Herkansing Fysieke proef INP

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
Morli
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2019, 12:04

Herkansing Fysieke proef INP

Bericht door Morli »

Dag iedereen,

Ik heb mij enkele weken geleden ingeschreven voor de 3e Fast Track. Ik ben gisteren mijn 3e proef moeten gaan afleggen, namelijk de fysieke sportproef. Ik ben hiervoor niet geslaagd. Uiteindelijk was ik redelijk goed voorbereid, maar niet goed genoeg. Heel vreemd wat stress met je lichaam doet, en laat dit geen excuus zijn, toch blokkeerde ik volledig. Plots wilde m’n lichaam niet meer mee, kreeg ik m’n ademhaling niet meer onder controle en hup, de tijd was verstreken.
Kwaad op mezelf is het minste wat ik was, dik teleurgesteld is een beter woord. Nu wachten op een herkansing, en meer trainen. Het gene wat ik me afvraag is: wat is het beste dat ík nú kan doen. Opgeven staat niet in m’n woordenboek, maar door te gaan joggen/lopen/... lijkt voor mij niet de beste keuze. Zijn er straffere trainingsprogramma’s nodig? Naar een sportdokter gaan? Net zoals het parcour: slim idee om dit op te bouwen in een plaatselijke sporthal en te oefenen?
Gisteren werd het me eens duidelijk dat het gaat om techniek, doorzettingsvermogen en karakter.
Vandaag is de klap eens zo duidelijk, ook omdat ik nu niet meer in de Fast Track zit. Ik begrijp dat dit voor ieder individueel anders is, maar ik zou echt graag een duidelijk antwoord krijgen.
Alvast bedankt!


Vriendelijke groeten,
Liselotte
Kandidaatstelling INP: 14/03/2019
Cognitieve proef: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: geslaagd
Fysieke proef: Niet geslaagd, wachten op herkansing
Selectiecommissie:
Medische proef:



Eén doel: INP worden.
RobinH
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2015, 19:37

Re: Herkansing Fysieke proef INP

Bericht door RobinH »

Beste,

Ikzelf heb deze ochtend in Brussel mijn fysiek proef afgelegd en geslaagd (2:22 parcours en 29sec krachtproef). Ikzelf doe aan voetbal en heb 2x training + soms 2x wedstrijden in het weekend.

Als tip kan ik meegeven om voldoende te sporten. Wat ik merk bij veel kandidaten is dat ze hun niet volledig geven en zo aarzelen om het obstakel te doen.
Kandidaatstelling INP: 20/12/2018
Bevestiging kandidatuur INP: 7/02/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: Geslaagd (02/04/2019)
Attest van slagen cognitief + fysiek: 29/04/2019

Persoonlijkheidsproef: Geslaagd (28/08/2019)
Selectiecommissie: 12/09/2019
Medisch onderzoek:
Morli
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2019, 12:04

Re: Herkansing Fysieke proef INP

Bericht door Morli »

Beste RobinH,

Ik las je berichtje al dat je inderdaad vandaag moest gaan. Ik ben blij dat je geslaagd bent! Proficiat! Zit jij in de Fast Track?
Momenteel zit het mij erg dwars dat het niet gelukt is, omdat ik niet goed weet wat ik concreet nu moet doen.
Nu ineens met een specifieke sport starten en me bij een vereniging aansluiten is geen optie, lijkt me, omdat het over 8 weken gaat. Ik moet binnen 8 weken dit gewoon kunnen, er mag geen weg naast zijn.
Ik heb al zoveel infosessies gedaan, opendeurdagen, gesproken met agenten/beroepenvoorlichters/... Mijn vader is zelf INP geweest, dus een realistischer beeld zal ik niet krijgen. Het is erg dat ik het zeg, maar die sportproef heeft me angst gegeven. Angst om te falen. Iets wat ik eerst niet had, want ik zou en ik moest slagen. Nu ik het meegemaakt heb, slaan de twijfels toe. Iets wat ik eigelijk niet mag toelaten.

