Van BAGP -> INP

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
Ylmzk
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2020, 21:48

Van BAGP -> INP

Bericht door Ylmzk »

Beste Forumleden,

Ik ben van plan om te solliciteren.

BAGP klinkt zeer aantrekkelijk aangezien de vrijstelling voor de cognitieve proef omdat ik in bezit ben van een secundaire onderwijs diploma.

Alleen zit ik met de vraag of je na 2 jaar dienst opnieuw alle examens moet afleggen voor INP? Kan je hier vrijstellingen voor krijgen aangezien je BAGP bent?

Alvast uitkijkend naar jullie antwoorden :)
Gesmoyer
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2019, 07:42

Re: Van BAGP -> INP

Bericht door Gesmoyer »

Hey,

Volgens het selectiereglement zal je 2 jaar anciënniteit nodig hebben. Vervolgens kan je via interne werving de selectieprocedure opnieuw uitvoeren voor het basiskader. Deze omvat dezelfde testen als BAGP als ik me niet vergis.

Mvg
Mitchell1
__________________________
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2017, 21:30

Re: Van BAGP -> INP

Bericht door Mitchell1 »

Hey,

Waarom niet voor inspecteur proberen ?

groeten
Aspirant-inspecteur van politie
Prom 56
Start opleiding 2 juni 2020. WPS

Happy are those who dream dreams and are ready to pay the price to make them come true
Ylmzk
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2020, 21:48

Re: Van BAGP -> INP

Bericht door Ylmzk »

Hey,

Inspecteur zou top zijn, alleen heb ik eerlijk gezegt een beetje bang dat ik hiervoor niet ga slagen... vooral bij het abstract redeneren en selectiecommisie...

Bij een opendeurdag heb ik de informatie gekregen dat BAGP wat eenvoudiger is, en dat je naar 2 jaar gewoon kan doorstromen naar Inspecteur.

Weet natuurlijk niet of dit correct is.

Mvg
Mitchell1
__________________________
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2017, 21:30

Re: Van BAGP -> INP

Bericht door Mitchell1 »

Gewoon doorstromen is het niet hoor.
Je moet nog steeds je proeven doen.

Ps: zeker niet denken dat het makkelijker is om deel te nemen voor ap of bagp

Dit zou ook een vraag kunnen zijn op de proeven / waarom geen inp ?
Aspirant-inspecteur van politie
Prom 56
Start opleiding 2 juni 2020. WPS

Happy are those who dream dreams and are ready to pay the price to make them come true
RobinDS
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2019, 15:14

Re: Van BAGP -> INP

Bericht door RobinDS »

Hey

Op vlak van abstract redeneren kan je veel oefeningen vinden online. Ook op de infodagen op politiescholen krijg je vaak de kans om zelf de oefeningen te proberen die je voorgeschoteld worden tijdens de cognitieve vaardigheidsproef. Misschien kan je nog even wachten en deze oefeningen eens uitproberen eenmaal er terug infodagen worden georganiseerd? Qua selectiecommissie is de moeilijkheid voor beide graden niet te onderschatten. Ik heb ook al gehoord dat de lat bij de proeven voor BAGP iets lager ligt dan bij die van INP, maar in hoeverre dit klopt is moeilijk vast te stellen.

Verder kan ik je ook altijd aanraden om eens een kijkje te nemen naar de opleiding van Integrale Veiligheid. Ikzelf volg deze opleiding nu in Gent, en ondanks eerst wat twijfels te hebben gehad bij mijn keuze, durf ik nu te stellen dat dit jaar een enorme meerwaarde zal vormen voor mijn volgende deelname aan de selectieproeven!

Vriendelijke groeten
Mitchell1
__________________________
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2017, 21:30

Re: Van BAGP -> INP

Bericht door Mitchell1 »

Beste,

Het zijn dezelfde proeven maar worden anders beoordeeld.

groeten
Aspirant-inspecteur van politie
Prom 56
Start opleiding 2 juni 2020. WPS

Happy are those who dream dreams and are ready to pay the price to make them come true
Ylmzk
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2020, 21:48

Re: Van BAGP -> INP

Bericht door Ylmzk »

Beste leden,

Ik heb ondertussen voor INP bij de PZ Antwerpen gesolliciteerd via hun website.
Dit was zeer interessant aangezien ze volgens hun website de sollicitanten begeleiden voordat ze aan hun proeven beginnen.

"Om je goed voor te bereiden op de proeven organiseert Politiezone Antwerpen voortrajecten. Je staat er dus niet alleen voor. Na je inschrijving nodigen we je, per proef, uit voor een voortraject. Je kiest zelf of je hierop wilt ingaan. Ook het Provinciaal CVO Toekomstonderwijs biedt opleidingsmodules aan om je voor te bereiden op de selectie. Surf hiervoor naar de website van het Toekomstonderwijs."

Volgens mijn eigen mening is dit ook een ideale plek dankzij mijn multiculturele achtergrond.

Alleen blijft BAGP nog steeds bij mij knagen... Er is een mogelijkheid dat je voor ze beide solliciteert?

Heb je dan een mogelijkheid om een keuze te maken voor welke je dan kiest?

Met vriendelijke groeten
Mitchell1
__________________________
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2017, 21:30

Re: Van BAGP -> INP

Bericht door Mitchell1 »

Je kan je voor beide inschrijven.

Je zal wel voor beide functies het gesprek met de selectiecommissie doen.
Aspirant-inspecteur van politie
Prom 56
Start opleiding 2 juni 2020. WPS

Happy are those who dream dreams and are ready to pay the price to make them come true
Gesmoyer
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2019, 07:42

Re: Van BAGP -> INP

Bericht door Gesmoyer »

Die voortrajecten zijn zeker interessant. Zelf ook naar elk traject geweest, alle info was zeker welkom!

Veel succes
BUTTON_POST_REPLY