Persoonlijkheidsproef: nasleep.

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
MathieuD88

Persoonlijkheidsproef: nasleep.

Bericht door MathieuD88 »

Ik heb een tiental dagen geleden mijn persoonlijkheidsproef gedaan in het kader van de selectieprocedure voor inspecteur van de politie. In tegenstelling tot wat velen beweren (je gaat met een dubbel gevoel buiten bij de psycholoog), ben ik eigenlijk met een vrij goed gevoel buiten gekomen. Ik had me zo goed mogelijk proberen voorbereiden (YouTube, te rade gegaan bij kennissen die reeds werkzaam zijn bij de politie, het boek "Ik word politie inspecteur" aangeschaft en info vergaard op dit forum). Op alle vragen van de psycholoog kon ik antwoorden en toen die mijn theoretische kennis wilde testen, kon ik zonder moeilijkheden op alle vragen (Structuur lokale en federale politie + de 7 basisfunctionaliteiten) antwoorden. Heb zelfs enkele namen op tafel gegooid om te tonen dat ik wel "gestudeerd" had.

Ook bij de groepsproeven is alles vrij goed gegaan; heb me niet echt assertief, maar ook niet conservatief opgesteld ten opzichte van mijn collega-groepsleden. Samen zijn we telkens tot een goede oplossing gekomen op elk probleem. Iemand die toevallig weet waaraan ik me kan verwachten? Alvast bedankt!
TheTrooper
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2013, 11:19

Re: Persoonlijkheidsproef: nasleep.

Bericht door TheTrooper »

MathieuD88 schreefCOLONniet echt assertief, maar ook niet conservatief opgesteld

??
Beatbouncer
Politie
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2012, 00:51

Re: Persoonlijkheidsproef: nasleep.

Bericht door Beatbouncer »

MathieuD88 schreefCOLONIk heb een tiental dagen geleden mijn persoonlijkheidsproef gedaan in het kader van de selectieprocedure voor inspecteur van de politie. In tegenstelling tot wat velen beweren (je gaat met een dubbel gevoel buiten bij de psycholoog), ben ik eigenlijk met een vrij goed gevoel buiten gekomen. Ik had me zo goed mogelijk proberen voorbereiden (YouTube, te rade gegaan bij kennissen die reeds werkzaam zijn bij de politie, het boek "Ik word politie inspecteur" aangeschaft en info vergaard op dit forum). Op alle vragen van de psycholoog kon ik antwoorden en toen die mijn theoretische kennis wilde testen, kon ik zonder moeilijkheden op alle vragen (Structuur lokale en federale politie + de 7 basisfunctionaliteiten) antwoorden. Heb zelfs enkele namen op tafel gegooid om te tonen dat ik wel "gestudeerd" had.

Ook bij de groepsproeven is alles vrij goed gegaan; heb me niet echt assertief, maar ook niet conservatief opgesteld ten opzichte van mijn collega-groepsleden. Samen zijn we telkens tot een goede oplossing gekomen op elk probleem. Iemand die toevallig weet waaraan ik me kan verwachten? Alvast bedankt!

Met alle respect voor uw verhaal, maar is het nu echt nodig om hiervoor een nieuw topic te openen ?
viewtopic.php?f=78&t=4185 , hier kan je je verhaal zonder problemen kwijt zonder daarvoor een nieuw topic te openen :P :mrgreen:

Wat wil je precies bedoelen met: "Iemand die toevallig weet waaraan ik me kan verwachten?" ?
DAH BRABANT
MathieuD88

Re: Persoonlijkheidsproef: nasleep.

Bericht door MathieuD88 »

TheTrooper schreefCOLON
MathieuD88 schreefCOLONniet echt assertief, maar ook niet conservatief opgesteld

??
Er zijn blijkbaar al mensen niet door deze proef geraakt omdat ze zich te assertief opstelden tijdens de groepsproeven. Vandaar de vraag...
TheTrooper
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2013, 11:19

Re: Persoonlijkheidsproef: nasleep.

Bericht door TheTrooper »

Ik denk dat je het juiste idee hebt maar de verkeerde woorden gebruikt.
Assertief = goed
Agressief, directief of passief agressief= slecht
Conservatief = iets compleet anders en irrelevant
Passief = slecht

:sik:
BUTTON_POST_REPLY