Groetjes,
Liselotte
Kandidaatstelling INP: 14/03/2019
Cognitieve proef: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: geslaagd
Fysieke proef: Niet geslaagd, wachten op herkansing
Selectiecommissie:
Medische proef:



Eén doel: INP worden.
RobinH
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2015, 19:37

Re: Herkansing Fysieke proef INP

Bericht door RobinH »

Beste,

Ik zit niet in het Fast Track. Aangezien ik voetbal is het voor mij vanzelfsprekend dat ik al wat conditie heb en zo'n fysieke proef voor mij makkelijker is dan voor anderen.
Toch raad ik je aan om intervaltrainingen te gaan doen en/of dagelijks wat te gaan lopen. zo bouw je wat "conditie" op en ga je u ook veel beter voelen wanneer je effectief de proef terug moet afleggen.

Bij vragen mag je ook gerust een privébericht sturen.

Met vriendelijke groeten,
RobinH
Kandidaatstelling INP: 20/12/2018
Bevestiging kandidatuur INP: 7/02/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: Geslaagd (02/04/2019)
Attest van slagen cognitief + fysiek: 29/04/2019

Persoonlijkheidsproef: Geslaagd (28/08/2019)
Selectiecommissie: 12/09/2019
Medisch onderzoek:
Robbers
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2018, 08:57

Re: Herkansing Fysieke proef INP

Bericht door Robbers »

Waarom is lopen geen goede optie denk je? Je zal conditie moeten opbouwen en een duursporten is daar ideaal voor. Doorzettingsvermogen is 1 aspect, maar je moet wel de conditie hebben want anders zal het toch niet lukken.

Je moet je niet perse bij een vereniging gaan aansluiten maar je zal wel veel moeten sporten de komende 8 weken. Ik weet niet wat je tijd was maar in 8 weken kan je veel progressie boeken, je moet enkel opletten dat je geen blessure oploopt.

Ik zou duursport proberen te combineren met een intervaltraining. Een paar keer per week proberen te lopen, fietsen of zwemmen en 1 à 2x per week een intervaltraining doen.
Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd
Selectiecommissie: Geslaagd
Medisch onderzoek:
Morli
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2019, 12:04

Re: Herkansing Fysieke proef INP

Bericht door Morli »

@ Robbers

Dag Robbers,
Ik heb de indruk dat lopen niet snel genoeg ‘opbouwend’ is. Als je sommige kandidaten zag: sterke arm en beenspieren, duidelijk de techniek onder de knie en snelheid. Ik weet dat ik me niet mag spiegelen, maar de eerste kandidaat “vloog” door het parcour, echt ongelooflijk.
Ik was halverwege de laatste ronde, dus net aan de bok willen beginnen toen m’n tijd op was. Ik had nog zeker een halve minuut nodig. Dus ik zou een 3min50 nodig gehad hebben om het parcour af te werken.
Ik ben ook rustig begonnen, maar plots blokkeerde alles. Heel raar gevoel.
Soit, het zij zo. Ik wil binnen 8 weken gewoon zwart/wit bereiken van nu.
Wat zijn, buiten lopen, duursporten juist?
En een intervaltraining, is dit iets wat ik alleen kan? Hoe begin ik hier het beste aan?
Zou jij het ook aanraden om het parcour na te bouwen en zo te oefenen?

Alvast bedankt voor je tijd, Robbers!

Groetjes,
Liselotte
Kandidaatstelling INP: 14/03/2019
Cognitieve proef: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: geslaagd
Fysieke proef: Niet geslaagd, wachten op herkansing
Selectiecommissie:
Medische proef:



Eén doel: INP worden.
Morli
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2019, 12:04

Re: Herkansing Fysieke proef INP

Bericht door Morli »

@ RobinH

Dankjewel Robin,
Deze berichten werken motiverend. Ik zou heel graag willen ervaren dat ze zeggen dat ik een A behaald heb.
Dus dat worden 8 knalweken.
Heb jij de dagen voor jouw proef iets specifiek gedaan? Qua eten, qua voorbereiding, opwarming?



Groetjes,
Liselotte
Kandidaatstelling INP: 14/03/2019
Cognitieve proef: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: geslaagd
Fysieke proef: Niet geslaagd, wachten op herkansing
Selectiecommissie:
Medische proef:



Eén doel: INP worden.
RobinH
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2015, 19:37

Re: Herkansing Fysieke proef INP

Bericht door RobinH »

Beste,

Zondag had ik een wedstrijd en heb mijn coach mij laten zweten :p Voor de rest heb ik niks speciaals gedaan qua eten, voorbereiding,...

