Uitnodiging Persoonlijkheidsproef

Forumregels
Afbeelding
F3nix
__________________________
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2017, 09:42

Uitnodiging Persoonlijkheidsproef

Bericht door F3nix »

Hallo,

Ik heb gisteren de melding gekregen dat ik geslaagd ben voor mijn cognitieve proeven dus nu is het afwachten naar een uitnodiging voor de persoonlijkheidsproef af te leggen. Ik kreeg al de melding van Annisa Younsi dat de rekruteringsdienst voor deze proef een enorme achterstand heeft opgelopen en dat het wel tot 6 maanden kan duren vooraleer ik uitgenodigd word.

Echter werd er wel gezegd op de dag van mijn fysieke en cognitieve vaardigheidsproeven dat we in de lichting zaten van Mei 2018.

Mijn vraag nu is, sinds aug/sept 2017, zijn er al kandidaten hier op dit forum die hun uitnodiging hebben gekregen om een persoonlijkheidsproef af te leggen? Zo ja, welke datum?

Alvast bedankt voor de info!
BAGP: GESLAAGD Geslaagd opleiding BAGP bij DAB
AINP: GESLAAGD Start opleiding 02/06/2020
kimme7d
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2017, 10:40

Re: Uitnodiging Persoonlijkheidsproef

Bericht door kimme7d »

Hallo, 20 september 1ste testen gedaan en tot op heden nog geen uitnodiging. Weet zelfs iemand die ze in mei gedaan heeft en tot voor 3 weken ook nog niks gekregen had. Idd grote achterstand.
Kandidaatstelling: 21.07.17
Cognitieve proeven: 21.09.17 functioneel parcours: geslaagd / cognitieve proef: geslaagd
F3nix
__________________________
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2017, 09:42

Re: Uitnodiging Persoonlijkheidsproef

Bericht door F3nix »

kimme7d schreefCOLONHallo, 20 september 1ste testen gedaan en tot op heden nog geen uitnodiging. Weet zelfs iemand die ze in mei gedaan heeft en tot voor 3 weken ook nog niks gekregen had. Idd grote achterstand.
Dag Kimme7d, bedankt voor uw antwoord. Laten we hopen dat het wat vooruit gaat ;)!
BAGP: GESLAAGD Geslaagd opleiding BAGP bij DAB
AINP: GESLAAGD Start opleiding 02/06/2020
VDG1
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2015, 17:56

Re: Uitnodiging Persoonlijkheidsproef

Bericht door VDG1 »

F3nix schreefCOLON
kimme7d schreefCOLONHallo, 20 september 1ste testen gedaan en tot op heden nog geen uitnodiging. Weet zelfs iemand die ze in mei gedaan heeft en tot voor 3 weken ook nog niks gekregen had. Idd grote achterstand.
Dag Kimme7d, bedankt voor uw antwoord. Laten we hopen dat het wat vooruit gaat ;)!

Ik heb het functioneel parcours afgelegd op 23 juni 2017, eind september stond ik op de 180ste plaats om mijn persoonlijkheidstesten af te leggen, vermoedelijk kan ik deze afleggen eind november begin december.

Momenteel staan er meer dan 800 wachtenden op de lijst voor de persoonlijkheidstesten, dus hopelijk ben je er snel bij. Ik zal iets laten weten wanneer ik meer nieuws heb.

grtz,

John
BASISKADER

Functioneel parcours: 22.10.2015 - geslaagd brief 16.11.2015 - 23.06.2017 - geslaagd brief xx.06.2017
Cognitieve proef: 22.10.2015 - geslaagd brief 16.11.2015 - 23.06.2017 - vrijgesteld
Persoonlijkheidsproef : 11.12.2017 -
Selectiecommissie :
Medische proef :
F3nix
__________________________
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2017, 09:42

Re: Uitnodiging Persoonlijkheidsproef

Bericht door F3nix »

VDG1 schreefCOLON Momenteel staan er meer dan 800 wachtenden op de lijst voor de persoonlijkheidstesten, dus hopelijk ben je er snel bij. Ik zal iets laten weten wanneer ik meer nieuws heb.

grtz,

John
Dag John, bedankt voor uw respons! Hoe weet je op welke plaats je staat? is dit via rechtstreeks contact met uw contactpersoon bij de rekruteringsdienst?

