AP: Tips?

Forumregels
Afbeelding
Jean-klop
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:08

AP: Tips?

Bericht door Jean-klop »

Hellow,

Ik moet weldra mijn eerste test voor 'agent van de politie' doen. Heeft iemand tips? Kan ik mij daar op één of andere manier op voorbereiden. Aangezien ik al een vijftal jaar bewakingsagent ben en daarbij regelmatig samenwerk met politiediensten verwacht ik niet meteen problemen, maar toch...

Ik hoop de testen succesvol af te ronden en dan in het Brusselse aan de slag te gaan. Enig probleem is dat ik niet perfect franstalig ben... Weet iemand of dit een probleem zou vormen voor gemeenten zoals pakweg Asse, Halle, Liedekerke,...?

alvast bedankt!
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: Tips?

Bericht door Neo »

Taal is niet meteen een probleem en module 10 van de opleiding is een taalopleiding, tweede landstaal. Daar zal wel aan gewerkt worden, maar best voor jezelf toch wat moeite doen.

Wat die eerste test betreft, let daarbij vooral op je spelling voor het verslag dat je moet opstellen en leer ook snel werken met cijfers, dus logisch nadenken en verbanden zien.

Op de website van jobpol.be staat een link waar je al een aantal demo testen kan doen. Volg die demo en kijk wat daarvan de score is. Als je daar een redelijke score uit kan halen hoef je je geen zorgen te maken.

Ik kan niet precies zeggen hoe de hele test verloopt aangezien ik vrijstelling had op die test.
Maar voor de overige mag je gerust vragen stellen, ze zitten nog vers in het geheugen.
Inspecteur Interventie
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Tips?

Bericht door Iced_Max »

Het is mogelijk om deel te nemen aan een evaluatietest of te werken aan je minder sterke punten.

Om te beoordelen of je klaar bent voor de eerste proef (de cognitieve vaardigheidsproef) kan je de zelftest op de website http//www.jobpol.be afleggen.
Je kan je ook verder informeren op de website http://www.cefig.be.

Altijd handig om eens te surfen naar de website : http://www.123test.nl en aldaar enkele testen te proberen. (cijferreeksen, logische plaatjes, ...)

Veel geluk !
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
dinge
Politie
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:25

Re: Tips?

Bericht door dinge »

Hallo,
Voor info omtrent het eerste gedeelte zou ik de site:SEFIG.be aanraden.
Deze site is een dienst die zich bezig houdt met de voorbereiding van de examens voor de geintegreerde politie.
U kunt via deze site een afspraak maken om een langs te gaan zodat je een model examen kunt afnemen, nadien wordt er besproken wat uw evetuele zwakke punten zijn.
Op de site vindt je ook nuttige links met info.
Ik raad u aan om u toch voor te bereiden gezien de slaagkans 1/7 is.
Groeten en succes
Dinge
jurgen
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:50

Re: Tips?

Bericht door jurgen »

Hallo,

Ik heb een maand terug mijn eerste proef gaan doen en was ervoor geslaagd.
Je kan sommige testen voorbereiden. Op het net vind je genoeg gelijkaardige testen.
Op http://www.123test.nl kan je gelijkaardige testen vinden.
Voor het videogedeelte moet je op alle details letten, bv aantal mensen, kleur jas, kleur type auto, nr plaat enz.
Ben je in je verslag niet zeker over bepaalde dingen, bv model van auto, schrijf dan vermoedelijk van het type. Ben je mis in je type gaan er punten af.
Hierover moet je namelijk een verslag schrijven en meerkeuze vragen beantwoorden.
Bij de meerkeuze vragen is goed plus 1, fout min 1 en niet invullen 0.
Dus als je helemaal geen idee hebt niks invullen lijkt mij dan de beste keuze.
1ste proef : Geslaagd
2de proef : Geslaagd op 14 januari 2010
3de proef : afwachten datum
4de proef : afwachten datum
Tom24
Politie
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:54

Re: Tips?

Bericht door Tom24 »

Hey,

Als je wil gaan werken in een gemeente als Halle (Pz HALLE), Liedekerke (Pz TARL) of Asse (Pz AMOW), zal het geen probleem zijn dat je niet goed frans spreekt. Dit zijn namelijk allemaal vlaamstalige gemeenten waar je zelf geen frans zou mogen spreken tijdens je dienst. In het Brusselse gaan ze je dan motiveren om frans te spreken door je een taalpremie uit te betalen.

Verder kan ik je voor de eerste proef eveneens CEFIG aan raden. Daar kan je deze test eens uitproberen. Is je uitslag goed, dan ben je er in principe klaar voor. Is je uitslag net niet voldoende dan krijg je een gratis opleiding aangeboden om u verder voor te bereiden.

Nog een vraagje, ga jij voor 'agent van politie' of voor 'Inspecteur van politie'?

Groeten,

Tom

INP
Alexander
Politie
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:20

Re: Tips?

Bericht door Alexander »

Jean-klop, van welke streek ben jij?
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Tips?

Bericht door Black Dog »

Als je gaat voor "Agent van de Politie" is die test stukken makkelijker dan die voor INP... Onderschat ze natuurlijk niet maar overschat ze nu ook niet.

Ik had eerst de test gedaan voor INP en was geslaagd. Toen ik een paar jaar later die voor AP deed had ik hetzelfde "niveau" geleerd als dat voor INP...en ik ging bij die test cognitieve vaardigheden (cijferreeksen, logische plaatjes, ...) het zo ver gaan zoeken dat ik niet eens zag hoe simpel de oefeningen in het echt zijn. In die oefeningen heb je gradaties en die liggen bij AP toch wel een paar punten lager dan die voor INP.

