Solliciteren voor inspecteur van de lokale politie

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
Vladimir Habryialian
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2019, 19:04

Solliciteren voor inspecteur van de lokale politie

Bericht door Vladimir Habryialian »

Beste,

Ik ben aan het denken om voor inspecteur van de lokale politie te gaan. Heeft er iemand wat tips hoe je het beste er op kan voorbereiden (op zowel de proeven als de opleiding)?

Mijn achtergrondinfo:
- 20 jaar (word nog 21)
- heb een diploma ASO Economie - Wiskunde (4 jaar Latijn en 2 jaar Economie - Wiskunde)
- heb een verkregen Belgische nationaliteit (ik ben van Wit-Russische afkomst)
- heb een rijbewijs B
- woon al 8 jaar in Neeroeteren (deelgemeente van Maaseik)

Op dit moment doe ik een opleiding voor leerkracht lager ondewijs, maar dat valt zwaar tegen.

Zou leuk zijn als er nog mensen van die kanten afkomstig zijn ;)

Met vriendelijke groeten

Vladimir Habryialian
D3bbyx
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2018, 21:12

Re: Solliciteren voor inspecteur van de lokale politie

Bericht door D3bbyx »

Hey Vladimir,
Enkele tips die ik je kan geven voor de proeven; het boekje 'ik word politie-inspecteur' gaan kopen, staat heel veel informatie in hoe je elke proef best aanpakt, ook de hele werking van de politie. Probeer ook naar een infosessie of jobbar te gaan, ze geven je daar echt tonnen info. Ik schuim ook regelmatig hier het forum even af voor elke proef en hoe ik me daar best op voorbereid. In ken ook persoonlijk enkele mensen die inspecteur of rechercheur zijn en kan daar ook heel wat aan vragen. Moest je zo niemand kennen kun je op jobpol.be ook enkele contactpersonen vinden en hierbij een afspraak maken. Maar hoe dan ook 1 tip; bereid je zeker goed voor en zie de proeven niet als vanzelfsprekend. ;-)

Veel succes ermee!
Kandidaat INP
Cognitieve- en sportproef: Geslaagd 9/01/19
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd 12/02/19
Gesprek met de Selectiecommissie: /
Medische proef: /
Vladimir Habryialian
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2019, 19:04

Re: Solliciteren voor inspecteur van de lokale politie

Bericht door Vladimir Habryialian »

D3bbyx schreefCOLON 28 Jan 2019, 23:59 Hey Vladimir,
Enkele tips die ik je kan geven voor de proeven; het boekje 'ik word politie-inspecteur' gaan kopen, staat heel veel informatie in hoe je elke proef best aanpakt, ook de hele werking van de politie. Probeer ook naar een infosessie of jobbar te gaan, ze geven je daar echt tonnen info. Ik schuim ook regelmatig hier het forum even af voor elke proef en hoe ik me daar best op voorbereid. In ken ook persoonlijk enkele mensen die inspecteur of rechercheur zijn en kan daar ook heel wat aan vragen. Moest je zo niemand kennen kun je op jobpol.be ook enkele contactpersonen vinden en hierbij een afspraak maken. Maar hoe dan ook 1 tip; bereid je zeker goed voor en zie de proeven niet als vanzelfsprekend. ;-)

Veel succes ermee!
Hallo D3bbyx

Sorry dat ik zo lang niet antwoordde. Ik was nog wat aan het twijfelen. Het boekje ga ik binnenkort kopen. Ik wou naar een infosessie gaan in Genk, maar op dat moment had ik nog les op de hogeschool. Ik ga ook proberen om wat mensen te contacteren, die kunnen mij een beter beeld geven van dit werk. Mijn ma kan zich erin vinden, omdat ze ook merkt dat ik dat heel graag wil doen. Het gevoel zit goed bij mij, maar als ik niet slaag voor de selectieproeven, heb ik een heel groot probleem.

Mvg

Vladimir
Vladimir Habryialian
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2019, 19:04

Re: Solliciteren voor inspecteur van de lokale politie

Bericht door Vladimir Habryialian »

UPD 10:23 Ik heb mij ingeschreven voor de infosessie op 16 mei in PLOT (Genk).
Robbers
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2018, 08:57

Re: Solliciteren voor inspecteur van de lokale politie

Bericht door Robbers »

Vladimir Habryialian schreefCOLON 25 Mrt 2019, 10:24 UPD 10:23 Ik heb mij ingeschreven voor de infosessie op 16 mei in PLOT (Genk).
Succes, zo een infosessie is heel nuttig. Het is ook zeer leerrijk om eens met een beroepenvoorlichter te gaan spreken.
Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd
Selectiecommissie: Geslaagd
Medisch onderzoek:
Vladimir Habryialian
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2019, 19:04

