Niet deelnemen aan selectieproeven

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
Kianivdd
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2017, 17:42

Niet deelnemen aan selectieproeven

Bericht door Kianivdd »

Beste,

Een tijdje geleden heb ik mezelf ingeschreven voor de selectieproeven omdat ik er altijd van gedroomd heb bij de politie te gaan. Nu gaan wij volgende maand van ons klein appartementje naar half open bebouwing verhuizen met de bedoeling in de nabije toekomst aan kinderen te beginnen.
Een kennis van me die zelf een jaar geleden inspecteur geworden is, vertelde me dat hij een jaar na zijn inschrijving pas aan de effectieve opleiding kon beginnen. Wat zou betekenen dat wij ten vroegste na 2 jaar pas aan onze kinderdroom zouden kunnen beginnen. Nu twijfel ik er hard over om eerst aan kinderen te beginnen en dan pas de selectieproeven en opleiding voor inspecteur te volgen. Zwanger worden tijdens de selectie of opleiding is geen optie en onze kinderdroom wordt met de dag groter dus denk ik dat 2jaar wachten voor ons te lang gaat zijn.
Nu heb ik deze week een brief aangekregen dat mijn inschrijven goed aangekomen is en dat ik binnenkort opgeroepen zal worden voor de eerste proef.
Ik zit boordevol twijfels nu en vraag me af dat als ik wordt opgeroepen voor de eerste proef of ik dan kan mailen/bellen/brieven dat ik de selectie niet meer wil doen of ben ik verplicht de selectie te doen? En als ik de selectie niet zou doen kan ik mezelf dan eventueel na de bevalling opnieuw inschrijven?

Ik hoop dat ik een makkelijker keuze zal kunnen maken met een antwoord op deze vraag.

Alvast bedankt!
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Niet deelnemen aan selectieproeven

Bericht door Jens »

Het staat u vrij om op gelijk welk ogenblik te verzaken aan uw inschrijving.
U weet dat er een limiet is op het aantal maal je kan deelnemen aan de selectieproeven per kader. U vraagt best eens na bij de selectiedienst of u al een beurt verliest wanneer u zou verzaken nog voor u de eerste proef aflegde.
Inspecteur van politie
Bodman
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2016, 10:50

Re: Niet deelnemen aan selectieproeven

Bericht door Bodman »

Waarom direct stoppen met de selectieproeven? Ik zou er gewoon vol voor gaan. Als je niet slaagt, moet je toch enige tijd wachten vooraleer je je opnieuw kan inschrijven.

Wanneer je toegelaten wordt, kan je nog uitstel vragen als ik me niet vergis.

Mvg
INP PZ 5364
ShariS
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2017, 11:32

Re: Niet deelnemen aan selectieproeven

Bericht door ShariS »

Hallo,

Ik begrijp je bezorgdheid. Ik stond namelijk een tweetal jaar geleden in jouw schoenen. ik heb bij de uitnodiging van medisch onderzoek een halfjaar uitstel gevraagd in functie van onze kinderwens en toen ik 6 maanden later werd uitgenodigd was ik zwanger en ben ik tijdelijk ongeschikt verklaard, ze vragen dan gewoon om te laten weten wanneer je klaar bent om terug te starten, omwille van problemen bij de post is dit bij mij wat verloren gegaan maar uiteindelijk contacteren ze je dan zelf . Persoonlijk ben ik blij dat ik mijn kinderwens gevolgd heb want dit zorgt er voor dat ik nu met een volledige focus start aan de opleiding op 1 december. In verband met je vraag om te stoppen voor je start aan de proeven ... zou ik je afraden ... start gewoon aan de proeven en wanneer blijkt dat jullie een kindje verwachten kan je de selectieprocedure nog onderbreken om daarna weer verder te zetten. al de proeven die je dan al gehad hebt zijn al weer stappen in de goede richting ! Indien je dit toch wil doen, krijg je bij je uitnodiging normaal de kans om dit aan te kruisen (zoals ik toen uitstel had gevraagd voor de volgende proef)

Veel succes bij het maken van je beslissing,

Mvg,
Kianivdd
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2017, 17:42

Re: Niet deelnemen aan selectieproeven

Bericht door Kianivdd »

ShariS schreefCOLONHallo,

Ik begrijp je bezorgdheid. Ik stond namelijk een tweetal jaar geleden in jouw schoenen. ik heb bij de uitnodiging van medisch onderzoek een halfjaar uitstel gevraagd in functie van onze kinderwens en toen ik 6 maanden later werd uitgenodigd was ik zwanger en ben ik tijdelijk ongeschikt verklaard, ze vragen dan gewoon om te laten weten wanneer je klaar bent om terug te starten, omwille van problemen bij de post is dit bij mij wat verloren gegaan maar uiteindelijk contacteren ze je dan zelf . Persoonlijk ben ik blij dat ik mijn kinderwens gevolgd heb want dit zorgt er voor dat ik nu met een volledige focus start aan de opleiding op 1 december. In verband met je vraag om te stoppen voor je start aan de proeven ... zou ik je afraden ... start gewoon aan de proeven en wanneer blijkt dat jullie een kindje verwachten kan je de selectieprocedure nog onderbreken om daarna weer verder te zetten. al de proeven die je dan al gehad hebt zijn al weer stappen in de goede richting ! Indien je dit toch wil doen, krijg je bij je uitnodiging normaal de kans om dit aan te kruisen (zoals ik toen uitstel had gevraagd voor de volgende proef)

Veel succes bij het maken van je beslissing,

Mvg,

Hallo,

Bedankt voor je reactie! Je hebt me echt een beetje gerust gesteld! Ik wil dol graag mijn kinderwens waar maken maar had ook schrik dat ik werken bij de politie daarvoor zou moete opgeven! Ik weet wat ik moet doen nu!

Nog eens bedankt!
Groetjes.
BUTTON_POST_REPLY