechelen-Willebroek
Kenstah
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2012, 14:31

Re: probleem voor het antecedentenonderzoek?

Bericht door Kenstah »

Ik moet mijn proeven nog doen.
Ik ben nog aan het wachten op een telefoontje of een brief voor de uitnodiging van de eerste proef. De reden dat ik die post al zo vroeg plaatste was omdat ik toch al zekerheid wou voor de proeven. En zo nodig al voorzorgsmaatregelen nemen.
Fysieke en Cognitieve proef AINP: 5 februari -- vesta
Fysieke: GESLAAGD - Cognitieve: GESLAAGD -- Uitslag 1/03/2013
Vermeulen M
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 18:06

Re: probleem voor het antecedentenonderzoek?

Bericht door Vermeulen M »

je kan met een gerust hart meedoen :wink:
Attest van slagen: 30/11/2016

Pivo: 01/06/2017

PZ Mechelen-Willebroek
Kenstah
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2012, 14:31

Re: probleem voor het antecedentenonderzoek?

Bericht door Kenstah »

Voor de rest hangt dus alles van mij af.
Gij succes voor de 4de proef over 3 dagen.
Hebt gij alle proeven in Antwerpen ( Vesta ) moeten afleggen?
Op het inschrijvingsformulier had ik Antwerpen aangegeven als voorkeur voor de selectieproeven. Vandaar mijn vraag.
Fysieke en Cognitieve proef AINP: 5 februari -- vesta
Fysieke: GESLAAGD - Cognitieve: GESLAAGD -- Uitslag 1/03/2013
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: probleem voor het antecedentenonderzoek?

Bericht door Ties »

Je bent natuurlijk al vaak met de politie in contact gekomen, en zelfs al ben je in bepaalde zaken onschuldig, dan kan men zich nog afvragen wat je op een bepaalde tijd op een bepaalde plaats deed.

Je laatste incident ligt dan wel in het verleden (net zoals gisteren in het verleden ligt), maar dat is nog geen jaar geleden.
Ben je dan echt zoveel veranderd in 1 jaar? En was dat de eerste keer dat je zo dronken over straat ging of was dat gewoon toevallig de eerste keer dat je in slaap viel en dat een inspecteur je zo aantrof?

Dat zijn de vragen die spontaan door mijn hoofd schieten bij het lezen van je verhaal. Mogelijke vragen die de psychologen en de jury zich ook zouden kunnen stellen.
Ik oordeel niet over je omdat ik je daar niet genoeg voor ken, daarvoor dienen de selectieproeven, maar ik geef je mijn mening over de vragen die bij me op komen.

Jij bent de enige die echt weet hoe je bent, ik hoop dat je daadwerkelijk geleerd hebt uit je fouten en wens je verder nog veel succes bij de proeven!
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
Vermeulen M
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 18:06

Re: probleem voor het antecedentenonderzoek?

Bericht door Vermeulen M »

ik doe mee via de campagne van begin er maar eens aan

de eerste proef is altijd in de school waar je je voor opgegeven hebt en de laatste ook

de psychologische en de medische proef is altijd in brussel
Attest van slagen: 30/11/2016

Pivo: 01/06/2017

PZ Mechelen-Willebroek
Kenstah
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2012, 14:31

Re: probleem voor het antecedentenonderzoek?

Bericht door Kenstah »

Ties schreefCOLONJe bent natuurlijk al vaak met de politie in contact gekomen, en zelfs al ben je in bepaalde zaken onschuldig, dan kan men zich nog afvragen wat je op een bepaalde tijd op een bepaalde plaats deed.

Je laatste incident ligt dan wel in het verleden (net zoals gisteren in het verleden ligt), maar dat is nog geen jaar geleden.
Ben je dan echt zoveel veranderd in 1 jaar? En was dat de eerste keer dat je zo dronken over straat ging of was dat gewoon toevallig de eerste keer dat je in slaap viel en dat een inspecteur je zo aantrof?

Dat zijn de vragen die spontaan door mijn hoofd schieten bij het lezen van je verhaal. Mogelijke vragen die de psychologen en de jury zich ook zouden kunnen stellen.
Ik oordeel niet over je omdat ik je daar niet genoeg voor ken, daarvoor dienen de selectieproeven, maar ik geef je mijn mening over de vragen die bij me op komen.