Thanks en succes!
BAGP: GESLAAGD Geslaagd opleiding BAGP bij DAB
AINP: GESLAAGD Start opleiding 02/06/2020
VDG1
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2015, 17:56

Re: Uitnodiging Persoonlijkheidsproef

Bericht door VDG1 »

John[/quote]

Dag John, bedankt voor uw respons! Hoe weet je op welke plaats je staat? is dit via rechtstreeks contact met uw contactpersoon bij de rekruteringsdienst?

Thanks en succes![/quote]

Dit heb ik vernomen van mijn contactpersoon, vandaag teruggebeld om te vragen of ik in de planning van november ben opgenomen en het spijtige antwoord gekregen dat de persoonlijkheidstesten in november opgeschort zijn. Dus hopelijk kan ik de persoonlijkheidstest in december of januari afleggen.
BASISKADER

Functioneel parcours: 22.10.2015 - geslaagd brief 16.11.2015 - 23.06.2017 - geslaagd brief xx.06.2017
Cognitieve proef: 22.10.2015 - geslaagd brief 16.11.2015 - 23.06.2017 - vrijgesteld
Persoonlijkheidsproef : 11.12.2017 -
Selectiecommissie :
Medische proef :
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Uitnodiging Persoonlijkheidsproef

Bericht door Kevin_Fox »

Hier proeven afgelegd in mei en nog steeds aan het wachten :eek:
Hopelijk nodigen ze snel uit!
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
F3nix
__________________________
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2017, 09:42

Re: Uitnodiging Persoonlijkheidsproef

Bericht door F3nix »

Kevin_Fox schreefCOLONHier proeven afgelegd in mei en nog steeds aan het wachten :eek:
Hopelijk nodigen ze snel uit!
Wow, dat is nu toch wel al een tijdje. Ik denk dat je binnenkort wel een uitnodiging zal ontvangen. Maar ik zou toch eens contact opnemen.
BAGP: GESLAAGD Geslaagd opleiding BAGP bij DAB
AINP: GESLAAGD Start opleiding 02/06/2020
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Uitnodiging Persoonlijkheidsproef

Bericht door Kevin_Fox »

F3nix schreefCOLON
Kevin_Fox schreefCOLONHier proeven afgelegd in mei en nog steeds aan het wachten :eek:
Hopelijk nodigen ze snel uit!
Wow, dat is nu toch wel al een tijdje. Ik denk dat je binnenkort wel een uitnodiging zal ontvangen. Maar ik zou toch eens contact opnemen.
Pas vanaf december...
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
F3nix
__________________________
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2017, 09:42

Re: Uitnodiging Persoonlijkheidsproef

Bericht door F3nix »

Kevin_Fox schreefCOLON Pas vanaf december...
Dat valt nog mee! Niet lang meer wachten dus, alvast succes! Ik ben vandaag wat bezig met het forum met ervaringen van de selectiecommissie aan het doornemen en heb hier toch wat meer schrik voor dan de persoonlijkheidsproef.

Hou me alvast op de hoogte wanneer u uw uitnodiging krijgt!
BAGP: GESLAAGD Geslaagd opleiding BAGP bij DAB
AINP: GESLAAGD Start opleiding 02/06/2020
Rob VO
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2017, 19:28

Re: Uitnodiging Persoonlijkheidsproef

Bericht door Rob VO »

F3nix schreefCOLON
Kevin_Fox schreefCOLON Pas vanaf december...
Dat valt nog mee! Niet lang meer wachten dus, alvast succes! Ik ben vandaag wat bezig met het forum met ervaringen van de selectiecommissie aan het doornemen en heb hier toch wat meer schrik voor dan de persoonlijkheidsproef.

Hou me alvast op de hoogte wanneer u uw uitnodiging krijgt!
Ik heb mijn fysieke proef afgelegd in MAART, tot op heden nog steeds geen uitnodiging ontvangen.
Dat is reeds 8 maanden.

En, hou je vast, er is deze maand maar plaats was voor 12 man om de persoonlijkheidsproeven af te leggen. Volgende maand ook niet al te veel.
Er staan voorlopig nog 700 mensen te wachten.
Ze verwachten dat ik pas aan de beurt kom ergens volgend jaar.

