2de proef Agent van Politie

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Bautie
Politie
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 09:31

2de proef Agent van Politie

Bericht door Bautie »

Hallo,

Ik moet volgende week vrijdag mijn tweede test (eerste vrijgesteld) doen voor Agent van Politie.

Zijn deze testen dezelfde als voor een inspecteur of is er ergens een verschil?
Zijn de groepsproeven enzo dezelfde?

Alle tips voor deze test zijn welkom dus laat maar komen ;)

Naar het schijnt moeten die geen artikels bespreken in de groepsproef en ook geen politielokaal inrichten zoals bij de inspecteurs ?

Volgens ik gehoord heb krijgen ze 3 foto's met een figuur die gemaakt is uit mikado stokjes en die ze daarna moeten proberen namaken in groep, ze mogen 3 keer buiten gaan om terug naar de foto te kijken maar dat kost punten.
De tweede groepsproef heeft iedereen 3 soorten standen en een goed doel die op een beurs moet geplaatst worden, er is echter maar plaats voor 6 stand en 1 goed doel en dat moeten ze verdedigen. (waarom hun stand en waarom hun goed doel moet gekozen worden)

Kan er dit iemand bevestigen?
Ik heb dit allemaal van horen zeggen dus wil ik dit graag toch even bevestigd zien.

Is het belangrijk dat uw stand en goed doel gekozen worden? Of is het eerder belangrijk om goed samen te werken ook al word er geen enkele stand en goed doel van je gekozen?
Op wat word er eigenlijk meest gelet bij deze proeven?

Alvast bedankt !
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: 2de proef Agent van Politie

Bericht door Neo »

Bautie schreefCOLON Op wat word er eigenlijk meest gelet bij deze proeven?
Hierop wordt vooral gelet hoe je staat tegenover de anderen in groep, dus hoe je functioneert in groep.
Laat je ook de kans aan anderen om hun ideeën te tonen, geef je hen ook genoeg inzeg en dring je jezelf niet te veel op.
Maar daarnaast ook of je zelf ook je eigen plannen kan doorduwen rekening houdens met het geheel.

Kortweg, ben je open voor de mening en voorstellen van anderen maar zorg je ook dat je eigen plannen een plaats krijgen in het geheel.

Je moet goed begrijpen dat de meest ideale oplossing niet bestaat, daarvoor dienen die testen. Maar ze tonen wel hoe je samen werkt aan een oplossing en probleemoplossend kan werken of niet.
Inspecteur Interventie
.Jonas
__________________________
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2010, 17:50

Re: 2de proef Agent van Politie

Bericht door .Jonas »

Uiteindelijk is het principe bij beide testen (van agent en INP) hetzelfde hé. Teamverband werken, niet TE assertief zijn,... Alleen zijn de opdrachten iets makkelijker bij agent dan bij die van INP. :-)
1 INP: 13/10/'10: Geslaagd!! sport: 2:30 en 30sec
2 INP: 19/11/'10: Geslaagd!!
INP: 12/07/'12: Geslaagd!!
3 INP: 23/12/'10: geschikt.
Antecedentenonderzoek: 30/03/2011.
4 INP: 9/05/'11 GIP:Niet geslaagd...
INP: 6/09/'12
BUTTON_POST_REPLY