Re: Solliciteren voor inspecteur van de lokale politie

Bericht door Vladimir Habryialian »

D3bbyx schreefCOLON 28 Jan 2019, 23:59 Hey Vladimir,
Enkele tips die ik je kan geven voor de proeven; het boekje 'ik word politie-inspecteur' gaan kopen, staat heel veel informatie in hoe je elke proef best aanpakt, ook de hele werking van de politie. Probeer ook naar een infosessie of jobbar te gaan, ze geven je daar echt tonnen info. Ik schuim ook regelmatig hier het forum even af voor elke proef en hoe ik me daar best op voorbereid. In ken ook persoonlijk enkele mensen die inspecteur of rechercheur zijn en kan daar ook heel wat aan vragen. Moest je zo niemand kennen kun je op jobpol.be ook enkele contactpersonen vinden en hierbij een afspraak maken. Maar hoe dan ook 1 tip; bereid je zeker goed voor en zie de proeven niet als vanzelfsprekend. ;-)

Veel succes ermee!
Hallo D3bbyx, ik heb nog een vraag. Naar waar moet ik de ingevulde versie opsturen van dit document?

https://www.jobpol.be/sites/default/fil ... L-2018.pdf
alex85
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2018, 14:03

Re: Solliciteren voor inspecteur van de lokale politie

Bericht door alex85 »

Beste Vladimir Habryialian,

Via e-mail:
GPI.RecSel.Ops.Nl@police.belgium.eu

Dit staat ook duidelijk vermeld op het inschrijvingsformulier.
Met vriendelijke groet,
Alex
Kandidaatstelling AINP: 29/12/2018
Bevestiging kandidatuur AINP: 19/01/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: 09/05/2019 Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: 23/09/2019 geslaagd
Selectiecommissie: 11/10/2019 niet geslaagd
Medisch onderzoek:/
sandersterckx1
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2016, 22:15

Re: Solliciteren voor inspecteur van de lokale politie

Bericht door sandersterckx1 »

Beste,

Reeds 2x heb ik meegedaan aan de selectieproeven voor INP via Lokale Politie Antwerpen.

Helaas ben ik de 1ste keer afgekeurd op de psychologische screening en de 2de maal op de selectiecommissie gesneuveld.
De resultaten waren niet zo goed de 2de keer. namelijk een "1" op "integriteit".
Ik heb feedback aangevraagd én gekregen over alle competenties behalve "INTEGRITEIT". Dit mogen ze blijkbaar niet meedelen. Hetgeen ik dus super jammer vind want dan weet ik ook niet waar het schoentje wringt.
Ik ben een dood normale brave, getrouwde kerel met een zoon. ik heb in het verleden wel wat boetes gekregen (snelheid, parkeren, door het rood rijden). Maar nooit boetes voor dronken rijden of gsm achter het stuur.
Verder heb ik jaren in de horeca gewerkt en de laatste horecajob was een zaak in Antwerpen (Nightlife) waar een aantal lokale agenten ook geregeld een feestje kwamen bouwen.
Tijdens mijn antecedentenonderzoek is er gepolst naar mijn verleden in de horeca (met name Nightlife horeca) (drank, drugs en rock&roll). Uiteraard en dit is geen leugen heb ik hen verteld dat ik amper drink, geen drugs neem en bijna nooit ga feesten. En heb ik al een lange tijd de horeca achter me gelaten.

De uitslag heb ik op 23/12/18 gekregen. dus ik kan me terug inschrijven op 23/12/19 voor de laatste keer INP.

Nu komt de vraag...

Mijn vrouw is tewerkgesteld bij LPA en werkt nu als opleider op Campus Vesta.
Als ik weeral lokaal meedoe met de proeven en ik zou slagen dan kom ik in de poule waarover mijn vrouw waakt. En dus zal ik ook door haar moeten worden beoordeeld.
Als ik federal meedoe dan dan kom ik in een federale klas en zal ik niet worden beoordeeld door mijn vrouw...

Qua integriteit kan dit wel tellen denk ik dan. Niet?

Wat is jullie mening??

Graag jullie ongezouten mening want het is mijn laatste kans op slagen!!