Met vriendelijke groeten,
RobinH
Kandidaatstelling INP: 20/12/2018
Bevestiging kandidatuur INP: 7/02/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: Geslaagd (02/04/2019)
Attest van slagen cognitief + fysiek: 29/04/2019

Persoonlijkheidsproef: Geslaagd (28/08/2019)
Selectiecommissie: 12/09/2019
Medisch onderzoek:
Robbers
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2018, 08:57

Re: Herkansing Fysieke proef INP

Bericht door Robbers »

Morli schreefCOLON 02 Apr 2019, 17:53 @ Robbers

Dag Robbers,
Ik heb de indruk dat lopen niet snel genoeg ‘opbouwend’ is. Als je sommige kandidaten zag: sterke arm en beenspieren, duidelijk de techniek onder de knie en snelheid. Ik weet dat ik me niet mag spiegelen, maar de eerste kandidaat “vloog” door het parcour, echt ongelooflijk.
Ik was halverwege de laatste ronde, dus net aan de bok willen beginnen toen m’n tijd op was. Ik had nog zeker een halve minuut nodig. Dus ik zou een 3min50 nodig gehad hebben om het parcour af te werken.
Ik ben ook rustig begonnen, maar plots blokkeerde alles. Heel raar gevoel.
Soit, het zij zo. Ik wil binnen 8 weken gewoon zwart/wit bereiken van nu.
Wat zijn, buiten lopen, duursporten juist?
En een intervaltraining, is dit iets wat ik alleen kan? Hoe begin ik hier het beste aan?
Zou jij het ook aanraden om het parcour na te bouwen en zo te oefenen?

Alvast bedankt voor je tijd, Robbers!

Groetjes,
Liselotte
Sterke arm- en beenspieren ga je op 8 weken niet kunnen ontwikkelen, dat is ook totaal niet nodig voor de proef dus daar moet je je niet druk over maken.

Je zal wel je conditie moeten verbeteren en dat kan je best doen door duursporten te combineren met intervaltraining. Duurpsort is een containerbegrip voor sporten die men lang kan uitvoeren (langer dan een half uur of langer dan een uur bijvoorbeeld). Het gaat hier over joggen, zwemmen, fietsen... je kan best wat googelen om meer informatie te bekomen.

Intervaltraining kan je zeker alleen doen: Ga naar een park, doe bijvoorbeeld 20 sprintjes van 50 meter, spring op en af een bank, spring over een bankje, spring over een bloempot... De bedoeling is hier om je hartslag heel hoog te krijgen door middel van te sprinten / springen... dan kort te rusten om je hartslag weer onder controle te krijgen en dan weer beginnen met sprinten.

Ik ben natuurlijk geen sportdokter die je een persoonlijk schema kan voorschrijven maar als je 2x per week een goede duurloop doet en 2x per week een intervaltraining dan zou ik denken dat je toch veel vooruitgang kan boeken in 8 weken. Ik weet niet of je gewichtsproblemen hebt maar een gezond gewicht helpt natuurlijk ook.

Ik denk niet dat het nodig is om het parcours na te bouwen, je kan ook thuis op de trap lopen, je kan in het park ook over iets klauteren... zo kan je ook oefenen.
Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd
Selectiecommissie: Geslaagd
Medisch onderzoek:
minoes
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2019, 15:52

Re: Herkansing Fysieke proef INP

Bericht door minoes »

Ik ben al sinds januari begonnen met naar de fitness te gaan, om wat conditie op te bouwen. En ben nu ook begonnen met de trainingen te volgen die achteraan het boek staan van ik word politie-inspecteur. En ik oefen thuis op het gras, zoals het verspringen, door een tunnel kruipen enz. Ik hoop dat deze oefeningen me genoeg kunnen helpen om binnenkort mijn fysieke proeven te kunnen afleggen.
krisi2309
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2018, 22:15

Re: Herkansing Fysieke proef INP

Bericht door krisi2309 »

