Maakt de wijkagent een afspraak of komt hij onverwacht?

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Maakt de wijkagent een afspraak of komt hij onverwacht?

Bericht door Ties »

Zoals de titel al aangeeft, is mijn vraag of de wijkagent echt een afspraak met je maakt of niet als hij op bezoek komt.

Ik heb niets te verbergen hoor ofzo, maar als ik thuis kom van mijn werk spring ik soms meteen in de douche om vervolgens al mijn pyjama aan te trekken, andere keren trek ik een niet zo flatterende trainingsbroek aan.

Op drukke dagen heb ik ook niet altijd de tijd om het huis volledig in orde te hebben zoals ik dat graag wil.
En ik wil gewoon graag een goede indruk maken en daar zeker niet in malle kledij staan of de wijkagent ontvangen in een rommelige living :oops: :P

Ik heb lang gewacht om deze vraag te stellen omdat ik weet dat het nogal een gekke vraag is (nouja toch met mijn uitleg erbij) maar nouja, de gêne is groter als bovenstaande situatie zich voordoet dan wanneer ik mijn vraag hier gewoon stel. Het was kiezen tussen 2 kwaden :P
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: Maakt de wijkagent een afspraak of komt hij onverwacht?

Bericht door sledge »

Ten eerste dien je niet te openen, maar als je hem verwacht kan je zelf ook een afspraak maken. Als hij voor een inschrijving komt is dit onverwacht. En de wijkagent zal zeker niet boos zijn als je net uit de douche komt :-D
Afbeelding
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Maakt de wijkagent een afspraak of komt hij onverwacht?

Bericht door Ties »

sledge schreefCOLONTen eerste dien je niet te openen, maar als je hem verwacht kan je zelf ook een afspraak maken. Als hij voor een inschrijving komt is dit onverwacht. En de wijkagent zal zeker niet boos zijn als je net uit de douche komt :-D
Hahaha :-)
Nou misschien ziet hij dat wel als omkoperij!

En toen we inhuisden was het een vrouwelijke wijkagent die langskwam, dus dat schiet vast ook niks op :P

Mja voor een gesloten deur ga ik hem/haar ook niet laten staan hé.
Ik zal dan voortaan wachten tot 21u vooraleer me in gemakkelijkere kledij te nestelen, en zorgen dat ik alles meteen netjes opruim :)

Ik verwacht maandag mijn brief van medisch slagen. Ik hoop er echt op, de arts zag er geen probleem in. Ze vroeg nog een attestje van mijn elleboog en dat heb ik opgestuurd.
De medische dienst zei daarstraks aan de telefoon dat ze me gisteren een brief hebben opgestuurd dus ik ben benieuwd. Hopelijk is dat goed nieuws als ze hem meteen naar mij sturen en niet naar de selectiedienst?
Wel een beetje flauw dat men de uitslag niet aan de telefoon wilde geven, maar ik ga er echt proberen niets slechts in te zien en bereid me gewoon voor op de laatste proef!

Bedankt voor het antwoord!
Indien het kan maak ik wel een afspraak met de wijkagent dan!
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
DerDritteMann
Politie
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2003, 11:26

Re: Maakt de wijkagent een afspraak of komt hij onverwacht?

Bericht door DerDritteMann »

'k Kan het eigenlijk nog altijd niet volgen: waarom moet de wijkagent nu eigenlijk langskomen? Je begint over je proeven, maar wat heeft dat met een wijkagent te maken?
jessie1988
Politie
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009, 10:58

Re: Maakt de wijkagent een afspraak of komt hij onverwacht?

Bericht door jessie1988 »

DerDritteMann, volgens mij bedoelt Ties dat de wijkagent dient langs te komen voor zijn antecendentenonderzoek.
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Maakt de wijkagent een afspraak of komt hij onverwacht?

Bericht door Iced_Max »

Tijdens de selectieprocedure gebeurt er een antecendentenonderzoek.

Het hangt af van de zone hoe men dit onderzoek aanpakt.
Het kan zelfs zijn dat de wijkagent zelfs niet langskomt.
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: Maakt de wijkagent een afspraak of komt hij onverwacht?

Bericht door Boyke_1989 »

Ties schreefCOLON
sledge schreefCOLONTen eerste dien je niet te openen, maar als je hem verwacht kan je zelf ook een afspraak maken. Als hij voor een inschrijving komt is dit onverwacht. En de wijkagent zal zeker niet boos zijn als je net uit de douche komt :-D
Hahaha :-)
Nou misschien ziet hij dat wel als omkoperij!

En toen we inhuisden was het een vrouwelijke wijkagent die langskwam, dus dat schiet vast ook niks op :P

Mja voor een gesloten deur ga ik hem/haar ook niet laten staan hé.
Ik zal dan voortaan wachten tot 21u vooraleer me in gemakkelijkere kledij te nestelen, en zorgen dat ik alles meteen netjes opruim :)

Ik verwacht maandag mijn brief van medisch slagen. Ik hoop er echt op, de arts zag er geen probleem in. Ze vroeg nog een attestje van mijn elleboog en dat heb ik opgestuurd.
De medische dienst zei daarstraks aan de telefoon dat ze me gisteren een brief hebben opgestuurd dus ik ben benieuwd. Hopelijk is dat goed nieuws als ze hem meteen naar mij sturen en niet naar de selectiedienst?
Wel een beetje flauw dat men de uitslag niet aan de telefoon wilde geven, maar ik ga er echt proberen niets slechts in te zien en bereid me gewoon voor op de laatste proef!