Alvast een dikke MERCI
Ninie2707
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2018, 20:59

Re: Solliciteren voor inspecteur van de lokale politie

Bericht door Ninie2707 »

Ik denk dat, als je echt voor Antwerpen wil gaan, je dit ook moet doen. Maar als de zone niet echt van belang is, dan zou ik persoonlijk de federale route volgen.
Kies je voor A'pen; open kaart spelen met de commissie hierover.
Misschien toch ook eens voor jezelf proberen te achterhaalen waarom je op integriteit slecht gescoord had? Kwestie van je werkpunten te kennen... ;-)
fysieke proef: 17/04/2019 - geslaagd
persoonlijkheidsonderzoek: 07/05/2019 - geslaagd
seleciecommissie: 12/08/2019 - geslaagd
medische keuring: 11/09/2019 - geslaagd
in afwachting van uitnodiging start opleiding Campus Vesta
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Solliciteren voor inspecteur van de lokale politie

Bericht door jehowi »

sandersterckx1 schreefCOLON 08 Nov 2019, 12:46 Beste,

Reeds 2x heb ik meegedaan aan de selectieproeven voor INP via Lokale Politie Antwerpen.

Helaas ben ik de 1ste keer afgekeurd op de psychologische screening en de 2de maal op de selectiecommissie gesneuveld.
De resultaten waren niet zo goed de 2de keer. namelijk een "1" op "integriteit".
Ik heb feedback aangevraagd én gekregen over alle competenties behalve "INTEGRITEIT". Dit mogen ze blijkbaar niet meedelen. Hetgeen ik dus super jammer vind want dan weet ik ook niet waar het schoentje wringt.
Ik ben een dood normale brave, getrouwde kerel met een zoon. ik heb in het verleden wel wat boetes gekregen (snelheid, parkeren, door het rood rijden). Maar nooit boetes voor dronken rijden of gsm achter het stuur.
Verder heb ik jaren in de horeca gewerkt en de laatste horecajob was een zaak in Antwerpen (Nightlife) waar een aantal lokale agenten ook geregeld een feestje kwamen bouwen.
Tijdens mijn antecedentenonderzoek is er gepolst naar mijn verleden in de horeca (met name Nightlife horeca) (drank, drugs en rock&roll). Uiteraard en dit is geen leugen heb ik hen verteld dat ik amper drink, geen drugs neem en bijna nooit ga feesten. En heb ik al een lange tijd de horeca achter me gelaten.

De uitslag heb ik op 23/12/18 gekregen. dus ik kan me terug inschrijven op 23/12/19 voor de laatste keer INP.

Nu komt de vraag...

Mijn vrouw is tewerkgesteld bij LPA en werkt nu als opleider op Campus Vesta.
Als ik weeral lokaal meedoe met de proeven en ik zou slagen dan kom ik in de poule waarover mijn vrouw waakt. En dus zal ik ook door haar moeten worden beoordeeld.
Als ik federal meedoe dan dan kom ik in een federale klas en zal ik niet worden beoordeeld door mijn vrouw...

Qua integriteit kan dit wel tellen denk ik dan. Niet?

Wat is jullie mening??

Graag jullie ongezouten mening want het is mijn laatste kans op slagen!!

Alvast een dikke MERCI
Als je een "1" scoort op integriteit, dan zal dat wel een reden hebben. Een 1 geven ze niet snel aan iemand die nooit iets mispeutert heeft of wat kleinere overtredingen heeft begaan en hier eerlijk over is. Misschien hebben ze wel informatie over jou waar je zelf niets van weet? Hetgeen je zegt is ook al een indicatie die kan duiden op een lage score op integriteit: "ik heb in het verleden wel wat boetes gekregen (snelheid, parkeren, door het rood rijden). Maar nooit boetes voor dronken rijden of gsm achter het stuur." Je minimaliseert dus die kleinere overtredingen, en doet ze af als iets wat minder erg is dan dronken rijden en GSM'en, terwijl ik door rood rijden zeker zo gevaarlijk vindt als GSM'en.
rcvns1812
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2020, 18:37

Re: Solliciteren voor inspecteur van de lokale politie

Bericht door rcvns1812 »

D3bbyx schreefCOLON 28 Jan 2019, 23:59 Hey Vladimir,
Enkele tips die ik je kan geven voor de proeven; het boekje 'ik word politie-inspecteur' gaan kopen, staat heel veel informatie in hoe je elke proef best aanpakt, ook de hele werking van de politie. Probeer ook naar een infosessie of jobbar te gaan, ze geven je daar echt tonnen info. Ik schuim ook regelmatig hier het forum even af voor elke proef en hoe ik me daar best op voorbereid. In ken ook persoonlijk enkele mensen die inspecteur of rechercheur zijn en kan daar ook heel wat aan vragen. Moest je zo niemand kennen kun je op jobpol.be ook enkele contactpersonen vinden en hierbij een afspraak maken. Maar hoe dan ook 1 tip; bereid je zeker goed voor en zie de proeven niet als vanzelfsprekend. ;-)

Veel succes ermee!
Hallo D3bbyx,

ik zou graag ook wel een gesprek hebben met een inspecteur van de lokale politie. Nu is het probleem dat ik zo niemand in mijn omgeving ken. Weet u hoe ik die contactpersonen op jobpol kan vinden? Want ik heb er eerlijk gezegd geen gedacht van.

