Selectie commissaris

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
Hayko
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2014, 11:54

Re: Selectie commissaris

Bericht door Hayko »

De* uitleg; mijn excuses hiervoor. Ik ben niet Nederlandstalig, alhoewel doe ik me best.
Lone Ranger
Politie
BerichtenCOLON 1408
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2004, 17:40

Re: Selectie commissaris

Bericht door Lone Ranger »

Proficiat in het slagen voor de selectie CP. Hopelijk brengen ze u tijdens de opleiding ook wat gevoel voor humor bij ... Iets wat veel CP's kunnen gebruiken trouwens. :-)
"Sometimes there is Justice, sometimes there is just us"
Gebruikers-avatar
Equilibrium
__________________________
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2012, 13:58

Re: Selectie commissaris

Bericht door Equilibrium »

Lone Ranger schreefCOLONProficiat in het slagen voor de selectie CP. Hopelijk brengen ze u tijdens de opleiding ook wat gevoel voor humor bij ... Iets wat veel CP's kunnen gebruiken trouwens. :-)

Dankjewel, beste vriend.

Die humor, dat valt wel mee hoor, ik neem niet alles (ook mezelf niet) altijd even serieus. Indien ik in mijn teksten de indruk heb gewekt een zoutloze pilaarbijter te zijn, sorry dan, dat was zeker niet de bedoeling. Ik wik mijn woorden, vooral wanneer ik ze schrijf, misverstanden ontstaan snel en leiden vaak tot onnodige discussies. Mensen leren elkaar het best kennen wanneer ze elkaar tijdens een gesprek in de ogen kunnen kijken. Dat kan niet op dit (anoniem) forum, dus houd ik me liever wat op de vlakte.

Ik hoop tijdens de opleiding de juiste technieken en procedures te leren om mijn toekomstige taken zo correct mogelijk te kunnen uitvoeren. De rest is karakter en gezond verstand zeker?
Constructieve tips zijn altijd welkom.

Collegiale groet
functioneel parcours: 19/05/2014 geslaagd
cognitieve testen: 19/05/2014 geslaagd
commentaarverhandeling: 11/06/2014 geslaagd
persoonlijkheidsonderzoek: 10/07/2014 geslaagd
medisch onderzoek: 31/07/2014 geschikt
selectiecommissie: 26/08/2014 geslaagd START OPLEIDING 1 OKTOBER 2014
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Selectie commissaris

Bericht door Dimitri »

Niet dat ik zoveel ervaring heb met CP's. Maar een CP die ik goed waardeer, kwam ook als burger binnen bij de politie. Hij trok in het begin (en nu deels nog) tijd uit om met de inspecteurs te praten over hoe zij hun job ervaren en was allesbehalve te beroerd om hen ook uitleg te vragen als hij iets niet wist omdat hij de ervaring miste en nieuw binnen was in het wereldje. Sommige CP's vinden dit blijkbaar zelden nodig. Dit getuigt in mijn ogen van een gebrek aan respect van diegenen lager in rang en van hun eigen onkunde. Niemand kan alles weten maar iedereen kan wel de moeite doen om aan de juiste personen uitleg te vragen, ongeacht hun rang en stand. Dat is iets dat ik zeer op prijs stel bij leidinggevenden.
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Selectie commissaris

Bericht door Robby »

Het is alvast een mooie uitleg over het traject.
Alvast bedankt daarvoor!

(Enneuh: RwP! :wink: )
ACP
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2019, 09:33

Re: Selectie commissaris

Bericht door ACP »

Beste,

Ik doe heden mee aan de selectie van CP.
Momenteel ben ik reeds geslaagd voor: de fysieke proef, de cognitieve proef en de commentaar verhandeling.
De volgende stap is de selectiecommissie en persoonlijkheidstest.
Ik heb dit gesprek even doorgenomen en vroeg me af of u nog iets meer tips heeft hoe ik me best kan voorbereiden op de commissie.
Ik ben zelf een externe die op basis van een masterdiploma in de rechten meedoet aan de selectie.

Alvast bedankt!
InspecteurInwording
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2022, 13:24

Re: Selectie commissaris

Bericht door InspecteurInwording »

ACP schreefCOLON 14 Okt 2019, 09:42 Beste,

Ik doe heden mee aan de selectie van CP.
Momenteel ben ik reeds geslaagd voor: de fysieke proef, de cognitieve proef en de commentaar verhandeling.
De volgende stap is de selectiecommissie en persoonlijkheidstest.
Ik heb dit gesprek even doorgenomen en vroeg me af of u nog iets meer tips heeft hoe ik me best kan voorbereiden op de commissie.
Ik ben zelf een externe die op basis van een masterdiploma in de rechten meedoet aan de selectie.

Alvast bedankt!
Beste,

Ik doe dit jaar ook mee als externe op basis van een masterdiploma Criminologische wetenschappen, het zou mij enorm helpen als ik u enkele vraagjes mag stellen. Kan ik u eventueel contacteren met enkele vragen?

Ik las op dit forum bijvoorbeeld dat het thema van de commentaarverhandeling voor externen altijd politiegerelateerd is (en voor internen niet), klopt dit?

Alvast bedankt!
BUTTON_POST_REPLY