Als je de oefingen doet op de sites zoals 123test.nl, zoals Iced_Max aangaf, zal het wel lukken. De videotest is trouwens dezelfde als die voor INP, maar dan de helft korter en er worden gemakkelijkere vragen op gesteld.

Toch raad ik je ook aan om, als het nog mogelijk is, de test mee te doen bij CEFIG. Dan weet je waar je aan toe bent.

Ben je zeker dat je geen vrijstelling hebt?...want die heb je als je een hoger secundair diploma hebt (A2,B2).


@Neo: Nice 2 cu again 8)
Gebruikers-avatar
Benicio
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 16:33

Re: Tips?

Bericht door Benicio »

Hoi iedereen, ik heb vorig jaar mijn examen gedaan voor de functie als agent en ik was gebuisd voor mijn Nederlands, ik was daar zelf ook van geschrokken, net 1 punt te weinig ( ben al 12 jaar van de schoolbanken en ik ben technieker van beroep dus foutloos schrijven was bij mij wrong).

Die test was net helemaal op het laatste en ik had zeer veel zenuwen.
Dus ik ben zowieso avondschool gaan volgen maar toch voor de zekerheid ga ik een test afleggen bij CEFIG.
Ik zal even vertellen wat ik nog weet.
Als 1ste krijg je een video te zien, en inderdaad als agent krijg je gemakkelijkere vragen voor je neus, je hoeft alleen maar de belangrijke punten invullen. Ben je niet zeker...zeker niets invullen anders is het -1!
Dan krijg een paar vragen over jezelf, ben je getrouwd, en nog vanalle zaken.
Dan beginnen de examens, je krijgt 1st een paar vragen en die tellen niet. Het is de bedoeling dat je ze snapt en als alles ok is kun je verder gaan met je examens.
Dan de 2de test is een hoop cijfer reeksen, van gemakkelijk naar moeilijk. Zeker niet naar het klokje kijken rechts in beeld zoals ik deed.
Dan de 3de test is , redeneringen zoals kat kun je vergelijken met : tijger-vis-olifant om stomweg uit te leggen dus het antwoord is olifant. Just kidding :lol:
Dan krijg je ook een oriëntatietest je krijgt een stratenplan en dan moet je zeggen zoveel keer naar links en zoveel keer naar rechts om van punt a naar punt b te gaan.

Ik raad je zeker aan om alles in te oefenen zoals de anderen hier hebben vermeld.

Deze donderdag ga ik een test afleggen bij Cefig en ben ik erdoor voor mijn Nederlands dan is het feest en ga ik terug een test afleggen 8)


In ieder geval veel succes he?

Groetjes Ben
dylanhermans
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 20:28

Re: Tips?

Bericht door dylanhermans »

Hallo, ik ga nu binnenkort mijn inschrijvinsformulier binnen doen voor agent van politie, aangezien ik nog in mijn laatste jaar van het middelbaar zit vraag ik me af of ik ook beter die CEFIG test zou doen? Want ik heb erover nagedacht en ik zou het wel willen doen maar nu weet ik niet of dat overbodig is...
En als u nog tips hebt voor de 4 testen mag u mij deze altijd meedelen!

mvg Dylan
Gebruikers-avatar
Benicio
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 16:33

Re: Tips?

Bericht door Benicio »

Om eerlijk te zijn, nee...
Je kan dit vrijblijvend doen he, maar alles zit o zo fris in je geheugen :P
Maar als je echt niet zeker bent zou ik dit toch doen, geeft een beetje meer zelfvertrouwen.

Ikzelf ga t ook doen.
Vladimir
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 23:59

Re: AP: Tips?

Bericht door Vladimir »

CEFIG-test is zeer zeker een aanrader!!
:idea:
Jean-klop
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:08

Re: AP: Tips?

Bericht door Jean-klop »

Hey,

eerst en vooral bedankt voor de vele antwoorden!

Ik heb intussen de test op jobpol eens gedaan. Op het eerste gedeelte had ik 10/10, op het tweede gedeelte 7/10 en op het derde had ik alles kunnen invullen tot vraag 8, maar dan valt de site steeds uit bij mij... In ieder geval, het lijkt mij een vrij bevredigend resultaat... Taal kan al helemaal niet het probleem zijn, want ik ben ooit nog als vrijwillige sportjournalist aan de slag geweest. Verhoren op basis van videobeelden ben ik op het werk ook relatief gewoon, dus dat zou ook geen probleem mogen zijn.

Om nog eens te antwoorrden op enkele vragen van hierboven. Ik ga voor 'agent van de politie'. Ik zou graag inspecteur worden, maar gezien het feit dat ik mijn studies gestaakt heb om te gaan werken, moet ik eerst twee jaar ervaring opdoen als gewone agent. Iemand enig idee wat de taken van gewone agenten zijn in 'risicogebieden' als Brussel, Vlaams-Brabant (Halle, Asse,...)

Ik ben zelf woonachtig in het Aalsterse, vandaar dat ik liefst tewerkgesteld zou worden in die regio.

mvg
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: AP: Tips?

Bericht door Robby »

Antwoord over taken AP werd verplaatst naar het vragenforum.
dylanhermans
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 20:28

Re: AP: Tips?

Bericht door dylanhermans »

Hallo, mag ik u vragen waar u deze testen op jobpol hebt gedaan? Ik ben al vaak op de site geweest, deze is onlangs toch veranderd. Ik vraag me af waar je die testen hebt gedaan voor het te oefenen?

mvg
BUTTON_POST_REPLY