Redelijk teleurstellend en het test wel mijn geduld, wetende dat ik mijn selectieformulier heb verstuurd vorig jaar in december...

Er zit niets anders op, gasten, dan geduld te hebben.
F3nix
__________________________
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2017, 09:42

Re: Uitnodiging Persoonlijkheidsproef

Bericht door F3nix »

Rob VO schreefCOLON
Ik heb mijn fysieke proef afgelegd in MAART, tot op heden nog steeds geen uitnodiging ontvangen.
Dat is reeds 8 maanden.

En, hou je vast, er is deze maand maar plaats was voor 12 man om de persoonlijkheidsproeven af te leggen. Volgende maand ook niet al te veel.
Er staan voorlopig nog 700 mensen te wachten.
Ze verwachten dat ik pas aan de beurt kom ergens volgend jaar.

Redelijk teleurstellend en het test wel mijn geduld, wetende dat ik mijn selectieformulier heb verstuurd vorig jaar in december...

Er zit niets anders op, gasten, dan geduld te hebben.
Damn... Maart? Dat is echt wel al lang... Heb je in de laatste weken geen contact meer opgenomen en geïnformeerd naar uw plaats op de lijst?

Ik heb mij kandidaat gesteld op 4/10/2017 en op 6/10 kreeg ik via mail al een uitnodiging om mijn fysieke en cognitieve proeven af te leggen op 19/10 in WPS te Zedelgem. Er waren zelfs een 15-tal kandidaten van de 38 totaal aanwezige die pas de dag voordien een telefoon hebben gekregen dat ze hun proeven mochten doen die dag... Ik ben via mail teweten gekomen dat ik geslaagd ben voor de cognitieve proeven. Ik heb tot op heden nog steeds geen officiële brief ontvangen met de resultaten van die dag.

Wat de uitnodiging betreft, ik hoop voor u (en alle andere wachtende kandidaten) snel een uitnodiging krijgen. Ik denk dat ze toch echt snel een inhaalmanoeuvre gaan moeten maken... Het aantal kandidaten zal alleen maar opstapelen en gaan voor een nog grotere achterstand zorgen dan dat er nu al is...
BAGP: GESLAAGD Geslaagd opleiding BAGP bij DAB
AINP: GESLAAGD Start opleiding 02/06/2020
Joerivdb
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2016, 16:47

Re: Uitnodiging Persoonlijkheidsproef

Bericht door Joerivdb »

Beste,

Ik heb mijn cognitieve proefen + fysieke test gedaan op 28/09/2017 (bericht gehad op 12/10/2017 dat ik geslaagd was), en ben ook nog steeds op mijn uitnodiging aan het wachten. Toen ik naar 21/10/2017 naar een infosessie geweest ben voor kandidaten die in de eerste proeven geslaagd waren werd er gezegd door de dienst recrutering en selectie dat het waarschijnlijk voor april pas ging zijn, maar aangezien er hier mensen zitten die al van maart zitten te wachten op een uitnodiging, zal het toch nog even wachten zijn voor mij dus.
Cognitieve vaardigheden : 28/09/2017 Geslaagd
Functioneel parcours: 28/09/2017 Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: 20/04/2018 Geslaagd
Selectiecommissie: 06/06/2018 Geslaagd
Medisch onderzoek: 20/06/2018 Geslaagd
Start opleiding Inspecteur Paulo Gent: 01/10/2018
Jeffreydw
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2017, 12:30

Re: Uitnodiging Persoonlijkheidsproef

Bericht door Jeffreydw »

hallo iedereen,
ik moet 22 nov men parcour en cognitieve testen doen in etterbeek. hierbij heb ik nog enkele vragen die mss één van van jullie op kan antwoorden.
ivm met de abstract redeneervermogen, zijn de oefeningen in verschillende sessies verdeeld of moet je telkens bij iedere oefening kijken hoe de figuren in elkaar steken?
bij het videoverslag, welk soort filmke hebben jullie gekregen? en dan was er nog enkel de numerieke test of ben ik nog een test vergeten? en hoe vonden jullie de moeilijkheidsgraad?

mvg
F3nix
__________________________
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2017, 09:42

Re: Uitnodiging Persoonlijkheidsproef

Bericht door F3nix »