Ik heb 2 jaar geleden eveneens de sportproef gedaan zonder specifieke training. Ik sport niet veel, ben heel mager gebouwd en ben 1m75. Ondanks dat alles is het toch direct gelukt om de sportproef tot een goed einde te brengen... Laat vooral de stress de bovenhand niet nemen en start niet te snel, dit heeft bij mij het grote verschil gemaakt. Toen ik meedeed waren er ook bodybuilders bij, maar té veel spieren heeft geen voordeel meer, die massa moeten ze ook meesleuren. Zij starten snel, maar eindigen traag. Niet te snel starten is dus de boodschap!
ingeschreven: 30/09/2020
Sportproef INP: 15/02/2021 (cognitief: vrijgesteld)
Persoonlijkheidsproef INP: 29/11/2021
Selectiecommissie INP: ??
Medische proef INP: ??
CoreMeltdown
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2018, 21:50

Re: Herkansing Fysieke proef INP

Bericht door CoreMeltdown »

Ik was de eerste keer ook niet geslaagd. Ik ben naar een fitness gestapt en ben 2x in de week intervaltrainingen beginnen doen op de loopband op hoogte (en niet op snelheid), wel opbouwend!!! Daarnaast 1x rustig lopen op de baan om te recupereren. Ik deed ook wat basis arm en beenspieren. Ik heb een goede 25sec kunnen goedmaken na 2 maanden!
Fysieke proeven: 20/06/2018 Herkansing: geslaagd
Beroepsproef: 30/06/2018 Geslaagd
Cognitieve proeven: Geslaagd
Persoonlijkheidsproeven: 02/08/2018 Geslaagd
Selectiecommissie: 16/08/2018 Geslaagd
Medische geschiktheidsproeven: 04/09/2018 Geslaagd
--> Start opleiding HINP BS 01/10/2018
Morli
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2019, 12:04

Re: Herkansing Fysieke proef INP

Bericht door Morli »

Robbers schreefCOLON 03 Apr 2019, 15:56
Morli schreefCOLON 02 Apr 2019, 17:53 @ Robbers

Dag Robbers,
Ik heb de indruk dat lopen niet snel genoeg ‘opbouwend’ is. Als je sommige kandidaten zag: sterke arm en beenspieren, duidelijk de techniek onder de knie en snelheid. Ik weet dat ik me niet mag spiegelen, maar de eerste kandidaat “vloog” door het parcour, echt ongelooflijk.
Ik was halverwege de laatste ronde, dus net aan de bok willen beginnen toen m’n tijd op was. Ik had nog zeker een halve minuut nodig. Dus ik zou een 3min50 nodig gehad hebben om het parcour af te werken.
Ik ben ook rustig begonnen, maar plots blokkeerde alles. Heel raar gevoel.
Soit, het zij zo. Ik wil binnen 8 weken gewoon zwart/wit bereiken van nu.
Wat zijn, buiten lopen, duursporten juist?
En een intervaltraining, is dit iets wat ik alleen kan? Hoe begin ik hier het beste aan?
Zou jij het ook aanraden om het parcour na te bouwen en zo te oefenen?

Alvast bedankt voor je tijd, Robbers!

Groetjes,
Liselotte
Sterke arm- en beenspieren ga je op 8 weken niet kunnen ontwikkelen, dat is ook totaal niet nodig voor de proef dus daar moet je je niet druk over maken.

Je zal wel je conditie moeten verbeteren en dat kan je best doen door duursporten te combineren met intervaltraining. Duurpsort is een containerbegrip voor sporten die men lang kan uitvoeren (langer dan een half uur of langer dan een uur bijvoorbeeld). Het gaat hier over joggen, zwemmen, fietsen... je kan best wat googelen om meer informatie te bekomen.

Intervaltraining kan je zeker alleen doen: Ga naar een park, doe bijvoorbeeld 20 sprintjes van 50 meter, spring op en af een bank, spring over een bankje, spring over een bloempot... De bedoeling is hier om je hartslag heel hoog te krijgen door middel van te sprinten / springen... dan kort te rusten om je hartslag weer onder controle te krijgen en dan weer beginnen met sprinten.

Ik ben natuurlijk geen sportdokter die je een persoonlijk schema kan voorschrijven maar als je 2x per week een goede duurloop doet en 2x per week een intervaltraining dan zou ik denken dat je toch veel vooruitgang kan boeken in 8 weken. Ik weet niet of je gewichtsproblemen hebt maar een gezond gewicht helpt natuurlijk ook.