Jij bent de enige die echt weet hoe je bent, ik hoop dat je daadwerkelijk geleerd hebt uit je fouten en wens je verder nog veel succes bij de proeven!
Dat snap ik best dat jij en waarschijnlijk vele onder jullie en natuurlijk de psychologe en de jury spontaan vragen bij komen.

Inderdaad dat die laatste feit niet zo heel lang geleden is. Maar normaal drink ik zelden, alleen is op een verjaardag, familiefeest of als ik is bij maten ben. Ik ga ook niet uit lees naar discotheken gewoon omdat ik dat pure geldverspilling vind, enkel is een keer uitgegaan op de laatste 100 dagen van het school vorig jaar.
Dus die desbetreffende avond ben ik in de fout gegaan door te drinken zeker omdat het op die dag heel erg warm is. Dan is het zeker niet slim om te drinken als je dit niet gewend bent. Het was dus de eerste keer dat ik op eigen kracht in dronken toestand op de openbare weg kwam. Als ik andere keren is iets had gedronken zat ik telkens in een auto op de achterbank waarvan de bestuurder BOB was.

En zoals ik enkele posts geleden al heb vermeld heb ik er zeker uit geleerd.

@Vermeulen M: Bedankt voor de informatie.
Fysieke en Cognitieve proef AINP: 5 februari -- vesta
Fysieke: GESLAAGD - Cognitieve: GESLAAGD -- Uitslag 1/03/2013
Vermeulen M
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 18:06

Re: probleem voor het antecedentenonderzoek?

Bericht door Vermeulen M »

je was niet aan het slapen in de auto tegen een boom ofzo he dus ze gaan daar zeker vragen over stellen maar er is geen ramp gebeurt dus ik zou mij er niet teveel zorgen over maken
Attest van slagen: 30/11/2016

Pivo: 01/06/2017

PZ Mechelen-Willebroek
Kenstah
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2012, 14:31

Re: probleem voor het antecedentenonderzoek?

Bericht door Kenstah »

Vermeulen M schreefCOLONje was niet aan het slapen in de auto tegen een boom ofzo he dus ze gaan daar zeker vragen over stellen maar er is geen ramp gebeurt dus ik zou mij er niet teveel zorgen over maken
Ik denk dat u niet goed gelezen hebt, of ik heb me verkeerd uitgedrukt bij mijn vorige reactie.
Die avond was ik in slaap gevallen ergens op een openbare plaats, niet in een auto.
Andere keren als ik iets gedronken had en mij op de openbare weg bevond zat ik op de achterbank in een auto waarvan de bestuurder BOB was.
Fysieke en Cognitieve proef AINP: 5 februari -- vesta
Fysieke: GESLAAGD - Cognitieve: GESLAAGD -- Uitslag 1/03/2013
Vermeulen M
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 18:06

Re: probleem voor het antecedentenonderzoek?

Bericht door Vermeulen M »

awel ja dat is wat ik wil zeggen he :-D je bent int slaap gevallen ergens ten velde en de politie heeft u gevonden.

maar het had wel veel erger geweest moest je met de auto aan het rijden zijn, dronken, en dan nog eens een ongeval maken snap je :wink:
Attest van slagen: 30/11/2016

Pivo: 01/06/2017

PZ Mechelen-Willebroek
Kenstah
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2012, 14:31

Re: probleem voor het antecedentenonderzoek?

Bericht door Kenstah »

Vermeulen M schreefCOLONawel ja dat is wat ik wil zeggen he :-D je bent int slaap gevallen ergens ten velde en de politie heeft u gevonden.

maar het had wel veel erger geweest moest je met de auto aan het rijden zijn, dronken, en dan nog eens een ongeval maken snap je :wink:
Ah je bedoelt het zo, dan ligt de begrijpfout bij mij.
Dan zou het inderdaad erger zijn. Ik heb zelfs nog geen vat rijbewijs maar ik ben nooit van plan om ooit te rijden als ik iets op heb.
Ik wil zelfs niet meerijden met mensen die gedronken hebben al is het maar een klein beetje.
Fysieke en Cognitieve proef AINP: 5 februari -- vesta
Fysieke: GESLAAGD - Cognitieve: GESLAAGD -- Uitslag 1/03/2013
BUTTON_POST_REPLY