HBPF stopt er mee

Heb je voorstellen voor de website? Voorstellen voor het forum? Dode links? Vragen? Laat het hier weten!
Forumregels
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

HBPF stopt er mee

Bericht door Robby »

'k Kreeg net een mailtje dat 'Het Belgisch PolitieForum' (HBPF) er mee stopt.

Er wordt wat mysterieus gedaan over de reden.
Gunther, weet jij wat meer?

Aangezien zij er mee stoppen en er geen alternatief is, is dit misschien het moment om eens na te denken hoe we verder kunnen gaan met dit forum.
Dimi heeft al gezegd dat hij waarschijnlijk niet echt meer wil opdraaien voor de kosten van dit forum.
We moeten dus iets zoeken waardoor we kunnen blijven bestaan (als we dat willen uiteraard).

Eventueel kunnen we het publieke deel van hbpf overnemen, met daar wat Googleads op, maar dat kan ik zeker en vast niet alleen. Daar heb ik dus hulp voor nodig.

Op dat forum kunnen we dus de aspiranten ontvangen en eventueel politienieuws plaatsen.

Wat denken jullie?
Topaz
Politie
BerichtenCOLON 2150
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2002, 20:20

Re: HBPF stopt er mee

Bericht door Topaz »

Ik denk dat het zonde zou zijn moest ook Politieforum verdwijnen. Maar we moeten toegeven, de inbreng is de laatste tijd bedroevend.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van een forum met publieke toegang.

Ik ken mss te weinig van de technische kant van een forum, maar ik wil steeds helpen om het forum een nieuwe wind in te blazen...
Nicolascl
Politie
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2006, 10:58

Re: HBPF stopt er mee

Bericht door Nicolascl »

Hoi

Inderdaad Hbpf stopt ermee. De reden is eigenlijk te vinden in het feit dat het forum enkele weken onbeheerd draait. De forummods hebben te weinig en ik ook. Aangezien het zeer gevaarlijk is een publiek forum onbeheerd te laten draaien en omdat de kosten ervan niet meer betaald zullen worden is er besloten te stoppen met HBPF.

ik weet nog, 4 jaar geleden, toen ik begon met HBPF veel tegenwind kreeg. Ondertussen mag ik zeggen dat hbpf een goed idee was en veel mensen hebben er iets aan gehad. Zware problemen hebben we niet gehad, behalve het geval muisklik, dat een les voor iedereen is geweest.

Greets
Nico
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: HBPF stopt er mee

Bericht door Robby »

Topaz schreefCOLONIk denk dat het zonde zou zijn moest ook Politieforum verdwijnen. Maar we moeten toegeven, de inbreng is de laatste tijd bedroevend.
Dat komt natuurlijk ook doordat er weinig nieuwe leden bij komen.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van een forum met publieke toegang.
Laat het duidelijk zijn: hetgeen we nu hebben zou dan privé en verborgen blijven, de nieuwe delen zouden dan publiek zijn, zoals er nu ook al 1 publiek is.
Ik ken mss te weinig van de technische kant van een forum, maar ik wil steeds helpen om het forum een nieuwe wind in te blazen...
Het technische zal ik wel doen, da's geen probleem.
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: HBPF stopt er mee

Bericht door Robby »

Nicolascl schreefCOLONHoi

Inderdaad Hbpf stopt ermee. De reden is eigenlijk te vinden in het feit dat het forum enkele weken onbeheerd draait. De forummods hebben te weinig (tijd?) en ik ook. Aangezien het zeer gevaarlijk is een publiek forum onbeheerd te laten draaien en omdat de kosten ervan niet meer betaald zullen worden is er besloten te stoppen met HBPF.
Dat is te begrijpen. Misschien is het ook een kans om eens te gaan samenwerken en verder te doen op één forum?
Wat waren jullie kosten?
ik weet nog, 4 jaar geleden, toen ik begon met HBPF veel tegenwind kreeg. Ondertussen mag ik zeggen dat hbpf een goed idee was en veel mensen hebben er iets aan gehad. Zware problemen hebben we niet gehad, behalve het geval muisklik, dat een les voor iedereen is geweest.
Vooral voor de aspiranten was het zeer interessant.
Nicolascl
Politie
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2006, 10:58

Re: HBPF stopt er mee

Bericht door Nicolascl »

Robby schreefCOLON
Dat is te begrijpen. Misschien is het ook een kans om eens te gaan samenwerken en verder te doen op één forum?
Wat waren jullie kosten?


