Kan een iemand met een introverte persoonlijkheid een goed politie-inspecteur worden?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Tomaxbe
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2019, 23:44

Kan een iemand met een introverte persoonlijkheid een goed politie-inspecteur worden?

Bericht door Tomaxbe »

Maak ik kans als ik een introverte persoonlijkheid heb?
Ik zou hier heel graag iets aan doen, maar eenvoudig is het niet.
Aangezien men eerlijk en zichzelf moet blijven op de proeven, vrees ik dat ik faal bij de persoonlijkheidsproeven.
Kan men als introverte persoon hiervoor training volgen? ik had gelezen bij iemand die niet geslaagd was voor de persoonlijkheidsproeven dat er een communicatieve opleidingsmodule kan gevolgd worden.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Kan een iemand met een introverte persoonlijkheid een goed politie-inspecteur worden?

Bericht door vdv »

Het is fout om te denken dat 'introvert' ondergeschikt is aan 'extravert'. Beiden hebben hun positieve en negatieve punten. Dus ja, het kan zeker en je zou niet de enige zijn.
Introversie is een karaktereigenschap , daar kan je niks meer aan veranderen, enkel verfijnen.

Maar is uw definitie van 'introvert' wel juist? Of bedoel je 'verlegen' en/of 'niet assertief'. Want dat zijn wel struikelblokken en staan los van het introvert zijn.

Doe deze test en kijk of je effectief introvert bent, samen met nog andere karaktereigenschappen. Als je hem in alle eerlijkheid invult, krijg je een goed beeld van jezelf wat kan helpen in het definiëren van je karakter en competenties. https://www.16personalities.com/nl
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Tomaxbe
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2019, 23:44

Re: Kan een iemand met een introverte persoonlijkheid een goed politie-inspecteur worden?

Bericht door Tomaxbe »

Bedankt voor de reactie, volgends de test ben ik zowel introvert als niet assertief.
Tomaxbe
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2019, 23:44

Re: Kan een iemand met een introverte persoonlijkheid een goed politie-inspecteur worden?

Bericht door Tomaxbe »

Bedankt voor de reactie, volgens de test ben ik zowel introvert als niet assertief.
krisi2309
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2018, 22:15

Re: Kan een iemand met een introverte persoonlijkheid een goed politie-inspecteur worden?

Bericht door krisi2309 »

Introversie is geen reden om de stap niet te wagen. Zoals @vdv zegt heeft elk type karakter zowel voordelen als nadelen. Bij de psychologische testen is het vooral van belang om de negatieve kanten van je karakter positief om te buigen in functie van de job!
ingeschreven: 30/09/2020
Sportproef INP: 15/02/2021 (cognitief: vrijgesteld)
Persoonlijkheidsproef INP: 29/11/2021
Selectiecommissie INP: ??
Medische proef INP: ??
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Kan een iemand met een introverte persoonlijkheid een goed politie-inspecteur worden?

Bericht door vdv »

Assertief moet je wel zijn, zowel naar de assertieve burger als naar je collega's toe. Anders lopen ze over je heen.
Gelukkig kan je dat trainen. Volg eerst een assertiviteitscursus voor je je inschrijft.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
BUTTON_POST_REPLY