Mvg,

rcvns1812
Infosessie Politie: 7/12/2017
Inschrijving aspirant - INP: 29/11/2019
Functioneel parcours: geslaagd
11/12/2019
Cognitieve test: geslaagd
11/12/2019
Persoonlijkheidsproef: niet geslaagd
30/01/2020
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
Gesmoyer
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2019, 07:42

Re: Solliciteren voor inspecteur van de lokale politie

Bericht door Gesmoyer »

rcvns1812 schreefCOLON 05 Jan 2020, 17:05
D3bbyx schreefCOLON 28 Jan 2019, 23:59 Hey Vladimir,
Enkele tips die ik je kan geven voor de proeven; het boekje 'ik word politie-inspecteur' gaan kopen, staat heel veel informatie in hoe je elke proef best aanpakt, ook de hele werking van de politie. Probeer ook naar een infosessie of jobbar te gaan, ze geven je daar echt tonnen info. Ik schuim ook regelmatig hier het forum even af voor elke proef en hoe ik me daar best op voorbereid. In ken ook persoonlijk enkele mensen die inspecteur of rechercheur zijn en kan daar ook heel wat aan vragen. Moest je zo niemand kennen kun je op jobpol.be ook enkele contactpersonen vinden en hierbij een afspraak maken. Maar hoe dan ook 1 tip; bereid je zeker goed voor en zie de proeven niet als vanzelfsprekend. ;-)

Veel succes ermee!
Hallo D3bbyx,

ik zou graag ook wel een gesprek hebben met een inspecteur van de lokale politie. Nu is het probleem dat ik zo niemand in mijn omgeving ken. Weet u hoe ik die contactpersonen op jobpol kan vinden? Want ik heb er eerlijk gezegd geen gedacht van.

Mvg,

rcvns1812
Heel simpel zelfs. Ga naar Jobpol.be en aan de rechterzijde vindt u "ontmoet een collega".
rcvns1812
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2020, 18:37

Re: Solliciteren voor inspecteur van de lokale politie

Bericht door rcvns1812 »

Gesmoyer schreefCOLON 05 Jan 2020, 18:06
rcvns1812 schreefCOLON 05 Jan 2020, 17:05
D3bbyx schreefCOLON 28 Jan 2019, 23:59 Hey Vladimir,
Enkele tips die ik je kan geven voor de proeven; het boekje 'ik word politie-inspecteur' gaan kopen, staat heel veel informatie in hoe je elke proef best aanpakt, ook de hele werking van de politie. Probeer ook naar een infosessie of jobbar te gaan, ze geven je daar echt tonnen info. Ik schuim ook regelmatig hier het forum even af voor elke proef en hoe ik me daar best op voorbereid. In ken ook persoonlijk enkele mensen die inspecteur of rechercheur zijn en kan daar ook heel wat aan vragen. Moest je zo niemand kennen kun je op jobpol.be ook enkele contactpersonen vinden en hierbij een afspraak maken. Maar hoe dan ook 1 tip; bereid je zeker goed voor en zie de proeven niet als vanzelfsprekend. ;-)

Veel succes ermee!
Hallo D3bbyx,

ik zou graag ook wel een gesprek hebben met een inspecteur van de lokale politie. Nu is het probleem dat ik zo niemand in mijn omgeving ken. Weet u hoe ik die contactpersonen op jobpol kan vinden? Want ik heb er eerlijk gezegd geen gedacht van.

Mvg,

rcvns1812
Heel simpel zelfs. Ga naar Jobpol.be en aan de rechterzijde vindt u "ontmoet een collega".
Ok bedankt, had ik niet gezien.
Hier kan ik mee verder.
Mvg, rcvns1812
Infosessie Politie: 7/12/2017
Inschrijving aspirant - INP: 29/11/2019
Functioneel parcours: geslaagd
11/12/2019
Cognitieve test: geslaagd
11/12/2019
Persoonlijkheidsproef: niet geslaagd
30/01/2020
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
BUTTON_POST_REPLY