Uitleg test met abstract redeneervermogen

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
jds98
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2018, 13:52

Uitleg test met abstract redeneervermogen

Bericht door jds98 »

Hallo iedereen,
Ik begrijp niks van de test met de bolletjes en cirkels, groot vierkant, klein vierkant enzoverder,.. heb hierover al info gezocht maar snap het nog steeds niets. Kan er iemand het in duidelijke taal uitleggen wat de bedoeling is en hoe je dat moet oplossen tijdens de test?
Als je daarop niet slaagt ben je dan algemeen gebuisd op de test of niet?
Ik hoor het graag van jullie alvast dikke merci! :eek:
Flemishwarcry
__________________________
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2017, 17:49

Re: Uitleg test met abstract redeneervermogen

Bericht door Flemishwarcry »

Hallo,

Heb je het al geprobeerd op Jobpol.be bij Test Jezelf? Ik begreep er ook niets van totdat een vriend van mij het duidelijk uit heeft gelegd, het is duidelijker met een voorbeeld op een foto dan om het zo uit te leggen, je moet zeker je kladblad gebruiken met de pen die je meeneemt. De enigste keer dat ik die kladblad had gebruikt is voor die bolletjesoefening, als je niet slaagt op die bolletjes ben je niet algemeen gebuisd op je abstract redeneervermogen want je kan dit ophalen bij de wiskundeoefeningen en leesteksten.

Groetjes!
Selectieprocedure AINP
Kandidaatstelling: 15/12/2017
Fysieke proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Cognitieve proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Psychologische proef: Uitnodiging in afwachting!
Antecedentenonderzoek: 02/04/2018
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Uitleg test met abstract redeneervermogen

Bericht door vdv »

Ik zal het proberen uit te leggen, maar zonder voorbeeld ernaast is dat wel moeilijk.

Je hebt het basisscherm met links meerdere figuren, in het midden de 5 'schakelaars' en rechts de uitkomst.
Bij de vraag krijg je het linkse voorwerp, enkele geactiveerde schakelaars en moet je het resultaat aanwijzen

Je moet bij elk voorwerp van het basisscherm kijken wat de schakelaar activeert. Bvb schakelaar 1 verandert de vorm, schakelaar 2 de kleur, schakelaar 3 een horizontale streep, schakelaar 4 een verticale streep en schakelaar 5 de volgorde (bij meerdere objecten)
Je kan dit zien door de verschillende vormen van het basisscherm te vergelijken.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
kimme7d
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2017, 10:40

Re: Uitleg test met abstract redeneervermogen

Bericht door kimme7d »

Op bol.com kun je boekje aanschaffen met alle uitleg en oefeningen. Het heet "Selor testen, test abstract redeneervermogen" uitgeverij Orseu.
Kandidaatstelling: 21.07.17
Cognitieve proeven: 21.09.17 functioneel parcours: geslaagd / cognitieve proef: geslaagd
jds98
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2018, 13:52

Re: Uitleg test met abstract redeneervermogen

Bericht door jds98 »

Bedankt iedereen voor de informatie! de testen op jobpol zelf begrijp ik toch niet 100% heb al super veel op internet gezocht maar vind nergens een uitleg hoe het echt moet. Het boekje lijkt mij ook super interessant maar is wel duur 35€ :(. Heeft er iemand enig idee wat de beste site hiervoor is om deze test te oefenen?

Alvast heel erg bedankt!!
Jasb6
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2018, 17:51

Re: Uitleg test met abstract redeneervermogen

Bericht door Jasb6 »

jds98 schreefCOLONBedankt iedereen voor de informatie! de testen op jobpol zelf begrijp ik toch niet 100% heb al super veel op internet gezocht maar vind nergens een uitleg hoe het echt moet. Het boekje lijkt mij ook super interessant maar is wel duur 35€ :(. Heeft er iemand enig idee wat de beste site hiervoor is om deze test te oefenen?

Alvast heel erg bedankt!!
Ik zal je even een PM sturen met een site die ik heb gebruikt bij het oefenen van deze test.
Cognitieve proef: Geslaagd
Functioneel parcours: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd
Selectiecommissie: Geslaagd
Medisch onderzoek: Geslaagd
ericske
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2019, 09:34

Re: Uitleg test met abstract redeneervermogen

Bericht door ericske »

Zou ik deze site ook mogen hebben aub
Khalidpol19
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2020, 00:14

Re: Uitleg test met abstract redeneervermogen

Bericht door Khalidpol19 »

Hoi hoi
Kan mss mij iemand de site sturen aub
Alvast bedankt
karim_2140
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2020, 16:06

Re: Uitleg test met abstract redeneervermogen

Bericht door karim_2140 »

Je kan het boek ook lenen bij de bibliotheek?
Test 1: Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours
Test 2: Persoonlijkheidsproeven
Test 3: Selectiecommissie
Test 4: Medische proef
Moraliteitsonderzoek
BUTTON_POST_REPLY