Bedankt voor het antwoord!
Indien het kan maak ik wel een afspraak met de wijkagent dan!
Heb jij nog geen brief gekregen? Ik heb die enkele weken geleden al gehad met de uitslag van de medische testen. Vreemd want we waren op dezelfde dag daar :)
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Maakt de wijkagent een afspraak of komt hij onverwacht?

Bericht door Ties »

jessie1988 schreefCOLONDerDritteMann, volgens mij bedoelt Ties dat de wijkagent dient langs te komen voor zijn antecendentenonderzoek.

Precies!

Als ik de beroepenvoorlichter goed begrepen heb, zal de wijkagent wel degelijk bij mij langskomen!
Sorry dat mijn vraag niet duidelijk was.

Ik moet wel zeggen dat ik er inderdaad vanuit ging dat de wijkagent overal standaard langsgaat en wist dus niet dat dit van zone tot zone afhangt.
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Maakt de wijkagent een afspraak of komt hij onverwacht?

Bericht door Ties »

Boyke_1989 schreefCOLON Heb jij nog geen brief gekregen? Ik heb die enkele weken geleden al gehad met de uitslag van de medische testen. Vreemd want we waren op dezelfde dag daar :)

Ik heb wel een brief ontvangen waarin ze een attest van mijn elleboog vragen, dus ik vermoed dat de rest wel in orde is.
Maar na het opsturen van dat attest heb ik dus geen nieuws meer gehad.
Ik vermoed dat de uitslag deze week in de bus zal zitten!
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
Annelise
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2012, 15:55

Re: Maakt de wijkagent een afspraak of komt hij onverwacht?

Bericht door Annelise »

In mijn politiezone (Dijleland, bij Leuven) heeft de beroepen voorlichter laten weten dat elke zone het antecedenten onderzoek aanpakt op zijn eigen manier. Dus het kan zijn dat ze langskomen, maar dat hoeft niet per se. Bij mij hebben ze laten weten dat ze niet zullen langskomen.

Ook de duur van dit onderzoek is verschillend per zone (antecedentenonderzoek is nu eenmaal niet prioritair), maar eens langsgaan kan altijd wonderen doen natuurlijk.
Ik was bv al eerder langs gegaan om met de beroepen voorlichter te praten en heb laten weten dat ik echt graag in december nog zou beginnen.

Iemand een idee hoelang het duurt voor je een uitnodiging krijgt van de selectiecommissie nadat het antecedenten onderzoek is afgerond?
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Maakt de wijkagent een afspraak of komt hij onverwacht?

Bericht door Yellowhair1 »

"The postman always rings twice?"
Wat uw wijkagent betreft dat zou ik niet weten.. :wink:
Character is how you treat those who can do nothing for you.
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: Maakt de wijkagent een afspraak of komt hij onverwacht?

Bericht door NickVE »

Bij mij zijn 2 commissarissen van het wijkteam onaangekondigd langsgekomen. Ik heb hen toen ontvangen en te woord gestaan... in mijn t-shirt en short :). Het was zaterdagmorgend, dus dan kunnen ze zo'n tafereel wel verwachten ;-).

Ik had wél geluk dat ik de dag ervoor net mijn kamer volledig gekuist had :mrgreen:.
INP PZ Antwerpen
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Maakt de wijkagent een afspraak of komt hij onverwacht?

Bericht door Ties »

NickVE schreefCOLONBij mij zijn 2 commissarissen van het wijkteam onaangekondigd langsgekomen. Ik heb hen toen ontvangen en te woord gestaan... in mijn t-shirt en short :). Het was zaterdagmorgend, dus dan kunnen ze zo'n tafereel wel verwachten ;-).

Ik had wél geluk dat ik de dag ervoor net mijn kamer volledig gekuist had :mrgreen:.
Oh op een zaterdag ochtend?

Oeh dan loop ik echt rond in de meest oncharmante kledij omdat ik dan toch maar zit te poetsen :D
Haha ik zal ze een vod in hun handen duwen en zeggen dat ze mee mogen doen ;-)
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
tommy1977
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2012, 12:44

Re: Maakt de wijkagent een afspraak of komt hij onverwacht?

Bericht door tommy1977 »

Hallo,

Ik ben op 7/12/12 mijn medische proeven gaan doen. Een goede week later zat er al een brief in de bus dat ik medisch geschikt was.

Nu is het wachten op een telefoontje of uitnodiging van de wijkagent voor het antecedenten onderzoek. Dat wachten is best wel vervelend vind ik, vooralleer dit afgerond is moet ik natuurlijk geen brief verwachten voor de uitnodiging voor de commissie....

Ik moet misschien eens stoppen om elke morgen de postbode te stalken om te zien of er een brief bij zit voor de volgende proef :-D

Zou het kunnen dat ik niet eens uitgenodigd wordt voor dat antecedenten onderzoek, of er niks van te horen krijg..??

Grtz
AINP Cognitieve + Fysieke proeven: 10-09-2012(geslaagd)
AINP Persoonlijkheidsonderzoek: 27-11-2012(Geslaagd)
AINP Medisch onderzoek: 07-12-2012(Geslaagd)
AINP Antecedentenonderzoek: 17-01-2013(Geslaagd)
AINP Selectiecommissie: 12-02-2013 (Geslaagd)
samn
__________________________
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2012, 09:36

Re: Maakt de wijkagent een afspraak of komt hij onverwacht?

Bericht door samn »

Het kan zeker dat je niks hoort van het antecedentenonderzoek, elke zone doet dit op hun eigen manier.
BUTTON_POST_REPLY