De kosten zijn de hosting van de site en het domein, tot voor kort nam kris deze op zijn rekening, mede omdat zijn eigen site ook op dezelfde account draaide.

Ik ben geschrokken van de massale vraag om het domein of de site over te nemen, jammer genoeg door burgers wat zeker geen goed idee is. Zelfs bedrijven hebben me gemaild vandaag. Ik heb er niets op tegen dat iemand anders verder doet met hbpf of het concept overneemt, maar dan liefst iemand van de firma!
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: HBPF stopt er mee

Bericht door Robby »

Da's normaal hé dat er zijn die aanbieden om het over te nemen. Iedereen wil wel een forum dat reeds draait.

Zeg, en die bedrijven, bieden die geen sponsoring aan? Dat zou ook voor hier interessant zijn.
Nicolascl schreefCOLONDe kosten zijn de hosting van de site en het domein, tot voor kort nam kris deze op zijn rekening, mede omdat zijn eigen site ook op dezelfde account draaide.!
Ja, ok, maar wat betaalden jullie voor hosting?
Nicolascl
Politie
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2006, 10:58

Re: HBPF stopt er mee

Bericht door Nicolascl »

Kris nam deze op zijn rekening doordat zijn site er ook op stond en omdat het zijn eigen server is ook.
Hoeveel die kosten zijn weet ik niet ik neem aan dat er wel wat tijd en geld kruipt in een eigen server. De kost is ook niet de hoofdreden. Vooral het feit dat er geen toezicht was het grootste probleem

Ik heb een aanbieding gekregen van iemand die zijn server ter beschikking wil stellen.
dimi
__________________________
BerichtenCOLON 1259
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2002, 17:24

Re: HBPF stopt er mee

Bericht door dimi »

wij zitten op de server van verkeershoekje

we zitten op een aparte server, met 4 andere (gekende ) sites

de kosten zijn jaarlijks ongeveer

150 euro server

30 euro domeinnaam

en robby die onbetaalbaar werk levert ;)

hbpf zelf zou ik niet verkopen, de domein kost quasi niets ivgl de server, die zou ik gewoon houden
We ride together, we die together. Bad boys for life
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: HBPF stopt er mee

Bericht door Robby »

€30 voor een domeinnaam is eigenlijk pokkeduur Dimi.
Ik betaal voor mijn domein iets van een €15.
[egres]

Re: HBPF stopt er mee

Bericht door [egres] »

Ik ben al jaren klant bij alfahosting.be. Je moet is zien wat je voor een linuxpakketje per jaar betaald, dat is echt de kop niet af.... en keigoeie service!!! Zeker een aanrader.


edit: een linuxhostingpakketje is ideaal om een phpbb forumpje als dit draaiend te houden
je kan dit van thuis uit vanop je windows pc perfect beheren
dimi
__________________________
BerichtenCOLON 1259
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2002, 17:24

Re: HBPF stopt er mee

Bericht door dimi »

@ robby: ik weet dat bnamed duur is, maar ze leveren goede service bij problemen, en alles gaat zeer snel

@ egres:

ik heb die site eens bekeken. Wij zouden "professional" of "ultimate" moeten nemen. De database van het forum is vrij groot. Daarom hebben we veel webspace nodig.

Het dataverkeer is blijkbaar onbeperkt, dit is interessant, zeker omdat we een forum draaien. Nu hebben we iets van 10gb denk ik.

het is het overwegen waard, maar sowieso heb ik al betaald tot februari 2010 via sting ;)

greetz

Dimi
We ride together, we die together. Bad boys for life
[egres]

Re: HBPF stopt er mee

Bericht door [egres] »

't is maar 'n tip he dimi ;)
dimi
__________________________
BerichtenCOLON 1259
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2002, 17:24

Re: HBPF stopt er mee

Bericht door dimi »

de tip was zeker welkom, altijd handig dat je een alternatief hebt

maar zoals al gezegd, heb net betaald, een heel jaar , dus overschakelen nu zou wat kostelijk zijn ;)
We ride together, we die together. Bad boys for life
Nicolascl
Politie
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2006, 10:58

Re: HBPF stopt er mee

Bericht door Nicolascl »

HBPF heeft ook een tijd gedraait op alfahosting.

morgen gaat het forum dicht we zijn dus naastig opzoek naar een overnemer. Is er nu interesse van jullie om het verder te zetten?
BUTTON_POST_REPLY