Jeffreydw schreefCOLONhallo iedereen,
ik moet 22 nov men parcour en cognitieve testen doen in etterbeek. hierbij heb ik nog enkele vragen die mss één van van jullie op kan antwoorden.
ivm met de abstract redeneervermogen, zijn de oefeningen in verschillende sessies verdeeld of moet je telkens bij iedere oefening kijken hoe de figuren in elkaar steken?
bij het videoverslag, welk soort filmke hebben jullie gekregen? en dan was er nog enkel de numerieke test of ben ik nog een test vergeten? en hoe vonden jullie de moeilijkheidsgraad?

mvg
Hallo Jeffrey,

Ik heb het nog niet zo lang geleden gedaan, dus het zit nog tamelijk fris in mijn geheugen. Om op uw vragen te antwoorden hierbij enkele tips die ik u kan geven in de volgorde hoe de dag voor mij verlopen is.

Fysieke test is er zeer weinig waar ge u kan op voorbereiden buiten een goede conditie hebben, en goed nadenken dat je geen onnozele dingen vergeet (bvb rond de kegel lopen)

Na de fysieke test, middagpauze van +/- 45min.

Dan kwam de video, het komt er op neer dat je zéér goed moet opletten en zoveel mogelijk details moet zien te onthouden. Ik kreeg een video te zien van iemand die een wapen kocht om dan op een bepaalde datum zijn vriendin neer te schieten en dan te vluchten naar Birmingham in de UK. U mag tijdens het bekijken van de video GEEN notities maken, dit mag pas wanneer de video gedaan is. Probeer zoveel mogelijk van wat je hebt onthouden neer te schrijven (nummerplaten, data, huisnummers, details over het gebouw en de omgeving, dingen op salontafel, kleuren van kledij, etc etc...). Na het bekijken van de video moet je een verslag schrijven, let goed op, dit moet een OBJECTIEF verslag zijn. Let ook op spellingfouten, correcte zinsbouw, gebruik van leestekens, hoofdletters, etc.

Na het verslag beantwoord je een 30-tal meerkeuze vragen over de video die je net hebt gezien. Let goed op, hier zit ook een gis-correctie op. Dit wil zeggen:

correct: 1 punt / verkeerd: -1 / geen antwoord: 0

Dan kwam voor mij de proef die beoordeelt hoe je uit een e-mail correcte informatie kan halen. Je krijgt telkens een voorbeeld mail te zien en krijgt hier per mail ongeveer 4 tot 5 vragen over. Tip, lees de mail zeer aandachtig en zeker ook de vragen aandachtig, er zitten enkele addertjes bij... 40 vragen te maken in 20min.

Na deze proef kreeg ik de proef waar je bepaalde uitkomsten van tabellen moet uitrekenen. Het gaat hem vooral om het uitrekenen van gemiddelden en percentages. Goed om te weten is dat op de voorbeeldproef dat je hier van kan maken op jobpol.be een rekenmachine is ingewerkt in de proef. Dit is bij de effectieve proef niet het geval (en je mag ook geen rekenmachine op uw gsm of dat je zelf meebrengt gebruiken). Lees dus de vragen goed, maar hou rekening met je tijd. Ook hier krijg je 40 vragen die je in 20min moet maken.

Dan kwam de proef met de abstracte figuren. Ik kan je alleen meegeven, maak de oefeningen die je kan vinden op jobpol.be... Hou er rekening mee dat iedere "selectie bol" een bepaalde uitkomst heeft op het resultaat, en deze kan variëren van vraag tot vraag. Je krijgt per 'tekening' een 4 tot 5 tal vragen. Gebruik dus uw kladpapier om zo per tekening neer te schrijven waar de functies voor staan, zo kan je snel door de oefeningen gaan. Want ook hier is tijd "key". Opnieuw 40 vragen te maken in 20min.

(Goed om te weten, enkel op de meerkeuze proef van het verslag zit een gis-correctie)

De moeilijkheidsgraad van deze proeven valt op zich wel mee, het gaat hem vooral om logisch nadenken. Blijf kalm, en hou vooral uw tijd in de gaten.

Ik kan u enkel nog maar succes wensen en hou ons op de hoogte hoe het gegaan is!
BAGP: GESLAAGD Geslaagd opleiding BAGP bij DAB
AINP: GESLAAGD Start opleiding 02/06/2020
BUTTON_POST_REPLY