Ik denk niet dat het nodig is om het parcours na te bouwen, je kan ook thuis op de trap lopen, je kan in het park ook over iets klauteren... zo kan je ook oefenen.

Beste Robbers,

Dankjewel voor alle info.
Dat had ik echt nodig, echt duidelijke richtlijnen: doe dit of doe dat. Zo weet ik hoe ik het beste start.
Mijn gewicht heb ik wel mee denk ik, +-50kg en ik ben 1m60.
We zijn nu bijna weer een week verder en ik heb al elke dag iets gedaan. Niet te lang, maar op een goed tempo.
Vandaag heb ik de papieren aangekregen om een herkansing aan te vragen/me hiervoor in te schrijven en een paar uur later zat dit al op de post.
Aangezien ik maandag het er toch even moeilijk mee had, heb ik geen moment gedacht aan opgeven.
Deze keuze voelt gewoon echt goed aan. Nu nog slagen.

Nogmaals merci!

Groetjes,
Liselotte
Kandidaatstelling INP: 14/03/2019
Cognitieve proef: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: geslaagd
Fysieke proef: Niet geslaagd, wachten op herkansing
Selectiecommissie:
Medische proef:



Eén doel: INP worden.
Morli
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2019, 12:04

Re: Herkansing Fysieke proef INP

Bericht door Morli »

CoreMeltdown schreefCOLON 05 Apr 2019, 15:45 Ik was de eerste keer ook niet geslaagd. Ik ben naar een fitness gestapt en ben 2x in de week intervaltrainingen beginnen doen op de loopband op hoogte (en niet op snelheid), wel opbouwend!!! Daarnaast 1x rustig lopen op de baan om te recupereren. Ik deed ook wat basis arm en beenspieren. Ik heb een goede 25sec kunnen goedmaken na 2 maanden!
Hey!
Dit geeft moed! Blijkbaar kan er toch echt een verschil zijn op 2 maanden.
Ben je meteen gestart met naar de fitness te gaan? Als dat kan, moet het mij ook lukken. Ik had duidelijk een halve minuut meer nodig dan toegelaten is. Dus ik hoop zeker 40sec te winnen.
Het zal ook wel wat met durf te maken hebben. Ik merkte dat ik soms afremde naar de sprong over de mat, en dan verlies je ook tijd..
Bedankt voor de tips!
Kandidaatstelling INP: 14/03/2019
Cognitieve proef: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: geslaagd
Fysieke proef: Niet geslaagd, wachten op herkansing
Selectiecommissie:
Medische proef:



Eén doel: INP worden.
Morli
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2019, 12:04

Re: Herkansing Fysieke proef INP

Bericht door Morli »

krisi2309 schreefCOLON 05 Apr 2019, 15:38 Ik heb 2 jaar geleden eveneens de sportproef gedaan zonder specifieke training. Ik sport niet veel, ben heel mager gebouwd en ben 1m75. Ondanks dat alles is het toch direct gelukt om de sportproef tot een goed einde te brengen... Laat vooral de stress de bovenhand niet nemen en start niet te snel, dit heeft bij mij het grote verschil gemaakt. Toen ik meedeed waren er ook bodybuilders bij, maar té veel spieren heeft geen voordeel meer, die massa moeten ze ook meesleuren. Zij starten snel, maar eindigen traag. Niet te snel starten is dus de boodschap!
Beste,

Dit speelde bij mij zeker een rol: stress. Ik kreeg mijn ademhaling moeilijk onder controle en dat heb ik echt nog niet voorgehad. Dus dat was zeker een aspect dat meespeelde.
Das waar, té veel massa kan negatief uitdraaien.
Aangezien jij niet echt veel deed qua sport, heb jij iets speciaal gedaan qua voorbereiding de dag zelf/vorige dagen?

Groetjes,
Liselotte
Kandidaatstelling INP: 14/03/2019
Cognitieve proef: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: geslaagd
Fysieke proef: Niet geslaagd, wachten op herkansing
Selectiecommissie:
Medische proef:



Eén doel: INP worden.
BUTTON_POST_REPLY