Opdracht observatie

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
la16p
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2012, 16:25

Opdracht observatie

Bericht door la16p »

Beste,

Mijn naam is Laura Pelkmans. Ik ben een eerstejaarsstudent Criminologie aan de KULeuven.
Voor het vak antropologie hebben wij de opdracht gekregen om mensen te observeren.
Vermits politiewerk in de lijn ligt van mijn opleiding, had ik jullie willen vragen of het mogelijk zou zijn een alcoholcontrole bij te wonen als observator.
Moest dit mogelijk zijn, wie kan ik hiervoor dan contacteren?

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groeten,
Laura Pelkmans
Halley
Politie
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2010, 17:38

Re: Opdracht observatie

Bericht door Halley »

Hey Laura,

Je kan misschien contact opnemen met het hoofdbureau van de Lokale Politie bij jou in de gemeente of stad. Vraag naar de verantwoordelijke van de verkeersdienst en die zal je wel verder helpen.

Mvg
DerDritteMann
Politie
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2003, 11:26

Re: Opdracht observatie

Bericht door DerDritteMann »

Je kan een poging wagen, maar vanwege veiligheidsredenen én het beroepsgeheim (je zou immers identiteiten en omstandigheden vernemen) vermoed ik dat iedere zichzelf respecterende korpschef dit niet gaat toestaan.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Opdracht observatie

Bericht door vdv »

Vanuit de KUL doen er geregeld studenten criminologie stage in een politiezone. Ik vermoed dat de KUL dit regelt?
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Berre
Politie
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2012, 18:30

Re: Opdracht observatie

Bericht door Berre »

Het kan, afhankelijk van de zone. Bij ons gebeurt het regelmatig. Maar momenteel dus absoluut niet (terreuralarm 3).
Gebruikers-avatar
bouchke
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2014, 09:55

Re: Opdracht observatie

Bericht door bouchke »

kijk een op joppol als ik me niet vergis is er daar een onderdeel om stage's aan te vragen.
maar inderdaad voor de moment denk ik niet dat het voor snel zal zijn ivm terreurdreiging niveau 3
AINP sinds 01/10/2015
1ste keer PROM 45NL GIP
2de keer PROM 117 PAULO
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Opdracht observatie

Bericht door vdv »

Toch wel: bij ons, en al zeker in één naburige zone is momenteel een KUL-student criminologie op stage. Maar die hebben niet zelf moeten zoeken, het werd geregeld via de KUL.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: Opdracht observatie

Bericht door GDR »

vdv schreefCOLONToch wel: bij ons, en al zeker in één naburige zone is momenteel een KUL-student criminologie op stage. Maar die hebben niet zelf moeten zoeken, het werd geregeld via de KUL.
En mag die mee buiten?
Gebruikers-avatar
Bert
__________________________
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2014, 09:51

Re: Opdracht observatie

Bericht door Bert »

Bij ons is er momenteel ook een Stagiair van de unief Gent bezig met zijn stage.
Maar hij doet enkel bureauwerk en gaat dus ook niet buiten.
ICT-Consulent Lokale Politie Oostende

SELECTIE INP:
Attest van slagen op 5/12/2014

Start opleiding: 1/10/2015 - WPS
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Opdracht observatie

Bericht door vdv »

Niet systematisch, maar als er iets speciaals gebeurt, komt er iemand met hem langs. Hij heeft een kogelwerende vest in bruikleen.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Opdracht observatie

Bericht door Jens »

vdv schreefCOLONToch wel: bij ons, en al zeker in één naburige zone is momenteel een KUL-student criminologie op stage. Maar die hebben niet zelf moeten zoeken, het werd geregeld via de KUL.
Idem bij ons, al vermoed ik dat het een studente is van de Ugent.
Inspecteur van politie
la16p
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2012, 16:25

Re: Opdracht observatie

Bericht door la16p »

Beste,

Het is niet de bedoeling dat ik echt stage kom doen.
Voor het vak antropologie moeten we een observatie uitvoeren gedurende 1 uur, in groepjes van vier. Dit mag eender wat zijn, maar omdat politiewerk in het verlengde ligt van onze studie, hadden we daar graag iets mee gedaan.
Het gaat er dan voornamelijk om hoe mensen reageren wanneer men moet blazen bijvoorbeeld. Echt gesprekken hoeven we niet te horen, al zou het wel leuk zijn.
We hebben vernomen dat sinds gisteren het terreurniveau gedaald is en vroegen ons daarom af of het nu misschien wel zou toegestaan worden.

Met vriendelijke groeten,
Pelkmans Laura
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Opdracht observatie

Bericht door vdv »

Maar het is juridisch niet mogelijk wegens het beroepsgeheim en de rechten van de overtreder. Wij zijn wettelijk verplicht hen af te schermen van de publieke belangstelling.
Het kan alleen als je officieel stage loopt.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
BUTTON_POST_REPLY